Překlad Shadowrunu 6E

Drazí fanoušci cyberpunku,

jistě jste zaregistrovali, že v těchto dnech vychází již 6. edice hry Shadowrun. Vývojáři slibují celkové zjednodušení, core rulebook má mít pouze něco přes 300 stran. Předpokládám, že se někdy na podzim vrhnu do překladu, který by tak mohl být hotový někdy v příštím roce. Možná..., anebo také ne :)

Zde, na tomto chatu, chci průběžně referovat a komentovat svou práci. Pomohla by mi zpětná vazba, jako určitou ochutnávku můžete prolistovat překlad SR 5E, který je zde již také publikován. Vzhledem k tomu, že spousta věcí zůstane stejná, velmi mi to pomůže do další práce.
Napsal: Lethrendis
11.9.2019 14:41 - York
Šaman píše:
Ale je fajn, že se to vyvíjí. Chápu to teda tak, že 6e nepřekonává (nenahrazuje) třeba onu 2e, ale je to posunutý setting a nová kapitola? Ta SE (2e) myslím právě byla spíš stejná jako jednička, ale vylepšený systém.


Nevím, jak 6e, ale 3e v podstatě jen opravovala pravidla a nejasnosti z 2e a setting prakticky neměnila, takže je to čistý upgrade (nemá moc smysl hrát 2e). Přůběžně ovšem vycházely nové sourcebooky, takže se neustále rozšiřoval i setting. Třeba zrovna sourcebook Renraku Arcology Shutdown pro 3e obsahuje ta AIčka (nastíněno to ale bylo už v novelách Nezačínejte si s drakem od Roberta N. Charretta). Každá edice taky posune svět o několik let dopředu.

Mezi 3e a 4e je ale opravdu velkej settingovej skok danej hlavně tím restartem matrixu.
11.9.2019 14:47 - Šaman
Tak ty brýle/přilby s rozšířenou realitou byly už tehdy. Jen byl potřeba dobrý systém. A koukám, že se používala i slova jako technomancer, jen měla asi obecnější význam, než později. I to "want some ice cracked?".
11.9.2019 14:51 - kin
Každá edice posouvala časovou osu o deset let. To že ty změny nebyli tak výrazné, neznamena že nebyli. :)
Hlavně proto, aby právě dokázali držet krok s dobou a novými technologiemi.
11.9.2019 15:01 - Lethrendis
Každá edice posouvá čas, ale zároveň se mění i herní mechaniky. První až třetí edice byly postupnou evolucí, u nás byla druhá významná tím, že vyšla knižně v českém překladu. Zlomem byla čtvrtá edice, nejen kvůli Matrixu, ale protože se změnily mechaniky - plovoucí cílové číslo bylo nahrazeno pevným. Mimochodem, právě u čtvrté se fandové rozlomili, část z nich stále teskní po té třetí. Pátá edice byla vybroušením čtvrté a šestá je pokusem o zjednoduší páté. A čas plyne po desetiletích, takže se vyvíjí i vybavení, zejména Matrix dělá pokroky, zatímco ještě ve třetí to byla oddělená minihra a decker nebyl hratelnou postavou, od čtvrté dál už je Matrix provázený s reálem a funguje jako druhý astrální prostor.
11.9.2019 15:06 - Šaman
Trošku offtopic - taky si všímáte některých datumů ve starých hrách, scifi filmech, nebo SR? Už před dvaceti lety zachraňovala svět před emzáky agentura X-COM, před osmi lety byla pandemie VITAS, před čtyřmi lety jsme měli návštěvu zminulosti… a za rok a půl vzniknou trollové. A to jsem zapomněl na druhý výbuch Černobylu a vznik Zóny.
Přitom v době vytvoření těch děl to byly všechno vzdálené budoucí letopočty. Jsem zvědav na ten rok 2050 v reálu. :)
11.9.2019 15:07 - Jerson
York píše:
Autoři Shadowrunu měli vždycky až neskutečný odhad, kam se bude svět vyvíjet.

Kromě elektromobility :-) Historii Shadowrunu z druhé edice bych si rád přečetl znovu, když je to dneska vlastně také historie :-)

Mě právě zajímalo, jak to funguje s umělou inteligencí a případně nahráváním vědomí do počítačů, protože to v 2. edici nebylo a přitom autonomní boti jsou dneska realitou a autonomní roboti s rozvinutou osobností je asi brzy budou následovat.
11.9.2019 15:09 - Jerson
Šaman píše:
Trošku offtopic - taky si všímáte některých datumů ve starých hrách, scifi filmech, nebo SR?

No to mám právě namysli - rád se na tyhle "filmy z budoucnosti" dívám a srovnávám, jak na tom jsme dneska, co máme, co ne, a co je úplně jinak.
(A taky je to jeden z mála okamžiků, kdy si připadám skutečně jako čtyřicetiletý, když žiju ve své vlastní budoucnosti :-D )
11.9.2019 15:13 - Lethrendis
Na začátku 6E je na asi 5 stranách historie znova probraná, za možná měsíc to bude k dispozici. Jinak komplet, ale v angličtině, to najdete zde
11.9.2019 15:18 - Lethrendis
Jo a ještě bych dodal, že vliv na universum měly nejen jednotlivé edice, ale i 3 strategie na PC.
11.9.2019 15:25 - Lethrendis
A abych reagoval na elektromobilitu, už v rozšířeních ke 2E bylo vnitřní spalování zastaralé, elektrické články neefektivní a většina věcí používala vodíkové palivové články. Core-rulebooky takové prkotiny většinou neřeší, prostě to jezdí. Nahrát vědomí do stroje také jde, riggeři to dělají - pak řídí vůz pokyny mozku jako kdyby řídili své tělo. A cítí i bolest, když někde píchnou.
11.9.2019 15:38 - Jerson
S tím vědomím jsem to myslel tak, že by někdo nahrál celé své vědomí do paměti počítače, takže kdyby zemřel, tak se dá to vědom stáhnout a nahrát do nějaké simulace mozku, která se propojí s umělým tělem, a člověk je vlastně kyberneticky nesmrtelný.
11.9.2019 15:41 - York
Jerson: S touhle myšlenkou AFAIK Shadowrun 1.-4. edice nepracoval. Novější neznám.
11.9.2019 15:46 - Lethrendis
Není to ani v 5E a jejích rozšířeních, pokud si vzpomínám, a určitě ne ani v 6E kapitole o Matrixu.

Něco takového vlastně bylo částečně v jedné z těch PC her, v třetím dílu byla AI, která byla mrtvou deckerkou. Částečně, ne úplně, ale používala její vzpomínky a část osobnosti.
11.9.2019 15:52 - York
Lethrendis: Je fakt, že na myšlenku, že deckerova mysl uvízne v matrixu, jsem někde narazil. A to je asi ono.
11.9.2019 15:55 - Lethrendis
Tak to už bylo v 2E, v 5E a 6E to překládám jako zamčení - drží tvou mysl uvnitř.
11.9.2019 16:02 - Šaman
Říkám si, co by to udělalo s esencí - nahrát se do komplet kybernetického těla. Vlastně esence je to, co zabraňuje tomu nechat se 100% nahradit kyberwarem, tedy doáhnout té kybernetické nesmrtelnosti.
11.9.2019 16:04 - Lethrendis
Tak to je už, tuším 3E - říká se tomu kyberzombie. Ale postava tím končí, stává se NPC.
11.9.2019 16:08 - Jerson
Vzpomínám si, že jsem hrál s riggerem s esencí 0.1 ajrime magického léčení to téměř ničemu nepřekáželo, tak mě právě zajímalo, zda to dotáhli ještě dál a zavedli čistě kyvernetické existence. Za dvacet let od dneška mi něco takového - nebo alespoň simulace chování konkrétního člověka - přijde docela reálná.
11.9.2019 16:10 - LokiB
Lethrendis píše:
Na začátku 6E je na asi 5 stranách historie znova probraná, za možná měsíc to bude k dispozici. Jinak komplet, ale v angličtině, to najdete zde


Cool :)

2012 The Big D
January 1: During the traditional New Year's Message from St. Peter's Square, Pope John Paul IV denounces metahumans as abominations in the eyes of God. (Tír na nÓg)

In the Czech Republic, Czech Catholics rise up against the Vatican in response to the Pope's denouncement of metahumans.
11.9.2019 16:28 - Lethrendis
Esence tam je furt - je to game balance. V novějších edicích se tyhle téměř odlidštěné existence mají řešit roleplayingem a pomoci mohou různé kvality. některé jsou docela výživné.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.22447800636292 secREMOTE_IP: 18.207.136.184