Rytíř
30.1.2008 22:21
Hod 3k6 vs. k20
Jaký vliv má na hru přechod k systému házení 3k6 namísto 1k20.

Ve skupině používáme

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
d20kladné body16
d20+3d6kladné body0
3d6kladné body10
5.2.2008 17:36 - LZJ
BTW, když házíš 3k6 a tím si zmenšíš rozsah hodů o 30%, upravuješ i tyhle použití míry úspěchu po 5?
5.2.2008 17:49 - bigbythewise
Lotrando: Ono je to prakticky u vsech hodu, ne jen u utoku.
Vaeranias píše:
Neřeším teď gauss nebo d20 (mám jasno :-), ale to, jestli jsem tedy něco pochopil blbě a jde jen o uspěl-neuspěl nebo se skutečně nepletu a i v normálních pravidlech čtu dobře, když vidím odstupňované míry úspěchu nebo neúspěchu u mnoha dovedností, zejména tam, kde není výsledek jednoznačně stanovitelný a záleží na kvalitě výkonu.
Nebo taky na kvalite uderu. Muzes to sice nazvat mirou uspechu, ale porad jsou to vlastne pevne stanovene DC. DC = X, DC2 = X + 5, DC3 = X + 10.
5.2.2008 18:03 - Alnag
Vaeranias: Ono jde dost o to, jestli stanovuješ výsledek podle hodu nebo obtížnost podle úsilí. Šplhám-li po skále, tak si nejdřív nehodím, abych zjistil, zda zdolávaná skála je skutečně taky zdolatelná.
IMO to tak funguje i u těch zdánlivě "volných skillů". Listen/Spot a Bluff/Sense Motive jsou kontrastní hody, které mají úspěch a neúspěch daný opozitním hodem. Tady vůbec není pochyb o tom, že nejsou škálovatelné (pro zjednodušení si dosaď jako by kontrastní hod hodil desítku). Buď slyším, vidím, podvedu nebo neslyším, nevidím, nepodvedu. Není žádné trochu slyšet...
Problematická skupina je ta Knowledge, Craft, Perform a spol, které se v tomhle ohledu chovají dost nestandardně. Taky jsou často "trained only" i když ne vždy.
Speciálně u Diplomacie je to pak komplikované tím nastavováním změny attitude, kde IMO existuje nějaká hranice kýženého úspěchu, ale jak říkám, tohle je dost problematické...
Takže ano menší skupina skillů nemá variantu 0:1 ale jsou to takové divné skilly. Navíc usiluji-li o to získat nějakou konkrétní sumu, získat osobu do určitého stupně na svou stranu, získat nějakou konkrétní vědomost, tak se situace okamžitě stává nulajedničkovou.
5.2.2008 18:52 - Max
Citace:
Není žádné trochu slyšet
No s tim bych až tak uplně nesouhlasil.
Vždycky se dá přihlédnout k oné náhodě.
Přehodil: zaslechls nějaké kovové zařinčení ale nedokážeš určit odkud, ani co to bylo
Přehodil o víc jak 3: zaslechls nějaké zařinčení z chodby asi padesát metrů před vámi.
Přehodil o víc jak 9: zaslechls nějaké zařinčení z chodby před vámi. Znělo ti to tak, jako když někdo přebírá klíče a začíná odemikat dveře.
Zkrátka dle rozdílu určuju jak moc informací jim z toho dám - ale to bylo už řečeno (aspoň jsem to tak pochopil) v Jersonovu příspěvku, který tam pronesl tu větu o podstatnosti "o kolik" pro jedny a nepodstatnosti pro druhé.
Edit: U šplhání si dokážu představit že to vyšplhá rychleji, prominutí dalšího ověření ... možností je spousty.
5.2.2008 19:00 - Alnag
Max: Představit si umím lecos. Ale měl jsem dojem, že se bavíme o pravidlech a ne o tom, jak si to kdo může doma house-rulovat. Protože tímto stylem se dá vskutku dokázat cokoliv...
To, cos uvedl nemá IMO v pravidlech žádnou oporu (ostatně, když už asi by se pro stupňování používaly násobky pěti), tudíž to do svých úvah nezahrnuji. Pokud bychom se bavili o d20 systému obecně bylo by to něco jiného, protože některé varianty to používají...
5.2.2008 19:07 - Max
Alnag: mnooo, to záleží na tom. Sami tvůrci mnohokrát psali že jsou to spíš doporučení. Potom taky se nacházim v topicu "Jaký vliv má na hru" ne jaký vliv je na pravidla.
5.2.2008 19:13 - Alnag
Max: Že ty mě tak trochu škádlíš, viď? :o)
5.2.2008 19:19 - LZJ
BTW z čeho vychází, že se pro d20 hru nahrazuje d20 právě 3d6? Z toho, že má stejně střed a příbližně stejný rozsah? Nebo to někdo viděl u GURPS a líbilo se mu to?
Proč se nehledají kostky, které by měly větší rozsah? Aspoň 1 až d20?
5.2.2008 19:21 - Max
Alnag: chjo ... můj bluf nevyšel ... dvojka ... já věděl že si na něj tou spropadenou d20 nemám házet ;)
5.2.2008 19:27 - bigbythewise
A co takhle dat si 5d20...
Max píše:
mnooo, to záleží na tom. Sami tvůrci mnohokrát psali že jsou to spíš doporučení. Potom taky se nacházim v topicu "Jaký vliv má na hru" ne jaký vliv je na pravidla.
To je sice naprosta pravda, ale pokud s timhle zacnes vyrukovat zrovna v diskuzi, kde uvahy a argumentace 95% lidi vychazi z pravidloveho systemu, tak uz je to trochu mimo a ztraci to na vyznamu.
5.2.2008 19:45 - Max
L.Z.J.:
Můj odhad je
Mají s d20 stejnou střední hodnotu (což například 2d10,2d8,5d6 nemají) - má ji například až 4d4.
Mají zhruba stejný rozsah s ještě přijatelným oříznutím krajních hodnot(což u 4d4 by bylo již 4-16 a kostka na sčítání navíc)
Hod bez přičítání nebo odečítání konstant (vyřazuje XdY-Z).
Ještě přijatelný počet sčítaných/házených kostek.
Více hodnot u středu za cenu méně hodnot od středu (pokud beru, že hledám obecnou alternativu pro někoho, komu nevyhovuje d20).
"Ještě přijatelný" je samozřejmě zcela můj subjektivní názor, někdo rád jednu kostku, jiný rád jednu hrst.
bigbythewise:"Je to trochu mimo a ztraci to na vyznamu" přesto není od věci to občas připomenout ne? :)
5.2.2008 19:59 - Alnag
Varianty, které se často navrhuje je 3k20 - vezmi prostřední číslo.
5.2.2008 20:02 - Vaeranias
Alnag: Promiň, ale "trochu slyšet" existuje.
"Něco jsem zaslechl..." "Co?" "Nejsem si jistý, ticho...".
Ostatně to v několika doplňcích takhle bylo. Ono totiž jde o to, jak položíš otázku, na kterou hodem získáváš odpověď. Nelze považovat za zcela korektní otázku "Dokáže teď postava rozlišit, že jde o zvuk klíčů za dveřma v chodbě vedle?". Tak je korektní jen pokud se postava explicitně snaží něco podobného rozlišit. Při plížení chodbami ta otázka má znít "Slyší postava něco zvláštního, a pokud ano, co?". Postava netuší nic o klíčích, ona prostě má šanci zachytit zvuk a vůbec nemusí tušit, co to přesně je nebo kde. Je jen napjatá, plíží se a čeká každým okamžikem potíže. Můžeš to řešit komplexním hodem, nebo prostě základním DC ("něco slyšíš") a odstupňovanou mírou úspěchu podle hodu, což je dle mého rychlejší. A rázem to není jedno DC ano-ne, ale škála. Všechno prostě nelze narazit na pravda-nepravda, protože bys musel pokládat nepřirozené a divně pokroucené otázky, které dají sice možnost odpovědět ano-ne, ale provokují další otázky.
Bluff, informace, diplomacie, znalosti, skok, vše má i otázky, na které není odpověď pokaždé jen ano/ne. Skáču-li, zajímá mne občas i jak daleko jsem doskočil, byť jsem neuspěl. A je to i v základních pravidlech.
Šplh, to samé - zajímá mne, jestli jsem vyšplhal, jak rychle, a pokud nevyšplhal, tak jestli visím nebo padám (opět je v PHB a doplňcích).
Blafuju-li, je to podobné, diplomacie má dokonce míry úspěchu v základní definici (změna chování cíle je definované v závislosti na výsledku, protože vlastně pokaždé se snažíš o co nejlepší výsledek).
BTW, knowledge a další "divné" skilly jsou částí pravidel, a dle mého nezbytnou, nikoli divnou. Protože bez nich můžeme opravdu hrát některé wargames a nezabývat se prkotinama mimo boj a jeho vyhledávání.
5.2.2008 20:21 - Max
Vaeranias: no ne.. ono je to skutečně jen o pohledu. Pokud si jako GM určím, že tady jim dám past 20 uslyšej/neuslyšej, tak tak bude a je to. Jde o stejnej postup jako u hodu na útok. Jestliže přejdeš přes TZ tak už nikoho nezajímá o kolik to bylo. Pokuds prošel těsně a pak hodem na poškození dal maximum, tak to je taky "normální" a dle pravidel naprosto tip ťop.
Takže si stačí zvuk představit jako nestvůru která má TZ rovnu TO a jeden život. Postava na ni zaůtočí svou dovedností naslouchání a pokud uspěla, leží "zvuková" nestvůra na zemi a je tuhá - neboli postavy uslyšeli zvuk. "Je tuhá znamená" že je prostě binární jedničkou a tedy neexistuje nic co by bylo mezi - teda krom nemrtvých ale to už je třístavová logika a tu sem nepleťme protože standardní d3 neni a dělit se nikomu nechce :)))
5.2.2008 20:22 - Alnag
Max: to by ses divil, jak bizarní kostky existujou...
dé trojka
5.2.2008 20:33 - Max
Pak teda nic nebrání abych odhalil svůj nový a revoluční systém. Vezmete si tři série 6d3. Vrhnete (kostky). Kostky rozdělíte na šest skupiny podle času dopadu na stůl (lineárně). Z každé této skupiny vyberete číslo které se nejvícekrát v dané skupině opakuje, ale ne více jak 3x. Takto vybraná čísla sečtete a pokud vyšlo méně jak 10 hod opakujte. Takto opakujete do doby, kdy rozdělení bude normální, ale vy ne.
5.2.2008 22:42 - Jerson
Koukám že jste se zase rozjeli (: )
(Za dva měsíce začnu zkoušet místo kostek karty, bez náhody (; )
6.2.2008 10:23 - Rytíř
Padla tu mj. otázka, proč zrovna 3k6.. Prvotní bylo GURPS a vzápětí na to pravidla z UA, kde to rozepsali konkrétně :)
Nám vyhovovalo myslím všechno - i to omezení rozsahu, protože to zdůraznilo rozdíly mezi úrovněma.
Ale když tak nad tím teď zpětně přemýšlím, opravdu nejzásadnější je vážně asi to, že prostě popis akcí postav velmi často odvíjíme od výsledku hodu. Brali jsme to automaticky ve stylu: Jestliže hod 20 byl kritický zásah, hod 19 musel být skoro taky tak dobrej :) A popis tu byl hned anebo kolikrát ani nebyl třeba, vysokej hod prostě každej automaticky bere, "hmm, tak teď ses hecnul, dobrej výkon!"
A tím pádem je asi jasné, proč nám vyhovuje ono "normální rozložení výsledků, atd.
Nicméně to vše už tu bylo tak či onak řečeno ;)
6.2.2008 10:51 - Lotrando
Rytíř: no, to potom jste se ale o tuhle část připravili ne? Teď už házíte jen ty desítky :). Mrknu na tu Arcanu, jestli jsem pochopil zkratku dobře
6.2.2008 11:25 - Rytíř
Lotrando: Vidím, že jsi ještě cvičný boje podle našich pravidel nezkusil ;) to bys tady takle neplácal.. :)))
Pravidla pro hod 3k6 jsou i přeložená.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.067209959030151 secREMOTE_IP: 3.134.87.95