Velení a další věci ..zde mě pomohl Noir dovolím si to sem skopírovat pro moji družinu:
Historie je dovednost spíš vědomostní, tu bych s velením nepletl. Sociální skilly jsou tři: bluff, intimidate a diplomacy. Tomu, co popisuješ, asi nejvíc odpovídá diplomacie, ale já jednou (u Merlina) hrál i vojvodu, co velel přes intimidate. Takový ten uřvaný americký seržant... Obecně má DnD trošku jinou filosofii než HF: "řekni si, co chceš dokázat a pak se rozhodni, jak to provedeš. A jakému skillu to nejvíc odpovídá, ten použiješ." Když velitel své vojáky obelhává jako ruský komisař: "Máte na ně, převálcujete je za vlast a soudruha Stalina!", tak to může být klidně i velení bluffem...I ten sebelepší historik nemusí být schopen podat příběh tak, aby někoho motivoval - to je spíš záležitostí charismy, kouzla osobnosti, a zkušeností s tím, jak oblbovat lidi. Historii bych využíval spíš na nějaké pomocné hody....
takže velení a sním spojené jsou přes diplomacii A zastrašování. Historie může být pomocný ale ne určující skill.
pokud by někdo chtěl jet za frakci Komisariat z Marmionu musí si zakonitě vzít jeden s těchto dvou skillu. Sic nemůže být komisař ani postupovat. To stejné velení jako takové.
je jisté že komisariát používá střelné zbraně. Takže dle naších pravidel jen povolání bez magie .