Vampire the Masquerade 5e v Kostce

Obsah článku:

Disciplíny

Každá disciplína má na každé úrovni 1 nebo více schopností. Kdykoliv, kdy si zvýšíte nějakou úroveň disciplíny, si můžete vzít kteroukoliv schopnost z nové nebo nižší úrovně. Zvýšení disciplíny je jediný způsob, jak získat některou z jejích schopností, takže nikdy nebudete umět všechno, co disciplína potenciálně nabízí.


Některé schopnosti jsou takzvané amalgámy a vyžadují synergii 2 disciplín (uvedeno v názvu schopnosti jako "(AM disciplína X)" kde X je požadovaná úroveň). Pro tyto schopnosti musíte mít obě disciplíny na potřebné úrovni. I když se schopnost samotná tradičně řadí jen k jedné z disciplín, tak fakticky náleží do obou a můžete si ji vzít v rámci zvýšení libovolné z disciplín, které ji spolutvoří). Viz p. 244.


Není-li uvedeno jinak (konkrétně "(free)") tak použití schopnosti stojí 1 hod na Hlad (1. úroveň disciplín se hází s 2d10, s vyšší Silou krve to může platit i pro vyšší úrovně, viz p. 215-217).


Zkratky jsou dicepooly, v závorce je obtížnost, pokud tam je lomítko tak před ním je hod aktivní strany (útočník, pátrající) a za ním hod pasivní strany (obránce, skrývající se). Upíři si v hodech na disciplíny a v hodech na rezistenci disciplínám přidávají polovinu své Síly krve (zaokrouhleno dolů).


Animalism schopnost ovlivňovat zvířata a Bestie uvnitř upírů i lidí. Rezonance: Zvířecí (ideálně divokých zvířat). p. 244

    • Bond famulus: připoutáte si naghůlované zvířátko
    • Sense the Beast: (free) RES+Anim/COM+Sub. Zjistíte zda je cíl nepřátelsky naladěný a zda čerpá z nadpřirozené bestie (je to upír či vlkodlak). Crit: zjistíte úroveň Hladu/Zuřivosti ("Rage", vlkodlačí rys) a přesnou povahu cíle.
    • Feral Whisperes povídáte si se zvířátky (MAN+Anim) nebo je přivoláváte (CHA+Anim)
    • Animal Succelence: (free) pití ze zvířátek utiší o 1 hlad víc (a vaše Síla krve se pro účely veganství počítá jako o 2 nižší). Když vypijete svého fámula, utišíte 4 hlady (na minimum 1) a zvýšíte si atribut odpovídající povaze fámula o +2 do doby než se znovu napijete / než dosáhnete Hladu 5
    • Quell the Beast CHA+Anim/STA+RES pohledem do očí utišíte Bestii. Lidé upadnou do letargie, upíry vyklidníte na tolik kol kolik hodíte nad ně (donutíte je na cokoliv platit dvounásobek Vůle než normálně, zabráníte špinavým kritikáčům, critem zastavíte i frenzy)
    • Unliving Hive (AM Obfluscate 2) (free) Dokážete zacházet s hejnem zvířátek jako s jedním zvířátkem (vč. fámulování atp.)
    • Subsume Spirit (free na fámuly) MAN+Anim(4), posednete zvířátko
    • Animal Dominion (2 hody na Hlad) CHA+Anim(?3-6) Ovládáte celé smečky naráz (jeden příkaz, můžete nařídit následný návrat)
    • Drawing out the Beast WIT+Anim/COM+RES místo svého hodu na běsnění vnutíte své běsnění někomu jinému (nefunguje na běsnění z hladu)

Auspex - zesilování smyslů a nadpřirozené vnímání. Rezonance: Flegmatická. p. 248

    • Hightened senses (free) hody na vnímání mají +Auspex kostek. Náhlé extrémní podněty: WIT+RES(3) jinak -3 (oslnění atp.)
    • Sense the Unseen (free) WIT+Aus (reflexivní) nebo RES+Aus (záměrné) Vidíte nadpřirozeně ukryté / neviditelné věci.
    • Premonition (reflexivní free) RES+Ausp máte krátké vize upozorňující na skryté detaily nebo varující před nebezpečím
    • Scry the Soul INT+Aus/COM+Sub Vidíte aury, poznáte počet úspěchů věcí z: emoce, krevní rezonance, nadpřirozená podstata (upír, vlkodlak...), zda je cíl pod vlivem magie, zda cíl během předešlého roku spáchal diablerii. Crit může dát speciální informaci. Hledání někoho s daným rysem v davu má proměnlivou obtížnost (3-6?)
    • Share the Senses RES+Ausp(3) vnímáte smysly někoho jiného v dohledu. Pokud si toho nějak všimne a chce se vás zbavit, WIT+RES/WIT+RES.
    • Spirit's Touch INT+Aus (včerejšek ~3, 300 let atp. 6+) Získáte emocionální náhled do předešlých událostí spojených s nějakou věcí popř. do člověka, který s věcí zacházel
    • Clairvoyance INT+Aus(3-7?) nasajete informace z širokého okolí (městský blok atp.)
    • Posession (AM Dominate 3) (2 hody na Hlad) RES+Ausp/RES+INT pohledem do očí posednete něčí tělo (dost dílčích pravidel, pokud tělo zemře 3 vážná duševní zranění, hraní si na dotyčného MAN+Per/WIT+Ins)
    • Telepathy (+1 Vůle vůči nesouhlasícím upírům) předávání myšlenek auto, nedobrovolné čtení RES+Aus/WIT+Sub

Celerity - zlepšená rychlost a pohyblivost. Rezonance: Cholerická. p. 252

    • Cat's grace (free) Dokážete se pohybovat na napnutých lankách, po ledu atp. Automaticky uspějete v ověřeních rovnováhy.
    • Rapid reflexes (free) Dokážete reagovat bez jakékoliv prodlevy - nemáte postihy na obranu před střelbou bez krytu a ve svém tahu stihnete provést drobnou akci až v hodnotě 2 kostek zdarma.
    • Fleetness Můžete si přidat hodnocení celerity do nebojových hodů na Obratnost a 1x za kolo i do hodu na úhyb (k atletice)
    • Blink Takřka okamžitě se přemístíte až o 50 metrů a následně můžete normálně jednat. (Může vyžadovat hod DEX+Ath nebo i nějaký jiný) Pokud někoho napadnete, počítá se, jakobyste s ním byli v konfliktu už dříve.
    • Traversal DEX+Ath(3-6 podle povrchu a úhlu sklonu) Ohromnou rychlostí a setrvačností dokážete překonávat vertikální povrchy a i kapaliny a přesouvat se tak mezi místy či nepřáteli (až o počet úspěchů nad obtížnost - max cca 60 metrů vertikálně nebo 30 horizontálně)
    • Draught of Elegance Kdokoliv se napije vaší krve získá na jednu noc (nebo do dalšího krmení či Hladu 5) Celeritu s polovinou (zaokrouhleno dolu) vašeho hodnocení a vašimi schopnostmi.
    • Unerring aim (AM Auspex 2) Při střelbě se pro vás váš cíl počítá jako zcela nehybný (obtížnost 1, bez obrany). Cíl s Celeritou 5 to dokáže znegovat za 1 hod na Hlad.
    • Lightning strike Při boji na blízko se pro vás váš cíl počítá jako zcela nehybný (obtížnost 1, bez obrany) Cíl s Celeritou 5 to dokáže znegovat za 1 hod na Hlad.
    • Split second (může vyžadovat hod) V rámci možností můžete zasáhnout do Vypravěčova popisu dění a změnit svou pozici či provést reakci dřív, než se cokoliv stane (při překvapivém přepadení stojíte náhle za útočníkem, při výbuchu stihnete odskočit a krýt se, když skončíte v pasti a někdo za vámi zabouchne dveře, tak při jejich doklapnutí můžete stát na jejich správné straně atd.)

Dominate - Dokážete hypnotizovat lidi a ovládat jejich jednání. Když splníte tuhle hromadu dodatečných podmínek a pravidel: (Rezonance: Flegmatická. p. 254)

  • Není-li řečeno jinak, musíte se oběti koukat z očí do očí (pokud se tomu tato vědomě vyhybá, RES+Int/WIT+Awa).
  • V boji lze dominovat jen přímé protivníky.
  • Neovládáte-li telepatii, tak musíte mluvit a oběť vás musí slyšet a rozumět vám.
  • Upíři s nižší generací (tzn. ti "starší") než dominující upír mohou za 1 bod Vůle Dominate zcela ignorovat.
  • Dominate ovládá jednání, ale potlačuje myšlení - tzn. není možné jej např. použít k výslechu.
  • Oběť Dominate se neohrozí na životě.
  • Příkazy vedoucí ke zranění či smrti/zničení něčeho citově blízkého jsou odolávány.
  • Dominate neumí oběť přimět k něčemu, čeho není sama běžně schopna (usnout na místě atp.)
  • Pokud někdo vaší Dominaci odolá, získá proti vám imunitu až do konce příběhu
  • Vypravěč určuje konkrétní limity možností tak, aby Dominate byla jedna z mnoha disciplín, nikoliv univerzální nástroj na jakékoliv myslitelné psychické oblbování.

Ok, takže:

    • Cloud Memory (free) CHA+Domi/WIT+RES. Vyslovením příkazu "Zapomeň" přimějete oběť zapomenout na daný okamžik a pár předešlých minut. Proti "nepřipravenému" mortálovi si není třeba házet.
    • Compel (free) CHA+Domi/INT+RES. Oběť ihned vykoná krátkou akci, kterou jí přikážete jednou prostou větou. První příkaz proti "nepřipravenému" mortálovi v dané scéně není třeba házet.
    • Mesmerize MAN+Domi/INT+RES. Přimějete oběť ihned vykonat i složitější příkaz, k jehož zadání potřebujete adekvátní čas a alespoň relativní klid. Příkaz nesmí obsahovat žádné podmínky ani vyžadovat vlastní rozhodování. Proti "nepřipravenému" mortálovi si není třeba házet.
    • Dementation (AM Obfluscate 2) Man+Domi/COM+INT. Poté, co s obětí zahájíte nenásilnou interakci (rozhovor) na ni můžete duševně útočit a způsobovat povrchové duševní zranění. Mortál který padne do Impaired se duševně zhroutí, zatímco upír získá Nutkání dle vaší volby. Můžete napadnout i více cílů, ale za každý musíte hodem na Hlad zaplatit zvlášť.
    • Forgetful mind MAN+Domi/INT+RES. Můžete mazat či tvořit falešné vzpomínky - jednu za každý úspěch navíc. Pokud nehodíte kritický úspěch, pak jde spíš o zastření než mazání, resp. falešná vzpomínka bude nejasná a efekt se v případě přímého zpochybnění prolomí.
    • Submerged directive (free) Můžete použít Mesmerise k vložení příkazu do budoucna (spustí se v předem určené sitauci).
    • Rationalize (free) Oběti vaší Dominace se domnívají, že vše činily z vlastní vůle. Je-li to zpochybněno, WIT+Awa(3) na zpochybnění tohoto dojmu (a možná vlastní příčetnosti)
    • Mass Manipulation (+1 hod na Hlad) Můžete použít Dominate proti celé skupině lidí naráz (všichni vám musí vidět do očí).
    • Terminal Decree (free) Můžete použít Dominate k ukládání smrtících příkazů (oběť si háže na odolání)

Fortitude - Jste nadpřirozeně odolní. Rezonance: Melancholická. p. 258

    • Resilience (free) Zvyšte své Zdraví o svou Fortitude.
    • Unswayable Mind (free) +Fortitude proti jakémukoliv silovému ovlivňování (donucování, zastrašování, svádění) vč. nadpřirozeného (Dominate, Presence)
    • Toughness Přijaté povrchové zranění se snižuje o Fortitude (předtím, než ho rozpůlíte, minimálně na 1)
    • Enduring Beasts (AM Animalism 1) (na fámuly free) STA+Anim (na ne-fámuly). Na jednu scénu přidáte zvířátkům (v množství počtu úspěchů) Fortitude zdraví
    • Defy Bane WIT+Sur (pro reflexivní aktivaci). Po aktivaci můžete během scény změnit až Fortitude obdrženého vážného fyzického zranění na povrchové. Toto povrchové zranění nelze během této scény vyléčit.
    • Fortify the inner facade (free) Vaše mysl se při čtení jeví prázdná a vaše aura je na pohled bezbarvá. Obtížnost pasivních schopností se zvyšuje o polovinu Fortitude (zaokrouhleno nahoru), u oponovaných schopností si na obranu přidáváte +Fortitude.
    • Draught of Endurance Kdokoliv se napije vaší krve získá na jednu noc (nebo do dalšího krmení či Hladu 5) Fortitude s polovinou (zaokrouhleno dolu) vašeho hodnocení a vašimi schopnostmi.
    • Flesh of Marble (2 hody na Hlad) Vaše kůže nabyde barvu mramoru. V každém kole prostě ignorujete první obdržené zranění (vč. ohně, ale nikoliv Slunce).
    • Prowess from pain Během scény vám zranění nedává žádné postihy. Za každou úroveň zranění (povrchovou i vážnou) si můžete zvýšit jeden fyzický atribut o +1 (do maxima Blood Surge+6)

Obfluscate - Schopnost nadpřirozené nenápadnosti. Rezonance: Melancholická. p. 260 Obecně platí:

  • Není-li řečeno jinak, jde o mentální efekt - přístroje vás stále zaznamenají a lidé sledující prostor odjinud vás mohou vidět na obrazovkách / slyšet z repráků (musí být opravdu jinde - pohled na místnost přes kameru telefonu vás neodhalí).
  • Konflikt s nadpřirozeným vnímáním se řeší pomocí WIT+schopnost nebo RES+schopnosti proti vaší WIT+Obfl.
  • Lidé se vám pokusí vyhnout, i když vás nevidí, ale musí to být možné - pokud např. zablokujete chodbu nebo někoho zkusíte natlačit do kouta, tak Obfluscate selže, stejně tak když někoho napadnete nebo citelně ovlivníte (strčíte, selžete ve vybírání kapec atp.)
  • Obfluscate selže i pokud na něj začnete nesmyslně hřešit - např. mávání zbraní samo přitahuje dost pozornosti. Oběť přepadení si může proti Obfluscate hodit (náhlé ohrožení umožní prohlédnutí na poslední chvíli), nejspíš WIT+Awa/WIT+Obfl
  • Při používání Obfluscate můžete interagovat a komunikovat s lidmi ve vaší blízkosti, dokud přitom zůstanete tiší a umírnění (a pokud tito lidé nespustí povyk).

Schopnosti Obfluscate:

    • Cloak of Shadows (free) Jste skryti, dokud se nepohnete.
    • Silence of Death (free) Nejste slyšet. Schopnost potlačí zvuky ve vašem osobním prostoru (tj. nikoliv dopad hozeného předmětu atp.)
    • Unseen passage Jste skryti, i když se pohybujete (musíte být skryti předem, nemůžete "zmizet z očí")
    • Ghost in the Machine (free) Vaše Obfluscate začne ovlivňovat přístroje - lidé sledující kamery vás přehlédnou, odposlechy okolo začnou chytat šum atp. Pozdější přehrání záznamu efekt oslabí (stále budete rozmazaní, zvukový záznam bude praskat atd., což zvýší obtížnost vaší identifikace o +3, resp. vám to dává +3 kostky na ničení elektronického sledování)
    • Mask of Thousand Faces Pro lidi okolo vypadáte jako tuctový cizinec vypadající, že na dané místo patří. (Neovlivní to nikoho, kdo očekává samotu nebo společnost jen pár lidí, které poměrně dobře zná.)
    • Conceal (AM Auspex 3) INT+Obfl(2-6). Dotknete se menšího nehybného objektu (auto, malý domek) a na počet úspěchů nad obtížnost nocí (minimálně na zbytek této noci) jej skryjete.
    • Vanish (free) (musíte mít Cloak of Shadows) WIT+Obfl/WIT+Awa Jednou za scénu dokážete použít Cloak of Shadows a Unseen passage tak, že mortálům prostě přímo zmizíte z očí. Při kritickém úspěchu si vás mortálové ani nepamatují. Upírům můžete při kritickém úspěchu zmizet z očí, pokud se na vás zrovna v daný moment nedívají (ale viděli vás před chvílí a vědí o vaší přítomnosti)
    • Cloak of Gathering (+1 hod na Hlad, popř. víc) Můžete skrýt až svůj Důvtip dalších spolupracujících jedinců zdarma plus další za 1 hod na Hlad na jedince. Členové skupiny se navzájem vnímají. Zpozorování některého z nich neovlivní ukrytí ostatních.
    • Impostor Guise (musíte mít Mask of Thousand Faces) WIT+Obfl(4) (skrytý hod Vypravěče, kritický úspěch potlačí nutnost hodů na imitaci chování), MAN+Per (na imitaci chování). Můžete předstírat že jste nějaká jiná (konkrétní) osoba (po 5 minutách studia jejího vzezření). Musíte si předem nastudovat (alespoň 10 minut pozorování) její vystupování a chování, jinak nebudete schopni oklamat kohokoliv, kdo dotyčného nějak lépe zná (hod MAN+Per).

Potence - Nadpřirozená síla. Rezonance: Cholerická. p. 264

    • Lethal Body (free) I beze zbraní způsobujete mortálům vážná zranění a ignorujete Potence bodů brnění.
    • Soaring Leap (free) Jste schopni neuvěřitelných skoků (cca +5x Potence metrů do dálky nebo +3x Potence metrů do výšky)
    • Prowess Přičítáte si +Potence ke své síle stejně jako ke zranění v boji beze zbraně.
    • Brutal Feed (free) Dokážete v okamžiku nasát takřka všechnu krev oběti a můžete přitom utišit libovolně Hladu - a můžete to udělat okamžitě po úspěšném útoku svými zuby. Za každý bod způsobíte smrtelníkům 1 vážné a upírům 1 povrchové zranění.
    • Spark of Rage (AM Presence 3) MAN+Pote/COM+INT. Po aktivaci +Potence na manipulaci davu k násilí. Můžete použít na jiného upíra a při úspěchu jej donutit k hodu na zuřivé běsnění.
    • Uncanny Grip Dokážete se udržet na libovolném povrchu zdí a stropů (následná inspekce odhalí (INT+Inv) vašimi prsty způsobené poškození - tenké sklo se může při pokusu o tuto schopnost roztříštit a kartonový strop se nejspíš zřítí i s vámi)
    • Draught of Might Kdokoliv se napije vaší krve získá na jednu noc (nebo do dalšího krmení či Hladu 5) Potenci s polovinou (zaokrouhleno dolu) vašeho hodnocení a vašimi schopnostmi.
    • Earthshock (2 hody na Hlad) Praštíte do země (doslova, nejspíš pěstí) a vyvoláte šokovou vlnu. Všichni do 5 metrů si musí hodit DEX+Ath(3) - při selhání spadnou a ztratí tuto a příští akci, při výhře ztratí rovnováhu a ztratí tuto akci a pouze při kritickém úspěchu se následkům vyhnou. Ti, kdo vaši akci čekají, mohou svůj výsledek "posunout" o jedna.
    • Fist of Caine Zbytek scény doslova cupujete maso a rvete končetiny. Bojem beze zbraně způsobujete vážné zranění (všem, mortálům, upírům, vlkodlakům...)

Presence - Dokážete ovlivnit a manipulovat emocemi a pocity ostatních. Efekt Presence je velmi nenápadný a "přirozený". Efekty různých schopností Presence lze kombinovat, ale poskytované bonusy se nesčítají. Rezonance: Sangvinická. p. 266

    • Awe (free) MAN+Pres/COM+INT. Strhnete pozornost všech okolo a nabydete na hypnotické přesvědčivosti - získáte +Presence kostek na Vystupování a Přesvědčování (popř. další hody na Charismu). Ti co sou si vědomi vašeho působení mu můžou odolávat. Po konci scény se všichni vrátí ke svým původním názorům a postojům.
    • Daunt (free) +Presence na Zastrašování. Napadnout vás vyžaduje RES+COM(2). Nelze použít zároveň s Awe.
    • Lingering kiss (free) Už tak extatická moc vašeho polibku (=zakousnutí) se ještě dál znásobí a vaše oběti se na něm stanou závislými (použití je volitelné). Získáte +Presence kostek na hody Charismou proti danému cíli. Cíl si každý týden může hodit Vůlí proti obtížnosti ve výši vaší Presence - 3 úspěchy v řadě jej z vaší moci osvobodí.
    • Dread Gaze CHA+Pres/COM+Res. Na moment se ukážete ve své skutečné, bestiální podobě. Pokud selžete, mortálové jsou v šoku a dané kolo se mohou pouze bránit (upíry neovlivníte). Pokud vyhrajete, obrátíte mortály na útěk a upíři se mohou jedno kolo jen bránit (pokud nespálí váš počet úspěchů navíc Vůle, minimálně jednu). Při kritickém úspěchu přimějete mortály se namístě zhroutit hrůzou a upíry donutíte k hodu na běsnění ze strachu.
    • Entrancement CHA+Pres/COM+WIT. Na 1+počet úspěchů hodin přimějete oběť aby vámi byla zcela fascinována a získáte na všechny sociální hody proti ní +Presence kostek. (Oběť vám vychází vstříc, ale neohrozí sebe ani své blízké)
    • Irresistible Voice (AM: Dominate 1) (free) Dokážete používat dominate jen silou hlasu (bez pohledu do očí, ale nikoliv přes přístroje)
    • Summon MAN+Pres/COM+INT. Můžete si zavolat kohokoliv, na koho jste dříve použili Awe, Entrancement nebo Majesty nebo kdo se dříve alespoň jednou napil vaší krve. Oběť ví kdo ji volá a kam a efekt trvá celou noc.
    • Majesty (2 hody na Hlad) CHA+Pres/COM+RES. Nabydete božské (či pekelné) oslnivosti. Nikdo okolo vám nevzdoruje ani neodmlouvá a nedělá proti vám nic kromě případné vlastní obrany. Úspěch v hodu proti vám dá svobodu na 1 kolo (kritický úspěch na zbytek scény).
    • Star Magnetism (+1 hod na Hlad) Dokážete působit Presencí (Awe, Daunt a Entrancement - pro Entrancement je nutno vyslovit jméno oběti) skrze živá elektronická média (nicméně ne skrze záznamy nebo nepřímé zprávy)

Protean - Schopnost měnit a proměňovat vlastní tělo Rezonance: Zvířecí. p. 269

    • Eyes of the Beast (free) prohlédnete libovolnou tmou (včetně nadpřirozené). Vzhled vašich očí vám dává +2 k Zastrašování.
    • Weight of the Feather (free) WIT+Sur(3). Snížíte hmotnost a hustotu svého těla a předejdete tak zranění z pádů a srážek stejně jako spuštění tlakových a váhových senzorů a pastí.
    • Feral Weapons vaše nehty se změní v dlouhé drápy a všechny zuby se promění v tesáky s hodnocením zbraně +2. V boji "beze zbraní" udílíte smrtelníkům vážná zranění a upíři si povrchové zranění od vás nepůlí.
    • Earth Meld Splynete s půdou a zajedete do země (hlína, písek, kameny atp. - nikoliv asfalt, beton aj.) Pokud neupadnete do torporu, tak se další večer opět vynoříte. (Vnímáte své okolí "jako obvykle")
    • Shapechange Změníte se do zvířete vám odpovídající hmotnosti (máte jednu konkrétní zvířecí podobu - věština upírů má vlka, někteří kočkovitou šelmu nebo hada). Můžete dál používat disciplíny, u nichž to dává smysl.
    • Metamorphosis (vyžaduje Shapechange) Získáte jednu další podobu, která se navíc může lišit od vaší běžné hmotnosti (obvykle krysu nebo netopýra, někdy hady nebo velký hmyz).
    • Mist Form (1-3 hody na Hlad) Během 3 tahů se proměníte na mlhu (lze o 1-2 tahy zrychlit za cenu dalších 1-2 hodů na Hlad). Pohybujete se rychlostí chůze, vnímáte mystickým způsobem jako obvykle, ale nemůžete mluvit ani navázat oční kontakt. Můžete používat disciplíny nevyžadující fyzickou formu. Můžete být zraněni pouze ohněm, Sluncem a magií.
    • The Unfettered Heart (free) Dokážete přemisťovat své srdce. Obtížnost jeho zásahu kůlem mimo boj roste o +3, v boji vyžaduje kritický úspěch. Pokud vaše srdce někdo přesto probodne, můžete jej osvobodit za 1 hod na Hlad a úspěch v hodu STR+RES(5) - každý pokus trvá hodinu.

Blood Sorcery - Magie krve - ovládáte pár přímých magických schopností a navíc máte možnost provádět krvavé rituály. Máte-li při tvorbě postavy alespoň 1 tečku v Blood Sorcery, tak si můžete vzít i právě jeden jedničkový rituál (p.274-282) - další se musíte naučit za body zkušenosti. Rezonance: Sangvinická. p. 271

    • Corrosive Vitae (1 a více hodů na Hlad) Jedno kolo se soustředíte, otevřete si ránu a necháte vytéct krev korodující neživé materiály. Ta se během 5 minut prožere cca 35cm materiálu do všech stran.
    • A Taste for Blood (free) RES+Bloo(3). Ochutnáte kapku krve a určíte z koho pochází (člověk, ghoul, upír, další nadpřirozené bytosti atp.) a jaké má vlastnosti (např. Rezonanci, relativní Sílu krve atp). Kritický úspěch u upírů odhalí diablerii a generaci s odchylkou +-1.
    • Extinguish Vitae INT+Bloo/STA+COM. "Znehodnotíte" krev uvnitř upíra, jehož vidíte (jeho Hlad vzroste o 1, při kritickém úspěchu o 2). Oběť vás rozezná pokud vás vidí a uspěje v hodu INT+Occ/WIT+Sub.
    • Blood of Potency RES+Bloo(2+Síla krve). Na scénu si zvýšíte Sílu krve o 1 (při kritickém úspěchu o 2) a to i přes generační limit.
    • Scorpion's touch (1+ hodů na Hlad) STR+Bloo/STA+Occ. Proměníte svou krev na jed. Ten lze dát na zbraně (meče atp.) nebo plivat (DEX+Ath) nebo nechat někoho vypít. Jed způsobí vážné zranění smrtelníkům (i jediný bod zranění je navíc pošle do bezvědomí) a nepůlené povrchové zranění upírům (ti se ale můžou volitelně bránit STA+Fortitude).
    • Theft of Vitae WIT+Bloo/WIT+Occ. V mortálovi otevřete ránu kterou jeho krev vytryskne do vaší pusy (můžete se krmit dvounásobnou rychlostí). Způsobíte tím zranění, ale rána se následně uzavře a zmizí.
    • Baal's Caress (1+ hodů na Hlad) STR+Bloo/STA+Occ. Jako Scorpion's touch, ale i jediný úspěch smrtelníka zabije na místě a upírům způsobujete vážné fyzické zranění. Pokud upíra zraníte alespoň za jedno zranění, hodíte si později znovu a pokud uspějete, tak upír při nejbližším usnutí místo do upadne místo do spánku do torporu.
    • Cauldron of Blood (1 hod na Hlad a navíc 1+ skvrn) RES+Bloo/COM+Occ (COM+Fortitude). Dotykem (DEX+Ath) necháte oběti vařit krev v žilách a způsobíte jít tak hrozné utrpení a zranění. Smrtelníci umřou při jediném úspěchu, upírům kromě vážného zranění každý úsopch zvýši Hlad o +1.

Thin-Blood Alchemy - Krev Thin-Blooded upírů je moc řídká na to, aby vládli disciplínami, ale ukázalo se, že je dost slabá na to, aby ji bylo možné míchat s jinými substancemi a dosahovat tak pozoruhodných efektů. Obecně dokážete destilací a elixíry dočasně simulovat nižší efekty jiných disciplín, ale kolují legendy o mocných elixírech dávajících úžasné schopnosti až po schopnost ve dne bdít a chodit ve Slunečním světle. Viz p. 282, elixíry p. 284-287.


Alchymie vyžaduje krev upíra (hod na Hlad), obvykle krev smrtelníka s patřičnou Rezonancí a často i další přísady (které nejsou nutně vždy fyzické). Kvalita ingrediencí, jejich vzácnost a zajímavost postupu mohou přidat po kostičce.


Hodem na Hlad se platí zvlášť za vytvoření a za aktivaci při vypití elixíru (stejná cena jako u dané schopnosti emulované disciplíny). Při vypití si alchymista hodí na kvalitu práce - 2 úspěchy nic moc (slabý nebo zpožděný účinek) 4 jsou ok, 6 jsou zesílený účinek.


Při vzetí první tečky Alchymie si musíte zvolit svou metodu "destilace":

  • Ve vlastním těle - Alchymista vypije příslušný mix a transmutaci provede ve vlastních žilách. (Naráz může držet aktivní jen jednu schopnost.)
  • V těle smrtelníka - Alchymista nalije ingredience do smrtelníka a zaříkáním a emočním ovlivňováním provede transmutaci v jeho těle. Z jedné oběti lze tahat jen jeden elixír, ale to tak dlouho, dokud je držena ve stejném rozpoložení.
  • V aparátech - Toto je "klasický" postup využívající laboratorní vybavení. Umožňuje tvořite dopředu více typů elixírů, ale postrádá "polní pružnost".
< Disciplíny v Kostce >
Klany v Kostce Typy lovu v Kostce
Článek vložil sirien | CC Attribution 20.09.2018
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 73 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.09529709815979 secREMOTE_IP: 18.222.125.171