sirien
7.10.2019 20:16
JaD tvorba: Autorská diskuse
Poněkud (i když ne úplně zcela) soukromější diskuse k vývoji JaD

(Tahle diskuse je "viditelná" (v panelu Aktualit) jen členům skupiny - nicméně je nalezitelná a přístupná)

Errata


Noc goblinů
Úsvit objevů
Soumrak v mlhách
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
12.12.2020 17:00 - sirien
ok prošel sem i ta Maelikova kouzla.

Některá mi nesedí z nějakých tvrdých důvodů - u těch ostatních mi přijde že jsou asi ok, jen místy si nejsem jistý proč je zařazovat (u těch ostatních jsme nahrazovali nějaké ztráty které bylo potřeba nahradit kvůli buildům). Jakože zas jich neni moc, takže to asi tak moc nevadí, ale i tak to je možná na zvážení.

- Výšlech - po troše upravení může být ok
- Uřknutí - lehce přefluffovat a upravit a je to hezkej fluff trik, ale že by po něm šáhli hráči bych nečekal
- Střípek chaosu - jako šel by... ale říkám si jestli to není moc složitý kouzlo pro základní příručku plus k němu možná není až tak důvod (efektivně to je další damage dealing spell...)
- Oživ ruku je dobrý kouzlo - opět spíš fluff věc než pro PCčka, ale i tak
...jakože všechno ok, ale jsou to další 4 triky.

- Hexenšus se mi ideově líbí a použil bych ho - taková nezraňující odrovnávačka je pěkná záležitost
- Antropomancie je hezká ukázka prakticky užitečné nekromancie
- Statický výboj by šel, ale nějak mi skřípe stylizace a je to popravdě prostě další damage dealing.

- Ledová vlna je hezká, ale od pohledu mi přijde že by nejspíš potřebovala dál poladit nějaký detaily a situační věci aby fakt silově odpovídala.
12.12.2020 21:39 - sirien
ok, protočil sem nad těmi kouzly další kolečko - ty co byly už ok sem přenesl do hlavního dokumentu, ty zbylé jsem dál okomentoval. (Začínám mít kouzel fakt pokrk, touhle dobou sem chtěl mít zpracovaný minimáně 3 Povolání :/ )
13.12.2020 17:52 - sirien
ok... detaily u posledních 3 vybraných kouzel a bude to done (minimálně co do aktuálního přebírání - později můžeme kdyžtak něco přidat pokud by někdo měl nápad, ale teď už toho začínám mít fakt pokrk)

...až na to že v kapitole 10.1 zbývá dodělat nemalý počet věcí / komentářů k trikům, takže pokudby někdo byl ochotný zaměřit svou pozornost tam... (všechno nejasné ke kouzlům 1. a vyššího Stupně sem už naházel do veřejné diskuse tady)
16.12.2020 01:24 - sirien
Zahladil sem Barbara a přenesl k němu jeho Obory.

- Některé věci od oborů jsem přepsal podle feedbacku nebo updatenul vůči nově / později dotvořeným věcem (zejm. formalizace Manévrů v kapitole Boj) (v původních dokumentech Oborů jsem nechal původní verze - i s nějakými dalšími komentáři)
- Koncepčně sem tam nastřelil pár pokusů ohledně formátu a celkového stylu zápisu

...obojí je do diskuse jak si to představuju. Každopádně Barbar je teď vzorový případ a podle toho jak se dohodneme na podobě zápisu Barbara pak budeme (budu... snad budeme) zarovnávat všechny ostatní Povolání.

(btw. šlo to překvapivě poměrně snadno / rychle - nechci to zakřiknout, ale s trochou štěstí by se mohlo podařit dohnat tu časovou ztrátu z té korekce kouzel...)
16.12.2020 20:37 - sirien
V pátek odpoledne/večer bych dal call ohledně povolání; kdo se chce přidat dejte vědět.
22.12.2020 11:36 - Log 1=0
Pokusil jsem se odpovědět na připomínky k Alchymistovi.
22.12.2020 14:22 - sirien
ok, tak ještě dořešit ty Nálože a Odvracení a je to asi taky +- komplet.

Plus přetáhnout a projít ten seznam magic itemů. Což upřímně potom co sem udělal všechny kouzla teď v nejbližší době fakt nemám manu dělat.
22.12.2020 15:47 - Log 1=0
OK
26.12.2020 19:19 - sirien
Dokončil sem drafty Barda a Bojovníka. To jsou 4 drafty z 11... nicméněu u všech pořád jsou nějaké věci / komentáře k dořešení. Zbytek bych rád dorazil do konce roku, ale spíš čekám že se to možná protáhne do ledna.

Každopádně 9. kapitola by neměla být moc problém, takže původní plán že koncem ledna bysme měli mít hotový draft celé knížky platí - tzn. někdy koncem ledna bych asi ideálně udělal nějaký finishovací call kdy bysme postupně prošli všechno a dořešili ty poslední nedořešené věci.
26.12.2020 21:13 - Log 1=0
Odpověděl jsem na ty komentáře.
28.12.2020 00:03 - sirien
Zbývají 2 věci u Bojovníka a 1 u Barbara.

Ohledně Divotvůrce lvl 17 - napadla mě alternativa; co takhle z něj skutečně udělat divotvůrce, v návaznosti na magické Divy tvořené v Mezidobí? (...já ty DnD pety fakt nemám rád + na 17. úrovni už to ani neni zdaleka takový terno)

Dostal by možnost:
a) v mezidobí tvořit Divy odpovídající Kouzelnické magii
b) v průběhu dobrodružství tvořit "dočasné" divy kdy vytvoří nějaký "autonomní" magický efekt odpovídající Divům trvající nějakou omezenou dobu (nejspíš podle Odpočinků s možností prodloužení?) Tzn. efektivně "očaruje" nějaké místo nebo věc efektem nějakého kouzla. Dal bych tam nějakou limitaci, např. na Stupeň kouzla 6, a nějakou cenu v Truhle.

Týpek by pak dokázal začarovat šípy aby po dopadu vybuchly v Ohnivou kouli, připravit nějaké místo jako past protože kdokoliv na něj vstoupí chytne Spánek atp. Teoreticky to jde omezit tím že si musí vybrat X kouzel jejichž efekty dokáže takhle využívat.

Je to teda jen nápad, nevim jak moc je použitelnej do hry - mám podezření, že by to na DnD bylo až moc DM fiat / fiction first...
28.12.2020 10:50 - Log 1=0
Efektivně mu dáváš možnost tvořit kouzelné předměty, kterou už má.
EDIT: Odpověděl jsem na ty 3 věci.
31.12.2020 01:18 - sirien
Tak s Druidskym Kruhem hvězd mě Taša dost nasrala, protože efektivně zbourala ten náš :( Nejotravnější na tom je, že ten náš je lepší, ale překryv je příliš velkej:
- 2: Taša: nějaký cantripy a kouzla navíc plus stupidní "forma" / my: cantrip a zajímavá unikátní schopnost podobná cantripu/1th level kouzlu
- 6: Taša: bonus k Záchraně nebo útoku / my: bonus k Záchraně
- 10: Taša: nudný kostičkový zlepšení "formy" / my: věštecká kouzla navíc
- 14: Taša: nudná barbarská bojová schopnost / my: fakt zajímavá a unikátní bojová schopnost

...přemejšlel sem že by to možná šlo ještě zachránit kdybysme to přejmenovali ve stylu "Kruh Souhvězdí" nebo tak něco, ale s timhle překryvem by to bohužel stejně totálně křížilo koncept a působilo by to jako redesign, resp. alter-design archetypu :(

Tzn. náš Kruh Hvězd bojim se letí do Kobek.

On bright side... to řeší dilema kterej ze čtyř Kruhů pude z výběru pryč.
31.12.2020 01:20 - Aegnor
A překopat to na nějakou jinou stylizaci by nešlo?
31.12.2020 01:32 - sirien
Aegnor: co z toho? Ta stylizace v tomhle případě byla první - a u těch věcí které by FAKT stálo za to zachovat, což je teda zejména 14th level schopnost, to je fakt mega provázané. Strávíme hromadu času na v podstatě redesignu oboru kterej bude dost možná namáhavější než design oboru od nuly, když už tři obory k dispozici máme.

Jakože radši si to nechám bokem a pak po vydání to dám hráčům k dispozici jako doplňkovej materiál s vysvětlenim co se mu bohužel přihodilo. Ono sem chtěl po vydání dávat aspoň 1x měsíčně celej další rok aspoň něco jako support materiál (marketingově a pro nakopnutí komunitní tvorby atp.) a ono zase 12 dobrejch kousků něčeho taky z nebe jen tak nespadne :D
31.12.2020 01:32 - LokiB
Aegnor: když to bude sice jiná stylizace, ale podobný koncept funkčně ... bude to lepší?

sirien: hele ale tomu se nevyhneš asi ani do budoucna, že ti vydaj něco, co budeš mít ty ve svém a třeba lepší, ale u nich to bude originál. vadí to? nebo to vadí jen teď před vydáním JaD a pak už to nebude vadit? to nemyslím ironicky, přemýšlel jsem nad tím už když jste to řešili dřív
31.12.2020 02:40 - sirien
Loki: jo, ale je pocitový (a co je možná důležitější i PR) rozdíl v tom, když něco vydáme a Wizardi to poté vydaj taky (což je mimo naší moc ovlivnit etc.) a když máme něco připravené a Wizardi nám takhle vypálej rybník :( Souvisí to i s tím co sem říkal v tom rozhovoru s Gergonem... tady - teď říkáme "hele, je tu 100% zpětně kompatibilní matroš a úplně nový věci a archetypy", co jsou nějaké 2 přísliby, které plníme. Že Wizardi později vydají něco co tohle rozbije - well, ok, to sme nemohli ovlivnit, když sme to tvořili a vydávali, tak to kompatibilní a unikátní bylo. Když to zkřížíme teď, tak tyhle přísliby porušíme sami, protože překřížíme něco co už existuje a už to nebude 100% unikátní ani zpětně kompatibilní, protože se nám náš obor ztluče s Tašinym. A tady jsme něco vytvořili, spálili jsme nemálo času na tom že sme to tvořili, zabrušovali a tak, v Logově případě i testovali... a teď nám to zbořili (a navíc něčim IMO horšim než bylo to naše) - což prostě nasere.
31.12.2020 03:03 - sirien
Jinak teda k Druidskejma oborům mám ještě... hodně poznámek a připomínek, ale už dneska nemám sílu; nejspíš Druida přeskočim a vrátim se k němu až bude mít někdo další (nejen nutně Log... ale jakožto autor dvou těch oborů nejspíš zejména Log, popř. Xyel jako autor třetího nebo kdokoliv kdo má cit pro DnD jako takový) čas na call to probrat naživo.
31.12.2020 14:00 - LokiB
sirien: jako u core věcí jasně. co se týče nějaký Tashi ... kolik lidí z potenciálních nových zájemců o JaD to u nás bude znát nějaké věci z Tashi. Jako provaření DNDisti jo, ale jinak? Navíc Tasha u nás stejně nebude oficiálně česky, takže přímé srovnání nebude.
Rozumím tomu, že je to pro tebe opruz a mrzutost, ale zas tak moc bych si z toho nedělal. když jsi přesvědčen o kvalitě svého výrobku, tak tě nějaká tasha tak trápit nemusí. Aspoň teda můj pohled na věc.
31.12.2020 15:14 - sirien
Loki: bejt to nějakej vedlejší produkt jako dobrodružství nebo třeba i Mečové pobřeží, tak budiž, ale Xanathara, Tašu, Vola a Mordekaina prostě vnímám hierarchicky výš - těsně pod základní triádou; jakože víc jako oficiální rozšíření než jako volitelný materiál, jestli chápeš jak to myslím. (Proto mi taky tak leze krkem to rozvolnění ras - kdyby to bylo v UA nebo v nějakém planárním dobrodružství jako poznámka o variabilitě napříč světy a možná i uvnitř světů, whatever, ale v Taše mi to přijde mnohem víc jako přímý komentář k PHB)

Taša tu oficiálně nebude, ale reálně ano - dokonce možná dřív než Xanathar, pokud jak ShadoWWW tak Hranolky udrží své průměrné tempo :D - a nezapomeň že máš se marketingově nepřímo/neofiko, ale silně opírají o existenci překladů, takže to za mě nejde jen tak odmávnout.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.081418991088867 secREMOTE_IP: 3.143.205.2