Slávek
25.3.2012 13:33
Konvert světa a svět
Takže dámy (ehm) pánové a ...genomové Zakládám zde tuhle debatu o změnách ve světě aby tu měl každý přístup a každý právo vyjádření a nedělali jsme jinde bordel. Zde budu dávat postupně změny ve světe a co jak je .Takže už Vám nebudu falmovat na email a můžete se hned vyjadřovat.
Autorská citace #82
4.4.2012 16:59 - Slávek
No defakto to taková hrůza není :)

Ber to tak..já mám s 60% procent svět sepsaný. Jsou tam pasáže které musí být takže jsem začal od nejednoduššího ...

1) Bohy ty sem celkem slušně díky lidem tady převedl.
2) Rasy taktéž

Do teď žadný problém

3) zbraně ano problém...prolézal jsme i zahraniční fora pak jsem tu dal nastřel pak jsem se poučil s poznámek co tu jsou a co mě lidi poslali a dal to do kupy. Jestli budou fungovat nebo ne to velice brzo poznáme . ( je třeba si uvědomit že svět je jako normální svět v období středověku..takže když dorazím třeba do Marmionu a řeknu nemáte katanu tak za 1) postava co se ptá ani neví co chce protože tu zbraň nezná a za 2) i kdyby náhodou věděla nikdy ji nesežene protože pro změnu nikdo neví co to je.) A tak je to ze vším.

4) největší problém je samozřejmě konflikt magie vs technologie...to je velký malér stávající stav je provizorní jak navrhl Vojta. Jde o to že umě se do teď s tímhle hrálo. A nemohu říci jen tak "změna" protože by to znamenalo přepsat celí svět, armádní jednotky, principy atd... do toho se mě nechce ani za mák.

5) dodatková pravidla nu asi tak..zranění jde řešit přes roling play..to je věc logiky a je to věc kdy prostě řekneš máte obvazy? Máte vyvařenou vodu nebo bylinné směsi ? jistě možná to V DnD není ale Roling play je právě to co hru dělá hrou a ja jsem na něj velice přísný a vždy budu :)

6) velení ala diplomacie je moudré není třeba řešit

7) Bonusy...dát +4 celkově za něco je dodatkoví bonus jak tu navrhla Me-dea je celkem rozumný...ono zahrát to je problém a mezi náma když DM nechce tak ani stádo volů ten trakař nerozjedou :)

Vše ale uplně vše je o světu jaký Dm má...pokud má ho udělaný a prostě zná principy ekonomiky a takovích maličkostíí tak nemusí mít strach zneužitelnosti...protože prostě ví kde jakou zbraň hráči mohou splašit a jak těžké ji je udržet..a v nejhorším ? vždy existuje stroskotání, přepadení a hroamda dašlích věcí jak předměty které dělají binec srovnat..

Neříkám že jsou to konečné staty nebo pravidla..říkám jen že to není tak horké :)
Autorská citace #83
4.4.2012 17:31 - Vojtěch
Obvazy by byly. Myslím, že ve vybavení je neco jako balíček vybavení pro léčitele, co dá bonus +2 k patřičné dovednosti...
Autorská citace #84
4.4.2012 18:10 - Slávek
Yop, prostě pokud hráč bude sežvýkán tak že mu zbyl jeden život tak smůla prostě jsme řek že družina se o něj bude starat a určím klidně 14 dní. ostatní řekli ok. Vše je o roling play prostě a o světě...jedu dokonce i RPG v mém světě které je uplně bez pravidel a vliv má jen hod kostkou...a celkem uspěšně .)
Autorská citace #85
4.4.2012 18:47 - noir
Slávek: Nebude ti to fungovat, to s tím jedním životem. Stačí drobná chyba v taktice a prakticky každý encounter ti pod nulu někdo padne. Ostatně existuje spousta schopností, které jsou na stav kolem 0 určené...
Autorská citace #86
4.4.2012 18:56 - Naoki
Asi tak. Spíš než na ten jeden život bych to udělal na dva křížky při házení na smrt. Ono dostat se na 1 život není nutně tím že by někdo hrdinovi zlomil ruku, ale třeba i kombinace malých ran + vysílení.
Autorská citace #87
4.4.2012 19:10 - Slávek
noir - tohle jsme zkusili vždy posuzovat tak nějak dle toho co se dělo. Je jasné jak píše Naoki že s malých ran dlouho v posteli nebude. Zas na druhou stranu jak píše Noir je sice spoustu schopnosti kolem nula ale to nezmná že až oni schopnosti skončí že nebude ležet. nevím taky si vzpomínám na pár kdy kolem nula životu při přesném zasvěcení došlo k návratu 25% atd. Stejně ale jakmile boj skončil se postava musela dávat týden dohromady:)
Autorská citace #88
4.4.2012 19:16 - noir
Slávek: Jak říkám, nebude ti to fungovat - pokoušíš se naroubovat systém A na systém B. Postavy ti pak brzo zjistí, že jim vyjde lépe a levněji umřít a oživit se - jde to od nízké úrovně a nestojí to prakticky žádný čas.

Moc si nedokážu přestavit, ani jak to funguje herně. To potvoře padne kritika, postava padne na nulu a hráč si pak pár nezahraje, protože jeho postava odpočívá? Buď varován, "být na nule" je v 4e zcela běžné. V lazaretech ti postavy budou trávit víc času než ve hře...
Autorská citace #89
4.4.2012 20:13 - Vojtěch
Co takhle místo toho nechat hráči volbu nechat si něco zlámat místo aby šel do záporných čísel - nějaký trvalý postih (poloviční rychlost v boji, cestovní 1/10 (noha, aneb Meresjev), -5 do útoku za ruku (nebo neschopnost používat druhou - tedy není štt, obouručák a tak), + 1/2 zranění z útoků zbraněmi za zlámná žebra nebo tak něco) s dlouhým léčením, ale hráč namísto toho celého zranění zůstane na nule a při vědomí, nebo na živu pokud ho někdo zkouší dorazit.
Autorská citace #90
4.4.2012 20:21 - Slávek
Noir asi takhle . Ne. Dejem tomu že válečník padne na nulu životů ale neumře....je dobojováno hráči ho ostatní dají dohoramdy ale zatáboří a řeknu že družina prostě na pět dnů musí setrvat aby se v pořádku zahojila zranění. Kde máš problém?

Vojto jasně ty zápory třeba u zlomenin atd s tím celkem počítám . příklad spadne na hráče past- balvan padne na životy ale neumře..hodím si k6 řeknu sorry padlo mě že máš zlomeniny takže máš postih.

Samozřejmně vyzkouším to ve hře ještě ale nebojím se toho že nedokážu naroubovat něco na něco...narouboval jsme půlku HF s dračáku a naopak. Vždy existuje cesta tím jsme si jist.
Autorská citace #91
4.4.2012 20:40 - Vojtěch
4E D&D obecně s vážným poškozením nepočítá. Životy jsou tak nějak míra osobního štěstí, obecná únava bojem a nepříliš vážná zranění, která lze napravit docela snadno. Hrdina snese hodně, ale jak se to utrhne, tak je v háji (životy pod 0). Proto jsem navrhl možnost nechat se zmrzačit až někde pod nulou jako záchrannou síť (strčit do rány holou ruku, když meč už nedokáže, zahlásit, že teda má zlomená žebra, ale ještě dýchá atd.) - takhle se ti to nebude moc montovat do systému, jak je zamýšlen.
Autorská citace #92
4.4.2012 20:54 - Gurney
Slávek: Mě prostě přijde, žes 4e ještě pořádně prakticky nezkoušel a automaticky předpokládáš, že funguje stejně jako HF. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že tomu tak není, i když mi to při pouhém čtení taky nepřišlo, je 4e fungováním docela odlišná i od ostatních edic (viz. to že padnout na 0hp se děje celkem normálně), natož pak od zcela odlišný hry. A taky mi přide, že narozdíl od předchozích edic, které by tvoje úpravy tak nějak snesly, mi 4e přijde fungováním dost specifická a nějak zásadněji ji upravovat není úplně jednoduché.

Slávek píše:
Dejem tomu že válečník padne na nulu životů ale neumře....je dobojováno hráči ho ostatní dají dohoramdy ale zatáboří a řeknu že družina prostě na pět dnů musí setrvat aby se v pořádku zahojila zranění. Kde máš problém?

Se sice snadno řekne, ale to je právě to že 4e funguje trochu jinak než předpokládáš. Jsou prostě souboje, kde (byť nemusí mít "na papíře" ani nějak vysokou obtížnost) někdo z party prostě na kolo nebo dvě padne, než ho zvedne někdo jiný a mezitím se prostě jede dál. Ovšem znemožníš-li to někoho "zvednout" (ono se klidně může stát, že takhle padne hned v prvním kole), nastartuješ spirálu, při který najednou družina bojuje souboj mnohem těžší než na začátku, protože ji chybí jeden z party a padne další člověk, až k TPK. Řešením by možná mohlo být dělat snazší souboje, jenže ty jsou pak často docela nudné a postavy ani nejsoi ohroženy. Možná že Noir (který má s 4e víc zkušeností) to vidí jinak a poradí ti jak se tomu vyhnout, ale já se nemůžu zbavit dojmu, že se tak trochu snažíš sloučit neslučitelné a hrát hardcore v systému, který (byť je pravda, že se tváří docela univerzálně) funguje podle logiky akčních filmů nebo pc stříleček.

Kromě toho, souboje ve 4e nějakou dobu zaberou a padnout ve druhém kole prvního souboje za sezení znamená pro hráče, že si na následující nejmíň hodinu může v klidu dát pauzu. Nemluvě o tom, že z dalšího případného boje je tvým zpomaleným léčením prakticky vyřazen (což by nebyl takový problém v systému, kde by takový boj zabral pár minut, ale tady to pro něj znamená zas nejmíň hodinu nečinosti nebo v lepším případě hraní společníky/zvířata ostatních postav či na straně GMa za nějaké NPC/potvory.
Autorská citace #93
4.4.2012 21:00 - Blaine
Slavek: "Zivoty" v DnD nejsou schopnost odolat zasahum mecem. Pri popisech "zasahu" pri DnD pouzivam - "A jen tak tak jsi uskocil te brutalni rane sekerou, mas to za dvanact zraneni." nebo "A pak skret poradne zamiril a vystrelil z kuse. Citil jsi, jak ti vystrelena sipka miri na krk a jenom stesti nebo mozna osud tomu chtel, ale lehky zavan vetru ve spravnou chvili odchylil smrtici zasah a zmenil ho na prosty prustrel tveho limce. Mas to za dvacet" Pripadne: "Rychla rana na zebra, druha hbita na koleno. Jsi moc pomaly, Davide, tva postava proste nedokaze odolat nahlemu zbesilemu utoku, vypada to na osklive podlitiny. Za sedm zraneni."
Jediny okamzik, kdy se postavy a prisery navzajem zasahnou jsou u hranicnich zivotu na pulce ("bloodied") a na nule. Na pulce zaznamenam, ze zasah se konecne dotkl postavy, napriklad sram na tvari je typicky, lehky zasah na hrudnik, nejaka odrenina na krev, pripadne hodne silne vyrazeni dechu apod.
Na nule se dostavame k trochu vaznejsim vecem a nase parta ma ve zvyku rict si, co se postave stalo.
Posledne, kdyz nas Warlock sel na nulu z duvodu pekelne magie rekl, ze prisel o malicek na leve ruce, protoze si s ni kryl oblicej, ale nedokazal udrzet magii a prst mu proste uhnil. V tu chvili sel do soku a do bezvedomi ("uncouncious").
Dale mame popaleninu po utoku plamenem u valecnika, nas hranicar mival ve zvyku ziskavat jizvy na hrudniku, pripadne brise. A nas Swordmag ma osklivou jizvu na skalpu, kde mu kyselina znicila helmu a spalila vetsinu vlasu na leve strane hlavy. Od te doby nosi ciro a strasi deti tim, kdyz si sunda helmu.
Jediny okamzik, kdy bych resil nejake vazne poskozeni je pri "absolutni nule". Postava nema zadne dalsi Healing surge a nema zadne dalsi Hit Pointy, je minimalne bloodied a uz proste nemuze dal. To je podle me hrdina, ktery je na dne sil. Uz vybojoval tolik bitev, ze uz ho nohy nenesou. Obvazy prosakuji krvi a na nohach ho drzi uz jenom zbytky vule. Ale zvednout mec? Ano. Naposledy, uz jenom jednou... A cekal bych, ze pribeh bude teto situaci odpovidat. Hrdina je na konci svych sil a asi vykonal neco sakra hrdinskeho a zaslouzi odpocinek.
Autorská citace #94
4.4.2012 21:05 - Vojtěch
Tak tak. Vyřazení znamená přesun na trestnou lavici a hru v oslabení. Nic moc zábava.
Autorská citace #95
4.4.2012 21:13 - Slávek
Dík za inspiraci :) Ano nezám DnD4E ale znám co je trestná lavička a družina zatraceně dobře taky . Obvykle tam skončili uplně všichni :) Já myslím že to vyzkoušíme pár bojů to je čeká příští drdo a uvdíme jak to půjde :) Jde o jednu věc, léčivé vlny atd v pohodě :) Ale aby mě tam všichni skákali po každém dnu vyspání tak to nevím...hold nepojedu asi na true DnD 4:-)


Jsem rád že jediný problém co dělá s toho co jsem vypsal tak jen zranění :)

ono imho to možná bude aji tím že se neřídím dle pravidel rozdávání exp, takže nemusím kalkkulovat kolik střetů by měli dát něž bude level a už nemusímk vůbec kalkulovat kolik by měli dát na jeden zátah..
Autorská citace #96
4.4.2012 21:35 - Quentin
Když už, tak bych zkusil něco méně drsného jako třeba tohle http://conlai.wordpress.com/2008/11/08/pretrvavajici-zraneni/

A asi bych nehrál na drsnější než "jemně prosím". Leda bys je fakt chtěl donutit hrát defensivně, pak možná "lehce smrtící"

Na "more bad news" bych se vybodl; zbytečně složité.


Na tvojí variantu s "hohoho ses skoro na nule, tak to budeš tejden ležet" bych raději zapoměl.
Autorská citace #97
5.4.2012 07:16 - Slávek
- QuentinW - Koukám tuneluji :)

-Blaine Krásný příklad Roling play, ale někdy by DM měl vyhodnoti i to že družina nemá titanové kosti a že nemá regeneraci Wolverina a prostě potřebuje oddych. Protože jinak to už pak nejsou ani lidé ale spíše terminátoři :)

All- Asi takhle, rozhodně nezpochybňuji tady zkušenosti DnD lidí kteří jedou na tomhl systému léta. A ani v nejmenší si nemyslím že vím vše. Ale zas na druhou stranu berme to takhle , pokud družina je zviklá na tzv že její postavy končí na střídačce a že ze zranění se člověk musí spamatovat a je zviklá na to x let tak v tom nevidím problém moc. Jasně máme tu léčivé vlny atd..ale opět družina valí dungeonem bitva střídá bitvu , léčivé vlny došli a stejně skončili dobrodruzi s pár životy po té co je požvíkala truhlice. V normálním dnd se vyspí a je vše v pohodě...ještě si ze srandy narvou třeba kopí do zadnice zaskákají si kankán, opět se vyspí a jsou v pohodě. Mě upřímně tohle to je docela odporné :-) Nevím kde nebo kdy se rozhodlo Dnd že se změní v diablo a hrdinové jsou tam více méně nesmrtelní , kdy dojde před obecenstvo a skočí ze skály ze slovy juch a následně se vyspí a je v pohodě nebo se nechá oživit.

Protože družina je na tohle zviklá jako že na strádání a distance tak pojede takhle dál. A oživení ? možná v dnd je to během sekundy a stačí ti jeho obrázek ( nadneseně) ale já řeknu sorry počkáš si týden hernío času. Družina mezi tím zacempi a bude dělat jiné činnosti. ( tak jako vždy). Nikdy s tím nebyl problém je to prostě jen o tom jak je kdo zvyklí. Ano mám v družině jednoho který zásadně je přesvědčen že postavy jsou hrdinové tím pádem by se každý s nich měl s prominutím posrat , měli by zabíjet příšery na ranu a vůbec byli by hrdinové alá barbar Conan mixlej s terminátorem... Obvykle jsme ho poslal někam s tím ať buď hraje dle toho jak to mám nastavené léta nebo ať jde dál.

Co chci opět říci ..cesta se vždy najde pro Vás pohled nepochopitelný nboť jak dlouho hrajete DnD ? pár let ? pro vás distanc je zdržování a zbytečný.. pro mě ne.
Autorská citace #98
5.4.2012 08:16 - Vojtěch
4E je bohužel stavěná tak, že postavy jsou gerojové a takový ten styl drsnější fantasy v základu nepodporuje.

Mno, pokud chceš jen delší léčení, tak by myslím bylo jednodušší zarazit obnovu hp než vymýšlet extra mechaniky.

Za dlouhý odpočinek třeba vrátit jen jednu léčivou vlnu a počet životů rovný úrovni + oprava za odolnost (možná oprava za odolnost za každý tier - tedy na úrovni 11+ dvojnásobek úpravy, na úrovni 21+ trojnásobek).
Autorská citace #99
5.4.2012 08:54 - Quentin
To jsem jednu dobu dělal taky. Za noc v táboře se doplňoval jeden healing surge a za noc v luxusu (jídlo, děvky, postel) dva.
5.4.2012 09:21 - Naoki
a jak to nesla družina? pač mě se třeba na low lvlu stalo že po dvou fightech jako defender jsem byl na 0 healing surge a bloodied
5.4.2012 09:26 - Slávek
Vojtěch tohle je velice dobrý nápad

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.09251594543457 secREMOTE_IP: 18.191.46.36