scénář
Jak by měl vypadat scénář? Měl by udávat náplň dílu, ale ne celý jeho obsah. Dobrý scénář pro SRP je takovou osnovou hry, tím, co vám napoví co by mělo být obsahem příští scény. součástí scénáře může být "zničení hlavního záporáka" nebo "sblížení dvou postav" ale už by tam nemělo být jak bude záporák konkrétně zničen a postavy sblíženy - odhlédneme- li od pointy SRP, tak nepíšete scénář, ale tvoříte RPG hru, takže by jste stále měli mít co odehrávat.
divácké ohlasy
jsou vyjádřením toho, co se divákům (hráčům a případným přísedícím u hry) líbilo za vznesená témata, nově se objevivší postavy. Např. v osmé sérii StarGate se v jednom díle mihla postava Valy MalDoran a diváci si ji i v tom díle natolik oblíbili, že se v deváté a desáté sérii stala jednou z hlavních postav seriálu). Je to vlastně takové zhodnocení toho, která témata a která NPC se v seriálu chtějí dále rozvíjet a která je lepší ukončit. Divácké ohlasy se samozřejmě týkají i PC - pokud některá z hlavních postav bude inklinovat k románku s jinou a diváci tam ten románek budou chtít vidět...
znělka
každý správný seriál má svojí znělku. Typickou hudbu, při které se promítají typické záběry na hlavní postavy, ukazuje se prostředí a téma seriálu. Znělka se může trochu měnit, ale neměla by se měnit nárazově každým okamžikem.
Alternativní možností znělky seriálu pro pokročilejší hráče jsou různé scény z dílu vyřezané z kontextu, aby zvýšily napětí. Protože narozdíl od skutečných filmařů díl nemáte natočený před znělkou tak to v SRP znamená že si vymyslíte nějaké krátké scénky podle scénáře a ty se pak snažíte zakomponovat do hry.
účelem znělky v SRP je uvést atmosféru hry, vtáhnout hned na začátku hráče do děje a stylu. Proto by jste měli vybírat takové scény a takovou hudbu, která je pokud možno co nejtypičtější pro váš seriál.
závěrem
Možná, že jsem na něco zapomněl, pokud ano, tak to sem později doplním. Upřímně doufám, že tento článek pro vás nebude jen zajímavým počtením, ale alespoň pro některé z vás bude i inspirací a podnětem k tomu si Seriálový roleplaying vyzkoušet.
SRP je nezávyslí na pravidlech i na míře ve které je používáte (pravda že místy bývá trochu nadřazen pravidlům, protože... hlavní hrdinové narozdíl od postav klasického RPG selhávají jen když to je zajímavé, dramatičnost je často nadřazena čistému výsledku kostek atd.), je nezávyslí i na stylu hry který vedete (hororové seriály jsou stejně běžné jako akční, detektivní nebo komediální), takže věřím, že si v něm najdete právě to co vás bude bavit.