-
... http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-23-vzdusne-zamky.html
-
Překlad pravidel Savage Worlds - Adventure Edition (SWADE).
Aktualizovaná verze systému Savage Worlds - Adventure Edition (SWADE) od společnosti http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/preklad-divokych-svetu-savage-worlds-swade.html
-
Namátkový GM tip: Používání Seznamů ukazatelů
Originál, říjen 2018
POZOR, SPOILER!
Pozn. překl.: š http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/namatkovy-gm-tip-pouzivani-seznamu-ukazatelu.html
-
Na struktuře záleží
Originál, prosinec 2010
Když přemýšlím o hře tak často zápasím s problémem, ze kterého se nakonec stane "Proč prostě nepoužít http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/na-strukture-zalezi.html
-
Čtyři prvky scény
Originál, září 2010
Začněme ujasněním: neexistuje žádný "právě jeden způsob popisu scény". Dám vám instrukce pro jeden ze způsobů, http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/ctyri-prvky-sceny.html
-
Zabij své cliffhangery
Originál, srpen 2016
Kickstarter na Neviditelné Slunce mě dovedl k hlubšímu zamyšlení nad tím jak vést hru ve světě nejistých http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/zabijte-sve-cliffhangery.html
-
Volba
Originál, červen 2010
Pozn. překl.: Pro tento blog jsem si dovolil výrazněji upravit formátování. Fun fact: Diagram v úvodu se na Robově blogu http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/volba.html
-
Trik
Originál, září 2010
Dobře, tohle jsem včera zmínil v poznámkách pod čarou, ale teď to chci rozepsat víc. Řeč je o ohromně užitečném triku pro http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/robuv-trik.html
-
Dobrodružná triáda
Originál, prosinec 2010
Včera jsem v komentářích dostal zajímavou otázku, která mě přiměla zamyslet se nad strukturou dobrodružství. http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/prvni-a-druha-dobrodruzna-triada.html
-
Pravidlo tří stop
Originál, květen 2008
Detektivní scénáře si v RPG vysloužily pověst her, které se mění v naprosté debakly: Postavy úplně zbloudí http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/pravidlo-tri-stop.html
-
Co?
Za výraznou postavu považuji takovou postavu, která je jasně odlišitelná od svého hráče a která, pokud odejde či zemře, zůstane v mysli ostatních http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/vyrazna-postava-snadno-a-rychle.html
-
Co je vůbec RPG Scénáristika?
Nějakou dobu zpátky jsem dospěl k názoru, že má dosavadní tvorba k RPG byla dost chaotická a neutříděná a rád bych http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-0-kdo-to-sakra-pojmenovaval.html
-
Pozdní základy
Série Scénáristiky začíná jednoduchými koncepty a pokračuje ke složitějším. Nebo jsem to tak aspoň původně zamýšlel. Scénáristika měla http://www.sun.d20.cz/clanky/stripky/rpg-scenaristika-cucani-z-prstu.html
-
Zpátky do akce!
Boj jsem ve Scénáristice řešil už na jejím samotném počátku - od popisu akce jako typu dramatické scény jsme se poměrně rychle dostali http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-21-do-tance.html
-
Temná témata
Minulý díl byl o sexu a hodně z něj (minimálně co do principů a technik) bude relevantní i zde, protože tak, jako jsou násilí a sex ohromně http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-20-ve-sklepe.html
-
Témata v temnotě
Nastal čas podívat se do temných míst, kterým se mnoho vypravěčů raději vyhýbá. Na témata, která jsou na první pohled nepříjemná a http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-19-pod-dekou.html
-
Dramaturgie příběhů
Jednotlivé díly Scénáristiky se zaměřují vždy na jedno úzké téma a jsou psány tak, aby fungovaly samostatně, ale hraní RPG a jejich http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-18-zabava-z-jineho-soudku.html
-
Nová věc podle starých šablon
Celá Scénáristika stojí na věcech, které jsme probrali na začátku a které pozdější díly jen rozvíjí, dokreslují a ukazují http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-17-tohle-je-osobni.html
-
Na začátek a znovu vpřed!
Je načase opět udělat krok přes hranici samotné hry a věnovat trochu času průběhu hraní a používání přípravy při vedení hry http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-16-rychle-a-zbesile.html
-
Dlouho očekávaný dýchánek
V pátém díle jsme se podívali blíž na dramatické scény soubojů. Fyzické konflikty ale nejsou jediné možné - někdy se o věcech http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-15-ukecam-ho-k-smrti.html
-
Zpět na začátek - další typy scén
Na úplném začátku Scénáristiky jsem psal o přípravě scén a o jejich různých typech. Pro rychlé připomenutí: Dramatické http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-14-wibbily-wobbly-timey-wimey.html
-
Pozn. překladatele: Profil Robina D. Lawse sepsaný Alnagem je k nalezení http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/predstaveni-drama-systemu.html
-
Příliš mnoho příšer. Postav.
Nikde ve Scénáristice jsem přímo nezdůraznil, jak důležité vedlejší postavy jsou, přesto věřím, že to mezi řádky vyplynulo http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-13-koho-ze-hraju.html
-
Krátce o ctnostech a ne úplně zkaženém zlu
Ctnosti jsou "morálními maximy" - platónskými ideály některého typu morálně dokonalého chování. Není přitom http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/ctnosti-zla.html
-
Tady je Vypravěčovo (a tady už ne)
Existují věci, které přijímáme prostě ze zvyku, bereme je jako dané a dál se nad nimi nezamýšlíme, protože prostě http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-12-nechte-to-na-nich.html
-
Popisy, příprava a RPG
Popisy jsou nedílnou částí RPG, stejně jako literatury nebo prostého vyprávění. Slouží k vykreslení představy o prostředí i o http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-11vic-nez-stroha-fakta.html
-
Zpátky k vedlejším postavám
Když jsme se v předchozím díle podívali, jak si udělat pořádek v poznámkách, je načase vrátit se k tématu šestého dílu, http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-10-kdo-s-kym-proti-komu.html
-
Příliš mnoho věcí?
Práce vypravěče je náročná mimo jiné v počtu věcí, které potřebujete sledovat a ve kterých si musíte držet přehled. Samozřejmě, spousta http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-9-chaosu-vladne-rad.html
-
Překlad FAE - Fate Accelerated Edition. Originál stahujte případně ZDE
DOWNLOAD: [Překlad] FAE - Fate 4e Accelerated Edition
Použitý překladový klíč http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/preklad-fae-fate-accelerated-edition.html
-
[Překlad] Fate 4e Core System
Stav: 100%
STAHUJTE ZDE
Použitý překladový klíč, průběžně vznikal v http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/preklad-fate-4e-core-system.html
-
Nepředvídatelnost v příběhu
V minulém díle Scénáristiky nazvaném Temné horizonty jsem se věnoval problému předvídatelnosti příběhu, významu nejistoty http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-8-je-to-jinak.html
-
Horizonty příběhů
Každý příběh má svůj konec. Konec příběhu je ale mnohdy abstraktní záležitost - cosi, co leží v dálce a nemusí být jasné kde, natož http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-7-temne-horizonty.html
-
Role postav v příběhu
První čtyři díly Scénáristiky byly o základním postupu tvorby příběhu - jak najít dobré téma a jak si jej efektivně a dobře připravit. http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-6-a-tohle-je-kdo.html
-
Krleš!
Akce a akční scény v RPG je z různých důvodů velmi rozsáhlé téma, které má mnoho aspektů, vlastních "pravidel" a specifických "trýčků". Neznamená http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-5-do-boje.html
-
Můj článek "Nepřipravujte děj, připravujte situace" často budí odezvu ve stylu "Jasně, nechci svoje hráče railroadovat, ale..." Co následuje za "ale", http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/5060.html
-
Co zůstalo mezi řádky aneb malá rekapitulace
V prvním díle Scénáristiky jsem popsal, jak vytvořit rychlý základ hry skrze vytvoření výživného problému http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-4-co-s-pripravou.html
-
Proč si scény zaslouží pozornost
Většina lidí pojem "scéna" intuitvně chápe a možná není úplně třeba jej pitvat, ale pokud toužíš po přesném vyjádření, http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-3-o-co-tu-ma-jit.html
-
K čemu jsou události dobré
V minulém díle RPG Scénáristiky jsme se podívali na to, jak si rychle připravit celé další sezení za pomoci problému http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-co-se-kdy-stane.html
-
Vedete-li hru, nikdy by jste neměli dopředu připravovat děj.
Samozřejmě, každý má jiné choutky a všechny takové rady jsou subjektivní. Co funguje jednomu http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/5039.html
-
V první části mé malé série o tvorbě, vedení a hraní RPG příběhů se podíváme na samotný základ věci: na přípravu příběhu. A to ne jen na nějakou http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-o-cem-to-bude.html
-
Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hru ve Fate. Je určen pro nováčky co chtějí hrát aniž by studovali celá pravidla, pro http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/Fate-a-fae-v-kostce.html
-
Co je co
Úvod k tématu
Konspirace jsou oblíbené téma RPG. Konspirace je věc trochu tajemná, až mýtická, mnohdy dovedená do absurdity, přesto http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/organizace-a-konspirace-v-rpg.html
-
Úvod do detektivek
Tohle je jeden z těch větších článků. Nechci se v něm věnovat jen nějakému dílčímu problému, ale rád bych, aby byl celkovým http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/detektivky-v-rpg.html
-
Občas se vám ve hře objeví nějaká ošklivá potvora nebo NPCčko se zákeřnou schopností (např. kouzlem) nebo vybavením (otrávenou dýkou). A je škoda takový http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/fate-jedy-a-jine-ongoing-efekty.html
-
Příručka interaktivního Vypravěčství
pro RPG, LARP, didaktiku a pobavení začátečníkům i pokročilým
Napsal Ondřej Netík
vydalo Mytago, 2012
Ondřej http://www.sun.d20.cz/clanky/produkty/recenze-prirucka-interaktivniho-vypravecstvi.html
-
Zlatý pavilon je skutečný. Nebyl postaven. Nebyl přivezen. Prostě existuje.
Nedochoval se žádný záznam o jeho stavbě, nemá majitele a nikdo jen http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/zlaty-pavilon.html
-
Možná se věci nevyvinuly úplně tak, jak bylo plánováno. Čaroděj úplně netypicky selhal v záchranném hodu proti kouzlu a předčasně zemřel. Bez čarodějovy http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/4922.html
-
Obsah
Pro snazší orientaci první (tato) strana obsahuje úvodní stručné shrnutí postupů, které jsou podrobně rozepsány na straně druhé. že by toho http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/narativni-hrani-s-tarotem-engel.html
-
Chystáte se začít herní sezení, ale je tu problém. Zatímco jeden hráč se krmí dobrůtkami, ostatní diskutují přednosti Megan Fox oproti Scarlett Johansson. http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/4921.html
-
Napsal Ravencrowkig (http://www.blogger.com/profile/09315630554847698555)
Tvrdím že ne. Dle mého názoru je rozdíl ve způsobu vedení hry jen kosmetickou http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/4914.html
-
Zdravím všechny členy fóra d20.cz a rpgforum.cz!
Můj kamarád Darek přeložil GURPS 4e (obě základní knihy) a byla by škoda, pokud by překlad http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/4866.html
-
Když jsem nedávno dával do kupy historii pro jednu ze svých postav, došlo mi, že není ucelená. Tedy ne docela. Že jsou tam sice důležité momenty, ale http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/4852.html
-
Když si vytváříte postavu, bezpochyby strávíte spoustu času herními elementy, jako jsou rasa, povolání, odbornosti a schopnosti. Pravděpodobně zvažujete http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/4771.html
-
Pamatuji si, že když jsem poprvé shlédl film The War Lord s Charltonem Hestonem, byl jsem znechucen zjevným nezájmem scénáristů k věrohodnosti historického http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/hracska-ocekavani.html
-
V televizním seriálu mohou jednotlivé epizody obsahovat více příběhových linií. Problém řešící příběh A může být uveden, rozvinut a uzavřen během jedné http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/spletani-zapletek.html
-
Co je to takt?
Jedním z nejjemnějších prvků, na něž lze smysluplně členit vyprávění jsou takty. Nabízím vám přehled současných teoretických úvah o tomto http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/pribehove-takty.html
-
Cyklus vzestupů a pádů
V literárním žargonu se struktuře, která vzniká z řetězce překážek, říká struktura vzestupu a pádu. Pří střetnutí s překážkou http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/4649.html
-
Úvod
Tvorba príbehu (či už pripraveného vopred alebo vytváraného za jazdy, určeného pre herné sedenie D&D alebo vytváraného v rámci tvorivého http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/4540.html
-
Dobrá fráze nám připomíná základní náturu postavy: To, co Watsona vyvádí z míry je pro Sherlocka Holmse prosté, Věc z Fantastické čtyřky občas začne šílet http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/zivotni-motta.html
-
The Window Delux Edition
autor: Scott Lininger
2007, MimgamesThe Window je systém existující ve své druhé (a poslední) inkarnaci už víc jak deset let. http://www.sun.d20.cz/clanky/produkty/2623.html
-
V piatich kapitolách nájdete toho skutočne veľa. Aj keď príručka je rozdelená na 4 rôzne herné prostredia, nedoporučujem si prečítať kapitolu len o tom http://www.sun.d20.cz/clanky/produkty/true20-companion.html
-
Vypravěčské Umění
The Window je bez nejmenších pochyb holý základ herního systému. Byť Tři Pravidla dávají každému vodítko jako využít nedostatek struktury http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/2621.html
-
Je zajímavé, že i přes široširé inspirační zdroje si hraní rolí odneslo jen pramálo ze světa improvizovaného divadla. Podobně jako my, i komické skupiny http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/1701.html