sirien
7.10.2019 20:16
JaD tvorba: Autorská diskuse
Poněkud (i když ne úplně zcela) soukromější diskuse k vývoji JaD

(Tahle diskuse je "viditelná" (v panelu Aktualit) jen členům skupiny - nicméně je nalezitelná a přístupná)

Errata


Noc goblinů
Úsvit objevů
Soumrak v mlhách
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
26.4.2021 13:15 - Pan Bača
Navíc je to spíš výtah z překladu než překlad samotný.
27.4.2021 22:38 - Log 1=0
Sice v tom blogu píšeš, že někteří z nás už mají padla, ale mě se to popravdě moc nezdá. Některé věci bude vysloveně třeba udělat, třeba na úvodní dobrodružství přímo odkazujeme v textu, takže ty se napsat musí. A určitě by se našlo pár dalších věcí, u kterých by nebylo dobré čekat, jestli JaD vydělají tolik, aby nám skaven mohl posílat výplatu.
28.4.2021 10:19 - shari
Log 1=0 píše:
třeba na úvodní dobrodružství přímo odkazujeme v textu, takže ty se napsat musí.

Jsou někde ta dobrodružství už rozpracovaná, nebo jejich návrhy?
28.4.2021 10:59 - Pan Bača
Je hotova jen Noc goblinů.. víc doplní sirien
28.4.2021 11:29 - Pan Bača
no a jak to teda vypadá? ;-)
3.5.2021 05:27 - Naoki
Předevčírem jsem vedl hru podle pravidel JaD*. Chtěl jsem to pojmout stylem "nováček GM vezme pravidla, letmo si je přečte a zkusí podle toho něco odehrát". Konkrétně jsem si dal za cíl otestovat následné "mechaniky":
- koláž cesty
- hodiny
- bitva
celkový dojem byl pozitivní, i když některé věci trochu drhly.


Koláž cesty
Konceptuálně moc pěkná mechanika jak "offillerovat" část dobrodružství kde se družina musí někam dostat než podnikne akci, což bych v minulosti většinou přeskakoval. Tímto dobrodružství začalo a představa byla vzít vždy na střídačku příběh u táboráku a komplikaci (random encounter, překážka, rozhodnutí). Jelikož družina hrála postavy na 14. lvlu které se už měly znát a měly toho dost za sebou, pojal jsem příběhy u táboráku stylem že každý měl vyprávět příběh nějakého minulého dobrodružství, a do toho příběhu i vložit nějakou další postavu.
Akční část cesty proběhla bezproblémově, ale vyprávěcí už ne. Částečně to bylo nepochopením jestli ty příběhy měli být opravdu stylem "u táboráku vyprávím" neb spíš style flashback, částečně tím že vložit do příběhu jinou postavu když ještě nevíme přesně jak se chová je těžké (tam jsem to mohl vzít stylem "ukaž na někoho jiného a ten příběh dopoví"), žástečně tím že začít dobrodružství příběhem felt forced (nevím jak to říct cz). RoVan navrhnul že v této situaci by mohl jím GM vstříc a zarámovat část příběhu, aby to pak hráč dovyprávěl, ale v kontextu pravidel bych asi očekával jeden z 2 následujících bodů:
- varování že tohle je spíše pro družiny které spolu už párkrát hrály, jako možnost prohloubit postavy
- rady jak to ne-násilně naroubovat nazačátku dobrodružství

Hodiny
Série skill checků spojené s hodinami - každý neúspěch zvyšoval obtížnost finálního souboje.
Tady vše proběhlo bezproblémově a fungovalo to moc pěkně.

Bitva
Konceptuelně opět zajimavý. Tohle jsem opravdu četl pouze letmo tak jsem měl představu "tady na mapu hodím nějaké checkpointy/vlajky - pár u nepřátel a pár na vlastní straně - přechod mezi nimy řešit nebudu a družina si akorát dá encounter když dojde k danému checkpointu. Pokud na konci obsadí většinou chekcpointu, tak vyhráli bitvu". Ale při hraní jsem si už pak říkal jestli jsem to nepochopil špatně a jestli ty checkpointy neměly všechny být pouze na nepřátelské straně, s tím že přátelská strana neměla smysl označit (pač je už držíme, ne?).
V samotném dobrodružství tam proběhl ještě element, který kartama zamíchal a ospravedlnil výše zmíněný rozleožení, ale stejně si nejsem úplně jistý intentem.


Každopádně vše zde uvedné berte s rezervou podle toho co bylo zmíněné v první větě. Je možné že některé mechaniky by při pozornějším čtení vyzněly jinak a zahrály by se lépe.
Jinak nevím jestli by byl zájem o další testování pravidel tímto stylem, ale pokud jo navrhněte na která pravidla/mechaniky bych se mohl zaměřit :)


* nebo teda snažil se vést. Klacky pod nohy mi hodilo kalendářní nepochopení a že mám 4e moc v krvi takže k ní defaultně sklouzávám.
6.5.2021 18:25 - sirien
Autorské blogy

Pokud by kdokoliv z vás chtěl napsat cokoliv do autorských blogů, tak to je určitě vítáno. Může to být cokoliv k JaD nebo jejich tvorbě, možná témata jsou třeba:
- co od JaD jako autoři očekáváte
- čím a jak jste přispěli a co vás na tom zaujalo
- nějaký insight co jste získali o JaD při práci na nich
- cokoliv o tom jak doufáte že se JaD budou hrát nebo nějaké tipy k tomu
- ...whatever. Pokud máte nápad ale nejste si jím jistí, dejte vědět :)

Rozsah může být klidně krátký, jde hlavně o to rozjet nějakou komunikaci s fanoušky a vygenerovat nějaký obsah.
12.5.2021 12:59 - Aegnor
Tak, na discordu Mytaga už fanoušci řeší, že další rozšiřující příručka pro JaD by měla být ve stylu Volova průvodce netvory.

Jako ... optimismus jim nechybí. :-)
12.5.2021 16:50 - Log 1=0
Tak pokud si koupí dost příruček, tak rozšíření budou, a volům bych se nebránil.
12.5.2021 16:56 - Pan Bača
Ten Volo je v češtině tak krásně dvojznačný...úplně se nabízí, že Volové už to píšou:-D
27.5.2021 22:49 - sirien
sem slepej, nebo v tabulce chybí Mantichora?
27.5.2021 23:00 - Log 1=0
Jo, chybí, musela mi tehdy kdyisi vypadnout. Čí literární styl je potřeba k doplnění?
27.5.2021 23:55 - sirien
Jakej literární styl?

Zcela interní, závazná, ale zatím nic neslibující otázka: najde se tu pár šílených nadšenců, kteří by byli schopni to celé projít ještě jednou v PDF v rozmezí mezi cca 6. a 27. červnem?

Ano. Ano, jsou to jen tři týdny. Ne, aby to klaplo tak budu kromě tohodle muset během dalších 2 tejdnů dořešit půl tuctu neuzavřenejch problémů co se táhnou víc jak čtvrt roku, ale vypadá to, že bych to mohl zvládnout - svojí ruku za to do ohně nedám.
28.5.2021 00:02 - LokiB
Hele celé ... to je přeci jen velmi závazné. Jakože "skoro celé", to jo
28.5.2021 00:04 - Log 1=0
Myslel jsem, jestli je jedno, kdo ji tam dodělá, nebo by to měl dělat někdo, kdo to zahlazoval celé (což už nevím, kdo vlastně byl).
28.5.2021 00:53 - sirien
Loki: i za část samozřejmě budu vděčnej - jen bych rád, aby každou část prošel ještě jednou aspoň jeden člověk než to fakt zfinalizuju - zaprvé protože v sazbě jsou vidět věci co v gDocsu přehlídneš a zadruhý kvůli kontrole sazby samotný.

Kdyby se našlo víc lidí co dají aspoň část, tak by bylo super kdybyste se dohodli a rozdělili si to. I tak by pořád bylo naprosto awesome kdyby to aspoň někdo zvládnul projít celý. Vděčnost, street credit, nehynoucí sláva a všechno ostatní je samozřejmě v ceně.

Jakože narovinu vim že to je šibeniční a tlačim to na hranu možnýho a je to polovina času a bez dodatečné rezervy než s čím jsem původně počítal, ale je to proveditelný a já bych fakt strašně rád stihnul původní termín vydání na letošní GameCon*.

* Jestli se tohle rozkřikne dřív než to případně oznámíme ofiko závazně tak budu velmi unhappy, takže prosím mlžte i pro svoje kamarády... slibuju že už ne dlouho, jestli to zvládáme nebo ne budu vědět doslova v pondělí - potom co strávim celej prodlouženej víkend nad InDesignem a frenetickejma callama a e-mailovejma výměnama s Peterem a snad Martinem (a taky se Skavenem, Pavelou, nějakejma amíkama (neptejte se) atd. - což bude žůžo, protože už teď mám tenhle tejden spánkovej deficit jak svině kvůli věcem co s JaD vůbec nijak nesouvisej...
28.5.2021 00:57 - LokiB
tohle já nikam nikomu neříkám, za mě tedy je vklidu.
tak se pokusím, co půjde
28.5.2021 01:39 - Naoki
zcela nezávazně se o to pokusím taky, ale taky neslibuji že zvládnu vše
pokud si budeme nějak rozdělovat pravidla tak mé zájmy jsou v tomto pořadí:
- rady pro DM
- rasy
- povolání
- rychlá tvorba postav
28.5.2021 01:49 - sirien
Loki: to nebylo nutně pro Tebe - s tím jak se na věci podílelo víc a víc lidí se seznam přítomných v tomto vlákně docela rozrostl :)
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.087310075759888 secREMOTE_IP: 3.144.86.121