Alnag
18.5.2009 23:42
Záznam z hraní D&D 4e - Amazing Adventures. Omrkněte také Sethiin zápis.
Autorská citace #81
22.6.2009 11:41 - Almi
Nachtrose: Vy jste ještě nidky nehráli 4E? Tak to jste měli spíš zkusit něco z KotS. Je tam pár zajímavých úvodních zápletek, na naučení se pravidel a hraní jak za potvory tak hráče ideálních (koboldi ti ukážou kompletní spektrum všeho). Col Fen už chce trochu cviku. Typicky třeba já jsem v jednom ze "zpracování" úvodní útok několika zvířátek hrál jako útok smečky nemrtvých zvířátek, protože to hráli zkušení hráči a tohle pro ně byla větší výzva.

Souhlasím s tím, že ti ghúlové na konci jsou docela silní. Ovšem tady se ukáže, jaký je stupeň a síla sehranosti družiny - bojuje se docela v sevřených prostorách, dá se toho využít. Pamatuji si, že já měl v téhl scéně dokonce i uprchlého ducha z předchozího encounteru (Aiss vzpomene :o))), a pak to teprve mělo grády. Postavy nesmí zapomínat na Druhé dechy, markování válečníka, klidně i total defense válečníka, pomoc druhému atp. Ti ghúlové jsou silní, ale aby se jejich kousnutí projevilo, musí už ochromit.

Každopádně: platí, že je klíčové ustát prvotní nápor, nebát se, když někdo padne na 0 hp. Není to smrt, jen se umírá a postava se dá zvednout. Daily power může rozhodnout souboj. Ovšem pozor, aby jí postava nevyplýtvala předčasně, což u začátečníků svádí a pak zoufale chybí (Sven v Col Fen geniálně použil Daily power, která za každý zásah hlavního bose i vyléčila drobně postavu, která ho hitla. To souboj rozhodlo).

A dvě rady pro GM (první mne naučil Lotrando):
1.) Pokud můžeš, odpal encounter power a akční body nestvůr tak rychle, jak to jde. I když se to nezdá, většinou se druhého kola a dalšího použití nemusíš s potvorou dožít :o))))
2.) Pokud postavy vyhrajou a je to o fous, tak na takové boje se pak vzpomíná dlouho. Ale musí to být s citem (jako ostatně vždy). Ideální je postavy trochu ukolébat a pak to stojí za to! :-) (Ovšem stejně mi toho beholdera včera zabili, ach jo! :o)))

a rada bonusová: pokud máš pocit, že je to na družinu moc a nechceš něco vynechat, prostě nech potvory nastupoat na scénu s určitým zpožděním, nebo dokonce postavy dopředu varuj. Ovšem nedej moc herního ani reálného času na přípravu, jinak se utopí v šíleném plánování :o)

..sakra, jsem nějakej chytrej! :-)
Autorská citace #82
22.6.2009 11:55 - Nachtrose
Nesesla se kompletni druzina, tak jsem misto Flalcrestu chtel nejaky "oneshot" a ne tak uplne to vyslo. Klerik prasknnul daily ( beacon of hope )uz u ducha pac tam taky solidne dostavali. Postupne jsem na scenu neuvadel monstra, ale postavy, jelikoz kouzelnik dostal skvely napad se tam zkusit tmou podivat a bouchnout tam nejake AoE. Zombici u vchodu s darkvision ho presvedcili o nevhodnosti tohoto napadu. Pri boji s ghuly pak byli temer permanentne imobilizovane nejmin 3 postavy, protoze nepadali save. A to me presvedcili o tom, ze wadenuv Fon of Life je aura, tak si kazdy hazel save 2x. Uznavam, ze jsme v tom meli vice zmatku nez jasno, vsichni, jak jsme tam sedeli. A chybel nam plnohodnotny striker.

Dalsi snad pujdeme Kobold Hall ve Fallcrestu, tak to snad bude snazsi. Jen se celkem desim toho draka na konci.
Autorská citace #83
22.6.2009 12:02 - Sethi
tak pokud si vzpomínám, tak zrovna v tomhle boji jsme se taky uváděli na scénu dost... postupně (protože někdo prostě musel běžet za tím duchem, že?)
Autorská citace #84
22.6.2009 12:50 - Merlin
Nacht: jak říká almi, pokud si nejsi jistej, jestli to postavy zvládnou, pošli jin další oponenty s dvou tříkolovým odstupem...
zatím se mi daří, že postavy přežijí většinu soubojů tak tak, ale přesto některým z nich občas zbyde i nějaká dejlka (není vhodná příležitost k využití)

případně zkus použít menší počet nepřátel, nebo slabší kousky a dopln to zajímavým terénem (pokud je terén kompletně obtížně schůdný, dělá to divy; nechaj občas někde díry zaváté sněhem, různé výstupky, vyšší místa, složitější terén, výfuky horké páry...)
Autorská citace #85
22.6.2009 13:27 - Nachtrose
No hlavne jsem pred timto sezenim nevedel, co ta parta vubec zvladne. Ted mam nejake "referencni mereni" se kterym muzu srovnavat, vim kde jsem delal chyby ja, kde hraci, na cem treba popracovat, kde trochu zvolnit. Doufam, ze se mi je podari ukecat na dalsi hrani driv nez za mesic, nez to vsechno zapomenu :-)
Co je ale nejdulezitejsi, ze jsme se tam vsichni neco priucili a pokud vim, vsechny to bavilo.

A jak jsem se ted koukal na toho draka z Kobold Hall, mozna nebude tak tuhej, jak se mi nejprve zdal, zvlaste kdyz ho srovnam s temi ghuly :-)
Autorská citace #86
22.6.2009 16:52 - Almi
Nachtrose: Jestli můžu doporučit, tak Kobold Hall je opravdu šílenej Dungeon Crawl. A navíc nudnej - půlka setkání postrádá logiku a dá se hrát jen se sebezapřením, chce to obecnou dohodu o přijetí nelogických faktů (téměř všechny pasti například) dopředu. Obecně to slouží jen jako ukázka herních mechanik. Například toho draka bych na Tvém místě udělal jako vyjednávací skill encounter s tím, že pokud postavy uspějí, drak pochopí, že byl někým manipulován a vypadne bez boje. Může se totiž ukázat, že mladý drak sem byl vlákán nějakými kultisty, kteří mu slíbili vládu draků...a že už přijde brzy...a blablabla = rovnou přechod na hraní KotS (je k dispozici dokonce i oficiálně na stránkách WotC). Navíc je ke KotC k dispozici i několik rozšíření, takže se dá v okolí Winterhaven docela solidně vyblbnout i bez návštěvy samotné pevnosti). A perlička - je tu někde na d20.cz i částečný překlad)

Jinak je ještě zajímavý nízko levelový quest třeba Menace of the Icy Spire (str. 4 Dungeonu 159 - je i na Stříbrném podnose nebo archivu ShadoWWWa, heslo d20.cz) - zajímavý skill encounter (průchod sněhovou bouří), zajímavý bojový encounter (sněžní goblini, zajímavé vychytávky terénu, mapka se dá jakžtakž vytisknout).

..a zajímavé inspirace se dají nalézt v Dungeon Delve, kde najdeš i inspiraci pro drobné zápletky, ale hlavně asi nepovedenější ukázky toho, jak využít terénu k výstavbě zajímavých pastí a jiných vychytávek přesně v duchu toho, co výše zmínil Merlin).
Autorská citace #87
22.6.2009 17:07 - Nachtrose
Almi píše:
Jestli můžu doporučit, tak Kobold Hall je opravdu šílenej Dungeon Crawl.


Z tohoto soudim, ze to prave naopak bude neco pro moji skupinku. :-) Zatim se nachazi prave ve fazi crawleru, kde je zajima spise boj ( aspon vetsinu ) a loot a tak. A priznam se, ze ja mel taky sve problemy s DMovanim. Skillchallenge bychom urcite nezvladli. Ten ma tak 2-3 sezeni jeste cas. Ale kazdopadne juknu i na ty dalsi, co jsi navrhoval.

Jeste doplnujici dotaz: jakou rychlosti a za co vsechno pridelujes XP? Za boje v Col fenu mi to vyslo jen pouhych 340 na osobu. A kolik davas za questy a tak vubec? ( pac Ušatka rikala, ze cinkate priblizne po kazdem sezeni. a za sebe premyslim, ze minimalne za boje budu davat dvojnasob )
Autorská citace #88
22.6.2009 17:19 - Lotrando
Pokud mohu poradit, tak dávej za questy. Tak klem 500, kolem páté úrovně dávej 1000. Ve chvíli, kdy přijdou SC, tak to půjde samo.

V podstatě by jsi měl mít 10 střetnutí na level. Mě to vychází 3 velký boje, 6x SC, to celé ve třech sezeních. Někdy čtyřech. Ale to je družina levelu 14, tam se to dost zpomaluje. Na prvních třech levelech jsem prostě dával co sezení to postup. Když ale budeš moc rychlý, zavalí vás pravidla. Systém pomalu přidává komplexnast a je dobrý mít v paži to co postavičky umí dřív, než se to zkomplikuje.
Autorská citace #89
22.6.2009 22:52 - Merlin
hmm...tak u mě postupují tak za 4-5 sezení
Autorská citace #90
22.6.2009 23:02 - Sethi
podle mě má něco takového smysl, když se hraje pravidelně každý týden... ale při naší frekvenci "jednou za čtrnáct dní když to náhodou vyjde" jsem docela ráda, že alespoň takhle ze začátku jedeme rychle... nejsem si jistá, že by mě bavilo dopracovávat se k paragánovi dva roky =)
Autorská citace #91
22.6.2009 23:02 - Alnag
My postupujeme často a rádi :)
Autorská citace #92
22.6.2009 23:06 - Nachtrose
U nas to zatim asi bude vychazet na jedno sezeni mesicne +-.
Autorská citace #93
23.6.2009 09:07 - Almi
Nachtose: V tom případě ber jedno sezení = level aspoň z počátku. Ale zapojit SC fakt doporučuji. Není to nic těžkého, fakt ne. Hezký návod je třeba Alnagovo překlady či výtvory (nejsem si jist, každopádně povedené) pro první DnD Day ve 4e. Myslím tím SC Bloudění divočinou, či Pitka v hospodě. Jedná se o klasická témata, takže pro hráče hezky představitelná a ty se to na tom naučíš. Ostatně o tom tu někde byla i hodně dobrá diskuze.

Obecně o expech se dá říct to, co psal Lotrando s tím, že z počátku je růst rychlejší (do 3. levelu téměř co hra to level, cca. do 8. levelu co 2 hry to level, pak se to pozvolna zpomaluje.

V pravidelné hře (cca. 3 hry do měsíce) jsme se za sezonu (v létě nehrajeme) dostali na paragon a dost jsme se s tím příběhově a herně vyblbli. Žádné - "cink, mám 11. level, jsem rázem navíc to a umím tamto." Byla příprava postav už kolem 9.-10. levelu aby to bylo zajímavé a nebyla nouze o zvraty. Zrovna Lotrando by mohl vyprávět, měl určitě několik bezesných nocí ale výsledek stojí za to).

Ve hře s Aiss a Alnagem je to trochu rychlejší. Jednak je to dáno "společenskou objednávkou", ale také tím, že díky zkušenosti hráčů jsou SC téměř pravidelně těžší (vyšší náročnosti, je třeba víc úspěchů), což je dáno kvalitou a složením hráčů (výborní vypravěči, silné osobnosti, úžasné herní scény a situace). Naopak souboje jsou méně časté, spíš jako třešnička na dortu a já tak vyškolen taktickým orgiemi z jiných skupin si (zatím) udržuji zdání bojové převahy..
..sice mi ji Sven narušuje, ale jeho zas sabotuje Aiss... a... ;o))))

..no, výsledek znáte z deníků více než dobře.
Autorská citace #94
23.6.2009 11:16 - Merlin
asi budu muset být k hráčům mírnější
Autorská citace #95
26.6.2009 00:27 - Sethi
dat ass.

proč jsem kylaru nesvedla sama?

totiž, proč kylara nesvedla mě?
Autorská citace #96
26.6.2009 00:39 - Alnag
Uši: Buď hodná, nech prostor i ostatním... :)
Autorská citace #97
26.6.2009 00:44 - Nerhinn
Alnag: Jůůůůů


Sethi: A jsi si jistá, že ten zadek patří Kylaře? Ty vlasy mi připadají takové povědomé, jako už bych je viděla na nějaké... hmmm... skice... netají nám Aissiny a Svenovy zápisky něco? :-P
Autorská citace #98
26.6.2009 00:46 - Sethi
ano. je na čase, abych odtajnila své úmysly.

naschvál jsem navrhla tenhle obrázek jako materiál na Kylaru, aby se náhodou nestalo, že by na něj třeba náhodou alnag narazil jinde a použil ho... jinak.

navíc, vidíte tam nějaký ocásek? no vidíte?

nevidíte.
Autorská citace #99
26.6.2009 00:55 - Alnag
Tak "oficiálně" je to Kylara. Je to totiž to... "umělecké jméno". Ad ocásek ... existuje ještě fotošop, drahoušku :)
26.6.2009 01:01 - Sethi
rád tančíš na ostří meče, že? =)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.061773777008057 secREMOTE_IP: 3.133.117.7