Rytíř
30.1.2008 22:21
Hod 3k6 vs. k20
Jaký vliv má na hru přechod k systému házení 3k6 namísto 1k20.

Ve skupině používáme

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
d20kladné body16
d20+3d6kladné body0
3d6kladné body10
6.2.2008 11:52 - LZJ
Alnag píše:
Varianty, které se často navrhuje je 3k20 - vezmi prostřední číslo.

Tak mi to nedalo a udělal jsem si statistiku i pro tenhle mediánový hod - je poněkud zvláštní, už tam není to Gaussovo čím extrémnější výsledek, tím víc klesá jeho pravděpodobnost.

Jinak spíš uvažuju nad tím, že když už zavádět omezení četnosti extrémů v d20, jestli není lepší škálu mírně rozšířit než tvrdě zaříznout. Kdyby výsledek byl třeba v rozsahu -4 až 25, ale s tím, že 99% hodů by bylo mezi 1 až 20, tak by to umožňovalo velmi výjimečnou, ale opravdu hrdinskou náhodu.

A k tomu přičítání/odčítání konstant už psal Jerson - někdy je velmi triviální. U 3k8 - 3 nebo 4k6 - 4 to prostě znamená, že hodím kostky, pokud padne nejvyšší číslo (8, resp. 6), tak ho ignoruju, zbytek sečtu.
V jiných případech se nabízí také velmi triviální varianta, že si prostě upravím na kartě používané konstanty o stejné číslo.

V každém případě mi přijde pořád nejjednodušší házet 1k20 B-)
6.2.2008 12:06 - Lotrando
Rytíř: já samozřejmě provokuju. MImochodem, v tom překladu chybí to zásadní co UA uvedenoje. Že se tím totiž zásadně mění poměr sil s ohledem na potvory uvedené v MM. No nic, zase plácám.
6.2.2008 12:30 - Rytíř
LZJ: nevím proč, ale 3k20 už mi přijde nesmyslný... :) Možná proto, že 3 šestky se hodit dají, ale tři 20 za sebou jsem ještě nikdy neviděl. Čímž pádem by se extrémy vyřadily úplně, což by se myslím nelíbilo nikomu.
Na jiný kostky a přičítání a odečítání konstant se samozřejmě zvyknout dá, ale nevidim v tom žádnou přidanou hodnotu, co by to vyvážilo.. jak se ještě dá zvažovat dost racionálně 3k6 vs. d20, tak 3k4 vs. 4k6-3 nebo tak něco, to už je fakt jen záležitost pocitů, přijde mi..
Lotrando: jj, neboj, beru to jen jako (stále ještě) přátelské popichování ;)
Co jsi myslel tou změnou poměru sil? Tohle?
SRD píše:
Nebezpečnost nestvůr
Kdykoli dojde k setkání se skupinou nestvůr v počtu čtyř a více členů, jejich NB snižte o 1.
Nestvůry s dělenou NB jí mají sníženou o jeden stupeň.
6.2.2008 12:38 - wraiths
Rytíř: pokud jsem to dobre pochopil tak staci hodit myslim jen 20 20 2 :-)).na co 3x20.
6.2.2008 12:57 - LZJ
Rytíř: To jsem nazval 3k20m znamená, hodíš tři k20 najednou a vybereš si tu prostřední z nich. Takže abys dostal 20 stačí hodit 20 na dvou kostkách ze tří - pravděpodobnost je o trochu větší než tří šestek najednou (0,7% vs 0,5%).
Jiný kostky mají přidanou hodnotu v tom, že na rozdíl od 3k6 nemají ubraný rozsah, jen snížené pravděpodobnosti ;-)
A finta je v tom, že na přičítání/odčítání není třeba si zvykat, když se doopravdy při hodu neprovádí. To, že mám k BAB, záchranám a dovednostem připočítaný statistický bonus +5 a házím 1k10 místo 1k20 nepovažuju za extra přičítání ;-)
6.2.2008 13:06 - Rytíř
LZJ: Aha. Ok :)
jinak ubranej rozsah mi neva, právěže mě přijde 1-20 strašně velký :)
6.2.2008 13:48 - Lotrando
Rytíř: ne, v AU je napsáno, že se u skupiny slabších potvor počítá s tím, že padně mimořádný výsledek a hod 3k6 je oslabuje. Pro úplnost.
6.2.2008 14:03 - Alnag
Rytíř píše:
LZJ: nevím proč, ale 3k20 už mi přijde nesmyslný... :)
Tak bacha, abych ti neopáčil tvou vlastní větou, je vidět, že jsi cvičné boje s 3k20m ještě nezkusil. :-)
6.2.2008 14:41 - Rytíř
Alnag: máš pravdu předsedo. Tady je vidět, jak jsou ty špatný příklady nakažlivý :)) Ale tak já to hlavně pochopil jinak, myslel jsem, že se hodí a pak se počítá průměr. To mi přišlo fakt náročný :)
Lotrando: aha, tak to se musím podívat, díky..
6.2.2008 16:24 - Max
Tady proč to je něco jiného:
4.10.2008 01:19 - karel
Hazel jsem už jak s 1k20 tak 3k6 a víc se mi líbí 3k6.Menší šance na totální uspech i neuspech.S 3k6 se mi zdá hod víc realistický.S 1k20 mate 5% na jakekoli číslo.S 3k6 už jsou ty procenta jinak a myslim že líp.
4.10.2008 01:31 - Alnag
Karel píše:
S 3k6 se mi zdá hod víc realistický.
Ze tmy slyšíš táhlé zavrčení... skoro jakýkoliv argument je fajn, ale slovo realistický v jejich výčtu nefiguruje.
Ad 1.) ne všechny jevy se rozkládají podle gaussovy křivky a náhoda už vůbec ne
ad 2.) ta hra nemá být realistická
4.10.2008 10:00 - Rytíř
Vítej do klubu, Karle! A věz, že v tomto bodě je Alnag čím dál nekompromisnější. Neboli startuje na první našlápnutí :))
Stejně je zajímavý, že každý, komu se líbí víc 3k6 než d20, má jako první a nejsilnější právě tenhle pocit větší realističnosti. Nehodlám z toho vyvozovat nějaké dalekosáhlé důsledky :) ale je to už víc než jen omyl či zaslepenost jednotlivce.
Jo a nevnucuj pls Alnagu chudákovi Karlovi svoje pojetí hry, jako kdyby bylo jediný správný! Dnd může bejt sakra realistický, nedělej, že to nevíš - obhájci co nejnižších úrovní postav by to beztak nikdo nevěřil :)
4.10.2008 10:51 - sirien
Tak 3d6 je rozhodně lepší než d20, z velice jednoduchého důvodu - prostě házíte víc kostičkama :) . Kostičky sou super věc a čim víc kostiček tim líp... zase se to pak nesmí přehánět, házet víc než v rozsahu pět až dvanáct kostiček je trochu ujetý, ale jinak víc kostiček = lepší hra. Ostatně jak říká Dalcor - je to přece rollplaying, ne? ;)
4.10.2008 11:17 - Alnag
píše:
Tak 3d6 je rozhodně lepší než d20, z velice jednoduchého důvodu - prostě házíte víc kostičkama :)
Též známo jako Exalted argument, viď? :)
Čím víc proužků pardon kostiček, tím víc RPG
4.10.2008 11:38 - Element_Lead
Nenavidel jsem sestistenky v drd+ ta kostka se proste malo kutali. Proto mam rad ladne tvary d20 ktera po stole svisti chrasti a je na ni vic cisel. :) Navic nic me vic nedeprimuje nez spoluhrace jehoz roll d6 vypada ze kostka spadne na stul a pohne se o jedno max dve strany. Takove podelavani u d20 jde hodne spatne...
4.10.2008 13:02 - Fritzs
Yashamaru: Nemám rád k20... je to zbytečně kulatá kostaka, která se snadno zakutálí někam do rohu, nebo pod gauč a pak není k nalezení.
Nemám rád k12... protože skoro postrádá jakékoliv využití a navíc trpí stejným syndromem kutálivosti jako k20
Nemám rád k10... protože je divná a ošklivá.
Nemám rád k8... protože mi připomíná k10 a navíc má minimální využití.
Nemám rád k4... tato kostka má velmi ostré vrcholy, které způcsobí při šlápnutí nechráněným chodidlem značnou bolest.
Jediná kostka, kterou mám rád je k6. Má celou řadu výhod: je nejmíně geeky a proto ji koupíte skoro v každém hračkářství, zatímco pro bizarní kostky musíte do specializovaných obchodů, díky krychlovému tvaru je ze všech kostek nejskladnější, nemá tendenci se zakotálet jako kostky s větším množstvím stěn a navíc je hezky pravidelná. navíc se dá, oproti jiným kostkám pro větší zábavu velice snadno zkonvertovat na fudge kostku.
Osobně, mám o něco málo raději hry které nepoužívají bizarní geeky kostky a místo nich si u nich vystačím s k6 oproti hrám, které mě nutí vlastnit celou plejádu různých kostek.
4.10.2008 13:05 - Alnag
Fritzs: Vynechal jsi k2, k3, k5, k16, k24, k30 a k100 (tedy z těch, o kterých vím, že existují...) :))
Např. mám rád k2, dá se s ní i platit...
4.10.2008 14:22 - Fritzs
Alnag: Víš, jmenoval jsem ty o se kterými jsem alespoň jednou na něco házel, což množství mkostek, ze kterých jsem mohl vybírat dost omezilo.
4.10.2008 16:59 - karel
Alnag:jde o to že s 3k6 máš vetčí podhodit svuj skill a tudíš pokud jsi v necem dobrej tak se ti to víckrát povede.S 1k20 mužeš mít skill 16 a máš šanci 20procent na neuspech

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.08115291595459 secREMOTE_IP: 3.133.121.160