Slávek
25.3.2012 13:33
Konvert světa a svět
Takže dámy (ehm) pánové a ...genomové Zakládám zde tuhle debatu o změnách ve světě aby tu měl každý přístup a každý právo vyjádření a nedělali jsme jinde bordel. Zde budu dávat postupně změny ve světe a co jak je .Takže už Vám nebudu falmovat na email a můžete se hned vyjadřovat.
Autorská citace #21
26.3.2012 10:29 - Slávek
Noir proto jsme snížil nakonec zranění u toho trombonu... když se na to podíváš teď. Ono záleží i hodně na světě..Ale nehádám se že mám pravdu. Jen prosím neříkej že je to celé nesmysl :) Misto řečnění se tu snažím převést DnD4E na můj svět kde tohle fungovalo. A aspoň se snažím.

Vojtěch - tak tohle jsem nedal teď :-) zkus mě dát to v parametrech ( jsme v práci takže používám jen část mozku na tohle :) )
Autorská citace #22
26.3.2012 10:29 - hadrian
souhlasím s noirem, příliš se to boostuje. navíc to ovlivňování kdy dáváš fatály už od čtyřky hodu to strašně ovlivní rovnováhu mezi nemagickými a magickými - proč? stačilo by jen něco menšího co příliš nenaruší rovnováhu systému (třeba nějaká úprava efektu, nebo to nechat na popisu DM kterej by měl odladit aby mag. povolání nebyla znevýhodněna. S omezením na 21. level je příliš výhodné pro technologie - epických čarodějů asi bude méně než mechanických zbraní.

edit: 3k4 je pořád rozpětí 3-12 - tedy v průměru 7,5 oproti 5,5 dlouhýho luku. POřád moc silné, navíc tím mlůžeš i bez střelby omezovat čaroděje - dle mého názoru moc silné.
Autorská citace #23
26.3.2012 10:34 - Slávek
Frrp kritiků by bylo :-)

Prozatimně ten konflik jsme si tam dal od oka. Takže spomal Miro. Jaksi znova zopakuji chcete vermomci hrát a nedávate DM čas ani na převod světa pořádně takže jedu tak jak jedu. Neříkám že je to šťastně ale aspoň něco dělám . Další možnost je reset celého světa a přejití jen na DnD Svět. Takže tolik ke tvé kritice.

Edit : Snížil jsme u trombonu . dmg ( píši asi po třetí? ) dále to budu řešit průběhově a postupně. Chápu že zarytím lidem v dnd se tohle nlíbí a neříkám že to mám dobře. Ale dokuď si to jako DM nezkusím nebudu vědět.
Autorská citace #24
26.3.2012 10:41 - hadrian
stačí to jen upravit... hlavně teda ten konflikt. Třeba nějaký postih k mystice?

edit: to byl můj názor, ne kritika a tohle je diskuse ke konvertu světa, tož diskutuju, no ne? ;-) A já počítal to zranění už po tvé změně - tedy 3k4.
Autorská citace #25
26.3.2012 10:44 - Vojtěch
Ježíš já ti to omylem editnul !!! Promiň :(
Autorská citace #26
26.3.2012 10:47 - Slávek
*unaveně* abych řekl popravdě je tam konflikt hraničáře a mága..postih k sesílání přes mystiku odrovná i kněze.. a Hraničář pro změnu Mystiku nedělá. Je to prostě v pytli - tohle mě napadlo co píšeš ale tahle configurace prostě sejme totálně Marmionskou inkvizici.
Autorská citace #27
26.3.2012 10:51 - Slávek
Vojti- myslel jsme u které zbraně mám dát ten High jen...(aby to přidávalo jen kostku jednu) ...
Autorská citace #28
26.3.2012 10:52 - hadrian
kněz nemá mystiku, ale něco jiného v základu jako rys povolání - viz PHB1. Jinak spíš ji posílí než sejme ne? páč mezi nimi sou i čarodějové, nejen knězi.
Nevím jel bych to přes mystiku a přes Nature - tedy rysy povolání u čarodějů a hraničářů že mají postih v blízkosti technologií a obráceně...
ale pořád by měl DM zohlednit že pak tito hráči jsou oproti povoláním čistě nemagickým/nebožským trochu omezeni a nějak to dorovnávat, nenápadně, závist v družině je špatná věc :)
Autorská citace #29
26.3.2012 10:57 - Slávek
Asi máš pravdu ok postih na mystiku a nature. Nevím kolik asi bude záležet na vzdálenosti. Třeba u epicentra -10 a každý sáh o -1 níž .

Přepsal jsme to s tím že Dm dle toho co to bude působit řekne celkovou past příklad těch -10 a bude klesat co sáh to -1 a bude klid. A prostě na velké tecnologie nebude působit silná magie krom zřídel a věží atd.

Co se týká toho vyrovnání promiň Miro jedeme na to sedm let nikdo to nikomu nevadilo. A silně pochybuji že si družina potáhne sebou dělo.
Autorská citace #30
26.3.2012 11:06 - noir
Slávek: Podle mě postupuješ hrozně narychlo; snažíš se vytvořit všechno naráz, místo, abys zkusil tu hru bez doplňků, které nefungují. Lepší /t.j. elegantnější, rychlejší, úspornější/ postup je nahodit hru podle úplně obyčejných 4e pravidel a různé věci různě nazývat.

T.j. ne vytvářet zbraně, které fungují 2-3 úrovně, říkat dlouhému luku trombon, minikuši bambitka a opakovací kuši arkebuza.

Postihy na sesílání apod. jsou zcela zbytečné - protože kouzelník absolutně nemá důvod střílet nebo metat oštěpy, místo aby kouzlil. Pravidla jsou postavená tak, aby čarodějové kouzlili, šermíři šermovali a vrhači nožů vrhali nože. V tom jsou dobří a jde jim to. Pokud se snaží dělat cokoliv jiného, nebudou v tom zdaleka tak dobří, jako by se snažili dělat to, nač jsou stvoření.

Nemá smysl vytvářet složitý systém omezování magie/techniky, když ta hra bude fungovat i bez něj...

Hraničář je klasické povolání střelce. Přijde mi trošku legrační penalizovat ho za to, že střílí.
Autorská citace #31
26.3.2012 11:11 - Slávek
Noir asi takhle pokud hráči hráli 7 let v takovém světě kde tohle platilo a na co jsou zvyklí tak mojí povinností jako DM je to adaptovat na tenhle systém. Jakmile oddělám třeba položku Sihil tak všem vznešeným elfum (32 rodů které jsou sepsáné)zmiznou díky tomuhle rozhodnutí Rodové meče. Když oddělám střelné zbraně pošlu tím západní říši a Částečne Argar kde se hrálo velice dlouho do pytle nemluvě o trpaslících. Asi je to neuvěřitelné ale ten svět je opravdu do porodna udělán že pokud něco změním enbo nesprovozním tak se celí rozpadne. Má i dlouhou sepsanou historii na které vlastně byl stavěný a stavěli ho hráči rokami hraním.. V tom světě see vystřídalo na 20 lidí a vše se postupně sepisovalo a tvořilo.

Takže pro mě jsou jen dvě cesty...Resetovat ho nebo ho převést.

Chápu že nechápeš postihy protože to neznáš a nejel si v takovém světě ale Arcanum .
Autorská citace #32
26.3.2012 11:12 - Vojtěch
Já je bral původně podle luku, ale mušketa se nabíjela pohybovkou a pistole drobnou akcí. zbraním by se přihodil ten vysoký krit. zásah a jinak ponechat.

Tedy pistole by byla jednoruční zbraň s proficiency +2 (nevím, jak to bylo přeložno - je to ten bonus k útoku, co dává zbraň, pokud s ní umíš zacházet), dostřel jako krátký luk, nabíjí se drobnou akcí a dává k6 poškození. Při hodu k20 dává ještě k6 navíc.

Pokud by s ní třeba střílel nějakou střetnou schopností, která dává 2[z]+oprava OBR, tak dá 2k6+3 řeba. Když by dal kritický zásah, tak dá plné zranění, tedy 12+3 a ještě přidá 1[z] za vysokou kritiku, tedy celkem 12+3+k6 zranění.

U muškety to samé, jen pohybovka na nabití a statistiky jako u dlouhého luku.

k tomu ještě nějaké to selhání na špatný hod...
Autorská citace #33
26.3.2012 11:14 - Slávek
Vojtěch - udělám jak píšeš.

No nakonec asi neudělám uplně ale porovnám to:)
Autorská citace #34
26.3.2012 11:19 - noir
Slávek: Ale proč by se něco měnilo? Co se změní, když některé postavy budou říkat svým dlouhým mečům sihil? Nebo krátkým mečům? Najednou padnou říše, anebo se hráči rozhodnou stávkovat?

A střelné zbraně, ať klidně fungují - však zase takový rozdíl mezi lukem a píšťalou nebyl, ne? Vždyť stovky let fungovaly vedle sebe, viz. obléhání Vídně Turky, kde se pálilo s pistolí i reflexních luků. A místo mušketýrů to tam nakonec rozhodl nájezd těžké rytířské jízdy :)

Mě ten Vojtův nápad přijde úplně logický - použít klasické střelné zbraně a dát jim maximálně tak tu kritiku, s tím, že nabíjení je minorka. Imho je to vyvážené... Anebo ať jsou střelné zbraně "rattling" - tedy hrůzu nahánějící.
Autorská citace #35
26.3.2012 11:21 - ShadoWWW
Vidím, že hadrian do toho pronikl docela rychle. Výhoda 4E je, že je to otevřený systém. Všechny postavy a nestvůry se dají snadno číselně porovnávat (obvykle přes průměrné zranění za kolo). Kdo do toho pronikne, dokáže intuitivně vyvíjet nové zbraně, schopnosti a nestvůry. Na druhou stranu je otázka, jestli to dělat, když pro 4E existuje hromada oficiálních věcí, které stačí jen přejmenovat a změnit popisy. Na internetu je mnoho diskuzí o příliš silných předmětech a schopnostech (i oficiálních), které bylo nutné opravit.

Jak píše noir (který má s 4E hodně zkušeností), někdy je lepší začít pomalu, tedy prve popisným přepisem a do mechanických úprav se vrhnout až někdy později (pokud vůbec). Ono s přibývajícími zkušenostmi začnes jišťovat, že vytvářet nové mechaniky není potřeba a stačí jen umě předělávat popisy a názvy (tzv. fluff).
Autorská citace #36
26.3.2012 11:40 - Slávek
noir - Protože zahráno jest že Sihil byl jedinečnou zbraní které se dlouhý meč nevyrovnal? Nebo že muškety měli určitý dostřel a nebo že technologie orpavdu likvidovala magii a byl sní vždy střet? Kvůli tomu byla velká válka atd? Je toho opravdu spousty.

ShadoWWW Jsme rád že dotaho Hadrian pronikl . Protože možná bude další DM :-D osobně čím dál více začínám uvažovat o restartu toho světa neboť těch komplikacích jak vidím je přes příliš. Jinak nepochybuji o znalosti a zkušenosti Noir nebo tebe ale pocyhbuji že může pochopit ten svět jak je dělaný s toho co píše. Nelze srovnávat jen tak věci a říci tak teď dlouhý meč je stejný jako Sihil když neví co Sihil byl zač v tom světě a jak silný byl.

Tady jaksi dochází ke střetu ne jen pravidel ale vůbec toho světa jako takovýho. Jistě jsou tu problémy ze staty zbraní zbrojí, bohů a nevím čeho všeho. A ty budou a odladí se bohužel až časem.
Autorská citace #37
26.3.2012 11:49 - noir
Slávek: Pořád nevidím rozdíl. Obecně v 4e platí, že mnohem víc než na zbrani závisí na tom, kdo ji drží - to je proti klasickému dračáku poněkud změna. A docela chápu, že ne snadno přenositelná. V dračáku byl rozdíl mezi krátkým mečem a dlouhým mečem zcela zásadní. V 4e je důležitější, jak (featy) a kdo (powers) jím kdo vládne.
Tak ať je sihil rapír a je to - v několika ohledech se mu dlouhý meč opravdu nevyrovná. Anebo kukri, zbraní je v 4e dost a dost...

Ohledně té technologie ničící magie tomu furt moc enrozumím: To jako, že když má v boji u sebe někdo arkebuzu, tak se někomu jinému hůř kouzlí? Zkus to lépe pospat, třeba bude řešení relativně snadné...
Autorská citace #38
26.3.2012 11:50 - Slávek
My jsme jeli na Hrdinech Fantasy II tam je úplně jiný systém který se s dračákem nedá srovnat.

Edit :

Znáš PC hru starou Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura ?

Asi takhle pokud máš věci s principu technologie - Doutnákovka, Křesadlovka, Mušketa atd tak ano hůře se ti sesílají kouzla Magie a Hraničářství. Protože Hraničář je Gaja a ta je život..technologie život jako takoví ničí. Co se tyká Magie tak jedná se o tok řeky která je Technologii narušována ( není čistá nepatři do toho světa) . Jedině bohům je to jedno :)
Autorská citace #39
26.3.2012 11:52 - Vojtěch
Hele, přírodní magii v 4E najdeš také, ale ne v základu. Druidismus a tak má zastoupení v Player's Handbook 2 (opět kompletní sada 4 povolání pro kažou roli jedno - taktik, vůdce, úderník a ochránce. K tomu je ještě v Player's Handbook 3 seeker, což je specialista na magii luku a taktik) Problém tu asi bude s tím, že je nikdo zatím nejspí nepřekládal. Ale sáhnout by určitě kam bylo...

Mohlo by to třeba fungovat tak, že v přírodních lokacích (kamenný kruh s posvátným dubem) by schopnosti s klíčovým slovem nature byly +2 posílené a technika (mystika) oslabené o -2 k útoku a to samé opačně v nějakém chrámu techniky? +1/-1 pak třeba na arcane v slévárnách, městech, továrnách, mlýnech a tak (klasická pobočka pekla - čertův mlýn - a kdo má pakty s peklem? Černokněžník - pěkná návaznost), zatímco v lese, přírodní jeskyni atd. zase posiluje nature.

Nemyslím, že by to muselo být nezkousnutelné.
Autorská citace #40
26.3.2012 11:59 - Slávek
*dělá si poznámku * v druidských kruzích ( mám ve světě sepsaných asi osm směrů) technika bude mít větší šanci na výbuch stejně tak snížený utok. To není špatné a stejně tak v magických věžích atd.

Noir ještě k těm zbraním problém je že hrdinové fantasy využívali taky tyhle zbraně.. Kukry atd jsou v Ephatymu což je Indie , Kordy jsou v západním císařství...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.070322036743164 secREMOTE_IP: 3.145.173.112