sirien
7.10.2019 20:16
JaD tvorba: Autorská diskuse
Poněkud (i když ne úplně zcela) soukromější diskuse k vývoji JaD

(Tahle diskuse je "viditelná" (v panelu Aktualit) jen členům skupiny - nicméně je nalezitelná a přístupná)

Errata


Noc goblinů
Úsvit objevů
Soumrak v mlhách
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
31.10.2019 09:43 - Tarfill
Možná zbytečně šťárám do nehotových věcí, ale - jak je to s povoláním "Lovec netvorů - profane"?
Ve smyslu, řád zmučených duší odkazuje na povolání černokněžníka, které ale v základu JaD nebudou (fey, celestial, old one, hexblade atd.) Je to tak schválně a v pořádku?
31.10.2019 13:01 - sirien
Dobrý postřeh :)

Jejich existence bude odkázaná. Ty bytosti jako takové v JaD budou. Že tam nebudou příslušné obory je poměrně jedno, protože Lovec z nich nic přímo nebere (má tam na ty patrony navázané vlastní schopnosti).

(Nicméně warlock half-caster docela rozsekává teoretickou otázku toho jestli je warlock samotnej full caster :D )
31.10.2019 13:17 - Log 1=0
Možná by nebylo od věci vymyslet takové schopnosti i pro JaD patrony...

Nicméně se přiznám, že si sám nejsem jistý, co všechno se musí u Lovce z právních důvodů předělat.
31.10.2019 14:01 - sirien
Musí se udělat vlastní fluff (což neni moc problém, ten se stejně bude muset napsat i k ostatním...) a předělat názvy (aby to nebyly tvrdý překlady) - nejspíš by stačilo u classy a oborů, ale pro klid duše (zejména Skavenovy) změnim asi všechny.

V podstatě tak jak sem teď udělal ty výpisky to je servaný na mechanickou kostru a na té se musí postavit "ehm ehm nová" classa.

Koncept samotnej neni problém, protože Blood Hunter je už v základu derivát obecně existujícího archetypu - původní class vznikla jako derivát Vin Dieselovy filmový role, rozvedená podoba je zjevně derivát Zaklínače (kterej je tam samotnej obkecanej aby se nehitly Sapkowy práva) a ty věci v tom (nasát temnotu abys bojoval s temnotou etc.) existujou taky už věčnost všude možně. Tzn. formálně vzato děláme nový derivát stejných konceptů. Mechaniky samotný taky nejsou problém, protože RPG mechaniky sou nevlastnitelný (v USA, u nás to nikdo nikdy neřešil - ale tady hraje Americkej Ameri-centrismus v náš prospěch, žádnýho amíka nikdy nenapadne zkoušet něco řešit podle ne-americkýho práva a bez žalobce neni soudce - teda, stranou faktu, že když je nevzrušuje existence překladů (o kterých vědí), tak tohle je fakt kapka v moři).


Přidělat tam JaD patrony by neměl bejt problém - efektivně to sou... na lvl 3 to je jedna minor power a pro lvl 7 a 15 vybrat po jednom kouzle.
31.10.2019 22:55 - Log 1=0
Protože u Kruhu bylin si nikdo nejsme jistí, jestli je to akorát, tak navrhuji nechat to jít do další fáze, proofreadeři a testeři nám dají lepší odpověď než nekonečné mudrování.

Jinak taková, ryze moje, Sirienem nějak neautorizovaná úvaha o rasách.
Srovnával jsem to, co je (a není) mechanicky k dispozici se Sirienovýi články.
Lidé
Sirien napsal článek i s nějakými podrasami. Mechanicky ale lidé podrasy nemají. OGL není ani "variant human" ale zrovna tohle by se dalo obejít, pokud budeme mít dost vlastních featů.
Elfové
Sirien napsal článek. Má v něm:
Lesní elfy-odpovídají mechanice Lesní elf (nelicenované)
Vznešené elfy-odpovídají mechanice Vznešený elf (VOLNÉ)
Eldarini-odpovídají mechanice Eldarin (nelicencované)
Temní elfové-odpovídají mechanice Shadar-kai (nelicencované)
Drowové-odpovídají mechanice Drow (nelicencované)
+možná se dá něco udělat s námořní variantou, co jsme jednou nakousli-odpovídá mechanice Vodní elf
Jinými slovy, u elfů máme hromadu fluffových konceptů, jejich mechanickou implementaci ale můžeme tak citovat nebo kopírovat, protože jsou už hotové od Wizardů
Trpaslíci
Sirien nappsal článek. Jsou tam
Podzemní trpaslíci -prostor pro vlastní implementaci.
Horští trpaslíci-odpovídá Horský trpaslík (nelicenovaný)
Světlí trpaslíci-odpovídá Kopcový trpaslík (VOLNÝ)
Ohnivý trpaslík-fajn refluff tradičně DnD duergara (nelicencovaný)
+jsme nakousli i u námořníků-prostor pro implementaci.
Tady naopak máme místo pro vlastní tvorbu.

Ale je tu tedy dost dilema:
-zmínit ty všechny ve fluffu, i když nejsou implementované
-ignorovat ve fluffu tyto nedostupné, ale ikonické formy
-udělat vlastní, redundantní, implementaci.
Teda, tuhle volbu Sirienovi fakt nezávidím. Jedna možnost horší než druhá.

Jinak tedy ještě existují Hobit Tichošlápek (VOLNÝ) a Pořízek (nelicencovaný)
Gnóm skalní (VOLNÝ) lesní (nelicencovaný) a hlubinný (nelicencovaný)
VOlNÍ půlork, půlelf, tiefling a drakorozený (nemají podrasy)
Otázka je, co z nich zahrnout.
Nelicencovaní Asimir, firbolg, goliáš, tabaxi kenku, ještěrec, triton, skurut, goblin, yuanti, ork, kobold, gith
Ať víme, co raději netrignout.
31.10.2019 23:41 - sirien
Asi legit. Já bych na 14. levelu pořád rád viděl nějaký víc lektvarování, ale vůbec mě nenapadá, jak to pořádně udělat :/


Log 1=0 píše:
lidé podrasy nemají

a) rody
b) nemají, ale my zas nejsme amíci

Ten variant human pořád může fungovat.

Log 1=0 píše:
XXX elfy-odpovídají mechanice XXX elf (nelicenované)

To je vcelku dost jedno - stejně jako u Lovce nestvůr, RPG mechaniku licencovat nelze, pouze její zcela doslovné znění. Koncept různých rodů elfů existuje minimálně od Tolkiena, takže to je taky volný.

Problém je určitě se slovem "drow" (najisto Forgotten Realms TM) a teoreticky se slovem "eladrin" (toho by bylo potřeba ověřit odkud pochází). Obojí lze případně opsat.


Totéž se mimochodem týká horských trpaslíků. Stranou toho, že mám podezření, že v těch mejch článcích sem ty mechaniky předělal (něco je možná obdobný, ale něco je udělaný jinak).

Tady bych se spíš bál, jak moc je případně vhodný a chytrý (a obecně kompatibilní) ty moje verze používat se stejnou terminologií (jedna věc je, když si napíšu "horskej trpaslík" k něčemu s jinejma mechanikama v článku kde tvořim zcela otevřenej a přiznanej hack, druhá věc je udělat to v knížce, která slibuje plnou DnD kompatibilitu).

Log 1=0 píše:
Ohnivý trpaslík-fajn refluff tradičně DnD duergara (nelicencovaný)

Ve skutečnosti ne. Při psaní článku sem existující koncepty konzultoval s Demonicou, ta mě na Duergary odkázala, tak sem si o nich něco přečet a přišli mi tak nestylový a anti-cool, že sem ohnivý trpaslíky tvořil z ničeho zcela bez vztahu k duergarům (narozdíl od drowů, kde sem skutečně udělal úmyslnej spin nad tradičníma drowama)

Log 1=0 píše:
-zmínit ty všechny ve fluffu, i když nejsou implementované
-ignorovat ve fluffu tyto nedostupné, ale ikonické formy
-udělat vlastní, redundantní, implementaci.

jo no, z tohodle mě trošku třeští hlava.

Budu si muset udělat nějakej přehled toho co vlastně existuje a jak to funguje a jak se to liší a podle toho se nějak rozhodnout :/

Obecně je taky otázka, kolik ras vůbec do JaD rvát. Klasickou čtyřku lidí, trpaslíků, elfů a půlčíků (žádný hobity tu nevidim) tam dát musíme, přes to neletí drak, ale byl bych poměrně opatrnej s tim, co tam dávat dál. Na jednu stranu se dá jít umírněnou cestou a dát tam spíš nutné minimum - pět šest ras, ke každé jednu dvě varianty (což by možná vyřešilo nebo zmírnilo výše uvedené problémy). Nebo se dá udělat trochu rozmáchlejší DnD variace, ale pak je potřeba vybrat nějaký rozumný comba - fakt bych nerad skončil u toho co předved Stín meče svýho času (kdo neví, doporučuju sehnat a nastudovat - tam se někdo fakt urval ze řetězu tak moc, že to nebylo ani tak pěstí na voko, jako spíš demoličnim kladivem do xichtu)
1.11.2019 00:09 - Log 1=0
sirien píše:
RPG mechaniku licencovat nelze,

otázka je, jak moc na to hřešit.
sirien píše:
Ve skutečnosti ne

No, pokud si pod "duergar" představíš "divný, víc dark (ve smyslu povahy) trpaslík," tak celkem jo. Ve chvíli, kdy začneš přidávat detaily, tak ten rozdíl naroste, a původní duergar začne být nudný.
1.11.2019 02:50 - Naoki
jako hnusny powerplayer vznasim zbozne prani, aby bylo dost ras/variant, ktere pokryjou kazdy main atribut
1.11.2019 02:55 - sirien
Naoki: A takhle náhodou kouzlící obor barbara Ti nechybí? (Taky chybí wizardí half-caster, kdybys to toužil brát jako výzvu...)


Log: na to budu hřešit docela s klidem, když bude potřeba. Otázka spíš je, jestli to přinese něco hodnotnýho. (Vtip u ohnivejch trpaslíků je, že když náhodou nejsi taky trpaslík, tak ve skutečnosti moc dark nejsou, ale to je spíš taková nuance věci...)
1.11.2019 03:37 - Naoki
Kouzlici obor barbara = shaman?
Wizard half-caster = chodec? toho uz mame, ne? :P

ale jinak to neni snad az takovy peklo, ne? to je 6 ras + human, to je jen o jedna vic nez co predpokladas

i kdyz je fakt ze u ras je setting a feeling mnohem dulezitejsi nez u povolani, takze volba bude mnohem slozitejsi
1.11.2019 03:43 - sirien
chodec je druidskej half caster a šaman mi mnohem víc evokuje klerika (popř. druida).

Barbarskej wizard half-caster... by asi mělo bejt pocitově něco víc Sword&Sorcery. Možná něco inklinujícího k tomu mágovi - barbarskej válečník co si vypomáhá iluzema a duševní magií...

Ono s těma rodama by šlo těch 6 atributů narvat i do základní čtyřky - elfové dostanou INT a WIS, trpaslíci STR a CON a hobiti DEX a CHA. Neřikám, že to je cesta kterou bych chtěl jít, jen jako že jestli de jen o staty, tak to neni potřeba hrotit :)
1.11.2019 05:16 - ShadoWWW
Drow se dá v pohodě opsat jako "temný elf" . Udělal to tak i Markus Heitz ve své sáze Trpaslíci.
1.11.2019 08:33 - Log 1=0
sirien píše:
A takhle náhodou kouzlící obor barbara Ti nechybí? (Taky chybí wizardí half-caster, kdybys to toužil brát jako výzvu...)

Popravdě, s oběma těmi myšlenkami jsem si seriozně hrál, ale pak jsem to zavrhl jako zbytečně moc práce vzhledem k výsledku (nepřišlo mi, že by někomu chyběli, na rozdíl od alchymisty). Ale pokud by o ně byl fakt zájem...
sirien píše:
Ono s těma rodama by šlo těch 6 atributů

Pch. Elfové mají obratnost, +vznešení INT, lesní Mou, drowové cha, shadar-kai Odo, mořští odo, ale klidně jim můžeme dát sil. Trpaslíci mají odolnost, horští sílu, kopcoví moudrost, podzemním můžeme dát inteligenci a ohnivým charisma, a mořským klidně obratnost. joking

Vážněji: Obr+jeden duševní stat je elfí klasika (vnešený-int je volný, lesní+mou je takové klišé, že ho tam nějak dostat musíme, temný+cha taky pěkně odpovídá)
Odo+duševní stat pěkně odpovídají co můžeme korektně použít pro trpaslíky (ohnivý+cha, podzemní+int, světlý+mou/volný/).
odo+sil je buťto horský trpaslík, nebo půlork.
chybí odo+obr, sil+cha, sil+mou, teoreticky sil+int. Vlastně by bodlo něco sil+duševní stat (škoda, že hobit se na to nehodí). Možná nějak rozvětvit půlorka?
1.11.2019 08:52 - Naoki
@sirien: challenge accepted and completed.

Jak byste prelozili Spirit Warrior?
1.11.2019 09:04 - Aegnor
Log 1=0 píše:
Pch. Elfové mají obratnost, +vznešení INT, lesní Mou, drowové cha, shadar-kai Odo, mořští odo, ale klidně jim můžeme dát sil. Trpaslíci mají odolnost, horští sílu, kopcoví moudrost, podzemním můžeme dát inteligenci a ohnivým charisma, a mořským klidně obratnost. joking

Proč to takhle komplikovat? Trpaslíci mají sil + odl, elfové obr + int, lidi mou + cha. Done.

Naoki píše:
Jak byste prelozili Spirit Warrior?

Bojovnický duch?
1.11.2019 09:27 - Log 1=0
Aegnor píše:
Proč to takhle komplikovat? Trpaslíci mají sil + odl, elfové obr + int, lidi mou + cha. Done.

1) Všiml sis posledního slova?
2) Protože takhle podrasy v DnD 5E nefungují a my chceme zůstat kompatibilní.
1.11.2019 13:43 - sirien
ShadoWWW: Heitz má alfy a z první knížky Trpaslíků (víc sem bohužel nečet) vyznívaj hodně jinak, než drowové. (Plus teda o nich napsal celou spin-off sérii, ale tu sem potkal jen pohledem...)

Naoki píše:
challenge accepted and completed.

druid neni wizard, takže druid half-caster neni wizard half-caster! :D

Jinak to je jako hezká práce ve skutečnosti. Jen teda při pohledu na ty schopnosti váhám, jestli by se tam nebodila spíš kněžská než druidská magie? (To je fakt jen taková úvaha - ty schopnosti jako "duševní posel" a "spirit walking" atp. mi asociujou víc kněze než druida.)
1.11.2019 14:08 - sirien
Ve skutečnosti mě ta symetrie a S&S feeling zlákaly, tak sem nahodil Duševního válečníka (half-wizard barbar s důrazem na iluze a očarování). Tim by v pravidlech byli half-casteři všech základů jako vzory plus by každej nemagickej obor měl svýho half-castera. Naokiho spirit warior se může dát do Kobek a může se zveřejnit rovnou s doprovodnym textem o tom, jak v případě zájmu tvořit celou paletu half-casterů nad nemagickejma povoláníma.
1.11.2019 14:08 - ShadoWWW
Keltský druid je ale fakticky kněz. Když jsme uvažovali, že JaD bude rozsahem jen jako Basic Rules, tak jsme uvažovali, že jeden z oborů JaD klerika bude právě keltský druid.
1.11.2019 14:13 - sirien
Jak sem psal už dřív, původní historicky-kulturní význam slova druid je v dnešním fantasy totálně ztracenej a zavalenej v podstatě novym archetypem. A DnD v tomhle tvrdě následuje trend (schopnosti i výběr kouzel a i celá stylizace toho povolání).
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.050939083099365 secREMOTE_IP: 3.145.81.232