sirien
7.10.2019 20:16
JaD tvorba: Autorská diskuse
Poněkud (i když ne úplně zcela) soukromější diskuse k vývoji JaD

(Tahle diskuse je "viditelná" (v panelu Aktualit) jen členům skupiny - nicméně je nalezitelná a přístupná)

Errata


Noc goblinů
Úsvit objevů
Soumrak v mlhách
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
26.10.2019 20:59 - Log 1=0
Upraven kruh hvězd.
Přemýšlel jsem, jak udělat roční období panoramixovatější... ypadl mi z toho nový kruh, nahrán Kruh bylin.
26.10.2019 23:27 - Log 1=0
Tak jsem přeci jen předělal sicca.
27.10.2019 00:58 - sirien
Hej super; jak sem psal, sem tenhle víkend plus pondělí spíš mimo, takže se k JaD dostanu zase spíš až v úterý.
27.10.2019 01:03 - Log 1=0
A nahodil jsem ještě jeden obor tuláka. Spíš do zásoby.
27.10.2019 12:22 - sirien
Pár rychlých reakcí:

Sicco: 1) můžeme ho přejmenovat na šedou eminenci? 2) hezký, i lvl 17. Jen ty sítě - neříkám, že moje podoba je ideální, ale byly tam nějaké designové myšlenky co se v té Tvé ztratily. Je to trochu netriviální a asi by to chtělo dát chat jinak na tom strávíme 3 věčnosti

Svatokrádež: fun koncept :)

Město: dost lepší. Lvl 2 se mi ale pořád nelíbí a teď se nově navíc bije s lvl 6: maska. 2 bych zrušil, masku bych shodil na 2 místo toho a 6 pohyb bych posílil (např intuitivní hledání cesty i do místa které neznám nebo na místo kam potřebuju dorazit atp). 10 bych posílil tím že bych pár možností sloučil - každá by pak mohla nabídnout výhodu na něco a při použití (poté co bych se dozvěděl dané info) bych si nějakou vybral.

Hvězdy: asi lepší, trochu těžké posoudit teď relativně v rychlosti.

Byliny se mi odmítají na telefonu načíst, nevim proč, takže zkouším jen dešifrovat text z toho blbýho náhledu. Vypadá to dobře - víc nedokážu říct, protože přečtu každý třetí slovo a zbytek jen hádám :/

Pohroma: zajímavý, ale taky to v rychlosti těžko hodnotím. Zdá se mi že tam trochu "selhala" copypasta omezení těch schopností.

Strážce: hezký. U některých schopností bych možná udělal drobné úpravy, ale obecně warrior druid dobrej.


Obecně mi přijde že deme do druhého extrému a asi bude potřeba ujasnit si co od druida chceme dřív než tu bude příliš mnoho dobrých, ale nesourodých oborů. Asi bych stejně jako u barda atd ocenil spíš tematický set... Nicméně tu je už pět nebo šest oborů co vypadají na pohled slušně (co nepůjde do knihy dáme určitě do online Kobek).
27.10.2019 13:45 - Log 1=0
Můžesirien píše:
ale byly tam nějaké designové myšlenky co se v té Tvé ztratily. Je to trochu netriviální a asi by to chtělo dát chat jinak na tom strávíme 3 věčnosti

Hele, asi jo, některé věci jsem z té tvé koncepce úmyslně nepoužil (hodilo by se to do té schopnosti v mezidobí, kterou šedé eminenci musíme vymyslet (vytvořit něco, co by bylo alespoň částečně funkční in real time a zároveň se v mezidobí neexploitovao nejspíš nepůjde).
sirien píše:
Lvl 2 se mi ale pořád nelíbí

;-( mně se naopak líbí čím dál víc.
sirien píše:
teď se nově navíc bije s lvl 6

Humanoidní podoba: Jsi někým jiným, ale vypadáš stejně.
Maska: Jsi sám sebou, ale vypadáš jinak.
Oboje ti teoreticky umožní "převléknout se za miniona" ale obě mají jiná využití:
Podoba ti umožní skutečně převzít příslušnou úlohu (Jako voják naběhnout do potyčky a bojovat svou zbraní atp., což se hodí i na jiné věci než infiltraci), maska zase umožní udělat něco jiného, než miniona a stát se nepoznatelným.
Takže i když mají určitý překryv situací, které řeší, každá má i své oblasti (a to jsem nezmínil čistě bojová využití těch schopností, tam je ten rozdíl až gigantický).
Log 1=0 píše:
6 pohyb bych posílil (např intuitivní hledání cesty i do místa které neznám nebo na místo kam potřebuju dorazit atp)

Může být.
sirien píše:
10 bych posílil tím že bych pár možností sloučil - každá by pak mohla nabídnout výhodu na něco a při použití (poté co bych se dozvěděl dané info) bych si nějakou vybral.

Teď tě asi nechápu.sirien píše:
Asi bych stejně jako u barda atd ocenil spíš tematický set...

Souhlas, ale myslím, že to nepůjde. Ty aktuální už jsou moc rozptýlené a zcela nový přístup by nás vrátil na 0, takže spíš než ho hledat vidím spíš smysl v tom, smířit se, že druidi budou "až moc rozmanití".
27.10.2019 14:18 - sirien
Já myslim, že udělat designovou tlustou čáru mezi action-time schopnostma a možnostma a duwn-time schopnostma a možnostma je naprosto legit a plánuju se touhle cestou vydat. Jediné co tu je je otázka formy - těch subclass co tu mají nějaké možnosti je docela hodně a nejspíš bude dobré napsat nějaká obecná pravidla co postihnou všechny stejně.

Btw. tohle je vůbec dost brutální a krutě exploitovatelná díra v základních pravidlech - Wizard, transmutation, lvl 14 = unlimited profit (jakože cokoliv co sme tu navrhli my, nebylo v žádném nástřelu nikdy tak broken jako tahle věc co se dostala až do ofiko pravidel - a zůstala v nich neošetřená dodnes; efektivně dává gigantickej příjem a volnou VIP vstupenku do libovolné společnosti a studnu dobrejch vztahů a služeb na oplátku - you name it, sky's the limit.). A to je jen tak namátkou ten nejřvavější co mě praštil do xichtu a vpálil se mi do paměti, vsadim se, že powerovat cíleně, tak tam najdu další naprosto příšerný comba. Co chci říct je, že DnD 5e mělo mít tahle pravidla už v základu a že fakt že je nemá je díra jak sviň u který se fakt divim, že jim to prošlo.


Log 1=0 píše:
;-( mně se naopak líbí čím dál víc.

Nechává to otevřených otázek které se týkají i rovnováhy věci (mimo jiné např. kolem kouzlení, boje atp., ale i věci jako rasové opravy a schopnosti...)

Na druhou stranu s těmi dalšími omezeními co tam jsou (např. poznatelnost napříč podobami) mi to už přijde taky přijatelnější. Možná to chce jen zahladit.

Je pravda, že s tím co píšeš (a s možností si to na compu přečíst pečlivějc) mi to vadí o dost míň než předtim.


Log 1=0 píše:
Teď tě asi nechápu.

vysvětlím v komentářích dokumentu.


Log 1=0 píše:
Souhlas, ale myslím, že to nepůjde.

Mohlo by to vyjít aspoň tak jako u kouzelníka - sice nesestavíš tematicky unifikovanou paletu jako u barda, ale můžeme sestavit nějakou herní paletu jako u kouzelníka (kde máme default akademika z knihovny, dobrodružného outdoor mága a z joker kategorie psychickýho sword and sorcery mága).

Tady bysme mohli mít třeba "klasického" druida (původně sem počítal s remakem těch ročních období, ale ten bylinkář může fungovat taky dobře), pak nějakého bojového druida (Pohromy nevypadaj špatně - resp. ten Ochránce taky ne, ale chci se vejít do oborů a ten Pohromovej je takovej... víc tradičně druidskej?) a z joker kategorie městského druida (kterej tu navíc má ten benefit že tu classu otevře hráčům i ve skupinách které nehrají outdoor adventuring ale spíš nějakou urbanistickou hru nebo nějaké palácové intriky a tak).
27.10.2019 15:23 - Xyel
U mě byla myšlenka taková, že tématická dělící čára je aspekt přírody - druid pohromy je ten destruktivní extrém a druid ochránce rostoucí/protektivní aspekt. Třetí by se k nim hodil nějaký neutral-aspekt druid.

Jinak osobně se mi vůbec nelíbí druid města jako koncept - 1) je to zcela nearchetypální k druidovi jako takovému. Městská povolání už existují, např. tulák a 2) druid sám osobě nemá téměř žádné (řekl bych žádné, ale možná se něco najde) schopnosti, které by byly nature-only. To měl ranger, a ten dostal sekerou. Když je jako classa plně funkční ve všech prostředích, tak dávat mu subclassu zaměřenou na jedno prostředí mi příjde principiálně špatně.
27.10.2019 16:06 - Log 1=0
Všiml sis, že si vlastně docela protiřečíš? V prvním bodě rozdělíš povolání na venkovská a městská a v druhém řekneš že to není dobrý nápad.
Ad 1) nemyslím si, subclass, které boří ten první dojem z classy, ale zároveň naplňují hlubší koncept, je víc (celestial warlock, conqueror paladin, scout...). Tohle je zase Kněz prostředí, jen jiného.
Ad 2) však ten městský druid bude fungovat i mimo město.
2- zcela univerzální
6-jedna je univerzální (dvě nová kouzla) a druhá trochu omezená, ale použitelná i v jeskyni, v horských soutěskách místy možná i v tom lese. Na otevřené pláni už ne, ale s tím se podle mne dá žít.
10-je omezená a vyměním ji za tu univerzálnější Sirienovu, i když je hrozně ukecaná.
14-je univerzální a v podstatě typicky druidská.
27.10.2019 16:20 - Xyel
Log 1=0 píše:
Všiml sis, že si vlastně docela protiřečíš? V prvním bodě rozdělíš povolání na venkovská a městská a v druhém řekneš že to není dobrý nápad.

Nevidím ten protiklad - ano, povolání mají archetypy. Barbar je taky podvědomě bojovník z divočiny, spíše než z centra velkoměsta a ano, tolhe je dobře, protože to je to co jim dává téma/styl.
Subclass není povolání. To téma/styl určuje povolání, a subclass ho dělí na podmnožiny. A město není podskupina druidství ať se na to dívám jakkoliv.

V individuálních schopnostech ostatních class jsem se nechtěl vrtat, než si zabrousím ty "Svoje". Ale budiž:

2 - kopíruje circle of the moon v jeho trademark schopnosti

6 - ta dvě nová kouzla ale lezou archetypů rogue/warlock, kteří mají převlékání se/předstírání/klamání ve svém archetypu, narozdíl od druida

10 - obě schopnosti jsou variace na lvl1 + lvl3 ranger schopnosti, takže pro lvl10 druid schopnost je to nepoužitelně underpowered. (druid na lvl10 v ostatních kruzích dostává fakt silné schopnosti)

14 - téměř 1:1 duplikuje kouzlo insect plague, které druid má a dávat jako lvl14 schopnost slabší verzi lvl5 kouzla mi nepříjde moc jako win
27.10.2019 16:51 - Log 1=0
Xyel píše:
Subclass není povolání. To téma/styl určuje povolání, a subclass ho dělí na podmnožiny. A město není podskupina druidství ať se na to dívám jakkoliv.

Tohle je zase Kněz prostředí, jen jiného.Xyel píše:
2 - kopíruje circle of the moon v jeho trademark schopnosti

Ale feeling budou mít každý úplně jiný.
Xyel píše:
6 - ta dvě nová kouzla ale lezou archetypů rogue/warlock, kteří mají převlékání se/předstírání/klamání ve svém archetypu, na
rozdíl od druida

Snesou to od kouzelníka, snesou to od druida. U Změň svůj tvar se docela divím, že to druid nemá v základu.
Xyel píše:
10 - obě schopnosti jsou variace na lvl1 + lvl3 ranger schopnosti, takže pro lvl10 druid schopnost je to nepoužitelně underpowered. (druid na lvl10 v ostatních kruzích dostává fakt silné schopnosti)

Jednak nevidím až tak podobnost, jednak je to výrazně silnější.
Xyel píše:
14 - téměř 1:1 duplikuje kouzlo insect plague, které druid má a dávat jako lvl14 schopnost slabší verzi lvl5 kouzla mi nepříjde moc jako win

Tohle má větší dosah,automaticky zasahuje, způsobuje otravu ve formě nemoci, můžeš vyndat společníky.To mi přijde o dost silnější.
27.10.2019 18:19 - sirien
Moon sou combat shifteři. lvl 2 u Moon a Města nemají společného nic víc, než že sou navázané na proměnu. Moon 2 říká "tvoje zvířecí forma je mnohem víc badass" (tzn. máš hustší podoby, můžeš v nich líp combatit), Město 2 říká "můžeš nabrat variaci své podoby v libovolné humanoidní rase" (a tím např. zapadnout do kultury, vyhnout se rasismu atp.)

Převlékání / předstírání... není class trademark koncept. Tutéž schopnost má Wizard nebo Sorcerer, když si vezme tyhle kouzla (některé obory - např. Iluze nebo Transmutace - to mají ještě boostnutý). Rogue nebo Warlock je mají určitým způsobem posílené (každý jinak), tady to prostě má posílené i jeden typ druida.

Koncept oboru který posouvá hlubší principy classy jinam je taky známej. Warlock s paktem k dobrejm bytostem je fluff převrácení při zachování konceptu. Druid je elementárně-přírodní sesilatel s vazbou k prostředí. Město jako životní prostředí je protiklad hvozdů (bažin atp.), ale pořád to zachovává ten koncept sesilatele s vazbou k prostředí.


Jinak tohle je zrovna něco na co můžeme mít všichni názor, otázka je, jak se to chytí nebo nechytí u plošného hráčského publika.
27.10.2019 18:41 - Xyel
Log 1=0 píše:
Tohle má větší dosah,automaticky zasahuje, způsobuje otravu ve formě nemoci, můžeš vyndat společníky.To mi přijde o dost silnější.

Ale z designového hlediska je to pořád jen statově upravený copy/paste kouzla, co dostal o pět úrovní dříve.

sirien píše:
Moon sou combat shifteři. lvl 2 u Moon a Města nemají společného nic víc, než že sou navázané na proměnu. Moon 2 říká "tvoje zvířecí forma je mnohem víc badass" (tzn. máš hustší podoby, můžeš v nich líp combatit), Město 2 říká "můžeš nabrat variaci své podoby v libovolné humanoidní rase" (a tím např. zapadnout do kultury, vyhnout se rasismu atp.)

Okay, to jsem pochopil jinak

sirien píše:
Převlékání / předstírání... není class trademark koncept. Tutéž schopnost má Wizard nebo Sorcerer, když si vezme tyhle kouzla (některé obory - např. Iluze nebo Transmutace - to mají ještě boostnutý). Rogue nebo Warlock je mají určitým způsobem posílené (každý jinak), tady to prostě má posílené i jeden typ druida.

S touhle logikou by ta kouzla klidně mohly mít všechny classy. Nicméně hlubší otázka je, co teda cíl - já měl za to, že to je vymýšlet nové věci, aby se dodala hráčům maximální hodnota oproti překladu 5E. Recyklace kouzel/schopností z již existujícího a rozhazování na další povolání nic nepřidává, spíše naopak - snižuje to jejich unikátnost a tedy zajímavost.

sirien píše:
Druid je elementárně-přírodní sesilatel s vazbou k prostředí.

5E druid žádnou vazbu na prostředí nemá.
27.10.2019 19:39 - sirien
Xyel píše:
5E druid žádnou vazbu na prostředí nemá.

Má, dvakrát:

1) už jen to, že tam je použité slovo "druid", dává té classe brutální stylizaci a hráčům poměrně otevřeně říká, co se od nich fluffově očekává (popř. DMovi říká, kde tahle classa asi tak nejčastěji působí a kde jsou její "dominia")

2) výběr kouzel která jsou jasnej mix přírodních elementů + zvířat a rostlin tomu dává další zasazení. (Spolu s měněnim podob do zvířat atp.)


Ani jedno není "tvrdé" omezení, ale obojí je byť měkej, tak velmi silnej mantinel. Zaprvé hráči co nenastudovávají všechno do hloubky než se rozhodnout po druidovi šáhnou jen když budou chtít hrát druida, což je prostě s přírodou spojenej týpek (v moderní pop-kultuře a fantasy, historickou vazbu na řemesla a další dneska zná málokdo a k tomu modernímu druidímu archetypu to spíš nepatří). Zadruhé to je to co od té classy všichni očekávaj - že ty mechaniky umožňují i něco jiného je většině lidí jedno, většina kouká na to jak ty mechaniky vystihnou onen očekávaný archetyp.


V tomhle směru ten městskej druid tak jak teď je funguje velmi podobně. Název říká "městskej", ale reálně to je pořád shape-shifting elementarist. Stejně jako Ti nic nebrání hrát druida z Kruhu Země jako městskýho týpka Ti nic nebrání hrát tohodle městskýho druida mimo město - všechny ty schopnosti sou použitelný. Jen to k tomu prostě fluffově nevede.


Xyel píše:
Nicméně hlubší otázka je, co teda cíl - já měl za to, že to je vymýšlet nové věci, aby se dodala hráčům maximální hodnota oproti překladu 5E.

To je legit point. Otázka je, v čem tu přidanou hodnotu vidíš - jestli v samotném archetypu (bez ohledu na to jak přesně je vystižen), nebo jestli v mechanikách (bez ohledu na archetyp) nebo v obojím.

Protože pokud de o mechaniky, tak se obávám, že se nějakému kopírování nevyhneš - jakejkoliv damage dealing, dávání profek do skillů nebo saveů...

Z mechanického hlediska tady tahle schopnost ve skutečnosti neni - klíčové to tady je, že vytvoříš svojí obdobu v rysech jiné rasy. Tj. změníš na pohled (a nejspíš v pár mechanických "detailech") svojí rasu, ale všichni pořád uvidí, že to jsi Ty - všechny ostatní schopnosti sou o tom, že buď vypadáš na stejnou/obdobnou rasu, ale jako někdo jinej, nebo se změníš úplně.

Taky ten kontext celé té classy je důležitej - ta schopnost vystihuje nějakej koncept a jde o hraní toho konceptu. Např. u hraní draconic ohnivýho sorcerera co nabyl svojí magii poté co se jako dítě doslova utopil v krvi rudýho draka má sesílání věcí jako je Investiture of Flames docela jinej "feeling" než seslat totéž kouzlo jako wizard.


Tohle je třeba důvod, proč se mi ty utilitární obory z PHBčka líběj často míň, než co ste vymysleli vy. Když se podívám na PHB bardy tak vidim "hej já chci combatit" a "hej já chci castit" a nulový "téma". Xanathaří už sou o něco zajímavější, ale Tví co maj vazbu na žánr/publikum mi prostě přijdou že sou mnohem víc "o něčem". Kouzelníci s výčtem oborů podle typů kouzel a na totálku klerici s oborama podle typů kouzel sou pro mě esence naprostý nudy. A vůbec nejde o to jak originální maj mechaniku, ale prostě o ten koncept, kterej ta mechanika pomáhá vyjádřit.


Jako zas neříkám, že tenhle můj pohled je jedinej nebo dokonce nutně správnej, ale to co se mě vybaví jako "primární" když se mluví o přidané hodnotě sou spíš ty zajímavé archetypy spíš než jejich podkladové mechaniky.
27.10.2019 21:52 - sirien
Ty druidi sou fakt voser volba. Přemýšlím že pokud nedojde k nějakému jasnému výběru při alpha proofreading tak bych jich do betatestu poslal i víc a počkal bych co se bude líbit hráčům.

Se Skavenem sme se už dohodli že uděláme strohý překlad do En (jen strohý popis schopností a totálně nutné minimum fluffu) a dáme to na test i na en fóra, tak snad by toho feedbacku mohlo být dost.


EDIT: mega by bylo kdybych to dokázal udat Wizardům aby dali promo, ale to nevěřím že vyjde - ShadoWWW?
27.10.2019 22:59 - Xyel
sirien píše:
Ani jedno není "tvrdé" omezení, ale obojí je byť měkej, tak velmi silnej mantinel. Zaprvé hráči co nenastudovávají všechno do hloubky než se rozhodnout po druidovi šáhnou jen když budou chtít hrát druida, což je prostě s přírodou spojenej týpek

A to je přesně to, co mi vadí na městském druidovi - město != příroda. Na podvědomé úrovni se mi to děsně tluče, což samozřejmě může být čistě můj osobní problém.

sirien píše:
Taky ten kontext celé té classy je důležitej - ta schopnost vystihuje nějakej koncept

A ten koncept se mi tluče s tím co si intuitivně představuji pod tím archetypem druid - příroda nelže, příroda neklame, a druid je týpek spojenej s přírodou, což je imo důvod, proč druid nemá tahle oklamávací kouzla - afaik nemá v základu jediné kouzlo ze školy iluze. A tohle mi příjde jako součást toho core konceptu classy, to co dělá druida druidem a odlišuje ho od wizarda/clerica, stejně jako že nemá wiz/sorc útočná kouzla. A rozbíjení tohodle archetypu subclassem mi zkrátka jde proti srsti.
27.10.2019 23:12 - ShadoWWW
Zkus napsat Titovi, jestli by s tebou neudělal rozhovor v Dragon Talku. DnD hraní a JaD v exotické východoevropské zemi by je mohlo zajímat.
27.10.2019 23:18 - sirien
Xyel píše:
příroda nelže, příroda neklame

Much to learn about evolution strategies you still have, my young padawan :)

(srsly, doslova příslovečný kukačky? A hromada plazů? O hmyzu ani nemluvě...)

Ale ok, chápu, archetyp, stereotyp, očekávání... Jen sem si to nemoh odpustit...
28.10.2019 19:34 - sirien
Dodělal sem Vojevůdce. Změnil sem mu lvl 7 schopnost - teď to je obdoba té původní, ale s IMO lepší stylizací (nevim jestli adekvátní silou, ale ono ani ten odhad protivníka nebyl žádný terno...)

U Veterána sem předělal lvl 3 a 15, teď by snad měly bejt silově vyváženější (na 3 sem změnil získání výhody na možnost zaútočit za reakci, na 15 sem to přenášení výhod dal jen z 1 na 1 a za reakci/bonusovku)

tzn. Bojovníci by snad měli bejt opět už dořešený.
28.10.2019 20:36 - Aegnor
No, zkusil jsem si taky něco nadesignovat pro Bojovníka. Vůbec netuším, jak je to se silou a použitelností, ale třeba to k něčemu bude.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.08422589302063 secREMOTE_IP: 18.188.249.30