sirien
7.10.2019 20:16
JaD tvorba: Autorská diskuse
Poněkud (i když ne úplně zcela) soukromější diskuse k vývoji JaD

(Tahle diskuse je "viditelná" (v panelu Aktualit) jen členům skupiny - nicméně je nalezitelná a přístupná)

Errata


Noc goblinů
Úsvit objevů
Soumrak v mlhách
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
1.11.2019 14:14 - Aegnor
Log 1=0 píše:
1) Všiml sis posledního slova?
2) Protože takhle podrasy v DnD 5E nefungují a my chceme zůstat kompatibilní.

Všiml a druhý bod je mi jasný. To moje byl jenom blbý pokus o vtip. Měl jsem to dát víc najevo.
1.11.2019 16:24 - Xyel
Nechci být kazisvět, ale core mechanika barbara je rage. A součástí rage je, že když raguje, tak nemůže kouzlit ani se na kouzla soustředit. Takže barbar kouzelník mi z definice příjde jako slepá cesta/znásilnění základních mechanik dnd barbara jako takového...
1.11.2019 16:34 - ShadoWWW
Xyel: To je naopak velmi dobrá poznámka.
1.11.2019 16:43 - Log 1=0
A klidně buď, já se klidně přidám.
Nebo možná ne, budu konstruktivní, i když si nejsem jistý, nakolik to má smysl.
Aby barbar-sesilatel fungoval jako barbar sesilatel, tak musí:
Mít dovoleno sesílat i během zuření.
A mít nějak vykompenzováno, že musí maxovat víc statů.
A tohle by měl dostat souběžně s kouzly, ne o 3 nebo 11 levelů později.
Jinak to je nějaký divný multiclass barbara a kouzelníka, ne kouzlící barbar.
1.11.2019 16:46 - sirien
Já to tak radikálně nevidim.

To, že rage znemožňuje magii, dává fluffově smysl plus to je jasná pojistka proti multiclassing combům. Vyvážit věci v rámci oboru je nicméně o dost snazší, než vyvážit je pro multiclass.

Z tohodle hlediska pak můžeš mít barbara co má pořád rage (pro boj atp.), ale má i nějaké schopnosti (magii) i mimo rage. Popř. na vyšších levelech můžeš umožnit sesílání během rage, když se to fluffově zakomponuje.

Je ale pravda, že by tam měla být poznámka, že to funugje jen pro kouzla která má postava vzatá v rámci barbarského oboru, aby se tim blokly případné nechtěné multiclassy a samotné castění při rage by asi mělo jít spíš na vyšší levely.
1.11.2019 16:57 - sirien
Log 1=0 píše:
Jinak to je nějaký divný multiclass barbara a kouzelníka, ne kouzlící barbar.

To... je zajímavej protiargument k věci.
1.11.2019 17:27 - Xyel
No, a pak jsme zas u toho rozmělňování - v původním 5E designu, barbar je jediné povolání, co nemá žádný přístup ke kouzlůn a ještě má tu rage pojistku, aby si barbara nebrali casteři jako multiclass. To je něco, co považuji za dobrý design - k fluffové identitě class se poutají i mechanické vlastnosti, a dohromady tvoří distinktní, zajímavé volby.
Tím, že se barbarovi dá přístup kouzlům, se mu tahle unikátnost sebere, a tato část dobrého designu se rozmělní do 50ti odstínů průměrné nezajímavosti.
Stejně jako městský druid bere druidovi část jeho unikátnosti tím, že mu dává iluzorní kouzla a schopnosti na přetvářku/klamání ostatních.
1.11.2019 18:10 - sirien
Tak to hodně záleží, o jaké unikátnosti se bavíme.

Pokud jde o fluffovou unikátnost, tak ta je daná tím, že jeden nějaký archetyp / předloha / koncept má právě jedno mechanické vystižení (a naopak že každý mechanický rámec odpovídá nějaké archetypální předloze).

Pokud jde o mechanickou unikátnost, tak ta je daná tím, že některé mechanické možnosti jsou přisouzené jen určitým rámcům, tj. abys je získal tak musíš učinit nějaké nevratné a nekompatibilní volby (např. si vzít povolání X a obětovat tím možnosti povolání Y, Z...)


Fluffovou unikátnost DnD poměrně drží - nikde sem si nevšim, že by existovalo víc různých mechanických variant pro Legolase atp. - jedna předloha konceptu má obvykle jednu class/obor template a naopak většina template class/obor má nějaký předobraz (většina, protože některé celé classy - bard, ranger... - sou natolik DnD fabrikát, že mají předobraz jen samy v sobě a svých vlastních derivátech). V tomhle směru myslím nic neztrácíme - S&S (což je klíčový kulturní základ celého Barbara) zná koncepty trošku kouzlících hrdinů stejně jako je zažitý koncept městských mudrců/šamanů.

Mechanickou unikátnost - nalijme si čistého vína, podle mýho názoru se DnD na mechanickou unikátnost totálně vybodlo a celej C&L urvalo dva dlouhý kroky směrem ke skill based, kdy class už dávno neni unikátní monolit, ale je to jen podle šablon prefabrikovanej mix volně převoditelnejch schopností. Bard je mechanicky vykradenej čaroděj (srsly, celýho barda dokážu znovuvytvořit jako hudebního čaroděje...), kouzelník dávno zanik pod hromadou 4 dalších full-casterů, 2 half-caster class a 2 (jen v PHB 2) half-caster oborů, bojovník je rozervanej všude okolo (hraničář s paladinem si urvali bojový styly, v roli útočnýho defender tanka ho může hravě zastoupit Barbar (1d12 HP, AC 16-18) nebo Paladin (1d10 HP, AC 18-20)). Ani čarodějova metamagie nemá až tak specifický efekty. Poslední dvě unikátní věci okolo sou druidovy proměny - až na to, že nejsou, protože wizard i sorcka to zvládnou prostě vykouzlit - a barbarův rage stav - až na to, že benefity z něj plynoucí nejsou v porovnání až takový terno (reálně to je dmg rezist a navýšenej damage).

Tj. mechanická unikátnost barbara mi v tomhle směru přijde mnohem víc jako náhodnej relikt co narozdíl od ostatních přežil, ale jen, protože se nedostal do hledáčku než jako nějakej designovej záměr.
3.11.2019 17:32 - Log 1=0
Nahodil jsem rasu.
Cíl byl udělat ji svébytnou, ale zapadající.
Kroll-like, ale ne jako kopii.
Popsat to v Sirienově stylu, i když to vůbec neumím.
Výsledek posuďte tady:
https://docs.google.com/document/d/1DqFnz5lFrn_YwYivKwcPdp-Bn8dFcGizw-qaV4dl_1I/edit?usp=sharing
3.11.2019 17:53 - sirien
1 - dobrý zdůraznit, že pořád nevim, jestli do JaD chceme nějak moc dalších ras. Sem otevřenej diskusi, ale zatim se klonim k tomu, že ve skutečnosti spíš ne.

2 - i pokud bysme řekli, že přidat pár dalších ras je dobrej nápad, tak sem intuitivně spíš proti tvorbě úplně novejch ras a spíš bych radši zpracoval nějaký klasický nebo od klasiky derivovaný. Typicky pokud bysme chtěli tvořit něco jako krolla, tak intuitivně mnohem radši pudu s nějakou variací typu půl-troll.


Jirenové samotní asi nejsou špatný, ale mám z nich stejnej dojem jako z Dragonborn a Tieflingů (a krollů a kudůků) atp. - super koncept, ale jak to člověk narve do základní příručky, tak to v podstatě DMům narve do všech jejich světů.
3.11.2019 21:26 - Log 1=0
1-Obecně, já bych tam něco mimo tolkienovskou čtyřku chtěl. Právě aby to hned udeřilo do očí, že tohle bude trochu divočejší než Arda (což s DnD bestiářem bude). Neříkám hodně, ale jednu, dvě.
2-Hm, s tím, kolik jsme si dali u oborů práce, abychom měli úplně nový kontent mi přijde škoda to u ras zazdít totálně. Jasně, není to u toho tak potřebné, ani vhodné, nejspíš, ale úplně od věci to taky není.
3-C'est la vie. Stejnou námitku lze mít proti elfům a trpaslíkům (různé SandS světy), povoláním (prakticky cokoli ne-DnD). DnD světy jsou plné vleličehož, a pokud to GM nechce, musí škrtat. Samozřejmě je blbost dát do PH všechno, ale pár ras navíc podle mne nevadí.
3.11.2019 21:56 - Dukolm
U druidů mě trochu scházely přeměny (chápu že se nechcete opakovat už má kruh přeměn DnD) ale neuvažovaly jste nějaký přeměny které by měnily formu a podobu ale ne do zvířat. Něco jako bio inženýrství kdy by se mohl přizpůsobovat brát si vlastnosti některých zvířata a rostlin případně to kombinovat.
4.11.2019 00:10 - sirien
Log: ano, u oborů sme tvořili novej content, ale všimni si, že sem se to snažil tlačit do toho aby, ten novej obsah reflektoval poměrně tradiční nebo alespoň obecné archetypy, které zapadnou do většiny světů (nebo alespoň většiny pro DnD trochu zamejšlenejch světů). Neni tam nic u čeho by sis řek "hej, tohle je fakt specifický a do mýho sěta to fakt moc nesedne".

Taky ohledně ras neni úplně fér argumentovat S&S, protože S&S je tradičně lidský fantasy. Pokud pudu hrát pravověrný S&S, tak je všem jasný, že všichni hrajeme lidi (popř. se tam jako "rasy" vytvoří skutečně lidské rasy, popř. kultury - dneska to není moderní, ale k hardcore S&S ty rasové představy docela patřej).

Pokud bysme ale tvořili víc různejch ras, tak je otázka, jak to pojmout. Osobně bych skoro navrhnul, že když už tak už a pojďme se fakt brutálně rozjet. (Samozřejmě, gamismus nám podrazí nohy, protože různé koncepty zabije to že žádná rasa nesmí lítat atp., ale i tak se myslim dá rozmáchnout hodně...) To pak samozřejmě narazí na otázku stylizace - v momentě, kdy tam střelim half-ifríty už nebudu moct nikomu bulíkovat nic o slovanskosti...



Dukolm: na tohle je někde myslim nějaký kouzlo (Přeměna nebo tak nějak?) Obecně si asi dokážu představit nějakou elementární variantu druida, co by se dokázal měnit do elementálů atp.?
4.11.2019 08:32 - Dukolm
sirien: elementaly má už rovnou i Kruh měsíce od 10 urovně.
4.11.2019 08:38 - Log 1=0
Asi nemáme totožnou představu o tom, co "zapadá do většiny světů".

sirien píše:
na tohle je někde myslim nějaký kouzlo

Změň svůj tvar. Druid ho obecně nemá. Původní Kruh Měsíce (WTF ten název) ho dostane at-will na 14. levelu. U nás ho Kruh města dostane přidaný do seznamu v dost jiném kontextu.
sirien píše:
asi dokážu představit nějakou elementární variantu druida, co by se dokázal měnit do elementálů

Proměnu do Elementála má taky Kruh měsíce. Proměna do elementálů obecně není, ale stejně si myslím, že by mu to lezlo do zelí. A další schopnosti pak živlovému čaroději.
4.11.2019 09:55 - Cor
Osobně se přimlouvám za "velkou čtyřku" (tj. člověci/elfi/trpoši/hob...půlčíci) a zaměřit se spíš na jejich zajímavé derivace a sub-rasy.
Nebo se to také dá pojmout stylem "1. podkapitola - hle, tady jsou lidé a příklady lidských subras", "2. podkapitola - hle, tady jsou příklady klasických fantasy ras (elf, trpaslík, půlčík) a jejich subras", "3. podkapitola - hle, tady jsou klasické rasy, co nejsou typicé pro hrdiny (skřet, minotaur, půlobr, nevimco)" a třeba i "4. podkapitola - hle, tady jsou příklady úplně vycucaných exotických rass, co se jen tak nevidí (drakorození, polodémoni, poloběsové, *insert new race name* ".
S tím, že tam bude někde v nějakém rámečku "DM tips" něco jako "vyber si, které rasy se ti hodí do settingu a případně se inspiruj, když budeš chtít vymyslet něco vlastního.
4.11.2019 12:57 - sirien
Log 1=0 píše:
Kruh Měsíce (WTF ten název)

Měsíc se mění a mytologicky se pojí s vlkodlaky, proto se tradičně váže k shifterům obecně - v Exalted lunaři, tady druid s důrazem na proměny.

Cor píše:
Nebo se to také dá pojmout stylem

Ale to je ovšem dobrá myšlenka tohle.
5.11.2019 20:08 - Cor
Moje osobní preference by byla napsat rasy natolik "genericky", aby příručka nenutila nějaké pojetí světa/settingu, ale spíš předestírala možnosti a nadhazovala nápady. Rasy by měly být zajímavé, ale zároveň jistým způsobem generické.

Návrh:

Lidé by měli mít imho nejvíc "podras", nazval bych to asi "lidská pokolení" nebo "rody". Pojal bych je jako jakési amalgámy tropů spjatých s určitými kulturami.
Elfové, trpaslíci a ho-..půlčíci by měli mít IMHO tak 3 podrasy, netypické a exotické rasy nemusí mít podrasy vůbec.
A ať jen nepindám okolo, příklady toho, jak bych si lidské podrasy představoval aby byly generické a přitom tématické:


Občané říše - "high humans", lidé z vyspělých zemí s dlouhou tradicí, hlavní témata jsou vzdělanost, civilizovanost, disciplína. Představte si centra Říma nebo Byzance v době jejich rozkvětu, Númenor nebo Gondor ve Středozemi, Imperiály v TES, Nilfgard v Zaklínači, Netheril nebo třeba i Cormyr ve Forgotten Realms, Arvedané a většina Lendoru na Asterionu.

Poddaní králů - "common man", lidé z méně vyspělých, obvykle feudálních zemí, témata jsou hrdost, čest a...sklony k pověrčivosti. Představte si středověkou střední a západní Evropu, Rohan ve Středozemi, Severní státy v Zaklínači apod.

Obyvatelé přímoří - lidé z prosperujících pobřežních měst, kde kvete rušný obchod s dalekými zeměmi a exotickým zbožím, mezi témata patří střetávání exotických kultur, kosmpopolitní společnost a překotný rozvoj společnosti. Městské státy obchodních republik v Itálii, přístavy podél Středozemního moře, v Zaklínači je takový tuším Kovir, ve Středozemi by mohl sedět Esgaroth/Dol před Šmakem.

Osadníci z pohraničí - lidé, kteří odešli budovat nové životy do nezkrocených a nebezpečných příhraničních oblastí, mezi témata patří tvrdohlavost, nezávislost a průkopnický duch. Vikingové osidlující Island, Grónsko a Vinland, obyvatelé Krvavého pohraničí od Šlechty, obyvatelé Tary na Asterionu, ve Středozemi by sem seděli Hůrečtí (?).

Kočovníci - lidé, kteří se nikdy nevázali k jednomu místu a dávají přednost širým pláním a otevřené obloze, mezi témata patří touha po volnosti a svobodě, vášnivost a bezprostřednost. Kočovné národy ze střední Asie...ale sedí sem i cikáni, kočovníci ze Jména větru od Rothfuse, Hevreni z Asterionu.

Horalové - lidé, kteří žijí v drsných a nehostinných podmínkách, které je zakalily a zatvrdily, mezi témata patří klanová spolčnost, válečnická kultura a důraz na sílu a zdatnost. Vikingové, Piktové, Cimmeřané z Conana, Nordové z TES, barbarské kmeny na Planině ledového větru z FR, Vrchovci ze Středozemě

Divoši - lidé, kteří žijí v hlubokých džunglích, nehostiných bažinách nebo odlehlých krajích, daleko od světla civilizace, mezi témata patří kmenová pospolitost, silný vztah k přírodě a...inu, absence civilizace a jejích vymožeností.
6.11.2019 00:57 - sirien
DALŠÍ KROK

Budou potřeba 2 věci:

1 - zarovnat formátování podle vzoru (připravím)

2 - udělat EN verze (zjednodušené, taky udělám vzor)

...abych z toho mohl udělat PDF pro testing.


Cor: dostanu se k tomu cos psal pak pozdějc pořádně. Jen teď nás Wizardi se svejma aktivitama trochu tlačí ke zdi a potřebujeme ten testing rozjet ASAP (až vyjde X2 tak nebudeme zajímat už vůbec nikoho).
6.11.2019 14:43 - sirien
Ok... tak to formátování nakonec bylo poměrně snadný a rovnou sem ho udělal.

Pustim se nějak do těch EN verzí... ale asi ocenim pokud se pocestě někdo přidá :D Hodim to do samostatný podsložky a důležité bude zachovat kódový čísla těch oborů, aby se to dalo fakt snadno přiřazovat.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.075585126876831 secREMOTE_IP: 3.145.156.204