Hmm, tak to sem raději kopnu, ať to můžete posoudit sami. Loki se, myslím, mýlí, Hledanost je zcela přesná, protože je to fakt statistika toho, jak postavu hledají.
V 5E to bylo trochu jinak, staty tam byly tři (kladná a záporná reputace + mediální známost). Tohle je trochu významově posunuté. Ještě bych dodal, že si nejsem jist, zda k lepšímu.
Heat
Heat je statistika, která měří, jak moc na shadowrunnery a jim podobné doléhá tlak vymahatelů zákona. Protože runneři obvykle tu a tam nějaký ten zločin spáchají, jejich Heat může růst. Na konci každé herní relace si gamemaster hází 2K6; pokud hodí v součtu 9 nebo více, všem runnerům se zvýší jejich skóre Heatu o 1. Pokud je součet hodu 15 nebo více (pro ukázky, jak by se to mohlo stát, viz Tabulka modifikátorů Heatu, str. XXX), všichni runneři zvyšují své skóre Heatu o 2.
Modifikátory Heatu
Povaha práce spolu s přístupem runnerů určují, jak je pravděpodobné, že se jejich Heat zvýší – při použití chytré taktiky mohou dostat i odměnu. Negativní modifikátory by měly být kombinovány s pozitivními, čímž GM získá celkový modifikátor Heatu před tím, než si hodí. Pokud je celkový modifikátor Heatu - 4 nebo nižší, pak je nemožné, aby Heat vzrostl. Takže místo aby házel, gamemaster udělí runnerům bonusový bod Pověsti za to, že svou práci dokázali udělat opravdu potichu a bez zbytečné pozornosti.
Všimni si, že různé posuny reputace mohou pracovat jak pro, tak i proti tobě. Chodí to tak, že špatná reputace tě pronásleduje, i když se dostaneš do dobré party, zatímco čistý štít ti mohou zkazit lidé, s nimiž pracuješ. To nemusí být spravedlivé nebo fair, ale takhle to mezi lidmi funguje.
Tabulka modifikátorů Heatu
Pozitivní okolnosti Modifikátor hodu na Heat
Herní relace obsahovala intenzivní násilí + 1
Herní relace obsahovala vraždu + 1
Herní relace obsahovala nepřátelský kontakt s mocnou nebo prominentní osobou + 1
Herní relace obsahovala přímý kontakt s menším drakem + 1
Herní relace obsahovala přímý kontakt s velkým drakem + 2
Herní relace byla mediálně pokryta (včetně matrixového streamování) + 1
V teamu byl jeden nebo více runnerů s větší Pověstí nad + 10, nebo pod - 10 + 1
Negativní okolnosti Modifikátor hodu na Heat
Runneři provedli nelegální akci bez přitažení pozornosti - 1
Pan Johnson zatahal za páky, aby běh zakryl - 1
Runneři rozdali dostatečné množství úplatků, aby běh zakryli - 1
Runneři využili kontaktu u vymahatelů zákona, aby je kryl - 1
Runneři vynaložili dostatečnou snahu, aby utlumili drby o jejich zapojení do ilegálních akcí - 1
Team měl jednoho nebo více runnerů s Pověstí - 5 nebo méně a žádného s Pověstí 5 nebo více - 1
Aplikace Heatu
Účinky Heatu jsou zobrazeny v Tabulce efektů Heatu (str. XXX). Pokud mají runneři ve skupině rozdílné hodnoty Heatu, použij nejvyšší z nich.
Tabulka efektů Heatu
Heat Efekt
0-3 Žádný efekt
4-6 Doba rychlosti nástupu vymahatelů práva se zkrátí o 25 procent
7-9 Doba rychlosti nástupu vymahatelů práva se zkrátí o 50 procent
10 Jakmile runneři dosáhnou této úrovně, ten z jejich SINů s nejnižším hodnocením je spálen, označen za kriminální a při použití okamžitě spustí poplach.
11-13 Na každé volání vymahatelům práva proti runnerům reagují další 2 policisté navíc
14-16 Runneři jsou na seznamu nejhledanějších osob bezpečnostních složek jednoho z Velké desítky nebo velkého státu, což znamená, že se pravidelně musí vyhýbat pronásledování jejich příslušníky. Toto pronásledování může překročit státní nebo korporační hranice v závislosti na mezinárodních / mezikorporačních dohodách.
17 + Tlak ze strany nepřátel z předchozí úrovně se ještě zesiluje, takže po runnerech jde elita (třeba Rudí Samurajové nebo Sioux Wildcats). Pronásledování může pokročit jakékoliv hranice, pronásledovatelé mají nespornou přednost.
Snižování Heatu
Jak se na tebe Heat lepí, je jen přirozené ho chtít snížit, než se věci stanou fakt nepříjemné. Naštěstí mají hráči k dispozici hned několik metod, jak na to.
Práce kontaktu
Aby mohla využít tuto možnosti, musí mít postava kontakt v oblasti vymáhání práva nebo korporační bezpečnosti s hodnocením Konexí 3 nebo více. Pokud má, může pořádat o velikou laskavost – aby kontakt nechal pohřbít část jejích záznamů, zahladit věci u nadřízených a takové záležitosti. To stojí nějaký sociální kapitál, takže se Loajalita kontaktu sníží o 1. Na oplátku je kontaktem postavě i jejím kámošům, pro které si to její hráč přeje, snížen Heat o 2.
Úplatek
Takto svět funguje! Peníze promazávají kola… no, všeho. Za každých 1 000 nuyenů utracených za úplatky se snižuje Heat o 1. Každých 2 000 nuyenů má vliv na Heat pouze jedné osoby, ale pokud se to opakuje i pro ostatní, může být Heat snížen i na dalším kolem.
Zašití se
Nebudeš nějakou dobu pracovat a necháš tak Heat snížit. Za každý měsíc ve hře, kdy se schováváš, tvůj Heat klesne o 1. Maximální snížení, kterého můžeš touto cestou dosáhnout, jsou 3 body Heatu za rok.
Nalezení obětního beránka
Tato možnost vyžaduje trochu více kreativity hráčů a úvahu gamemastera. Runneři se mohou pokusit svalit vinu za jeden ze svých minulých přečinů na někoho jiného. Bude to zahrnovat nějaké testy Klamání, možná i Utajení nebo jiné související testy k umístění důkazů na správné místo a donucení lidí, aby uvěřili příběhu, který jim nutí. Snížení Heatu je různé na základě provedených akcí, ale mělo by být alespoň o 3.
Všimni si, že pokud je Heat snížen na 10, efekt této úrovně se v tomto bodě znovu nespustí. Pokud je snížen na 9 nebo méně, efekt po dosažení úrovně 10 se spustí znova.
Alternativní Heat
Základní model Heatu zahrnuje jediné hodnocení pokrývající všechny cesty, kterými mohou hráči Heat navyšovat. Nicméně gamemasteři se mohou rozhodnout dát hráčům více hodnocení Heatu na základě různých typů organizací, které by se mohly na postavy zlobit. Existuje mnoho způsobů, jak vytvořit více kategorií Heatu – může to být podle typu organizace (vymahatelé práva, organizovaný zločin, korporace, vlády), podle geografické oblasti nebo přímo pro jednotlivé korporace a státy. Gamemaster může buď navrhnout systém, který by mu vyhovoval, nebo používat ten jednoduchý s jedním hodnocením Heatu pro každého hráče.
Pokud je použito více hodnocení Heatu, pak hod na konci herní relace přidává Heat pouze u organizace nebo kategorie, které se běh konkrétně dotkl. Například pokud hráči hráli v Seattlu a gamemaster kategorizuje Heat geograficky, pak by se po runu házelo na růst Heatu v Severní Americe, ale ne na žádném jiném kontinentu.
Pokud se používá více hodnocení Heatu, gamemasteři by měli zmenšit rozsahy použité pro efekty Heatu uvedené v Tabulce efektů Heatu (str. XXX). Rozsahy by se mohly přepsat z 1-3, 4-6 na 1-2, 3-4 atp., nebo dokonce na jedno jediné číslo na každé úrovni.