Překlad Shadowrunu 6E

Drazí fanoušci cyberpunku,

jistě jste zaregistrovali, že v těchto dnech vychází již 6. edice hry Shadowrun. Vývojáři slibují celkové zjednodušení, core rulebook má mít pouze něco přes 300 stran. Předpokládám, že se někdy na podzim vrhnu do překladu, který by tak mohl být hotový někdy v příštím roce. Možná..., anebo také ne :)

Zde, na tomto chatu, chci průběžně referovat a komentovat svou práci. Pomohla by mi zpětná vazba, jako určitou ochutnávku můžete prolistovat překlad SR 5E, který je zde již také publikován. Vzhledem k tomu, že spousta věcí zůstane stejná, velmi mi to pomůže do další práce.
Napsal: Lethrendis
14.9.2019 00:07 - Lethrendis
Ehm... postavy si můžou v rámci hraní roleplaye vykládat ledacos, klidně i o dusnu / horku. Na název mechaniky používané na konci hry to nemá vůbec žádný vliv a vlastně ani souvislost. Stejně tak můžu říct, že to na konci sedánku "hodím si na Hledanost" přežije.
14.9.2019 00:24 - York
Hledanost mi přijde jako nejlepší varianta.
14.9.2019 00:51 - sirien
Lethrendis píše:
České výrazy spojující Horko a pronásledování jsou přenesené

já bych řek, že byly už v tolika filmech (a v různých frázích myslim i ve věcech jako Hříšní lidé atp., tam určitě taky někomu bylo někdy "horko", popř. bylo "někde pro někoho horko" nebo něco bylo "horký zboží"...) že to už neni přenesené, ale ustálené.

Mě přijde, že jen hledáš zástupný důvody, protože nechceš natvrdo říct, že to tam nechceš, protože se to Tobě osobně nelíbí. Což mi nějak hrozně skřípe. Kdybys řek narovinu že se přes to jako překladatel nezvládneš přenést, tak ok, ale jinak sem neviděl jedinej argument proti horku/dusnu, co by měl nějakou faktickou váhu.

Jako sám sem se při překladech sem tam nepřenes přes něco žádanýho nebo ustálenýho - třeba "deník postavy" mi tak zvonil v uších že sem to natvrdo přepsal na "kartu postavy" - ale narovinu sem to deklaroval jakože to dělám protože chci a ničí názor mě u tohodle konkrétního pojmu nezajímá (resp. že rozhodně nehodlám použít deník, bez ohledu na to co kdo napíše, jiným alternativým ke kartě sem byl otevřenej), abych to odlišil od termínů u kterejch sem byl otevřenej diskusi, typu že sem zkoušel prosadit Dějmistra, ale neobhájil sem ho tak sem šel ke komunitou žádanému a odargumentovanému vypravěči.
14.9.2019 07:39 - LokiB
Aegnor píše:
"Hej, ve městě začíná být docela dusno, co takhle vyvolat nějakou bouřku, aby se vyčistil vzduch?"


Já ti nevím, tyhle příklady jsou jak z učebnice, kape z toho inkoust.
14.9.2019 09:54 - Lethrendis
Tohle už jsem včera uzavřel a přepsal, takže jen krátce na Siriena: Nemyslím, že bych byl nepřístupný diskuzi. Ve skutečnosti byla velmi cenná - sám bych na Hledanost nepřišel - v životě jsem to nepoužil a dokonce jsem si původně ani nemyslel, že je to skutečné slovo. Následná debata mi pomohla se rozhodnout. Fakt za ní děkuju všem zúčastněným, dost mi to pomáhá. A protože jste pomohli, cítil jsem se i povinen vysvětlit, proč jsem se nakonec rozhodl pro Hledanost.

Teď už asi tolik nových termínů neobjeví (jsem na poslední straně předposlední kapitoly), ale až to budu číst a čistit, určitě budu znova jednotlivá slova převalovat v hubě a ještě se na názor obrátím.
14.9.2019 10:14 - Aegnor
LokiB píše:
Já ti nevím, tyhle příklady jsou jak z učebnice, kape z toho inkoust.

Tak sorry, že nejsem tak kreativní a schopný tvořit zajímavé věty. :-)

Lethrendis píše:
Ehm... postavy si můžou v rámci hraní roleplaye vykládat ledacos, klidně i o dusnu / horku. Na název mechaniky používané na konci hry to nemá vůbec žádný vliv a vlastně ani souvislost.

Ale ta mechanika se používá i během hry. Nebo se ty reakční časy policajtů řeší jenom na konci sezení? To, že je na někoho už příliš horko a rozhodne se to trochu zchladit, to se taky řeší jenom na konci sezení?

A to, že dáš hráčům do ruky žánrově vhodný výraz, který je zároveň názvem herní mechaniky (takže jakmile ho jeden hráč použije in-character, tak ostatní budou vědět o čem mluví) je vlastně naprosto nezajímavý a zbytečný.

Když postava řekne "hej, jsem dost hledanej a tak se musím držet při zemi", tak mi automaticky naskočí to, že je na každým rohu plakát s jeho fotkou a komentářem "Hledán živý či mrtvý, odměna XXXXX$". A nemyslím si, že by Heat měl vyjadřovat zrovna tohle.
14.9.2019 10:28 - Lethrendis
Ta mechanika má samozřejmě do hry dopad, postavy (i hráči) to mohou komentovat jak libo, klidně za použití vět s horkem. To máš to samé jako s existencí atributů třeba - také se to projevuje, ale postavy neřeší, kolik je jejich hodnocení toho a onoho. Přestože to mají hráči napsané na papírech.

Popravdě, v minulé edici to bylo asi lepší, mám ten dojem, nicméně teď Heat vyjadřuje přesně to, že po tobě jdou, takže ty plakáty nejsou od věci. Že to nemusí být jen policajti připomněl už Sirien.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.21013903617859 secREMOTE_IP: 100.26.182.28