No dobře...
...web je docela cool.
...vlastní diskuse mají rozhodně ten benefit, že jim oficiální firemně/produktový diskusák nezmizí na dva měsíce do zapomnění aniž by s tím mohli cokoliv udělat.
45 stránek je rozumnej rozsah
Grafika se mi líbí, obrázky taky.
Proč je na titulce ta čarodějka polonahá? Uprostřed města bych to ještě bral, ale je v pustině probohy - viděli ste někdo nějakou holku (vyjma 14 letý kravky co nikdy nebyla mimo město) že by se oblíkla timhle způsobem na cestu do divočiny / na tůru nebo něco podobnýho? #srsly?
PDF s rozumně udělanym obsahem a kapitolama, to určitě chválim (nekonečné scrollování pdfkama mi leze krkem)
bla bla bla texty skipuju, nemám dneska zase tolik času
STRŮJCE!?!? srsly? jako - nemáme už takhle brutální nadbytek termínů na tyhle a podobný věci? Možná že autoři mohli číst Fate poctivějc než ho odmítli - zejména poznámky o volbě použité terminologie.
...bla bla bla. Totéž co sem psal Artenovi v Kostkách Osudu - bylo by opravdu SUPER kdyby autoři dělalishrnutí pro RPG veterány ořezaná o řečičky o tom co to je vlastnost, dovednost a hod desetistěnkou.
Záporná čísla? ten systém používá záporné hodnoty statů? hm.
Explicitní návod k UZAVŘENÉ hře ("strůjce neříká hodnotu obtížnosti, jen zda hráč uspěl)?
Ještě jsem nezačal a už začínám být doma... někdo kdo nemá šajnu jak vypadá moderní RPG design, nastudoval si DrD a potkal hrstku dalších her si náhle myslí, že umí věci udělat líp... od tohodle momentu už nečekám, že bych potkal cokoliv pozitivního.
Task resolution s příkladem který přímo vede hráče k hodům v pozici úspěch / nic se nestalo. Epic.
Kritický výsledek hodu v 20% případů, žůžo...
Take 5 / take 10, takže autoři znají DnDčko - v tom případě hodnotím explicitní návodnost k uzavřené hře zmíněnou výše o to hůř.
Pravidla jsou psaná stylem "Strujce má vždycky pravdu / rozhodnutí"...
Explicitní návodnost k postavě se superpropracovaným backgroundem...
Dovednostní prerequisity v atributech, u-hm...
Atributy svojí výší definující paušální schopnosti postavy - crowen má naprostou pravdu, tohle je žůžo pitomost
Ok, to je taková pitomost, že některé superhovadiny stojí za to odcitovat:
Končina píše:
Síla-2: postava umí plavat
Síla -1: postava umí sprintovat
Obratnost 0: Postava umí ovládat spřežení
Výdrž +3: Postava vydrží 10 dní bez spánku, jídla a pití (rozsah je -9 až 9 prosím pěkně)
Intelekt 0: postava umí číst a psát
Intelekt 1: postava se vyzná v historii, geografii a kartografii
Intelekt 2: postava rozumí náboženství
Za každý kladný bod intelektu umí postava 1 cizí jazyk
Vnímání 0: postava se orientuje v přírodě
Vnímání 1: postava se orientuje ve městě
...ano, už teď se těším až vyjde modul s dovednostmi, jsem si jistý, že u něj chcípnu smíchy.
NOSNOST? NOSNOST POSTAVY? WHAT? A v kilo... V KILOGRAMECH!?!?!?!?
"Působení" jako odvozený atribut nedává smysl, to si zase někdo hrál na zdánlivý realismus v game-designu...
u-hm... DrD+ tabulka oprav atributů podle ras, to jsem už taky ke své spokojenosti mnoho let neviděl (teď bohužel musím znovu restartovat stopky)
gamisticky vyvážené atributy ve stylu adekvátní dis/advantage, to jsem neviděl od dob zlaté éry GURPS...
flakónky s lektvary, jo?
TREFIT SE KAMENEM JE TĚŽŠÍ, NEŽ SE TREFIT "SKVĚLE VYVÁŽENOU HVĚZDICÍ"????
Autor vživotě nedržel hvězdici v ruce, tolik k tomu jak "realistický" svět Končina je.
Píše:
Ve výjimečných případech se může stát, že narazíTE na zápornou hodnotu útoku, nebo dokonce obrany při boji na blízko. V takových případech si vždy vypomoŽ prostou matematikou. Stále platí, že vyšší útok překoná nižší obranu a naopak. V mínusových hodnotách jsou vyšší ta čísla, která jsou blíže k nule.
Ježit to sou perly:
Píše:
Tvá postava se může rozhodnout bojovat se dvěma jednoručními zbraněmi. Abys takový styl boje mohl provozovat, potřebuješ:
...bla bla bla prerequisitu na Sílu, Mistrovskou dovednost
...autor nejenže nikdy neházel hvězdicí, ale nikdy nezkoušel bojovat dvěma zbraněma.
Ježiš. Dobře, upřímně lituju jakéhokoliv začátečníka který tohle potká jako svoje první RPG. Tomu jak se autoři asi před půl rokem vyjádřili na adresu Fate mi nezbývá než se smutně smát.