Předevčírem jsem vedl hru podle pravidel JaD*. Chtěl jsem to pojmout stylem "nováček GM vezme pravidla, letmo si je přečte a zkusí podle toho něco odehrát". Konkrétně jsem si dal za cíl otestovat následné "mechaniky":
- koláž cesty
- hodiny
- bitva
celkový dojem byl pozitivní, i když některé věci trochu drhly.
Koláž cesty
Konceptuálně moc pěkná mechanika jak "offillerovat" část dobrodružství kde se družina musí někam dostat než podnikne akci, což bych v minulosti většinou přeskakoval. Tímto dobrodružství začalo a představa byla vzít vždy na střídačku příběh u táboráku a komplikaci (random encounter, překážka, rozhodnutí). Jelikož družina hrála postavy na 14. lvlu které se už měly znát a měly toho dost za sebou, pojal jsem příběhy u táboráku stylem že každý měl vyprávět příběh nějakého minulého dobrodružství, a do toho příběhu i vložit nějakou další postavu.
Akční část cesty proběhla bezproblémově, ale vyprávěcí už ne. Částečně to bylo nepochopením jestli ty příběhy měli být opravdu stylem "u táboráku vyprávím" neb spíš style flashback, částečně tím že vložit do příběhu jinou postavu když ještě nevíme přesně jak se chová je těžké (tam jsem to mohl vzít stylem "ukaž na někoho jiného a ten příběh dopoví"), žástečně tím že začít dobrodružství příběhem felt forced (nevím jak to říct cz). RoVan navrhnul že v této situaci by mohl jím GM vstříc a zarámovat část příběhu, aby to pak hráč dovyprávěl, ale v kontextu pravidel bych asi očekával jeden z 2 následujících bodů:
- varování že tohle je spíše pro družiny které spolu už párkrát hrály, jako možnost prohloubit postavy
- rady jak to ne-násilně naroubovat nazačátku dobrodružství
Hodiny
Série skill checků spojené s hodinami - každý neúspěch zvyšoval obtížnost finálního souboje.
Tady vše proběhlo bezproblémově a fungovalo to moc pěkně.
Bitva
Konceptuelně opět zajimavý. Tohle jsem opravdu četl pouze letmo tak jsem měl představu "tady na mapu hodím nějaké checkpointy/vlajky - pár u nepřátel a pár na vlastní straně - přechod mezi nimy řešit nebudu a družina si akorát dá encounter když dojde k danému checkpointu. Pokud na konci obsadí většinou chekcpointu, tak vyhráli bitvu". Ale při hraní jsem si už pak říkal jestli jsem to nepochopil špatně a jestli ty checkpointy neměly všechny být pouze na nepřátelské straně, s tím že přátelská strana neměla smysl označit (pač je už držíme, ne?).
V samotném dobrodružství tam proběhl ještě element, který kartama zamíchal a ospravedlnil výše zmíněný rozleožení, ale stejně si nejsem úplně jistý intentem.
Každopádně vše zde uvedné berte s rezervou podle toho co bylo zmíněné v první větě. Je možné že některé mechaniky by při pozornějším čtení vyzněly jinak a zahrály by se lépe.
Jinak nevím jestli by byl zájem o další testování pravidel tímto stylem, ale pokud jo navrhněte na která pravidla/mechaniky bych se mohl zaměřit :)
* nebo teda snažil se vést. Klacky pod nohy mi hodilo kalendářní nepochopení a že mám 4e moc v krvi takže k ní defaultně sklouzávám.