Slávek
25.3.2012 13:33
Konvert světa a svět
Takže dámy (ehm) pánové a ...genomové Zakládám zde tuhle debatu o změnách ve světě aby tu měl každý přístup a každý právo vyjádření a nedělali jsme jinde bordel. Zde budu dávat postupně změny ve světe a co jak je .Takže už Vám nebudu falmovat na email a můžete se hned vyjadřovat.
Autorská citace #1
25.3.2012 13:42 - Slávek
1) Zbraně Elfů po debatě s Mirou

Uděláme to jak to bylo po startu (Sihil a Gwahir) budou mít Elfie, An-Rimul jako rodové stejně jako lesní ve Finwallu a Nalmienu (Spojená lesní Království).

Sihil byl trpasličí a Gwahir myslím gnómský což u nás nelze použít takže oboje dvoje jsou zbraně Elfů. A budou spadat do exotických (vyjma toho že Sihil nebo Gwahyr si elfové mohou určit jeden z nich jako rodovku). A upraví se jim trochu hodnoty. ( Miro zkus něco navrhnout)

Pouštní Elfové to stejné jako výš
Siverin - Výše



Ismur -Poloelfové a Elfové těch se to netákýká

Mořští jsou banda která teprve se sjednocuje a vzhledem k tomu že jejich kultůra a tradice a úcta k odkazu jsou na bodě nula a jsou ovlivnění žitím s lidí tak pro ně se to vztahovat nebude vůbec ( je to fakt verbeš která je ceněna max jako posádka na lodě nebo jako piráti či pašeráci)


2)Dračí zemně a tvorové tam viz cesta Samuraje jak psal-Noir. Navíc dračí změně nezapomínejme že tam je magie vzácná...takže povolání tipu Čaroděj, Kněž atd nepovoluji stejně jako hraničář. Ale povolání co pracují s myslí, s tělem atd samozřejmě ano. Kněžská víra je tam více méně Budhismus a tuismus čili v sama sebe a Stury. Za to Alchymie tam funguje normálně a je na vysoké úrovni.
Autorská citace #2
25.3.2012 13:49 - Slávek
Rasy a Bohové :
Rasy- klíč
1)Člověk beze změny
2)Barbar není už je to člověk se změnou charakteristiky
3)Lesní Elf je Elf
4)Vznešený Elf je Eladrin
5)Darg je Goliash ale podoba zůstává Darga starého
6)Kent je Changeling a změna podoby tu je na nového Changelinga dále dělení kentu a jejich rozřazení budu ještě předělávat :(
7)Mořský Elf je prostě Eldarin akorát zaměřený na vodu no
8)Pouštní Elf je Drow stále ale vypadá jako pouštní Elf (Modré oči, ala Duna)

9)Gnom je Gnom a vypadá jako nový Gnom….ale pořád jsou do technologie zaměřeni spíše než na magii. Vím bude se to ještě řešit.

10)Šotek není a místo něho je Hobit a žijí s lidmi a Elfy (krom Elfie a puštěních elfů)

11)Tpralsík je trpaslík a zůstává.

Nové rasy
Minotaur povoleno ale později (pokud je družina najde a vyvede z temnoty) se spřáhnou s trpaslíky

Tifling povolen ale později- po narušení sfér

Orc a Polo Orc povolen už teď- Posledno, Císařství Olmion, Severské země

Shifters je povolený žíjí ve hvozdech, lesní říší, Argar, atd (hvzod Dary, Posledno )


Bohové tady je velký problém

naši bové zůstávají ale jejich jako by ztotožnění s DnD pro kněze a paladiny je následovné

Alvin bůh hladu, strádání, bolesti,
Duch smrti, pod jeho patronát lze i najít nemrtvé –v dnd Vekna


Andril bůh Světla, moudrosti, pravdy, vědění-v dnd-Erathis

Dulthar bůh neřesti, chlípnosti a obscénnosti- není důležitý na připodobnění

Dwatah bůh kovářství, Vládce Ohně a Země, Nejvyšší Pán hor (pro trpaslíky) v dnd -Moradin


Eleis (u Elfů) lidi se mu říká Sigmar bůh hrdinství a spravedlnosti.v dnd -Bahamut


Finvael bohové přírody, a Gallind stád, lesů, polí a plodnosti-v dnd Chauntea a Silvanus

Helkaglin Paní mrazu, královna ledových plání (zlo)- v DnD Raven Queen je akorát jen Zla

Irnaliel* bohyně léčitelství, lásky a věrnosti- vytvořena úplně nový archetyp pokud bude třeba.

Karvos* bůh slávy a boje - Tempus

Lianea* Měsíční bohyně, strážkyně klidného spánku, přezdívaná též Stříbrná paní která bojuje proti nemrtvím ( nejvyšší požehnání pro paladiny a kněze je že se mohou proměnit ve vlkodlaky jedná se řízenou lykantropii) v dnd –Selûne ( upravy)

Melek bůh bystrosti, řečnictví, lsti a také střelců a zlodějů-v Dnd Sehanine

Nefelktrah* vládkyně Temnot, paní
Moci a nositelka Zatracení stejně jako paní temných myšlenek- v dnd Tiamat

Sansri* Hadí bohyně v dnd Zehir


Sobek* bůh Vody a Větru, Pán oceánů, řek a ochránce mořeplavců- v Dnd Melora

Tanalé* bohyně krásy, radosti, citů, mládí a štěstí a chtíče ( velice uctívána i ve veřejných domech :) ) v dnd Sune

Tanron* bůh bohatství, peněz,obchodu a také prozíravosti a věštců,Ochránce měst-Avandra v DnD


Urxuros* Pavoučí bůh, pán pomsty,nenávisti a zatracenství-v dnd Lolth

Ulrik bůh krve a zuřivosti, Pán války bůh hor (barbarský ale i lidský)- v dnd Kord
Autorská citace #3
25.3.2012 14:21 - Slávek
Takže shrnutí a návrh :
1 - exploze za 1[z](větší zbraň tě bací víc)

2-3 - zásek na pohybovou (standardní akci už jsi nejspíš spotřeboval na nepovedený útok, takže by to dalo ješt v tomto kole možnost vyčistit zbraň a v příštím znovu jednat - nabít pohybovou (nebo drobnou akcí ještě v kole se zásekem, nevím, jak si určíš nabíjení) a znovu standardní akcí vystřelit).

4-19 - střelba

20 - normální kritika (tedy plé poškození podle použité schopnosti +1[z] za vysoký kritický zásah)

Střelné zbraně mohou používat ty povolání co Zdroj schopností: Bojový a Božský (Rád bych dal vy jímku na Alchymistu (artificer). Ostatní zdroje pokuď ji budou chtáít použít mají postih na jejich zdroj ( mystika atd).

Střelné zbraně u magických zřídel, kruhů druidů atd mají postih na Zásah a větší šanci udělat boom. Pro Změnu čarodějové, druidové mají postih u technologických krámech tipu dělo, tank, faktory a to dle DM. Dm řekne třeba že od děla je postih -10 po deseti sázích je nula ( co sáh to postih dolů).

byli upravené staty zbraní které se tu nelíbili a u pavézy byla dána Exotická že je.

Co se týká těch japonských zbraních z Dračích zemích k těm se většina lidi nedostane..ano za par desítek let Ilidar jako takoví k nim získá přístup ale trošičku jinou cestou a rozhodně se jim nebude líbit (invaze) mám to hlavně pro své cp.Dal jsme je navíc všechny opět na Exotické.

Podmínka - Zacházení se zbraní

Doutnáková pistole zas 0 dmg 1D6 dostřel 10/15 váha 10 lbs nabíjeni dvě drobné akce hlaveň - max dvě. Levá ruka

Křesadlovka pistole Zas.1 dmg 1d10 Dostřel 15/20 Váha 10 lbs. (max hlavní 4) nabíjeni jedna drobná akce jedna hlaveň-Vojenská a Levá ruka

Trombonová pistole (brokovnice) - zas+2 dmg 3d4 (zlepšené kritické zranění) dostřel 2/6 Váha 20 lbs (max 2 hlavně) - nabíjeni dvě drobné akce jedna hlaveň postava si hází při výstřelu past na udržení síla vs 6 ( popřípadě 10 pokud páli s obou dvou hlavní zaráz). Pokud oběť je zasažena hází si ještě na povolení Sila Vs 10 pokud z oběma hlavní tak síla vs 15-exotická

arkebuza zas 0 dmg 2d6 dostřel 10/20 váha 24 lib - nab dvě drobné akce

Mušketa zas.0 dmg 2d8 dostřel 15/30 váha 26 lib - nab jedná drobná akce. Max dvě hlavně.-Vojenská

Dlouhá mušketa s dalekohledem zas +3 dmg 1d10 dostřel 30/40 zlepšené kritické zranění- nabití dvě standartní akce.-exotická


Střelné zbraně jsou nákladné na sehnání, údržbu a ve většině území jsou nelegální nebo na výjimku. Musíte si hlídat střelný prach, kule a taky navlhnutí.



Jinak pro některé tvory je to exotická zbraň třeba pro Elfi s Elfie popřípadě z Lesních království atd.. záleži prostě od kud je.
Autorská citace #4
25.3.2012 14:56 - Slávek
Nové věci

Pavéza: postih -4, cena 15 zl, váha 25 lb.-exotická

*Pavéza dává výhody úplného zákrytu (str. 286), ale je dost neohrabaný a nepřítekl díky němu má proti tobě tedy výhody zákrytu, pokud je s přilehlých čtvercích.

exotické v Dračích zemích ..
Katana zasah +3 dmg 1d8 váha 5 lb Heavy Blade spec critik

Katana a Wakizaši

Wakizaši Zas 2 dmg 1d6 váha 4lb - lehká čepel-Defens-levá ruka critik
Katana -zasah +3 dmg 1d8 váha 5 lb Heavy Blade spec critik

Naginata zash +3 dmg 1D10 Váha 10lb Ratišťová zbraň, kopí- dlouhá , Critik

Yari Spear zash +3 dmg 1d10 váha 6lb. Ratišťová zbraň, kopí - dlouhá


Nodači zash +3 dmg 1d10 Váha 12lb Těžká čepel obouruč - zlepšené kritické zranění

Whip Claw zash +1 dmg2d6 Váha 2 lb. Light Blade, Kritik

Vojenské

Cat Claw zash +2 dmg1d8 Váha 2 lb. Light Blade


Sihil - -těžká čepel, Zach.+2, zranění 1k8, cena 35 zl, váha 4 lb. Jedenapůlroční a Zvýšený kritický zásah.

Gwalhir - vojenská, skupina: Lehká čepel, Zach. +2, zranění 1k8, cena 25 zl, váha 2 lb, Levá ruka
Autorská citace #5
25.3.2012 17:18 - Slávek
Expy, odměňování atd.


Minimálně za level dostanete 4 mag předměty počítám i s více hne dle vysvětlím proč.

Budu dávat jinak expy než je tam psáno (doporučeno i od ostatních DM) a bude jich méně, takže nebudete rychle postupovat ALE budete dostávat samozřejmě zaplaceno takže si časem vyděláte logicky na více předmětů než je minimální hodnota. Ceny nákupů jsou dle pravidel a samozřejmně se liší kde kupujete a od koho..stejně tak platí více méně ceny prodejné (s podmínkou víše uvedenou)

Co se týká poškozování předmětůse jede dle příspěvku Shadowa.. PH vám řekne kolik který předmět má životů a sem tma se hodíte na ověření.

Povolání zaklínač je prozatimně zakázáno...bude jako Cp jen
Povolání Kent nekromant to stejné

Speciální zbroje jako Dračí atd jsou stále ve hře...budu na nich dělat ( hledat).

DŮLEŽITÉ
1) pokud najdete magický item který je v jakýchkoliv dodatcích pro 4e tak jakmile mě ho vysvětlíte/přeložíte může do hry ( pokud to nebude ultra blbost )
2) To stejné dovednosti
3) cokoliv jiného krom rasy a některých povolání (rasu povoluje jen DM !)


Ano pojedu na systém X úspěchů a tři neúspěchy...

Téže si budu značit kolik úspěchů s kolika jste udělali a tím až budete uzavírat dostanete výsledek. Do teď to bylo jo nebo ne.



nezapomeňte prosím že primárně je se bavit a na to nepotřebujete superhridny .
Autorská citace #6
25.3.2012 17:28 - Slávek
Delegování

kdo co dělá :

Barbar - Dm
Mira - termíny, koordinace , sem tma pravidla , historie a co se kde dělo
Dep- Zápis iniciativy a stavů.
Roman- Pravidla
Zbyněk- Mapa
Zajda- Pravidla
Autorská citace #7
25.3.2012 17:32 - ShadoWWW
Poškozování předmětů: Viz část Poškozování předmětů na str. 69 v Průvodci Dějmistra. Co se týče souboje se nestvůrami... tam bych to asi řešil případnými rezistencemi; ale většina nestvůr v Bestiáři je již má implicitně (kde to plyne z logiky věci).

Co se týče golemů, tak ty lze najít např. v Monster Manual 2 nebo Dark Sun Creature Catalog, ale jsou to většinou nestvůry rekovského a legendárního stupně. Lze je však nahradit i různými Guardiany (strážci), kteří plní podobnou roli - lze je najít např. v MM1 a MM2.
Autorská citace #8
25.3.2012 17:32 - Slávek
Smrt
Smrt postavy pokud družina zachrání tělo není konečná. Lze oživit ale je potřeba tělo ( i kdyby to měla být jen kostra)

změna postavy
Dm na Vás bude hodně ale hodně zlý...takže více méně zakazuji :) ) Jen opravdu ve výjimečných případech mohu udělat to co jsem udělal Depemu.
Autorská citace #9
25.3.2012 17:35 - Slávek
ShadoWWW - sakra mě nenapadlo to použít na zbraň a zbroj :) Ok editnu to na hoře :)
Autorská citace #10
25.3.2012 22:09 - Vojtěch
Jestli si chcete ušetřit házení k6 před výstřelem tak můž průšvih nastat kdykoli postava hodí 1 na útok (což značí automatický neúspěch) a pak by to rovnou bouchlo, nebo se zaseklo. Kritický zásah, čili 20 na útok znamená plné damage a s vysokým krit.zásahem přidáváš další kostku, tedy i téměř dvojnásobné poškození. Takže podobný výsledek, méně házení (nebo to můžeš nechat na 1 výbuch, 2-3 zásek, ale vystřelí, 20 velká prda...)
Autorská citace #11
26.3.2012 07:28 - Slávek
Nad tím jsem uvažoval problém je Vojto ve variaci ber to následovně. On pokud hodí K6 pak tak má šanci ještě zvrátit situaci. Protože pokud mu padne po jedničce 6 tak dává kritický zásah. Ještě jsem přemýšlel že bych to narouboval na 20 stenku kde dle pravidel jednička automaticky minul dvojka nahazuje situaci a hází se K6 a následně to co jsem vypsal. A teď jdu přemýšlet nad tvím návrhem....udělat to jak to píšeš s menšími upravami že to bude jen na K20 tce.Zkusím o tom v Sobotu hlasovat:)
Autorská citace #12
26.3.2012 07:48 - Vojtěch
Mno, zkus si to představit ve hře. Já myslím, že akorát budeš házet 2x k6 a výsledek bude stejný. vyhodnocuješ dva hody ještě než se vůbec dostaneš k útoku. Pro nějakou jednotlivou akci to vypadá jako zpestření, ale počítej s tím, že to budeš dělat při každém souboji a to se omrzí... nedej bože aby vypravěč nasadil třeba 6 střelců s pistolí v každé ruce ;)

Př: Dvakrát hodíš navíc kostkou a pak stejně na k20 hodíš trojku a jde to vedle, nebo hodíš kritický zásah a ještě 2x dáš dáš 40 poškození a vypravěč si šktrne skřeta s 1 hp (poskok) :D
Autorská citace #13
26.3.2012 09:28 - Slávek
Hmm svatá pravda

Takže 1 miss alá výbuch
2 zaseknuti mechanismu 2 standardní akce
3 a 4 zaseknutí takže jednu standardní akci
20 ...no jo jenže dle pravidel dává dvacka vždy autmatický zásah a critik...jakou by to mělo ještě výhodu? Dát tam dvojnásobné zranění a kritické by bylo hodně přeboostování..
Autorská citace #14
26.3.2012 09:28 - ShadoWWW
Souhlasím s Vojtou. Jeho návrh je pravidlově čistší. A taky časově méně náročný - to je ostatně taky důvod, proč hod na útok proti statickému obrannému číslu je lepší než hod na útok proti OČ + hodu na obranu (jako to je v DrD 1.6), respektive proti záchrannému hodu (jako je to u kouzel v DnD 3E).

Výsledek je stejný, ale první způsob je elegantnější a kratší.

Edit: Však právě - nech tam na 20 jen ten kriťák (= dvojnásobné zranění) a je to. Máš to tudíš vyřešeno už v základu. Případně to dej jako zbraň se zvýšeným kritickým zasahem, např. +1k6
Autorská citace #15
26.3.2012 09:38 - Vojtěch
Aehm - v 3E bylo zase fixní DC kouzel, takže tam se počet hodů neměnil, jen se sjednotilo, že hází útočník proti pevné obraně.
Autorská citace #16
26.3.2012 09:49 - ShadoWWW
Vojtěch - no jo, máš pravdu.
Autorská citace #17
26.3.2012 09:59 - noir
Obávám se, že to je krapet zbytečná práce a poněkud úplné nepochopení toho, jak 4e funguje. Až vám ranger dá kritiku trombónem s powerou Sure shot, tak se pohybujeme kolem 80 zranění na jeden cíl. Ta zbraň je absurdně overpowered - průměrné zranění s ní je stejné jako maximální zranění jiných zbraní. A když si vezmu, že to někdo vylepší na Brutal, tak se to blíží rozbití hry...

Stejně nesmyslná je pavéza. Vyplatí se úplně vždycky...

Absurdní je i Whip Claw zash +3 dmg2d6 Váha 2 lb. Light Blade, Kritik. Když si vezmu, že je to vlastně kukri, jen dává dvakrát takové zranění, tak moc nechápu, proč by si někdo měl brát cokoliv jiného...

Na druhou stranu je zase sihil úplně zbytečná zbraň - proč by si někdo bral právě tuhle zbraň, když obyčejný long sword je totéž, ale má o +1 lepší útok?

SLávku, dokud nechápeš úplně dokonale, jak ten systém funguje, nevymýšlej nic-moc nového, nebude to fungovat. Lepší je vytáhnout si jakékoliv zbraně, které už 4e má a přejmenovat je...
Autorská citace #18
26.3.2012 10:04 - Slávek
Noir -

1) Renger je sice super ale pokud používá přírodní magii tak je mu to na houby viz konflikt mezi technologiemi.
2) Sihil má o proti long swordu Critik
Wip Claw jsem vzal s DnD Pravidel systému home na stránkách které mě byli doporučené :)

Ale ok trombon ač je v exotických zbraních a pořádj e tu konlikt magie a technologie + možnost že mu vybouchne v rukách jsme snížil na 3K

pávézu jsem poprosil Vojtu o pomoc poslal mě z Varováním že to není odzkoušené..tohle varování příjmám a zkusím.

http://www.dandwiki.com/wiki/4e_Mundane_Weapons ta katana a spol ( i třelné zbraně)
Autorská citace #19
26.3.2012 10:15 - Vojtěch
Proto jsem kdesi nahoře navrhoval mušketu jen s high crit / vysoký krit. zásah, který přihazuje jen jednu kostku. U 1[z] útoku je to 1[z] za tuto vlastnost a ještě plné zranění z muškety (takže jakoby obstojně hozený dvojnásobek), ale u 7[z] útoku to pořád jen přidává tu 1[z], nikoli dvojnásobek všeho.
Autorská citace #20
26.3.2012 10:17 - noir
Slávek:

1) Ranger je střelec nebo bojovník dvěma meči - přírodní magii nepoužívá, respektive nemusí používat. Je to "martial" povolání.

2) Kritika je zranění lk8 navíc, když hodíš na útok čistou 20 - nastane to tedy asi jednou za dvacet útoků. Plus jedna do útoku nastává při každém útoku. Cítíš ten rozdíl?

3) Ta zbraň je nesmyslná. Nic víc, nic míň. Rozbije ti systém, protože je jasně nejsilnější v pravidlech.
Autorská citace #21
26.3.2012 10:29 - Slávek
Noir proto jsme snížil nakonec zranění u toho trombonu... když se na to podíváš teď. Ono záleží i hodně na světě..Ale nehádám se že mám pravdu. Jen prosím neříkej že je to celé nesmysl :) Misto řečnění se tu snažím převést DnD4E na můj svět kde tohle fungovalo. A aspoň se snažím.

Vojtěch - tak tohle jsem nedal teď :-) zkus mě dát to v parametrech ( jsme v práci takže používám jen část mozku na tohle :) )
Autorská citace #22
26.3.2012 10:29 - hadrian
souhlasím s noirem, příliš se to boostuje. navíc to ovlivňování kdy dáváš fatály už od čtyřky hodu to strašně ovlivní rovnováhu mezi nemagickými a magickými - proč? stačilo by jen něco menšího co příliš nenaruší rovnováhu systému (třeba nějaká úprava efektu, nebo to nechat na popisu DM kterej by měl odladit aby mag. povolání nebyla znevýhodněna. S omezením na 21. level je příliš výhodné pro technologie - epických čarodějů asi bude méně než mechanických zbraní.

edit: 3k4 je pořád rozpětí 3-12 - tedy v průměru 7,5 oproti 5,5 dlouhýho luku. POřád moc silné, navíc tím mlůžeš i bez střelby omezovat čaroděje - dle mého názoru moc silné.
Autorská citace #23
26.3.2012 10:34 - Slávek
Frrp kritiků by bylo :-)

Prozatimně ten konflik jsme si tam dal od oka. Takže spomal Miro. Jaksi znova zopakuji chcete vermomci hrát a nedávate DM čas ani na převod světa pořádně takže jedu tak jak jedu. Neříkám že je to šťastně ale aspoň něco dělám . Další možnost je reset celého světa a přejití jen na DnD Svět. Takže tolik ke tvé kritice.

Edit : Snížil jsme u trombonu . dmg ( píši asi po třetí? ) dále to budu řešit průběhově a postupně. Chápu že zarytím lidem v dnd se tohle nlíbí a neříkám že to mám dobře. Ale dokuď si to jako DM nezkusím nebudu vědět.
Autorská citace #24
26.3.2012 10:41 - hadrian
stačí to jen upravit... hlavně teda ten konflikt. Třeba nějaký postih k mystice?

edit: to byl můj názor, ne kritika a tohle je diskuse ke konvertu světa, tož diskutuju, no ne? ;-) A já počítal to zranění už po tvé změně - tedy 3k4.
Autorská citace #25
26.3.2012 10:44 - Vojtěch
Ježíš já ti to omylem editnul !!! Promiň :(
Autorská citace #26
26.3.2012 10:47 - Slávek
*unaveně* abych řekl popravdě je tam konflikt hraničáře a mága..postih k sesílání přes mystiku odrovná i kněze.. a Hraničář pro změnu Mystiku nedělá. Je to prostě v pytli - tohle mě napadlo co píšeš ale tahle configurace prostě sejme totálně Marmionskou inkvizici.
Autorská citace #27
26.3.2012 10:51 - Slávek
Vojti- myslel jsme u které zbraně mám dát ten High jen...(aby to přidávalo jen kostku jednu) ...
Autorská citace #28
26.3.2012 10:52 - hadrian
kněz nemá mystiku, ale něco jiného v základu jako rys povolání - viz PHB1. Jinak spíš ji posílí než sejme ne? páč mezi nimi sou i čarodějové, nejen knězi.
Nevím jel bych to přes mystiku a přes Nature - tedy rysy povolání u čarodějů a hraničářů že mají postih v blízkosti technologií a obráceně...
ale pořád by měl DM zohlednit že pak tito hráči jsou oproti povoláním čistě nemagickým/nebožským trochu omezeni a nějak to dorovnávat, nenápadně, závist v družině je špatná věc :)
Autorská citace #29
26.3.2012 10:57 - Slávek
Asi máš pravdu ok postih na mystiku a nature. Nevím kolik asi bude záležet na vzdálenosti. Třeba u epicentra -10 a každý sáh o -1 níž .

Přepsal jsme to s tím že Dm dle toho co to bude působit řekne celkovou past příklad těch -10 a bude klesat co sáh to -1 a bude klid. A prostě na velké tecnologie nebude působit silná magie krom zřídel a věží atd.

Co se týká toho vyrovnání promiň Miro jedeme na to sedm let nikdo to nikomu nevadilo. A silně pochybuji že si družina potáhne sebou dělo.
Autorská citace #30
26.3.2012 11:06 - noir
Slávek: Podle mě postupuješ hrozně narychlo; snažíš se vytvořit všechno naráz, místo, abys zkusil tu hru bez doplňků, které nefungují. Lepší /t.j. elegantnější, rychlejší, úspornější/ postup je nahodit hru podle úplně obyčejných 4e pravidel a různé věci různě nazývat.

T.j. ne vytvářet zbraně, které fungují 2-3 úrovně, říkat dlouhému luku trombon, minikuši bambitka a opakovací kuši arkebuza.

Postihy na sesílání apod. jsou zcela zbytečné - protože kouzelník absolutně nemá důvod střílet nebo metat oštěpy, místo aby kouzlil. Pravidla jsou postavená tak, aby čarodějové kouzlili, šermíři šermovali a vrhači nožů vrhali nože. V tom jsou dobří a jde jim to. Pokud se snaží dělat cokoliv jiného, nebudou v tom zdaleka tak dobří, jako by se snažili dělat to, nač jsou stvoření.

Nemá smysl vytvářet složitý systém omezování magie/techniky, když ta hra bude fungovat i bez něj...

Hraničář je klasické povolání střelce. Přijde mi trošku legrační penalizovat ho za to, že střílí.
Autorská citace #31
26.3.2012 11:11 - Slávek
Noir asi takhle pokud hráči hráli 7 let v takovém světě kde tohle platilo a na co jsou zvyklí tak mojí povinností jako DM je to adaptovat na tenhle systém. Jakmile oddělám třeba položku Sihil tak všem vznešeným elfum (32 rodů které jsou sepsáné)zmiznou díky tomuhle rozhodnutí Rodové meče. Když oddělám střelné zbraně pošlu tím západní říši a Částečne Argar kde se hrálo velice dlouho do pytle nemluvě o trpaslících. Asi je to neuvěřitelné ale ten svět je opravdu do porodna udělán že pokud něco změním enbo nesprovozním tak se celí rozpadne. Má i dlouhou sepsanou historii na které vlastně byl stavěný a stavěli ho hráči rokami hraním.. V tom světě see vystřídalo na 20 lidí a vše se postupně sepisovalo a tvořilo.

Takže pro mě jsou jen dvě cesty...Resetovat ho nebo ho převést.

Chápu že nechápeš postihy protože to neznáš a nejel si v takovém světě ale Arcanum .
Autorská citace #32
26.3.2012 11:12 - Vojtěch
Já je bral původně podle luku, ale mušketa se nabíjela pohybovkou a pistole drobnou akcí. zbraním by se přihodil ten vysoký krit. zásah a jinak ponechat.

Tedy pistole by byla jednoruční zbraň s proficiency +2 (nevím, jak to bylo přeložno - je to ten bonus k útoku, co dává zbraň, pokud s ní umíš zacházet), dostřel jako krátký luk, nabíjí se drobnou akcí a dává k6 poškození. Při hodu k20 dává ještě k6 navíc.

Pokud by s ní třeba střílel nějakou střetnou schopností, která dává 2[z]+oprava OBR, tak dá 2k6+3 řeba. Když by dal kritický zásah, tak dá plné zranění, tedy 12+3 a ještě přidá 1[z] za vysokou kritiku, tedy celkem 12+3+k6 zranění.

U muškety to samé, jen pohybovka na nabití a statistiky jako u dlouhého luku.

k tomu ještě nějaké to selhání na špatný hod...
Autorská citace #33
26.3.2012 11:14 - Slávek
Vojtěch - udělám jak píšeš.

No nakonec asi neudělám uplně ale porovnám to:)
Autorská citace #34
26.3.2012 11:19 - noir
Slávek: Ale proč by se něco měnilo? Co se změní, když některé postavy budou říkat svým dlouhým mečům sihil? Nebo krátkým mečům? Najednou padnou říše, anebo se hráči rozhodnou stávkovat?

A střelné zbraně, ať klidně fungují - však zase takový rozdíl mezi lukem a píšťalou nebyl, ne? Vždyť stovky let fungovaly vedle sebe, viz. obléhání Vídně Turky, kde se pálilo s pistolí i reflexních luků. A místo mušketýrů to tam nakonec rozhodl nájezd těžké rytířské jízdy :)

Mě ten Vojtův nápad přijde úplně logický - použít klasické střelné zbraně a dát jim maximálně tak tu kritiku, s tím, že nabíjení je minorka. Imho je to vyvážené... Anebo ať jsou střelné zbraně "rattling" - tedy hrůzu nahánějící.
Autorská citace #35
26.3.2012 11:21 - ShadoWWW
Vidím, že hadrian do toho pronikl docela rychle. Výhoda 4E je, že je to otevřený systém. Všechny postavy a nestvůry se dají snadno číselně porovnávat (obvykle přes průměrné zranění za kolo). Kdo do toho pronikne, dokáže intuitivně vyvíjet nové zbraně, schopnosti a nestvůry. Na druhou stranu je otázka, jestli to dělat, když pro 4E existuje hromada oficiálních věcí, které stačí jen přejmenovat a změnit popisy. Na internetu je mnoho diskuzí o příliš silných předmětech a schopnostech (i oficiálních), které bylo nutné opravit.

Jak píše noir (který má s 4E hodně zkušeností), někdy je lepší začít pomalu, tedy prve popisným přepisem a do mechanických úprav se vrhnout až někdy později (pokud vůbec). Ono s přibývajícími zkušenostmi začnes jišťovat, že vytvářet nové mechaniky není potřeba a stačí jen umě předělávat popisy a názvy (tzv. fluff).
Autorská citace #36
26.3.2012 11:40 - Slávek
noir - Protože zahráno jest že Sihil byl jedinečnou zbraní které se dlouhý meč nevyrovnal? Nebo že muškety měli určitý dostřel a nebo že technologie orpavdu likvidovala magii a byl sní vždy střet? Kvůli tomu byla velká válka atd? Je toho opravdu spousty.

ShadoWWW Jsme rád že dotaho Hadrian pronikl . Protože možná bude další DM :-D osobně čím dál více začínám uvažovat o restartu toho světa neboť těch komplikacích jak vidím je přes příliš. Jinak nepochybuji o znalosti a zkušenosti Noir nebo tebe ale pocyhbuji že může pochopit ten svět jak je dělaný s toho co píše. Nelze srovnávat jen tak věci a říci tak teď dlouhý meč je stejný jako Sihil když neví co Sihil byl zač v tom světě a jak silný byl.

Tady jaksi dochází ke střetu ne jen pravidel ale vůbec toho světa jako takovýho. Jistě jsou tu problémy ze staty zbraní zbrojí, bohů a nevím čeho všeho. A ty budou a odladí se bohužel až časem.
Autorská citace #37
26.3.2012 11:49 - noir
Slávek: Pořád nevidím rozdíl. Obecně v 4e platí, že mnohem víc než na zbrani závisí na tom, kdo ji drží - to je proti klasickému dračáku poněkud změna. A docela chápu, že ne snadno přenositelná. V dračáku byl rozdíl mezi krátkým mečem a dlouhým mečem zcela zásadní. V 4e je důležitější, jak (featy) a kdo (powers) jím kdo vládne.
Tak ať je sihil rapír a je to - v několika ohledech se mu dlouhý meč opravdu nevyrovná. Anebo kukri, zbraní je v 4e dost a dost...

Ohledně té technologie ničící magie tomu furt moc enrozumím: To jako, že když má v boji u sebe někdo arkebuzu, tak se někomu jinému hůř kouzlí? Zkus to lépe pospat, třeba bude řešení relativně snadné...
Autorská citace #38
26.3.2012 11:50 - Slávek
My jsme jeli na Hrdinech Fantasy II tam je úplně jiný systém který se s dračákem nedá srovnat.

Edit :

Znáš PC hru starou Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura ?

Asi takhle pokud máš věci s principu technologie - Doutnákovka, Křesadlovka, Mušketa atd tak ano hůře se ti sesílají kouzla Magie a Hraničářství. Protože Hraničář je Gaja a ta je život..technologie život jako takoví ničí. Co se tyká Magie tak jedná se o tok řeky která je Technologii narušována ( není čistá nepatři do toho světa) . Jedině bohům je to jedno :)
Autorská citace #39
26.3.2012 11:52 - Vojtěch
Hele, přírodní magii v 4E najdeš také, ale ne v základu. Druidismus a tak má zastoupení v Player's Handbook 2 (opět kompletní sada 4 povolání pro kažou roli jedno - taktik, vůdce, úderník a ochránce. K tomu je ještě v Player's Handbook 3 seeker, což je specialista na magii luku a taktik) Problém tu asi bude s tím, že je nikdo zatím nejspí nepřekládal. Ale sáhnout by určitě kam bylo...

Mohlo by to třeba fungovat tak, že v přírodních lokacích (kamenný kruh s posvátným dubem) by schopnosti s klíčovým slovem nature byly +2 posílené a technika (mystika) oslabené o -2 k útoku a to samé opačně v nějakém chrámu techniky? +1/-1 pak třeba na arcane v slévárnách, městech, továrnách, mlýnech a tak (klasická pobočka pekla - čertův mlýn - a kdo má pakty s peklem? Černokněžník - pěkná návaznost), zatímco v lese, přírodní jeskyni atd. zase posiluje nature.

Nemyslím, že by to muselo být nezkousnutelné.
Autorská citace #40
26.3.2012 11:59 - Slávek
*dělá si poznámku * v druidských kruzích ( mám ve světě sepsaných asi osm směrů) technika bude mít větší šanci na výbuch stejně tak snížený utok. To není špatné a stejně tak v magických věžích atd.

Noir ještě k těm zbraním problém je že hrdinové fantasy využívali taky tyhle zbraně.. Kukry atd jsou v Ephatymu což je Indie , Kordy jsou v západním císařství...
Autorská citace #41
26.3.2012 12:06 - noir
Arcanum jsem viděl kdysi. Dááááávno.

Příběh si dokážu představit, mě jde spíš o tom, jak ten konflikt funguje pravidlově: stačí pouhá přítomnost technologie, aby magie nefungovala? Pak každý bude nosit v kapse hodinky a mágové si ani nevrznou.

Anebo enstačí říct kouzelníkovi: "bolí tě hlava, je tady hafo technologie" -a holt by se ten efekt projevoval jen na vrstvě vyprávění.

Poměrně snadný a elegantní způsob je, že některé (střelné) zbraně budou dávat větší zranění proti tvorům s arcana keywordem, případně vlastnictví techniky bude poskytovat bonus k záchranným hodům proti magii. Ale už tímhle mágy hodně utiskuješ...
Autorská citace #42
26.3.2012 12:14 - Slávek
A jo takhle :)

Do teď na hrdinach fantasy to fungovalo následovně. Každá zbraň dávala postih na uspěšné seslání kouzla. Čaroděj měl past třeba 15 a pistle co měl u sebe mu dávala další +2 takže měl 17. Počítalo se to dle kusu co měl u sebe nebo pokud byl blízko velké technologické mrchy tipu kanón , stem tank, Továrna. Čím silnější to bylo tím větší postih měl.

Ale stejně jako technologie dávala postihy tak i magie dávala postihy pro změnu technologii. Takže pistolě místo toho aby kritik byl na jedničky tak byl na dvojky v magické věži dokonce už na pětky ( takže aby vystřelil normálně musel hodit šestku) .

šlo prostě o to že v hrdinách fantasy když si sesílal házel sis na uspěch sesílání kouzla ..past kouzla vs tvá magie + nebo - bonusy. A tachnologie tu past zvyšovala.

Nikdy to nebylo tak jak píšeš má hodinky tak si nevrzne. Hodinky dělali pramalí vliv :-) A rozhodně toho co měl technologickou zbraň nechránili proti magii. Když dostal na dálku Fireballem tak vylítnul do pvoětři jedna báseň. Ostatně takhle vyhrála Elfie při boji z armadou ze západního císařství velkou bitvu. Byla to největší a snad jediná porážka Západního Císařství v jeho dějinách ( sto tisícová armáda pod vedením Komisariátu). Nakonec sice Elfové válku prohráli, ale uštědřili Císařství obrovskou ránu.
Autorská citace #43
26.3.2012 12:14 - Vojtěch
Mno, problém asi bude jaksi absence mechanického v 4E. To bývá zpravidla arcane, ale jinak Martial by to mohlo být. Hraničáři by strážili pomocí pušek a oceli hranice civilizace před zrůdami a démony... proč ne.

Hraničář bez přírodní magie by pak byl o něco smysluplnější, ale on má být pro-přírodní asi, což?
Autorská citace #44
26.3.2012 12:16 - Slávek
Vojtěch nooo měl by být ale nemusí...hraničář klasických v HF není. Je tma čistě jen přirodní magie teoreticky ji mohl mít každý. Záleželo taky jaký obor přírodní magie si vzal..

Další rozdíl je ten že v HF nejsou povolání a tady jsou prostě :)

Edit jinak právě jsi pospal více méně šedokabátníky a Argarské myslivce..takhle zhruba fungují.
Autorská citace #45
26.3.2012 12:29 - Vojtěch
Hele, myslím, že nejednodušší bude, když vybereš jeden zdroj síly jako to, co bylo techniku v HF (nabízí se Martial - bojovník, vojvoda, tulák, hraničář) a ty deklaruješ jako posílené v městském atd. prostředí. Magii pak můžeš vzít mystiky, tedy kouzelníky, černokněčníky, swordmágy, alchymisty atd. a ty pak nechat posílené v čarovných knihovnách a tak.

Bohy můžeš třeba nechat neutrální.

Pak dál můžeš (kdyby jste je chtěli použít) vzít primal z PHB 2 (barbaři, druidi, šaamni a tak) na stranu magie lesů atd. a psioniky (tedy sílu z vlastní dokonalosti a mentálních cvičení - psion, battlemind, monk...) jako technickou partu.

A nebo necháš postavu vybrat na začátku, za kterou stranu kope a podle toho jí půjdou bonusy a postihy. Tedy mechano-mág by čerpal z techniky, řádu a tak - něco jako černá/modrá mana z Magicu a přírodno-mág by byl spíš na přírodní síly a chaos červené/zelené.
Autorská citace #46
26.3.2012 12:42 - Slávek
frrr Tu první se snažím pochopit jak myslíš :)

Tu druhou ne...to je už tak strašná kombinatorika že by jeden zblbnul :-)

Tady je fakt problém v tom že sesílání tady je automatické. Dokážu si ale představit následovné.

Dejem tomu směr jak si psal ... Pokud má zdroj bojový může používat střelné zbraně (bojovnik atd) ale na magických a druidských místech má postihy na zásah a vyšší šance exploze . Stejně jako to dát knězům.

No a ostatní budou mít postihy pokdu to mají k sesílání nebo za kouzelní jak tady navrhoval Mira. ...

*povzdech* Magické povolání se sice dostanou do nevýhody protože si nebudou moci nosit bouchačku ale to nemohli stejně nikdy.
Autorská citace #47
26.3.2012 13:08 - Vojtěch
To druhé je návrh jak řešit rozšíření, kdybyste do toho náhodou zabrousili.

Magická povolání v nevýhodě rozhodně nejsou - jejich kouzla dělají zrovna takové zranění, jako bouchačky a tím pádem je to vyrovnané (4E vyvažuje i levou a pravou botu, aby to bylo na všechny strany stejné ;) ).

Mechanici budou ve výhodě na své hroudě, magici jakbysmet.+

Nebo jak říkám, ať si každý vybere, za kterou stranu kope a podle toho má omezení, nebo ne...
Autorská citace #48
26.3.2012 13:12 - Slávek
Ten nápad tvůj se mě líbí ...

Takže jestli to chápu správně je to jak jsem psal ? Nebo mohl by si prosímtě pro debila jako ja dát příklad ( přece jen toho začáíná na mě být trochu moc )

prostě rozdělení dle zdroje moci.. Válečnící a kněží ok mohou používat ostatní ne. Pokud budou mají postihy na sesílání.

Magické místa dávají zbraním postihy a zvyšuji šanci na výbuchy. Technologická místa davají postihy na Mysticismus atd.
Autorská citace #49
26.3.2012 13:46 - Vojtěch
Mno, teď nevím která možnost se ti líbila víc...

První možnost je určit si kdo je pro techniku a kdo ne podle zdroje moci povolání – tedy třeba boj pro, mystika proti a tak.

Tím pádem by bojovníci měli postih v lese a kouzelníci v továrně.

Druhá možnost by byla nechat postavu hrát za koho chce (povolání) a dát možnost volby, jestli jede za techniku, nebo proti.

Podle toho by měla postihy podle místa. Technik by navíc měl možnost skotačit s pistolí (když s ní umí). Magik by třeba mohl mít výhodu v tom, že na něj nepůjdou divoká zvířata tolik a tak. Zároveň by to asi určovalo, jak se k němu budou chovat třeba elfové a tak dál.

Tady by to chtělo asi víc práce ze strany vypravěče, ale zachovává mágy s pistolí.
------------------------------------------------------------------------------
(Obecně pro mágy je pistole docela na houby – nemá žádnou schopnost, se kterou by jí používal. Je hezké, že dělá nějakých k6 poškození a pokud si na ní vezme odbornost, tak se dohrabe i na +2 bonus za zacházení k útoku, ale to je celé. Pořád ji používá s nějakým základním útokem na dálku, takže útok přes obratnost, kterou nemá zpravidla zdaleka tak salvnou jako inteligenci a dělá nějakých k6 poškození – srovnej si to s tím, co dokáže magickou střelou a zjistíš, že pistole je jaksi špinavá smradlavá věc, se kterou si asi nechce špinit ruce (pokud má nástroj, jako hůlku, tak má i ten bonus, na který by si musel u pistole brát odbornost)).

Takže asi se to vytříbí částečně samo, pokud se to nepřežene a neudělá se palná zbraň moc silná :D
Autorská citace #50
26.3.2012 13:50 - Slávek
No beru jedničku protože mág s pistolí u mě ve světe fakt nikdy nebyl :)

Proto jsem se ptal jestli to myslíš právě takhle "
prostě rozdělení dle zdroje moci.. Válečnící a kněží ok mohou používat ostatní ne. Pokud budou mají postihy na sesílání.Magické místa dávají zbraním postihy a zvyšuji šanci na výbuchy. Technologická místa davají postihy na Mysticismus atd."


Jinak udělal jsme změny statistik u střelných zbraních... jediná co vyčuhuje je císařská odstřelovačka ale nabijí za jednu stanradtní akci a a stoji asi 350 zlatých .

pavéza je přesunuta do Exotických navíc.
Autorská citace #51
26.3.2012 13:51 - Naoki
Existuje speciální arcane povolání který je de facto takový inženýr: Artificier. Má dokonce i paragon který jede pžes používání kuše jako implement (což jde přefluffovat na pistoli).
Autorská citace #53
26.3.2012 21:17 - Slávek
Takže shrnutí a návrh :
1 - exploze za 1[z](větší zbraň tě bací víc)

2-3 - zásek na pohybovou (standardní akci už jsi nejspíš spotřeboval na nepovedený útok, takže by to dalo ješt v tomto kole možnost vyčistit zbraň a v příštím znovu jednat - nabít pohybovou (nebo drobnou akcí ještě v kole se zásekem, nevím, jak si určíš nabíjení) a znovu standardní akcí vystřelit).

4-19 - střelba

20 - normální kritika (tedy plé poškození podle použité schopnosti +1[z] za vysoký kritický zásah)

Střelné zbraně mohou používat ty povolání co Zdroj schopností: Bojový a Božský (Rád bych dal vy jímku na Alchymistu (artificer). Ostatní zdroje pokuď ji budou chtáít použít mají postih na jejich zdroj ( mystika atd).

Střelné zbraně u magických zřídel, kruhů druidů atd mají postih na Zásah a větší šanci udělat boom. Pro Změnu čarodějové, druidové mají postih u technologických krámech tipu dělo, tank, faktory a to dle DM. Dm řekne třeba že od děla je postih -10 po deseti sázích je nula ( co sáh to postih dolů).

byli upravené staty zbraní které se tu nelíbili a u pavézy byla dána Exotická že je.

Co se týká těch japonských zbraních z Dračích zemích k těm se většina lidi nedostane..ano za par desítek let Ilidar jako takoví k nim získá přístup ale trošičku jinou cestou a rozhodně se jim nebude líbit (invaze) mám to hlavně pro své cp.Dal jsme je navíc všechny opět na Exotické.
Autorská citace #54
29.3.2012 08:40 - Slávek
Mám problém s tímhle :

Obávám se že buď to tak nechám, ale už to nebude hratelná rasa nebo je udělám znova.

Rozdělení Kentu

Misteria a děleni Kentu Osum Mysterii Života ( tak je to u nich dělené) Casu ( Vestci a budovatele průchodu )

Ducha ( nekromanti ti co mluví s těma co již nežiji)

Vzduchu ( pokud je nižšího původu stane se Kan-Hanar což je ten co udržují průchody, urozeného původu se stane Sif-Hanar což je ten co mění doslova počasí )

Ohne- bojovnici (DKarn-Duuk-coz jsou ti kteří vyvolávají ničivé sily války jsou ale i strážci lidi a mezi tuto třídu patří černé oděni Duuk-tsarith neboli vymahači )

Země ( je nejčastější mysterium . Lide tohoto Mysteria jsou nejčastější nejnižšího původu tzv Polní mágové a dělají na polích. Nad nimi jsou Quin-alban což jsou tvůrci kteří dokáží nutit samotný materiál aby se změnil dle jejich představ dalšími jsou Pron-alban což jsou normální kouzelnici a Mon-Alban což jsou Alchimiste...Úplně nejvýše postaveni jsou ale Albanara mají povědomí o všech schopnostech a jsou odpovědni za vládu v kentske říši )

Vody-Tohle jsou Druidove . Fihanish neboli polní druidové jsou hlavně spojeni s růstem a prospívaní rostlin čí zvěře. Nejšikovnější jsou léčitele . Mannaish jsou ti co léčí slabší choroby a zraněni a taky provozuji porodnictví. Úplně nejvyšší třída jsou ale Theldari kteří leči vážné nemoci a můžou oživit padlé.

Stínu ( Umělci a iluzionisté nemají žádný název neboť jsou to kejklíři )

Života ( Kataliste dokáží z elemntu Života všech vysávat energi a předávat kterémukoliv mágovy ...pracuji doslova jako baterie:) )


Nekromant u Kentu je úplně něco jiného než běžný nekromant. Umějí duse uklidňovat a jsou mostem mezi živými a mrtvými. Necromant pokud se vydá na cesty tak sám osobně bezmocný ..ovšem jeho schopnosti mu dovolují pokud narazí na neklidnou duši ji přisvědčit aby vstoupila do něho. Tomuhle se říká tzv splynutí (velice nebezpečné dochází k porovnání Mysli nekromanta s Duší. Pokudj e duše moc silná , stará nebo zahořklá tak mladý nekromant ji nemusí ustát a upadá do komatu nebo duše ovládne tělo) a pokud proběhne úspěšné, tak nekromant získá schopnosti duše . Pokud duše před smrtí válečník získá válečnické dovednosti pokud čaroděj tak čarodějné atd. Jeho úkolem je duši pomoci a proto udělá vše proto aby zvrátil křivdu která se jí stala nebo dokončil její poslání. Má jeji vzpomínky a může sni komunikovat . Nebezpečí pro nekromanta vystává tehdy pokud se duše pokusí získat jeho tělo potom je to souboji vůlí a taky schopnosti kontroly. Stejně tak duše se může pokusit lhát či se pokusit svádět ( ukrást měšec, dát si pití atd). Nekormant proto se snaží ne jen lži prohlédnout, ale i svádění odolávat . Po úspěšném splnění úkolu duše odhází a nekromant se vydává hledat další neklidné…
Nekromant dokáže udržet jen jednu duši..pokud se sní sváže tak zůstává sním až do jeho smrti. Svázat může jen jednu duši dobrovolně a pokud se to povede tak již další už nemůže do sebe pustit. Ale stále může hledat neklidné a pomáhat jim. ( Mluvení, hledání a vidění duši má pořád)

Kentove a Elfove se mezi sebou nenávidějí důvod je historii a obvykle pokud se potkají dopadne to smrtí jednoho z nich.
Autorská citace #55
29.3.2012 09:11 - Vojtěch
Tohle mi přijde spíš jako schopnost povolání, než rasy. Viděl bych to na šamana z Player's Handbook 2.
Autorská citace #56
29.3.2012 09:52 - Slávek
No ano misterium znamená s čím se Kent rodí ...a jde tou cestou. Je to prostě jako by povolání.

A problém je že na Hrdinech fantasy si měl 8 směrů magie + menší home úpravy to šlo udělat ale tady?

Asi tuhle rasu zatím hodím jako nehratelnou.
Autorská citace #57
29.3.2012 10:52 - Naoki
Mohl bys to udělat spíš jako paragon class pro rasu, s tím že na každou cestu by byl jiný paragon.
Autorská citace #58
29.3.2012 12:02 - Slávek
Naoki zku to trošku rozebrat sím...jsme pořád nováček na DnD.
Autorská citace #59
29.3.2012 13:25 - Naoki
V PHB2 vyšly paragon classy, které nemají jako požadavek určité povolání, ale určitou rasu. Tyto classy rozvijí schopnosti bez ohledu na základní povolání hráče (člověk takto třeba získá ze základu 2 akční body, trpaslík save proti criticalům atd.).

U kentů by to tedy šlo udělat následovně:
Při volbě rasy si zvolí misterium, který jím dá zanedbatelný bonus (třeba +2 do nějaké ability, nebo nějakou schopnost spojenou s tím misteriem). Schopnosti misteria půjdou dále rozvinout pomoci specifických featů (vytvoř třeba 3-5 pro každé misterium) a na závěr vytvoříš race paragon kde dáš jako požadavek určitý počet těch featů.

Příklad:
Kent Stínu
rasový bonus: +2 bluff
rasová schopnost: stínový trik - encounter, at-will, melee 1, udělej bluff check proti pasivnímu insight, při úspěchu nepřítel poskytuje bojovou výhodu proti tobě do konce příštího kola

Featy:
Trik na dálku: schopnost Stínový trik lze teď použít jako close range 5 na 1 cíl
-> Masový trik na dálku: schopnost Stánový trik lze teď použít proti 2/3/4 cílům (heroic/paragon/epic)
Čisté zmatení: při úspěšném použití schopnosti Stínový trik, nepřítel poskytuje bojovou výhodu všem tvím spojencům
Hra stínů: dostaneš bonus +2 na stealth a všichni tví spojenci dostanou bonus +1 na stealth dokud jsou do 10 polí od tebe
-> Mistr ukrývání: pokud zaútočí z úkrytu a mine všechny nepřátele, zůstane skrytý. Pokud zaútočí z neviditelnosti a mine všechny nepřátele, zůstane neviditelný.

Paragon path: Mistr stínu
Požadavky: Kent, 3 featy ze skupiny misterium stínu
... (tady už to nerozvedu)

Tento přístup má tu výhodu, že rozlišuje kenty, kteří skutečně následují tradici a osud, vs. kenty, kteří se tomu chtějí jistým způsobem vzepřít a hledají si vlastní cestu. Vyžaduje to hodně práce takže nevím jestli si s tím budeš chtít patlat, ale alternativa (a zajímavá) to je).
Autorská citace #60
29.3.2012 13:43 - Slávek
Uch...zní to dobře..ale do tohto se pustí až získám zkušenosti..takhle udělat buildy na vvšechny se obávám že zatím nesevedu, Ale moc díky.
Autorská citace #61
29.3.2012 13:47 - Naoki
Otázka je jestli máš nějakého hráče, který by chtěl jet Kenta. Toto co jsem napsal můžeš nechat jako koncept (a třeba napsat jen ty rasové bonusy) a případné prohloubení bys provedl až pokud by bylo potřeba.
Autorská citace #62
29.3.2012 14:03 - Slávek
No zatím naštěstí ne..spíše tu rasu ač byla ratelná dám jako nehratelnou..vzhldem k tomu co vše skrývají a znají...to možná bude nejlepší. A hrá za ně jako Cp to si už něco domyslím ..
Autorská citace #63
1.4.2012 10:49 - Slávek
frrrp
změna u léčení...o proti HF je tu léčení instatní..hrdinu sežvýká drak, proletí se ze skály dolů, vyspí se a je zdraví jak rybička. Osobně se mě to moc nelíbí takže milá družino....další pravidlo zní že spaním normální léčení ok ale ne pokud jste padli na 1 život nebo prolítli se ze skály. Tak léčení se prodlužuje dle PH. Obvykle to bude max 1 týden pokud to fakt nebude něco tipu gnóma sežrala truhla a sežvýkala.
Autorská citace #64
1.4.2012 15:44 - Slávek
Velení a další věci ..zde mě pomohl Noir dovolím si to sem skopírovat pro moji družinu:

Historie je dovednost spíš vědomostní, tu bych s velením nepletl. Sociální skilly jsou tři: bluff, intimidate a diplomacy. Tomu, co popisuješ, asi nejvíc odpovídá diplomacie, ale já jednou (u Merlina) hrál i vojvodu, co velel přes intimidate. Takový ten uřvaný americký seržant... Obecně má DnD trošku jinou filosofii než HF: "řekni si, co chceš dokázat a pak se rozhodni, jak to provedeš. A jakému skillu to nejvíc odpovídá, ten použiješ." Když velitel své vojáky obelhává jako ruský komisař: "Máte na ně, převálcujete je za vlast a soudruha Stalina!", tak to může být klidně i velení bluffem...I ten sebelepší historik nemusí být schopen podat příběh tak, aby někoho motivoval - to je spíš záležitostí charismy, kouzla osobnosti, a zkušeností s tím, jak oblbovat lidi. Historii bych využíval spíš na nějaké pomocné hody....


takže velení a sním spojené jsou přes diplomacii A zastrašování. Historie může být pomocný ale ne určující skill.

pokud by někdo chtěl jet za frakci Komisariat z Marmionu musí si zakonitě vzít jeden s těchto dvou skillu. Sic nemůže být komisař ani postupovat. To stejné velení jako takové.

je jisté že komisariát používá střelné zbraně. Takže dle naších pravidel jen povolání bez magie .
Autorská citace #65
1.4.2012 16:01 - hadrian
Souhlasím (klidně bych tam přidal i to "blufování"), diplomacie je na charismě (blbec sem si nejdřív myslel že na inteligenci :-D ), třebas já jedu přes diplomacii kde to mám -1 + k20 - tedy blbý, ale můžu třebas přes 1) Roleplaying 2) přes tu historii (vzpomínáním na hrdinné skutky si budu vypomáhat) snižovat třebas past na diplomacii? dle libovůle Dějmistra...
Autorská citace #66
1.4.2012 16:54 - Slávek
Tam ti díky Rolingplay mohu dát bonus ...je to v Dm. Ale není to +5 ale +2 za originální řešení nebo za hraní .
Autorská citace #67
1.4.2012 17:56 - Gurney
Autorská citace #68
1.4.2012 17:56 - hadrian
Nj, holt budeme muset vždycky ve hře najít CP, která pro to má talent a vykoná tu špinavou prácičku za nás :-D

A trocha munchkinismu na závěr - milý DM hodlám ti vyjít vstříc, dej mi jednu trénovanou dovednost navíc, já si vyberu diplomacii a dokonce za to poděkuju!!! Nekecám!!! Fakt!!! :-D
Autorská citace #69
1.4.2012 20:20 - Vojtěch
Aehm... pokud chceš další trénovanou dovednost ze seznamu pro povolání, tak je na to odbornost ;)
Autorská citace #70
1.4.2012 20:24 - noir
Anebo background, anebo téma:)
Autorská citace #71
1.4.2012 21:02 - hadrian
Vojtěch a Noir: Mám to tak jak píšete (kromě téma; postava je Eladrin Mág meče) - dovednost Vnímání navíc z rysu rasy a z backgroundu +2 k trénovanému Vnímání. Jen zkouším trpělivost DM, kam mě nechá zajít :-) ...heh aby mě nenechal příště prostě jen "zajít"....
Autorská citace #72
1.4.2012 22:04 - Gurney
Slávek píše:
Tam ti díky Rolingplay mohu dát bonus ...je to v Dm. Ale není to +5 ale +2 za originální řešení nebo za hraní .

Ti tedy nechci kecat do hry a je to samozřejmě na vaší skupině, jak vám to vyhovuje, ale dle mého si originální řešení zaslouží rozhodně víc než blbou +2 (aneb +10% pravděpodobnost úspěchu) k hodu. A fakt originální řešení, kdy hráč nabídne dobrý obchod nebo situaci navleče tak že vypadá jako dobrý obchod si zaslouží rovnou úspěch, bez ohledu na to co se píše v pravidlech.
Autorská citace #73
1.4.2012 22:59 - Slávek
Gurney -dík za zranění nechám o nich hlasovat hnedle:)

Co se týká této věci jde o rovnováhu světa..nerad dělám ústupky naopak čím méně ústupků tím lépe..hráče to vybičuje k většímu usíli a k větší kreativitě. Já klukum věřím že buď si někdo tam něco přehodí nebo to budou řešit jinak ale bude to pro ně výzva kterou budou muset řešit. A nepochybuji že to vyřeší :)

Jde i o balanc světa..u mě když někdo hraje za hrdinu tak se s něho celí svět hned neposere ( s prominutím) jde o to že postava která nemá velení tak má šanci ale né takovou jako kovanný velitel. Důvod je že hráči pak musí věci řešit jinak nebo hledat pomoc.
Autorská citace #74
2.4.2012 01:40 - Gurney
No nevím co by hráče mohlo donutit k větší kreativitě, než když se přesvědčí že právě ta jejich kreativita má větší význam než čísla na osobáku. Proč je to proti balancu světa mi moc nejde na mozek, ale whatever, hlavně když vám to vyhovuje.
Autorská citace #75
2.4.2012 08:47 - Slávek
Gurney - nechci polemizovat ale asi takhle. Más v družince hráče který jede čistě za bojovníka a nemá alchymii ( příklad) ale roling play protože je povoláním chemik zná mnoho věcí jak udělat. Obkecá ti to nádherně atd. Tím pádem mu dám bonus jen +2 protože kdybych mu dál více tak vlastně má i s vím spůsobem další vlastnost kterou nemá, ale kterou zná z reálného života.

Další příklady snad netřeba je těžké když hráč má znalosti ale jeho postava v tom není kovanná a své znalosti perfektně využije..ale jsou to hráčské ne znalosti postavy.


Balanc světa je prostý...alchymista třeba co jako hráč má vojenské zkušenosti ale jeho postava ne a nemá ani velení ale on velet umí tak nebude velet za Cp nebo postavy které na to mají psotavy... nebo dovednosti.
Autorská citace #76
2.4.2012 09:44 - Me-dea
A kdyby měl postavu, která to umí + by to pěkně popsal, tak by měl vyšší šanci, než když má jen jedno. Například +4 a +4 = +8 než mít jen +4 za to, že to umí postava nebo že to skvěle zahrál (RP).

Samozřejmě, jak velké bonusy dáváš je jen na tobě, ale nespojovala bych bonus za RP a schopnosti postavy. Bonus +2 může vést k tomu, že hráč nebude tak motivovaný k dobrému RP, jako by jej motivoval možný bonus +4.

Dobrý RP by ale nikdy neměl být o tom, že hráč použije své znalosti z reálného života, které jeho postava prostě nemá. Ale o tom, že barvitě a dramaticky popíše akci své postavy a především, že příjde s neobvyklým / nečekaným / odvážným a úžasným řešením situace, které si ten bonus prostě zaslouží. Jen má rada.
Autorská citace #77
2.4.2012 10:32 - Slávek
Já s tím Naprosto souhlasím. Takže jsem dal max bonus +4 pro postavy ktré sice nemají potřebnou dovednost ale na základě jejih histori tam mohou dosáhnout ( proto +4 MAX) a pro postavy které nemají vůbec zkušenost ani patřičnou dovednost max bonus +2.

Pasti ale volím já.
Autorská citace #78
2.4.2012 13:45 - Merlin
jen nedělej úpravy, kterých budeš litovat, protože ti způsobí nevyrovnanost systému. Už jsem se poučil dávno, že raději budu hrát s pravidly, na kterých mi ne vše sedí, než dělat vlastní homerules, které rozbijou systém.
Autorská citace #79
2.4.2012 16:54 - Slávek
Neboj-pokud udělám něco špatně, nebo pokud něco bude hovadina ihned to zruším...
Autorská citace #80
4.4.2012 07:28 - Merlin
Slávek: nejhorší na tom je, že si to člověk hned neuvědomuje..zjistíš to vlastně až časem.
Autorská citace #81
4.4.2012 15:12 - Gurney
Merlin píše:
Už jsem se poučil dávno, že raději budu hrát s pravidly, na kterých mi ne vše sedí, než dělat vlastní homerules, které rozbijou systém.

Mám stejnou zkušenost. Hlavně mi přijde trochu nešťastné snažit se najednou konvertovat celý svět do systému, který ještě nemám pořádně přečtený i s doplňky (abych věděl jakým způsobem ten systém používají a rozšiřují samotní autoři) a především, který nemám prakticky vyzkoušený. Se pak snadno může stát že na základě chybného předpokladu, že nový systém funguje podobně jako starý (a 4e s HF nemá mnoho společného, stejné situace mnohdy řeší naprosto odlišnými mechanikami) vytvořím něco špatně fungujícího, co stejně bude hru jenom kazit a teprve když ten systém doopravdy poznám, stejně to nahradím nějakým systémovějším řešením, čili jsem se otravoval s něčím, co vlastně vůbec nemělo význam (z vlastní zkušenosti).
Autorská citace #82
4.4.2012 16:59 - Slávek
No defakto to taková hrůza není :)

Ber to tak..já mám s 60% procent svět sepsaný. Jsou tam pasáže které musí být takže jsem začal od nejednoduššího ...

1) Bohy ty sem celkem slušně díky lidem tady převedl.
2) Rasy taktéž

Do teď žadný problém

3) zbraně ano problém...prolézal jsme i zahraniční fora pak jsem tu dal nastřel pak jsem se poučil s poznámek co tu jsou a co mě lidi poslali a dal to do kupy. Jestli budou fungovat nebo ne to velice brzo poznáme . ( je třeba si uvědomit že svět je jako normální svět v období středověku..takže když dorazím třeba do Marmionu a řeknu nemáte katanu tak za 1) postava co se ptá ani neví co chce protože tu zbraň nezná a za 2) i kdyby náhodou věděla nikdy ji nesežene protože pro změnu nikdo neví co to je.) A tak je to ze vším.

4) největší problém je samozřejmě konflikt magie vs technologie...to je velký malér stávající stav je provizorní jak navrhl Vojta. Jde o to že umě se do teď s tímhle hrálo. A nemohu říci jen tak "změna" protože by to znamenalo přepsat celí svět, armádní jednotky, principy atd... do toho se mě nechce ani za mák.

5) dodatková pravidla nu asi tak..zranění jde řešit přes roling play..to je věc logiky a je to věc kdy prostě řekneš máte obvazy? Máte vyvařenou vodu nebo bylinné směsi ? jistě možná to V DnD není ale Roling play je právě to co hru dělá hrou a ja jsem na něj velice přísný a vždy budu :)

6) velení ala diplomacie je moudré není třeba řešit

7) Bonusy...dát +4 celkově za něco je dodatkoví bonus jak tu navrhla Me-dea je celkem rozumný...ono zahrát to je problém a mezi náma když DM nechce tak ani stádo volů ten trakař nerozjedou :)

Vše ale uplně vše je o světu jaký Dm má...pokud má ho udělaný a prostě zná principy ekonomiky a takovích maličkostíí tak nemusí mít strach zneužitelnosti...protože prostě ví kde jakou zbraň hráči mohou splašit a jak těžké ji je udržet..a v nejhorším ? vždy existuje stroskotání, přepadení a hroamda dašlích věcí jak předměty které dělají binec srovnat..

Neříkám že jsou to konečné staty nebo pravidla..říkám jen že to není tak horké :)
Autorská citace #83
4.4.2012 17:31 - Vojtěch
Obvazy by byly. Myslím, že ve vybavení je neco jako balíček vybavení pro léčitele, co dá bonus +2 k patřičné dovednosti...
Autorská citace #84
4.4.2012 18:10 - Slávek
Yop, prostě pokud hráč bude sežvýkán tak že mu zbyl jeden život tak smůla prostě jsme řek že družina se o něj bude starat a určím klidně 14 dní. ostatní řekli ok. Vše je o roling play prostě a o světě...jedu dokonce i RPG v mém světě které je uplně bez pravidel a vliv má jen hod kostkou...a celkem uspěšně .)
Autorská citace #85
4.4.2012 18:47 - noir
Slávek: Nebude ti to fungovat, to s tím jedním životem. Stačí drobná chyba v taktice a prakticky každý encounter ti pod nulu někdo padne. Ostatně existuje spousta schopností, které jsou na stav kolem 0 určené...
Autorská citace #86
4.4.2012 18:56 - Naoki
Asi tak. Spíš než na ten jeden život bych to udělal na dva křížky při házení na smrt. Ono dostat se na 1 život není nutně tím že by někdo hrdinovi zlomil ruku, ale třeba i kombinace malých ran + vysílení.
Autorská citace #87
4.4.2012 19:10 - Slávek
noir - tohle jsme zkusili vždy posuzovat tak nějak dle toho co se dělo. Je jasné jak píše Naoki že s malých ran dlouho v posteli nebude. Zas na druhou stranu jak píše Noir je sice spoustu schopnosti kolem nula ale to nezmná že až oni schopnosti skončí že nebude ležet. nevím taky si vzpomínám na pár kdy kolem nula životu při přesném zasvěcení došlo k návratu 25% atd. Stejně ale jakmile boj skončil se postava musela dávat týden dohromady:)
Autorská citace #88
4.4.2012 19:16 - noir
Slávek: Jak říkám, nebude ti to fungovat - pokoušíš se naroubovat systém A na systém B. Postavy ti pak brzo zjistí, že jim vyjde lépe a levněji umřít a oživit se - jde to od nízké úrovně a nestojí to prakticky žádný čas.

Moc si nedokážu přestavit, ani jak to funguje herně. To potvoře padne kritika, postava padne na nulu a hráč si pak pár nezahraje, protože jeho postava odpočívá? Buď varován, "být na nule" je v 4e zcela běžné. V lazaretech ti postavy budou trávit víc času než ve hře...
Autorská citace #89
4.4.2012 20:13 - Vojtěch
Co takhle místo toho nechat hráči volbu nechat si něco zlámat místo aby šel do záporných čísel - nějaký trvalý postih (poloviční rychlost v boji, cestovní 1/10 (noha, aneb Meresjev), -5 do útoku za ruku (nebo neschopnost používat druhou - tedy není štt, obouručák a tak), + 1/2 zranění z útoků zbraněmi za zlámná žebra nebo tak něco) s dlouhým léčením, ale hráč namísto toho celého zranění zůstane na nule a při vědomí, nebo na živu pokud ho někdo zkouší dorazit.
Autorská citace #90
4.4.2012 20:21 - Slávek
Noir asi takhle . Ne. Dejem tomu že válečník padne na nulu životů ale neumře....je dobojováno hráči ho ostatní dají dohoramdy ale zatáboří a řeknu že družina prostě na pět dnů musí setrvat aby se v pořádku zahojila zranění. Kde máš problém?

Vojto jasně ty zápory třeba u zlomenin atd s tím celkem počítám . příklad spadne na hráče past- balvan padne na životy ale neumře..hodím si k6 řeknu sorry padlo mě že máš zlomeniny takže máš postih.

Samozřejmně vyzkouším to ve hře ještě ale nebojím se toho že nedokážu naroubovat něco na něco...narouboval jsme půlku HF s dračáku a naopak. Vždy existuje cesta tím jsme si jist.
Autorská citace #91
4.4.2012 20:40 - Vojtěch
4E D&D obecně s vážným poškozením nepočítá. Životy jsou tak nějak míra osobního štěstí, obecná únava bojem a nepříliš vážná zranění, která lze napravit docela snadno. Hrdina snese hodně, ale jak se to utrhne, tak je v háji (životy pod 0). Proto jsem navrhl možnost nechat se zmrzačit až někde pod nulou jako záchrannou síť (strčit do rány holou ruku, když meč už nedokáže, zahlásit, že teda má zlomená žebra, ale ještě dýchá atd.) - takhle se ti to nebude moc montovat do systému, jak je zamýšlen.
Autorská citace #92
4.4.2012 20:54 - Gurney
Slávek: Mě prostě přijde, žes 4e ještě pořádně prakticky nezkoušel a automaticky předpokládáš, že funguje stejně jako HF. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že tomu tak není, i když mi to při pouhém čtení taky nepřišlo, je 4e fungováním docela odlišná i od ostatních edic (viz. to že padnout na 0hp se děje celkem normálně), natož pak od zcela odlišný hry. A taky mi přide, že narozdíl od předchozích edic, které by tvoje úpravy tak nějak snesly, mi 4e přijde fungováním dost specifická a nějak zásadněji ji upravovat není úplně jednoduché.

Slávek píše:
Dejem tomu že válečník padne na nulu životů ale neumře....je dobojováno hráči ho ostatní dají dohoramdy ale zatáboří a řeknu že družina prostě na pět dnů musí setrvat aby se v pořádku zahojila zranění. Kde máš problém?

Se sice snadno řekne, ale to je právě to že 4e funguje trochu jinak než předpokládáš. Jsou prostě souboje, kde (byť nemusí mít "na papíře" ani nějak vysokou obtížnost) někdo z party prostě na kolo nebo dvě padne, než ho zvedne někdo jiný a mezitím se prostě jede dál. Ovšem znemožníš-li to někoho "zvednout" (ono se klidně může stát, že takhle padne hned v prvním kole), nastartuješ spirálu, při který najednou družina bojuje souboj mnohem těžší než na začátku, protože ji chybí jeden z party a padne další člověk, až k TPK. Řešením by možná mohlo být dělat snazší souboje, jenže ty jsou pak často docela nudné a postavy ani nejsoi ohroženy. Možná že Noir (který má s 4e víc zkušeností) to vidí jinak a poradí ti jak se tomu vyhnout, ale já se nemůžu zbavit dojmu, že se tak trochu snažíš sloučit neslučitelné a hrát hardcore v systému, který (byť je pravda, že se tváří docela univerzálně) funguje podle logiky akčních filmů nebo pc stříleček.

Kromě toho, souboje ve 4e nějakou dobu zaberou a padnout ve druhém kole prvního souboje za sezení znamená pro hráče, že si na následující nejmíň hodinu může v klidu dát pauzu. Nemluvě o tom, že z dalšího případného boje je tvým zpomaleným léčením prakticky vyřazen (což by nebyl takový problém v systému, kde by takový boj zabral pár minut, ale tady to pro něj znamená zas nejmíň hodinu nečinosti nebo v lepším případě hraní společníky/zvířata ostatních postav či na straně GMa za nějaké NPC/potvory.
Autorská citace #93
4.4.2012 21:00 - Blaine
Slavek: "Zivoty" v DnD nejsou schopnost odolat zasahum mecem. Pri popisech "zasahu" pri DnD pouzivam - "A jen tak tak jsi uskocil te brutalni rane sekerou, mas to za dvanact zraneni." nebo "A pak skret poradne zamiril a vystrelil z kuse. Citil jsi, jak ti vystrelena sipka miri na krk a jenom stesti nebo mozna osud tomu chtel, ale lehky zavan vetru ve spravnou chvili odchylil smrtici zasah a zmenil ho na prosty prustrel tveho limce. Mas to za dvacet" Pripadne: "Rychla rana na zebra, druha hbita na koleno. Jsi moc pomaly, Davide, tva postava proste nedokaze odolat nahlemu zbesilemu utoku, vypada to na osklive podlitiny. Za sedm zraneni."
Jediny okamzik, kdy se postavy a prisery navzajem zasahnou jsou u hranicnich zivotu na pulce ("bloodied") a na nule. Na pulce zaznamenam, ze zasah se konecne dotkl postavy, napriklad sram na tvari je typicky, lehky zasah na hrudnik, nejaka odrenina na krev, pripadne hodne silne vyrazeni dechu apod.
Na nule se dostavame k trochu vaznejsim vecem a nase parta ma ve zvyku rict si, co se postave stalo.
Posledne, kdyz nas Warlock sel na nulu z duvodu pekelne magie rekl, ze prisel o malicek na leve ruce, protoze si s ni kryl oblicej, ale nedokazal udrzet magii a prst mu proste uhnil. V tu chvili sel do soku a do bezvedomi ("uncouncious").
Dale mame popaleninu po utoku plamenem u valecnika, nas hranicar mival ve zvyku ziskavat jizvy na hrudniku, pripadne brise. A nas Swordmag ma osklivou jizvu na skalpu, kde mu kyselina znicila helmu a spalila vetsinu vlasu na leve strane hlavy. Od te doby nosi ciro a strasi deti tim, kdyz si sunda helmu.
Jediny okamzik, kdy bych resil nejake vazne poskozeni je pri "absolutni nule". Postava nema zadne dalsi Healing surge a nema zadne dalsi Hit Pointy, je minimalne bloodied a uz proste nemuze dal. To je podle me hrdina, ktery je na dne sil. Uz vybojoval tolik bitev, ze uz ho nohy nenesou. Obvazy prosakuji krvi a na nohach ho drzi uz jenom zbytky vule. Ale zvednout mec? Ano. Naposledy, uz jenom jednou... A cekal bych, ze pribeh bude teto situaci odpovidat. Hrdina je na konci svych sil a asi vykonal neco sakra hrdinskeho a zaslouzi odpocinek.
Autorská citace #94
4.4.2012 21:05 - Vojtěch
Tak tak. Vyřazení znamená přesun na trestnou lavici a hru v oslabení. Nic moc zábava.
Autorská citace #95
4.4.2012 21:13 - Slávek
Dík za inspiraci :) Ano nezám DnD4E ale znám co je trestná lavička a družina zatraceně dobře taky . Obvykle tam skončili uplně všichni :) Já myslím že to vyzkoušíme pár bojů to je čeká příští drdo a uvdíme jak to půjde :) Jde o jednu věc, léčivé vlny atd v pohodě :) Ale aby mě tam všichni skákali po každém dnu vyspání tak to nevím...hold nepojedu asi na true DnD 4:-)


Jsem rád že jediný problém co dělá s toho co jsem vypsal tak jen zranění :)

ono imho to možná bude aji tím že se neřídím dle pravidel rozdávání exp, takže nemusím kalkkulovat kolik střetů by měli dát něž bude level a už nemusímk vůbec kalkulovat kolik by měli dát na jeden zátah..
Autorská citace #96
4.4.2012 21:35 - Quentin
Když už, tak bych zkusil něco méně drsného jako třeba tohle http://conlai.wordpress.com/2008/11/08/pretrvavajici-zraneni/

A asi bych nehrál na drsnější než "jemně prosím". Leda bys je fakt chtěl donutit hrát defensivně, pak možná "lehce smrtící"

Na "more bad news" bych se vybodl; zbytečně složité.


Na tvojí variantu s "hohoho ses skoro na nule, tak to budeš tejden ležet" bych raději zapoměl.
Autorská citace #97
5.4.2012 07:16 - Slávek
- QuentinW - Koukám tuneluji :)

-Blaine Krásný příklad Roling play, ale někdy by DM měl vyhodnoti i to že družina nemá titanové kosti a že nemá regeneraci Wolverina a prostě potřebuje oddych. Protože jinak to už pak nejsou ani lidé ale spíše terminátoři :)

All- Asi takhle, rozhodně nezpochybňuji tady zkušenosti DnD lidí kteří jedou na tomhl systému léta. A ani v nejmenší si nemyslím že vím vše. Ale zas na druhou stranu berme to takhle , pokud družina je zviklá na tzv že její postavy končí na střídačce a že ze zranění se člověk musí spamatovat a je zviklá na to x let tak v tom nevidím problém moc. Jasně máme tu léčivé vlny atd..ale opět družina valí dungeonem bitva střídá bitvu , léčivé vlny došli a stejně skončili dobrodruzi s pár životy po té co je požvíkala truhlice. V normálním dnd se vyspí a je vše v pohodě...ještě si ze srandy narvou třeba kopí do zadnice zaskákají si kankán, opět se vyspí a jsou v pohodě. Mě upřímně tohle to je docela odporné :-) Nevím kde nebo kdy se rozhodlo Dnd že se změní v diablo a hrdinové jsou tam více méně nesmrtelní , kdy dojde před obecenstvo a skočí ze skály ze slovy juch a následně se vyspí a je v pohodě nebo se nechá oživit.

Protože družina je na tohle zviklá jako že na strádání a distance tak pojede takhle dál. A oživení ? možná v dnd je to během sekundy a stačí ti jeho obrázek ( nadneseně) ale já řeknu sorry počkáš si týden hernío času. Družina mezi tím zacempi a bude dělat jiné činnosti. ( tak jako vždy). Nikdy s tím nebyl problém je to prostě jen o tom jak je kdo zvyklí. Ano mám v družině jednoho který zásadně je přesvědčen že postavy jsou hrdinové tím pádem by se každý s nich měl s prominutím posrat , měli by zabíjet příšery na ranu a vůbec byli by hrdinové alá barbar Conan mixlej s terminátorem... Obvykle jsme ho poslal někam s tím ať buď hraje dle toho jak to mám nastavené léta nebo ať jde dál.

Co chci opět říci ..cesta se vždy najde pro Vás pohled nepochopitelný nboť jak dlouho hrajete DnD ? pár let ? pro vás distanc je zdržování a zbytečný.. pro mě ne.
Autorská citace #98
5.4.2012 08:16 - Vojtěch
4E je bohužel stavěná tak, že postavy jsou gerojové a takový ten styl drsnější fantasy v základu nepodporuje.

Mno, pokud chceš jen delší léčení, tak by myslím bylo jednodušší zarazit obnovu hp než vymýšlet extra mechaniky.

Za dlouhý odpočinek třeba vrátit jen jednu léčivou vlnu a počet životů rovný úrovni + oprava za odolnost (možná oprava za odolnost za každý tier - tedy na úrovni 11+ dvojnásobek úpravy, na úrovni 21+ trojnásobek).
Autorská citace #99
5.4.2012 08:54 - Quentin
To jsem jednu dobu dělal taky. Za noc v táboře se doplňoval jeden healing surge a za noc v luxusu (jídlo, děvky, postel) dva.
5.4.2012 09:21 - Naoki
a jak to nesla družina? pač mě se třeba na low lvlu stalo že po dvou fightech jako defender jsem byl na 0 healing surge a bloodied
5.4.2012 09:26 - Slávek
Vojtěch tohle je velice dobrý nápad
5.4.2012 09:29 - Quentin
Naoki: Docela to zvládali. Bylo to v době, kdy jsme moc nehráli dungeony, takže bejval většinou jen jeden boj denně (třeba na dlouhé výpravě pustinou byl jeden boj týdně).

Je to ale naprd. Musel bys pak omezit i doplňování daily powerů, aby nebyly ready na každej boj.
5.4.2012 09:45 - Slávek
Zas na druhou stranu kde je psáno že musí být plně na každý boj? Někdy právě pod tlakem hrdinové improvizují a nepřátele více překvapují. Jako já jsme družinu dohnal až na pokraj sil když bojovali s půlkami životy proti přepadení v jeskyni.. museli hodně improvizovat a upřímně dokázali si poradit líp než kdyby tam stáli jak tvrda Y úplně zdraví.
5.4.2012 09:46 - Me-dea
QuentinW propařená noc s prostitutkami ti dovolí lépe si odpočinout než ležení u ohně? ... Zajímavé :-) ... I když věřím, že náladu to pozvedne.
5.4.2012 09:54 - Slávek
Me-dea - Kdyby jen náladu ... :)
5.4.2012 10:19 - noir
Slávek: problém je, že hit pointy a jejich ztráta v 4e neodpovídají tomu, čemu říkáš zranění. Je to schopnost bojovat, neříká to nic o zlomeninách a podobně.

Představuju si, jak to u vás na hře bude vypadat. Hráč udělá v prvním kole taktickou chybku, potvora hodí kritiku. Postava spadne na 0 životů. A hráč si už zbytek dne nezahraje, protože jeho postava je "týden" na trestné lavici? Nebo zbytek družiny přeruší dobrodružství a počká, až se kamarád uzdraví?

Pokud se pohybuješ v pravidlech, kde má kněz jednou denně kouzlo Ressurection (oživí kohokoliv do plné formy) už na 7. úrovni, pak počítej s tím, že hráči se začnou zabíjet a oživovat - místo, aby se váleli po trestné lavičce :)
5.4.2012 10:22 - Blaine
QuentinW: myslim, ze to je docela dobry napad, pro Slavka. Ja osobne bych se teda nebal podivat se kolik maji postavy Healing Surgu celkem a vracet treba tretinu po odpocinku, tim bych zohlednil to, ze fighter potrebuje healing surge vic jak wizard. Tim by se dalo docilit toho, co Slavek chce.
To je to delsi leceni.
Jinak muzes Slavku dat nejake postihy na urcity pocet souboju. Tzv. "milestone" stretuti. Bezne se treba Action point doplnuje jednou za dva, ale muze prijit pomaleji, podle toho, jak zasadni souboje to jsou, nebo-li jestli to je milestone nebo ne.
Ja osobne teda nedavam postihy, spis bonusy na milniky, protoze hraci se treba snazi vyuzit prostredi k necemu zajimavemu. Vetsinou se chteji nejak magicky posilit.
Ja ale hraji heroickou fantasy a ne drsnou a grim fantasy.
5.4.2012 10:27 - Slávek
Noir- No to neznamená že až ho oživí že postava nebude regenrovat další týden, toho se nebojím. A ano přátele počkají až se doléčí ( opět nebude to za tunu malích zranění ale třeba za to když ho sežvýká příklad drak. )


Blaine - Dobrej nápad, ano přiznávám bez okolků že svět se snaží být realistický a je to prostě typ grim :)

Léčení den dle toho co popisuješ + léčivé vlny pomalu nástup je docela dobrá volba.
5.4.2012 10:34 - Quentin
Píše:
Dobrej nápad, ano přiznávám bez okolků že svět se snaží být realistický a je to prostě typ grim :)

zahoď 4e a hraj Conan d20 ;-)
5.4.2012 10:35 - Vojtěch
A nebo obnovovat vlny podle opravy odolnosti. Válečník tedy bude tvrďák větší atd...

QuentinW: To by ho musel mít v češtině ;)

P.S. Možná by nebylo od věci kouknout na Dragon Age... prý je to taky docela dobré a jednoduché.
5.4.2012 10:37 - Slávek
QuentinW - by mě družina ugrilovala :)


Vojto sepsiuji to a dávám do kupy. Nápady vítám :)
5.4.2012 10:46 - noir
Slávek:
Myslím si, že budeš velmi zklamaný, že ti to nefunguje, jak si představuješ. Ale uvidíš sám :)

Být tebou, tak si nejdřív 4e párkrát zahraju bez ohledu na svůj svět a teprve pak bych ho předělával. Protože většina věcí, které popisuješ, v té hře prostě funguje jinak. Třeba drak může dávat mnohem menší zranění než skřet - vymýšlet od jakého zranění bude postava na lůžku, buď nebude fungovat, anebo budeš improvizovat tak, že to hráči nebudou chápat...

S tou Resurrekcí je to třeba krásný příklad, jak drobný zásah bortí zcela pravidla. To kouzlo, mj. velmi silné, je ve tvém světě zcela zbytečné - postavu stejně neuzdraví a vlastně nedělá nic. Takže Warpriest místo úžasné schopnosti na 7. úrovni najednou nemá nic. A bude smutný. Současně tím rozbíjíš všechny další mechaniky, jako sílu léčení, ničíš logiku herního světa (kouzlo, které oživí mrtvého a vrátí mu všechny životy i vlny mu nevyléčí zlomenou ruku?) A současně vytváříš nutnost hledat a vymýšlet nové mechaniky, které si budou sto poradit právě s podobnými situacemi.

Jak tu kdosi pravil, je to zbytečná práce, která ti nic nepřinese.

Opravdu hodně se zamysli, jestli na 4e chceš opravdu přecházet-jak to vidím já, vůbec neodpovídá tvým hráčským preferencím. To není chyba tebe ani té hry, prostě si to někdy nesedne...
5.4.2012 10:49 - noir
Vojtěch: Až na to, že válečník mívá odolnost zpravidla nejmenší v družině, to není špatný nápad :(

A chudák paladin, ten by nepřežil vůbec nic, ten do odolnosti nemá šanci investovat nic... Obecně platí, že do odolnosti víc investují povolání, která neútočí silou. Warlock, kněz, ale třeba i zloděj mívá odolnost zpravidla vyšší než fighter.
5.4.2012 11:05 - Slávek
noir - Napsal jsme že kouzlo "Oživení" fungovt nebude ale dá ještě časovou prodlevu že po týdnu třeba bude moci normálně chodit. .Nevím proč vše musí dle tebe být instantní ? Ta schopnost bude pořád učiná minimálně vrátí hráče do života :)
5.4.2012 13:26 - Merlin
Slávek: Já teda doi toho nemám co kecat, ale tak..postřeh který mám z toho čtení tady. myslím si, že 4e je pro tvůj svět a systém jak chceš hrát absolutně nevhodná kombinace.
Možná by bylo lepší se podívat po jiném systému. 4e je heroické RPG a jestli chceš do hry zapouštět např. při léčení "obvazy, bylinky, převařenou vodu" a obecně simulovat realitu, tak to nebude nikdy klapat
5.4.2012 13:27 - Slávek
Uvidím zkusíme pár her :)


pak tu napíši objektivní report
8.4.2012 13:50 - Slávek
po dlouhém přemýšlení přecházím na systém od Blaine čili
"
Slavek: "Zivoty" v DnD nejsou schopnost odolat zasahum mecem. Pri popisech "zasahu" pri DnD pouzivam - "A jen tak tak jsi uskocil te brutalni rane sekerou, mas to za dvanact zraneni." nebo "A pak skret poradne zamiril a vystrelil z kuse. Citil jsi, jak ti vystrelena sipka miri na krk a jenom stesti nebo mozna osud tomu chtel, ale lehky zavan vetru ve spravnou chvili odchylil smrtici zasah a zmenil ho na prosty prustrel tveho limce. Mas to za dvacet" Pripadne: "Rychla rana na zebra, druha hbita na koleno. Jsi moc pomaly, Davide, tva postava proste nedokaze odolat nahlemu zbesilemu utoku, vypada to na osklive podlitiny. Za sedm zraneni."
Jediny okamzik, kdy se postavy a prisery navzajem zasahnou jsou u hranicnich zivotu na pulce ("bloodied") a na nule. Na pulce zaznamenam, ze zasah se konecne dotkl postavy, napriklad sram na tvari je typicky, lehky zasah na hrudnik, nejaka odrenina na krev, pripadne hodne silne vyrazeni dechu apod.
Na nule se dostavame k trochu vaznejsim vecem a nase parta ma ve zvyku rict si, co se postave stalo.
Posledne, kdyz nas Warlock sel na nulu z duvodu pekelne magie rekl, ze prisel o malicek na leve ruce, protoze si s ni kryl oblicej, ale nedokazal udrzet magii a prst mu proste uhnil. V tu chvili sel do soku a do bezvedomi ("uncouncious").
Dale mame popaleninu po utoku plamenem u valecnika, nas hranicar mival ve zvyku ziskavat jizvy na hrudniku, pripadne brise. A nas Swordmag ma osklivou jizvu na skalpu, kde mu kyselina znicila helmu a spalila vetsinu vlasu na leve strane hlavy. Od te doby nosi ciro a strasi deti tim, kdyz si sunda helmu.
Jediny okamzik, kdy bych resil nejake vazne poskozeni je pri "absolutni nule". Postava nema zadne dalsi Healing surge a nema zadne dalsi Hit Pointy, je minimalne bloodied a uz proste nemuze dal. To je podle me hrdina, ktery je na dne sil. Uz vybojoval tolik bitev, ze uz ho nohy nenesou. Obvazy prosakuji krvi a na nohach ho drzi uz jenom zbytky vule. Ale zvednout mec? Ano. Naposledy, uz jenom jednou... A cekal bych, ze pribeh bude teto situaci odpovidat. Hrdina je na konci svych sil a asi vykonal neco sakra hrdinskeho a zaslouzi odpocinek."

Sem tam na to použiju roling play a řeknu ležíte a držíte hubu a jste rádi že žijete...po ressu každá postava bude muset chvíli odpočívat.

Je to nejsnadnější cesta.

pro mě to znamená hold jen že doupata budou mnohem bojovější, nepřátele vycucanější a družčině nebudu moc dávat odpočinek :)
8.4.2012 14:52 - Me-dea
Slávku jen bych se ráda zeptala, nějak si nejsem jistá, jestli dobře chápu co myslíš výrazem "roling play". Myslíš tím něco o házení kostkami, jako že rozhode náhoda, nebo normální "roleplay". A pokud to druhé, nebylo by lepší používat české "hraní role", jestli máš problémy s angličtinou?
8.4.2012 14:53 - Slávek
Me-dea

omlouvám se, to je už zmutovaný název u nás :)

Myslím tím že pokud DM bude potřebovat je na chvíli nechat ležet tak to okecám. čím méně házení kostkou někdy tím lépe.
10.4.2012 11:01 - Merlin
Medea: já to pochopil, že je to anglický ekvivalent válení sudů :) taková veselá děcká hra :)
10.4.2012 11:03 - Me-dea
Myslíš, jak si dítě vleze do pneumatiky od traktoru (u nás sudy nebyli) a pak jede z kopce? To jsme taky dělávali :-)
10.4.2012 11:07 - Slávek
*pokrčení ramen* My jsme jezdili na velbloudech :-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.13572788238525 secREMOTE_IP: 3.149.254.35