Slávek
25.3.2012 13:33
Konvert světa a svět
Takže dámy (ehm) pánové a ...genomové Zakládám zde tuhle debatu o změnách ve světě aby tu měl každý přístup a každý právo vyjádření a nedělali jsme jinde bordel. Zde budu dávat postupně změny ve světe a co jak je .Takže už Vám nebudu falmovat na email a můžete se hned vyjadřovat.
Autorská citace #62
29.3.2012 14:03 - Slávek
No zatím naštěstí ne..spíše tu rasu ač byla ratelná dám jako nehratelnou..vzhldem k tomu co vše skrývají a znají...to možná bude nejlepší. A hrá za ně jako Cp to si už něco domyslím ..
Autorská citace #63
1.4.2012 10:49 - Slávek
frrrp
změna u léčení...o proti HF je tu léčení instatní..hrdinu sežvýká drak, proletí se ze skály dolů, vyspí se a je zdraví jak rybička. Osobně se mě to moc nelíbí takže milá družino....další pravidlo zní že spaním normální léčení ok ale ne pokud jste padli na 1 život nebo prolítli se ze skály. Tak léčení se prodlužuje dle PH. Obvykle to bude max 1 týden pokud to fakt nebude něco tipu gnóma sežrala truhla a sežvýkala.
Autorská citace #64
1.4.2012 15:44 - Slávek
Velení a další věci ..zde mě pomohl Noir dovolím si to sem skopírovat pro moji družinu:

Historie je dovednost spíš vědomostní, tu bych s velením nepletl. Sociální skilly jsou tři: bluff, intimidate a diplomacy. Tomu, co popisuješ, asi nejvíc odpovídá diplomacie, ale já jednou (u Merlina) hrál i vojvodu, co velel přes intimidate. Takový ten uřvaný americký seržant... Obecně má DnD trošku jinou filosofii než HF: "řekni si, co chceš dokázat a pak se rozhodni, jak to provedeš. A jakému skillu to nejvíc odpovídá, ten použiješ." Když velitel své vojáky obelhává jako ruský komisař: "Máte na ně, převálcujete je za vlast a soudruha Stalina!", tak to může být klidně i velení bluffem...I ten sebelepší historik nemusí být schopen podat příběh tak, aby někoho motivoval - to je spíš záležitostí charismy, kouzla osobnosti, a zkušeností s tím, jak oblbovat lidi. Historii bych využíval spíš na nějaké pomocné hody....


takže velení a sním spojené jsou přes diplomacii A zastrašování. Historie může být pomocný ale ne určující skill.

pokud by někdo chtěl jet za frakci Komisariat z Marmionu musí si zakonitě vzít jeden s těchto dvou skillu. Sic nemůže být komisař ani postupovat. To stejné velení jako takové.

je jisté že komisariát používá střelné zbraně. Takže dle naších pravidel jen povolání bez magie .
Autorská citace #65
1.4.2012 16:01 - hadrian
Souhlasím (klidně bych tam přidal i to "blufování"), diplomacie je na charismě (blbec sem si nejdřív myslel že na inteligenci :-D ), třebas já jedu přes diplomacii kde to mám -1 + k20 - tedy blbý, ale můžu třebas přes 1) Roleplaying 2) přes tu historii (vzpomínáním na hrdinné skutky si budu vypomáhat) snižovat třebas past na diplomacii? dle libovůle Dějmistra...
Autorská citace #66
1.4.2012 16:54 - Slávek
Tam ti díky Rolingplay mohu dát bonus ...je to v Dm. Ale není to +5 ale +2 za originální řešení nebo za hraní .
Autorská citace #67
1.4.2012 17:56 - Gurney
Autorská citace #68
1.4.2012 17:56 - hadrian
Nj, holt budeme muset vždycky ve hře najít CP, která pro to má talent a vykoná tu špinavou prácičku za nás :-D

A trocha munchkinismu na závěr - milý DM hodlám ti vyjít vstříc, dej mi jednu trénovanou dovednost navíc, já si vyberu diplomacii a dokonce za to poděkuju!!! Nekecám!!! Fakt!!! :-D
Autorská citace #69
1.4.2012 20:20 - Vojtěch
Aehm... pokud chceš další trénovanou dovednost ze seznamu pro povolání, tak je na to odbornost ;)
Autorská citace #70
1.4.2012 20:24 - noir
Anebo background, anebo téma:)
Autorská citace #71
1.4.2012 21:02 - hadrian
Vojtěch a Noir: Mám to tak jak píšete (kromě téma; postava je Eladrin Mág meče) - dovednost Vnímání navíc z rysu rasy a z backgroundu +2 k trénovanému Vnímání. Jen zkouším trpělivost DM, kam mě nechá zajít :-) ...heh aby mě nenechal příště prostě jen "zajít"....
Autorská citace #72
1.4.2012 22:04 - Gurney
Slávek píše:
Tam ti díky Rolingplay mohu dát bonus ...je to v Dm. Ale není to +5 ale +2 za originální řešení nebo za hraní .

Ti tedy nechci kecat do hry a je to samozřejmě na vaší skupině, jak vám to vyhovuje, ale dle mého si originální řešení zaslouží rozhodně víc než blbou +2 (aneb +10% pravděpodobnost úspěchu) k hodu. A fakt originální řešení, kdy hráč nabídne dobrý obchod nebo situaci navleče tak že vypadá jako dobrý obchod si zaslouží rovnou úspěch, bez ohledu na to co se píše v pravidlech.
Autorská citace #73
1.4.2012 22:59 - Slávek
Gurney -dík za zranění nechám o nich hlasovat hnedle:)

Co se týká této věci jde o rovnováhu světa..nerad dělám ústupky naopak čím méně ústupků tím lépe..hráče to vybičuje k většímu usíli a k větší kreativitě. Já klukum věřím že buď si někdo tam něco přehodí nebo to budou řešit jinak ale bude to pro ně výzva kterou budou muset řešit. A nepochybuji že to vyřeší :)

Jde i o balanc světa..u mě když někdo hraje za hrdinu tak se s něho celí svět hned neposere ( s prominutím) jde o to že postava která nemá velení tak má šanci ale né takovou jako kovanný velitel. Důvod je že hráči pak musí věci řešit jinak nebo hledat pomoc.
Autorská citace #74
2.4.2012 01:40 - Gurney
No nevím co by hráče mohlo donutit k větší kreativitě, než když se přesvědčí že právě ta jejich kreativita má větší význam než čísla na osobáku. Proč je to proti balancu světa mi moc nejde na mozek, ale whatever, hlavně když vám to vyhovuje.
Autorská citace #75
2.4.2012 08:47 - Slávek
Gurney - nechci polemizovat ale asi takhle. Más v družince hráče který jede čistě za bojovníka a nemá alchymii ( příklad) ale roling play protože je povoláním chemik zná mnoho věcí jak udělat. Obkecá ti to nádherně atd. Tím pádem mu dám bonus jen +2 protože kdybych mu dál více tak vlastně má i s vím spůsobem další vlastnost kterou nemá, ale kterou zná z reálného života.

Další příklady snad netřeba je těžké když hráč má znalosti ale jeho postava v tom není kovanná a své znalosti perfektně využije..ale jsou to hráčské ne znalosti postavy.


Balanc světa je prostý...alchymista třeba co jako hráč má vojenské zkušenosti ale jeho postava ne a nemá ani velení ale on velet umí tak nebude velet za Cp nebo postavy které na to mají psotavy... nebo dovednosti.
Autorská citace #76
2.4.2012 09:44 - Me-dea
A kdyby měl postavu, která to umí + by to pěkně popsal, tak by měl vyšší šanci, než když má jen jedno. Například +4 a +4 = +8 než mít jen +4 za to, že to umí postava nebo že to skvěle zahrál (RP).

Samozřejmě, jak velké bonusy dáváš je jen na tobě, ale nespojovala bych bonus za RP a schopnosti postavy. Bonus +2 může vést k tomu, že hráč nebude tak motivovaný k dobrému RP, jako by jej motivoval možný bonus +4.

Dobrý RP by ale nikdy neměl být o tom, že hráč použije své znalosti z reálného života, které jeho postava prostě nemá. Ale o tom, že barvitě a dramaticky popíše akci své postavy a především, že příjde s neobvyklým / nečekaným / odvážným a úžasným řešením situace, které si ten bonus prostě zaslouží. Jen má rada.
Autorská citace #77
2.4.2012 10:32 - Slávek
Já s tím Naprosto souhlasím. Takže jsem dal max bonus +4 pro postavy ktré sice nemají potřebnou dovednost ale na základě jejih histori tam mohou dosáhnout ( proto +4 MAX) a pro postavy které nemají vůbec zkušenost ani patřičnou dovednost max bonus +2.

Pasti ale volím já.
Autorská citace #78
2.4.2012 13:45 - Merlin
jen nedělej úpravy, kterých budeš litovat, protože ti způsobí nevyrovnanost systému. Už jsem se poučil dávno, že raději budu hrát s pravidly, na kterých mi ne vše sedí, než dělat vlastní homerules, které rozbijou systém.
Autorská citace #79
2.4.2012 16:54 - Slávek
Neboj-pokud udělám něco špatně, nebo pokud něco bude hovadina ihned to zruším...
Autorská citace #80
4.4.2012 07:28 - Merlin
Slávek: nejhorší na tom je, že si to člověk hned neuvědomuje..zjistíš to vlastně až časem.
Autorská citace #81
4.4.2012 15:12 - Gurney
Merlin píše:
Už jsem se poučil dávno, že raději budu hrát s pravidly, na kterých mi ne vše sedí, než dělat vlastní homerules, které rozbijou systém.

Mám stejnou zkušenost. Hlavně mi přijde trochu nešťastné snažit se najednou konvertovat celý svět do systému, který ještě nemám pořádně přečtený i s doplňky (abych věděl jakým způsobem ten systém používají a rozšiřují samotní autoři) a především, který nemám prakticky vyzkoušený. Se pak snadno může stát že na základě chybného předpokladu, že nový systém funguje podobně jako starý (a 4e s HF nemá mnoho společného, stejné situace mnohdy řeší naprosto odlišnými mechanikami) vytvořím něco špatně fungujícího, co stejně bude hru jenom kazit a teprve když ten systém doopravdy poznám, stejně to nahradím nějakým systémovějším řešením, čili jsem se otravoval s něčím, co vlastně vůbec nemělo význam (z vlastní zkušenosti).

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.053973913192749 secREMOTE_IP: 3.144.104.29