Slávek
25.3.2012 13:33
Konvert světa a svět
Takže dámy (ehm) pánové a ...genomové Zakládám zde tuhle debatu o změnách ve světě aby tu měl každý přístup a každý právo vyjádření a nedělali jsme jinde bordel. Zde budu dávat postupně změny ve světe a co jak je .Takže už Vám nebudu falmovat na email a můžete se hned vyjadřovat.
5.4.2012 09:29 - Quentin
Naoki: Docela to zvládali. Bylo to v době, kdy jsme moc nehráli dungeony, takže bejval většinou jen jeden boj denně (třeba na dlouhé výpravě pustinou byl jeden boj týdně).

Je to ale naprd. Musel bys pak omezit i doplňování daily powerů, aby nebyly ready na každej boj.
5.4.2012 09:45 - Slávek
Zas na druhou stranu kde je psáno že musí být plně na každý boj? Někdy právě pod tlakem hrdinové improvizují a nepřátele více překvapují. Jako já jsme družinu dohnal až na pokraj sil když bojovali s půlkami životy proti přepadení v jeskyni.. museli hodně improvizovat a upřímně dokázali si poradit líp než kdyby tam stáli jak tvrda Y úplně zdraví.
5.4.2012 09:46 - Me-dea
QuentinW propařená noc s prostitutkami ti dovolí lépe si odpočinout než ležení u ohně? ... Zajímavé :-) ... I když věřím, že náladu to pozvedne.
5.4.2012 09:54 - Slávek
Me-dea - Kdyby jen náladu ... :)
5.4.2012 10:19 - noir
Slávek: problém je, že hit pointy a jejich ztráta v 4e neodpovídají tomu, čemu říkáš zranění. Je to schopnost bojovat, neříká to nic o zlomeninách a podobně.

Představuju si, jak to u vás na hře bude vypadat. Hráč udělá v prvním kole taktickou chybku, potvora hodí kritiku. Postava spadne na 0 životů. A hráč si už zbytek dne nezahraje, protože jeho postava je "týden" na trestné lavici? Nebo zbytek družiny přeruší dobrodružství a počká, až se kamarád uzdraví?

Pokud se pohybuješ v pravidlech, kde má kněz jednou denně kouzlo Ressurection (oživí kohokoliv do plné formy) už na 7. úrovni, pak počítej s tím, že hráči se začnou zabíjet a oživovat - místo, aby se váleli po trestné lavičce :)
5.4.2012 10:22 - Blaine
QuentinW: myslim, ze to je docela dobry napad, pro Slavka. Ja osobne bych se teda nebal podivat se kolik maji postavy Healing Surgu celkem a vracet treba tretinu po odpocinku, tim bych zohlednil to, ze fighter potrebuje healing surge vic jak wizard. Tim by se dalo docilit toho, co Slavek chce.
To je to delsi leceni.
Jinak muzes Slavku dat nejake postihy na urcity pocet souboju. Tzv. "milestone" stretuti. Bezne se treba Action point doplnuje jednou za dva, ale muze prijit pomaleji, podle toho, jak zasadni souboje to jsou, nebo-li jestli to je milestone nebo ne.
Ja osobne teda nedavam postihy, spis bonusy na milniky, protoze hraci se treba snazi vyuzit prostredi k necemu zajimavemu. Vetsinou se chteji nejak magicky posilit.
Ja ale hraji heroickou fantasy a ne drsnou a grim fantasy.
5.4.2012 10:27 - Slávek
Noir- No to neznamená že až ho oživí že postava nebude regenrovat další týden, toho se nebojím. A ano přátele počkají až se doléčí ( opět nebude to za tunu malích zranění ale třeba za to když ho sežvýká příklad drak. )


Blaine - Dobrej nápad, ano přiznávám bez okolků že svět se snaží být realistický a je to prostě typ grim :)

Léčení den dle toho co popisuješ + léčivé vlny pomalu nástup je docela dobrá volba.
5.4.2012 10:34 - Quentin
Píše:
Dobrej nápad, ano přiznávám bez okolků že svět se snaží být realistický a je to prostě typ grim :)

zahoď 4e a hraj Conan d20 ;-)
5.4.2012 10:35 - Vojtěch
A nebo obnovovat vlny podle opravy odolnosti. Válečník tedy bude tvrďák větší atd...

QuentinW: To by ho musel mít v češtině ;)

P.S. Možná by nebylo od věci kouknout na Dragon Age... prý je to taky docela dobré a jednoduché.
5.4.2012 10:37 - Slávek
QuentinW - by mě družina ugrilovala :)


Vojto sepsiuji to a dávám do kupy. Nápady vítám :)
5.4.2012 10:46 - noir
Slávek:
Myslím si, že budeš velmi zklamaný, že ti to nefunguje, jak si představuješ. Ale uvidíš sám :)

Být tebou, tak si nejdřív 4e párkrát zahraju bez ohledu na svůj svět a teprve pak bych ho předělával. Protože většina věcí, které popisuješ, v té hře prostě funguje jinak. Třeba drak může dávat mnohem menší zranění než skřet - vymýšlet od jakého zranění bude postava na lůžku, buď nebude fungovat, anebo budeš improvizovat tak, že to hráči nebudou chápat...

S tou Resurrekcí je to třeba krásný příklad, jak drobný zásah bortí zcela pravidla. To kouzlo, mj. velmi silné, je ve tvém světě zcela zbytečné - postavu stejně neuzdraví a vlastně nedělá nic. Takže Warpriest místo úžasné schopnosti na 7. úrovni najednou nemá nic. A bude smutný. Současně tím rozbíjíš všechny další mechaniky, jako sílu léčení, ničíš logiku herního světa (kouzlo, které oživí mrtvého a vrátí mu všechny životy i vlny mu nevyléčí zlomenou ruku?) A současně vytváříš nutnost hledat a vymýšlet nové mechaniky, které si budou sto poradit právě s podobnými situacemi.

Jak tu kdosi pravil, je to zbytečná práce, která ti nic nepřinese.

Opravdu hodně se zamysli, jestli na 4e chceš opravdu přecházet-jak to vidím já, vůbec neodpovídá tvým hráčským preferencím. To není chyba tebe ani té hry, prostě si to někdy nesedne...
5.4.2012 10:49 - noir
Vojtěch: Až na to, že válečník mívá odolnost zpravidla nejmenší v družině, to není špatný nápad :(

A chudák paladin, ten by nepřežil vůbec nic, ten do odolnosti nemá šanci investovat nic... Obecně platí, že do odolnosti víc investují povolání, která neútočí silou. Warlock, kněz, ale třeba i zloděj mívá odolnost zpravidla vyšší než fighter.
5.4.2012 11:05 - Slávek
noir - Napsal jsme že kouzlo "Oživení" fungovt nebude ale dá ještě časovou prodlevu že po týdnu třeba bude moci normálně chodit. .Nevím proč vše musí dle tebe být instantní ? Ta schopnost bude pořád učiná minimálně vrátí hráče do života :)
5.4.2012 13:26 - Merlin
Slávek: Já teda doi toho nemám co kecat, ale tak..postřeh který mám z toho čtení tady. myslím si, že 4e je pro tvůj svět a systém jak chceš hrát absolutně nevhodná kombinace.
Možná by bylo lepší se podívat po jiném systému. 4e je heroické RPG a jestli chceš do hry zapouštět např. při léčení "obvazy, bylinky, převařenou vodu" a obecně simulovat realitu, tak to nebude nikdy klapat
5.4.2012 13:27 - Slávek
Uvidím zkusíme pár her :)


pak tu napíši objektivní report
8.4.2012 13:50 - Slávek
po dlouhém přemýšlení přecházím na systém od Blaine čili
"
Slavek: "Zivoty" v DnD nejsou schopnost odolat zasahum mecem. Pri popisech "zasahu" pri DnD pouzivam - "A jen tak tak jsi uskocil te brutalni rane sekerou, mas to za dvanact zraneni." nebo "A pak skret poradne zamiril a vystrelil z kuse. Citil jsi, jak ti vystrelena sipka miri na krk a jenom stesti nebo mozna osud tomu chtel, ale lehky zavan vetru ve spravnou chvili odchylil smrtici zasah a zmenil ho na prosty prustrel tveho limce. Mas to za dvacet" Pripadne: "Rychla rana na zebra, druha hbita na koleno. Jsi moc pomaly, Davide, tva postava proste nedokaze odolat nahlemu zbesilemu utoku, vypada to na osklive podlitiny. Za sedm zraneni."
Jediny okamzik, kdy se postavy a prisery navzajem zasahnou jsou u hranicnich zivotu na pulce ("bloodied") a na nule. Na pulce zaznamenam, ze zasah se konecne dotkl postavy, napriklad sram na tvari je typicky, lehky zasah na hrudnik, nejaka odrenina na krev, pripadne hodne silne vyrazeni dechu apod.
Na nule se dostavame k trochu vaznejsim vecem a nase parta ma ve zvyku rict si, co se postave stalo.
Posledne, kdyz nas Warlock sel na nulu z duvodu pekelne magie rekl, ze prisel o malicek na leve ruce, protoze si s ni kryl oblicej, ale nedokazal udrzet magii a prst mu proste uhnil. V tu chvili sel do soku a do bezvedomi ("uncouncious").
Dale mame popaleninu po utoku plamenem u valecnika, nas hranicar mival ve zvyku ziskavat jizvy na hrudniku, pripadne brise. A nas Swordmag ma osklivou jizvu na skalpu, kde mu kyselina znicila helmu a spalila vetsinu vlasu na leve strane hlavy. Od te doby nosi ciro a strasi deti tim, kdyz si sunda helmu.
Jediny okamzik, kdy bych resil nejake vazne poskozeni je pri "absolutni nule". Postava nema zadne dalsi Healing surge a nema zadne dalsi Hit Pointy, je minimalne bloodied a uz proste nemuze dal. To je podle me hrdina, ktery je na dne sil. Uz vybojoval tolik bitev, ze uz ho nohy nenesou. Obvazy prosakuji krvi a na nohach ho drzi uz jenom zbytky vule. Ale zvednout mec? Ano. Naposledy, uz jenom jednou... A cekal bych, ze pribeh bude teto situaci odpovidat. Hrdina je na konci svych sil a asi vykonal neco sakra hrdinskeho a zaslouzi odpocinek."

Sem tam na to použiju roling play a řeknu ležíte a držíte hubu a jste rádi že žijete...po ressu každá postava bude muset chvíli odpočívat.

Je to nejsnadnější cesta.

pro mě to znamená hold jen že doupata budou mnohem bojovější, nepřátele vycucanější a družčině nebudu moc dávat odpočinek :)
8.4.2012 14:52 - Me-dea
Slávku jen bych se ráda zeptala, nějak si nejsem jistá, jestli dobře chápu co myslíš výrazem "roling play". Myslíš tím něco o házení kostkami, jako že rozhode náhoda, nebo normální "roleplay". A pokud to druhé, nebylo by lepší používat české "hraní role", jestli máš problémy s angličtinou?
8.4.2012 14:53 - Slávek
Me-dea

omlouvám se, to je už zmutovaný název u nás :)

Myslím tím že pokud DM bude potřebovat je na chvíli nechat ležet tak to okecám. čím méně házení kostkou někdy tím lépe.
10.4.2012 11:01 - Merlin
Medea: já to pochopil, že je to anglický ekvivalent válení sudů :) taková veselá děcká hra :)
10.4.2012 11:03 - Me-dea
Myslíš, jak si dítě vleze do pneumatiky od traktoru (u nás sudy nebyli) a pak jede z kopce? To jsme taky dělávali :-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.082472085952759 secREMOTE_IP: 3.15.237.255