sirien
7.10.2019 20:16
JaD tvorba: Autorská diskuse
Poněkud (i když ne úplně zcela) soukromější diskuse k vývoji JaD

(Tahle diskuse je "viditelná" (v panelu Aktualit) jen členům skupiny - nicméně je nalezitelná a přístupná)

Errata


Noc goblinů
Úsvit objevů
Soumrak v mlhách
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
6.11.2019 16:32 - sirien
...a udělal sem překlady Barbara.

Dobrá zpráva je, že to de tak rychle/snadno, jak sem doufal.

Špatná zpráva je, že teď úplně nehýřim časem, takže ocenim pomoc (nebojte, pak to ještě někdo se slušnou angličtinou zkorekturuje...)

Kdybysme tohle zvládli ještě tenhle tejden tak by to bylo epic (s trochou štěstí by to pak příští tejden mohlo jít ven - fakt bych to hrozně rád dostal do světa aspoň měsíc před Vánocema)
6.11.2019 17:47 - Xyel
Svoje obory si rád přeložím, zkusím do konce neděle.
7.11.2019 19:18 - sirien
Mám skoro hotový bojovníky. Musim říct, že ty chodecký schopnosti podle krajiny se mi líbily - dokud sem je nemusel překládat (sláva Arledovi za to že v SRD doplnil ty anglický názvy kouzel, jinak by to bylo fakt peklo...)

Xyel: super. Stačí fakt stručně. Kdybys stihnul i nějaký další tak by to bylo super :)


EDIT: dodělal sem bojovníky. Včetně Aegnorova Strážce - sice mám pořád pochybnosti, ale v podstatě to je pasivnější obdoba Šampiona (mechanicky "tupej" a pasivně přímočarej fighter), tak se možná bude líbit víc, než čekám.
8.11.2019 22:17 - Naoki
Jaky je prevod sahy - feet? Se obavam ze jsem to spatne prekladal
8.11.2019 22:37 - Log 1=0
5 feet=1 sáh =1,5 metru=1 čtvereček na battleplánu.
8.11.2019 22:50 - Aegnor
sirien píše:
Včetně Aegnorova Strážce - sice mám pořád pochybnosti, ale v podstatě to je pasivnější obdoba Šampiona (mechanicky "tupej" a pasivně přímočarej fighter), tak se možná bude líbit víc, než čekám.

Děkuji za ochotu to aspoň zkusit. :-)
9.11.2019 05:34 - Naoki
Píše:
5 feet=1 sáh =1,5 metru=1 čtvereček na battleplánu.

Uff, takze schopnost tveho inquisitora na 6 sahu je flastne 30ft? Ty blaho, to jsem se sekl o dost :D
9.11.2019 05:43 - Naoki
Jiank co za kouzlo ma byt Mentalni uder? Nanasel jsem ho na SRD ani nemuzu odhadnout z pravidel
9.11.2019 16:46 - Log 1=0
Speciální JaD kouzlo, visí tady v diskusi.
Ať nemusíš hledat:
Mentální úder
Očarovací trik
Vyvolání: 1 akce
Dosah: 12 sáhů
Složky: P
Trvání: Ihned
Povolání: Kouzelník, čaroděj (bard-? černokněžník - ?, klerik - ?)
Upřeš svůj pohled a pozornost na jednoho tvora, kterého vidíš v dosahu a udeříš svou myslí do jeho. Cíl musí uspět v záchranném hodu na Inteligenci, nebo utrpí 1k6 psychického zranění. Pokud je cíl kýmkoli vystrašen nebo zmámen, zranění se zvýší na 1k10.
Zranění tohoto kouzla se zvýší o jednu kostku, když dosáhneš 5. úrovně (2k6 nebo 2k10), 11. úrovně (3k6 nebo 3k10) a 17. úrovně (4k6 nebo 4k10).
10.11.2019 20:35 - Xyel
sirien píše:
Xyel: super. Stačí fakt stručně. Kdybys stihnul i nějaký další tak by to bylo super :)

rád bych ti řekl, že zvládnu i nějaké další, ale teď jsem dodělal ty "svoje" a zatím to nevypadá. Možná next week
10.11.2019 21:31 - sirien
...tenhle tejden snad přeložim zas něco dalšího.

Xyel: Dík. Si to přeložil důkladnějc, než bylo nutný :) Ty překlady sem přehodil do samostatnejch souborů v tý /EN podsložce.

Naoki: Taky dík. Místy sem v rychlosti udělal pár úprav.


___________________________

Note: jak sem tak kontroloval Mága (en: mentalist) a dopisoval k němu stylizační keywordy, tak sem si začal trochu řikat, jestli by ten archetyp nebyl líp zachycenej přes sorcerera než přes wizarda. :/ . Asi to neni kritickej problém, spíš tak k zamyšlení do diskuse ještě (dokud to je čas případně přehodnotit). (Jako ten obor je fakt hezkej, jen prostě mi přijde, že ten archetyp hrozně balancuje na hraně těhle dvou class - na jednu stranu ty S&S mágové ovládaj kdejaký kouzla a pojí se k nim studium a rituály a i věci jako vyvolávání démonů atp., na stranu druhou tenhle princip magie vycházjící z vůle s posílenim některejch typů efektů je v DnD spíš sorcererovskej - na stranu třetí u sorcerera je míň "oborovejch levelů" a u toho mága mi všechny přijdou hezký a vhodný - na čtvrtou stranu část toho by u sorcky mohla převzít metamagie...)
10.11.2019 22:32 - Log 1=0
sirien píše:
jestli by ten archetyp nebyl líp zachycenej přes sorcerera než přes wizarda. :/

Na jednu stranu chápu, kam tím míříš, na druhou stranu, myslím, že by s tím bylo víc práce než se zdá a nakonec by to za to ani nestálo (protože jako kouzelník to v pohodě funguje).

Btw, budeme u Čaroděje fantasie reagovat na tu UA s alternativními pravidly, nebo to dlabem?
11.11.2019 07:49 - Naoki
alchismista a lovec netvoru - jak to tam chces s prekladem?
11.11.2019 08:43 - Xyel
Jinak k alt pravidlům, bardy už jsem upravil tak, aby s tím fungovali
11.11.2019 12:20 - sirien
Naoki: Alchymista ano a asi si s tím bude potřeba dát trošku víc práce, protože tam lidem představíme celou novou classu (tj. bude to chtít víc detailu než ty strohý bullet-point heslovitý popisy co děláme jinde)

Lovec netvorů ani omylem :D - to co tam je sou vypreparovaný mechaniky z Mattova Blood Huntera z DnD Beyond, takže to považuju za otestovaný a ok (je to after-testing verze Witch Huntera) a rozhodně nehodlám strhávat moc zbytečný pozornosti na to, že... se tam hodláme inspirovat - on by to sice neměl bejt problém, ale znáš to - jedna věc je žrát, druhá věc je když k tomu ještě hlasitě mlaskáš :D


Log: asi máš pravdu. Ono v tom S&S sou navíc mágové jakože studovaný, ne rozený, což je zas výraznej fluffovej rys DnD Sorcky.

UA sem doteď stihnul jen seskimmovat. Budu si ho muset přečíst pořádně ASAP a rozhodnout se co z toho zahrneme a co ne - nejspíš dost věcí bude v pohodě a začlenitelnejch a v tom případě je budu chtít reflektovat (u sorcky sem koukal že tam sou nějaký nový metamagický možnosti třeba atp.)


Ohledně ras (do kterých se ale fakt pustim až potom co připravíme ty testing materiály) - nakonec sem se začal klonit k tomu, že Cor má docela point s tim rozdělenim na kapitoly a že to bude sice práce navíc, ale bude mít vysokou přidanou hodnotu, takže orientačně to zatim vidim takhle:

- úvod kapitoly s jasným zdůrazněním, že rasy se musí podřídit světu a je to o diskusi mezi hráči a DMem před hrou. Následně diskuse o rasách obecně ve stylu mejch Ras ve fantasy (ale zkráceně, ořezané na pointy bez těch keců okolo)
- subCH 1 - Lidé. Tohle bude explicitně řečeno že je varianta pro čistě lidské světy (S&S atp.) Bude tam dané nějaké pojetí různých národů jako ras.
- subCH 2 - Core fantasy. Tohle bude kapitola pro klasickou fantasy čtyřku. U lidí bude řečeno "domluvte se s DMem jaký charakter mají lidé ve vašem světě a zvolte pro ně jednu variantu" a bude tam pár strohejch nástřelů
- subCH 3 - Inspirační. Tady bude pár WTF ras na ukázku toho jak případně tvořit zábavnosti
- Dodatek (rámeček, tabulka...) s výčtem DnD plně kompatibilních ras (přehled licencovanejch ras, převážně staty, max. 1 odstavec rychlýho popisu pro Tieflingy a podobný nezvyklosti).

...jak píšu, zatim to je jen nějaká představa a času je dost, takže pokud má někdo další nápad / alterantivu / kritiku, tak klidně pište.
11.11.2019 13:31 - Naoki
Píše:
...jak píšu, zatim to je jen nějaká představa a času je dost, takže pokud má někdo další nápad / alterantivu / kritiku, tak klidně pište.

IMHO dobry reseni
11.11.2019 23:17 - Log 1=0
Nejsem sice sirien, ale prošel jsem si ty "alternativní" schopnosti:
Přehazování zdatností v dovednostech: Nikdy mi nechybělo, ale s frekvencí jednou za 4. úrovně to spíš pomůže vykreslovat vývoj postavy, než nějaké to powerplayerství. A i když jo, tak to nevadí.
Barbar
Obě ty schopnosti jsou pěkné, ale nepřijdou mi nějak lepší než ty, které mají nahrazovat. Někomu sednou možná víc, někomu ne. Opravdu spíš varianta. Kolizi nemáme.
Bard
Změna kouzel mi přijde zbytečně komplikující a moc se mi nelíbí. Podle mne by bohatě stačilo formálně povolit výměnu triků, jako u divine casterů.
Plus přidali nové využití bardské inspirace. Krylo se, ale Xyel to už pozměnil. Ani tak z toho nemám radost a to použití je takové divné.
Plus rozšíření spelllistu, nic proti ničemu.
Klerik (jedu v anglickém pořadí)
Vyměňování triků je OK
Nová božská přízeň, která mi přijde slabá jak čaj, a možná se v ní budou wizzardi ještě hrabat (jako srsly, jen 1. level? To od nějaké 5. úrovně skoro nepoznám, a božská přízeň je ta nevíc „klerik“ schopnost co je).
Varianta pro 8 level je nudnější, než to co tam je, a to tam už teď byly mechanické boosty (ale alespoň unikátní pro jednotlivé domény, tohle je vcelku zbytečná unifikace).
Dobrá zpráva je, že to každopádně s ničím nekoliduje.
Druid
Nová kouzla a výměna triků-OK
Přítelíček za podobu - Myslím, že začlenění tohohle nám odpovídá na otázky ohledně přítelíčků :) Jinak celkem slabé. A žádná kolize.
Bojovník
Celé je to postavené na Taktikovi. Nové manévry pro něj, možnost vzít si manévr jako bojový styl. I kdybychom jinde ty možnosti nějak zapracovávali, tady není reálně jak.
A vzadu jsou i jiné bojové styly-ty by se případně vykrást daly.
Mnicha, paladina a hraničáře přeskakuju.
Tulák
Nové použití mazané akce: Za bonusovku a celý pohyb výhoda na příští útok. U tuláka dost OP, a s tím pohybem navíc i nesystémové. Ale s ničím to nekoliduje.
Čaroděj
Změna kouzel Dtto bard, rozšíření spelllistu-potud OK
Nová použití pro Sorcery pointy a možnosti metamagie-silná, ale myslím, že ne OP, a zase bude hráče limitovat ten počet SP.
Jenže nám to tady dost koliduje s původem Fantazie. ;(
(a černokněžnickým patronem, ale tam to až tak nevadí, protože ne-100%-unikátních schopností je víc)
Černokněžník
Změna kouzel – brutální kolize s paktem Ztraceného mistra, resp. jeho prvním levelem. Můžu to silově poštelovat, aby měl i tak něco navíc, ale ten unikátní feeling už s tím bude prostě pryč.
Nová kouzla -vyrobilo nám to kolizi u dvou kouzel v rozšířených seznamech
Nový pakt, moc se mi nelíbí. A předpokládá ( u jednoho vzývání dokonce vyžaduje), aby tenhle dar černokněžník předal někomu jinému. Z toho mě málem kleplo. Co mu má dát ještě? Dýmku? Koně? Manželku? No, všechno tohle mi připadá jako menší problém… OK, asi hraju černokněžníka trochu specifičtěji, ale… ach jo.
Jinak vzývání by se dala vykrást, některá jsou fajn.
Kouzelník
Změny triků a nová kouza-OK, proč ne.

Jinak jsem zapracoval komentáře napříč povoláními, co jsem doteď nečetl.
12.11.2019 00:05 - sirien
super.

Já se dokopal k překladu základu Alchymisty. Asi je prasáckej, protože sem se tlačil do toho to hlavně udělat celý, pak to ještě zahladim. Obory zas někdy jindy.
12.11.2019 12:00 - Xyel
Log 1=0 píše:
Tulák
Nové použití mazané akce: Za bonusovku a celý pohyb výhoda na příští útok. U tuláka dost OP, a s tím pohybem navíc i nesystémové. Ale s ničím to nekoliduje.

Tady jenom poznámka, že to je jenom formalizace toho, jak se teď tulák nejčastěji hraje, a to že stojí s kuší u nějakého terénního objektu, a každé kolo dělá bonusovka -> stealth -> útok s výhodou.
12.11.2019 12:03 - LokiB
Xyel: to je ale situační užití těchto možností u tuláka. zobecnění na všechny situace a útoky bude silné. jestli OP, to nedokážu posoudit
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.052954912185669 secREMOTE_IP: 18.118.193.123