Mno, teď nevím která možnost se ti líbila víc...
První možnost je určit si kdo je pro techniku a kdo ne podle zdroje moci povolání – tedy třeba boj pro, mystika proti a tak.
Tím pádem by bojovníci měli postih v lese a kouzelníci v továrně.
Druhá možnost by byla nechat postavu hrát za koho chce (povolání) a dát možnost volby, jestli jede za techniku, nebo proti.
Podle toho by měla postihy podle místa. Technik by navíc měl možnost skotačit s pistolí (když s ní umí). Magik by třeba mohl mít výhodu v tom, že na něj nepůjdou divoká zvířata tolik a tak. Zároveň by to asi určovalo, jak se k němu budou chovat třeba elfové a tak dál.
Tady by to chtělo asi víc práce ze strany vypravěče, ale zachovává mágy s pistolí.
------------------------------------------------------------------------------
(Obecně pro mágy je pistole docela na houby – nemá žádnou schopnost, se kterou by jí používal. Je hezké, že dělá nějakých k6 poškození a pokud si na ní vezme odbornost, tak se dohrabe i na +2 bonus za zacházení k útoku, ale to je celé. Pořád ji používá s nějakým základním útokem na dálku, takže útok přes obratnost, kterou nemá zpravidla zdaleka tak salvnou jako inteligenci a dělá nějakých k6 poškození – srovnej si to s tím, co dokáže magickou střelou a zjistíš, že pistole je jaksi špinavá smradlavá věc, se kterou si asi nechce špinit ruce (pokud má nástroj, jako hůlku, tak má i ten bonus, na který by si musel u pistole brát odbornost)).
Takže asi se to vytříbí částečně samo, pokud se to nepřežene a neudělá se palná zbraň moc silná :D