Produkty

Shako
2.6.2014 17:02
Končina
Končina je další české rpg. Na oficiální webu jsou ke stažení všechny tři základní knihy (Svět, Pravidla, Dovednosti). Základní přiručky by měli být zdarma, včetně aktualizací. Za další materiály ke hře by se měli platit drobné částky.
27.9.2014 19:09 - York
Gurney: Ukaž mi alespoň jeden RPG-related termín, na jehož definici se všichni dokonale shodnou ;)
27.9.2014 19:14 - Jerson
Co takhle aktualizovat popis v úvodu diskuse? Končina už není nejnovější české RPG.
27.9.2014 19:51 - Gurney
York: A stačí ti všichni pět lidí, včetně autora? :D

Mám lepší challenge - zkus si cool cizí slova přeložit do normálního jazyka než je začneš používat :)
27.9.2014 20:08 - sirien
York: nesmysl. Zaprvé to implikuje že současný "třetí" school je konečný stav. Pokud se vývoj posune, jakože se posune, tak co? Už jen z tohohle hlediska je ten termín hloupý a arogantní.
Zadruhé do toho termínu se hází hry druhé generace a rané třetí - jde tedy o zbytečný termín a tendence o new speak je očividná.
A zatřetí ten termín podprahově implikuje "middle of the road" - tedy něco co ještě nedospělo do dnešního krásného ideálu (což vysvětluje proč má někdo zájem o bod dva - normální číslo generace by mohlo naznačit že Boží Teorie Velkého Guru může být překonána! Nepřípustná hereze!)

Takže asi tak k tomuhle demagogickému nesmyslu.
27.9.2014 20:49 - York
sirien píše:
Zaprvé to implikuje že současný "třetí" school je konečný stav.

Asi stejně jako středověk vs novověk.

sirien píše:
A zatřetí ten termín podprahově implikuje "middle of the road" - tedy něco co ještě nedospělo do dnešního krásného ideálu

A nebo zlatou střední cestu ;-)
Popravdě hry N-té generace mi to evokují asi ještě víc. Druhá generace je určitě lepší než první, right?

Well, whatever. Já taky důsledně nepoužívám některé novotvary, které mi lezou krkem, takže vám vcelku rozumím.
27.9.2014 21:36 - ShadoWWW
Mně to zní směšně hlavně z toho důvodu, že se to aktivně používá jen na jednom diskuzním fóru na světě.
28.9.2014 00:23 - Gurney
...a radši se moc nezkoumá co to vlastně znamená, protože by se mohlo zjistit, že ne každý si pod tím představuje to samé a že možná jediná skutečná "definice" je "hry, o kterých jsme se já a mých pět kámošů dohodli, že se nám nelíbí".
28.9.2014 03:22 - sirien
York: že historici používají stejně dementní termíny (a umělci s jejich modernou atp taky) je argument na úrovni "ale pepíček mi TAKY rozlámal pastelky.

Ad zlatá střední cesta - v kontextu místa vzniku a autorů tohoto pseudotermínu tomu nevěřím a věřit nebudu, ten termín je očividně pokus o skryté pohrdání. Smůla, já i mnozí další jsme ho bez problémů odhalili.
28.9.2014 08:29 - skew
(kde ten termín vznkil?)
28.9.2014 15:25 - alefo
middleschool vymyslel aljen na rpgf

myslel tym hry, ktore uz nie su oldschool a este nie su moderne. pravidla zamerane primarne na boj, charsheet ma mnoho cisiel o boji, text knihy oplyva tabulkami, len gamemaster ma pribehove pravomoci. ad&d, d&d, gurpsy, shadowruny su middleschool.
28.9.2014 16:13 - sirien
"nie su moderne". Protože moderní hry jako třeba DnD 5e tak strašlivě moc sedí do tohodle vzoru, že? Skoro jakoby "moderní" bylo synonymem pro "to co se Aljenovi líbí".

Myslim že tuhle definici nemá moc smysl pitvat, šlo by to krok za krokem, ale její očividná účelovost je doočíbijící.
28.9.2014 16:29 - alefo
moderne myslim vsetko to, co zanechalo tabulka-kombat styl (fate napr.)

pojem sa pouzil este ked 5e nebolo ani v navrhu

v kazdom pripade intuitivne je kategoria myslim jasna
28.9.2014 16:38 - sirien
alefo píše:
pojem sa pouzil este ked 5e nebolo ani v navrhu

No a? Tím hezčeji to ukazuje nesmyslnost celého termínu, že - zbrusu nová a beze sporu moderně designovaná hra... a totálně narušuje celou definici.

Jinak ano, přesně - Aljenovi se nelíbí tabulka-combat hry a aby se vůči nim mohl vyhranit a neznít přitom příliš namyšleně, vymyslí si termín který na první pohled nevypadá jako odsouzení, i když jím je.

Tatáž story co "srdcolamy", v bleděmodrém.
28.9.2014 16:46 - York
sirien píše:
No a? Tím hezčeji to ukazuje nesmyslnost celého termínu, že - zbrusu nová a beze sporu moderně designovaná hra... a totálně narušuje celou definici.


Zbrusu nové a moderně nadesignované jsou i retroklony (nebo tedy alespoň v době vydání ;-)).

DnD 5e aplikuje moderní designové poznatky na koncept her z této skupiny (safra, ten termín se fakt nabízí). Což je přesně věc, kterou jsem tu ohlašoval před dvěma lety jako svůj designový záměr. Skoro by se dalo říct, že mi DnD 5e dalo za pravdu, že to není úplně blbá idea.

edit: Máš nejspíš pravdu, že Aljen to pravděpodobně myslel pejorativně (ostatně použil to v debatě se mnou ;-)), ale já to tak prostě necítím (narozdíl od hearbreakerů, tam to z to přímo čiší z představy lámání srdce).
28.9.2014 16:47 - Jerson
sharka píše:
Tak tvůj popis vlaku na útesu a sirienův vzdušný admirál mě inspirovali k přečtení a zamyšlení se nad tím. (Přece to nemůže být tak strašné, ne?) A popravdě, zas TAK strašné to není. Po přečtení anotací a úvodu mi svítily očička a natěšeně jsem scrollovala dál.

Já vím, že to není TAK strašné. Větší část věcí v popisu světa je jen nesmyslná a nefunkční, nebo prostě divná. Anotace a úvod jsou mnohem lepší než když si přečteš celý zbytek příruček.
Když by se upravily víly a satyrové, zkrátily se časové osy na desetinu (takže vy šlo o dvacetiletou válku a ne dvěstěletou), vyházely se popisy bohů a nasadil rozumný systém, mohl by to být dobrý svět. Ale nejspíše takový nebude ani v další iteraci.

A já přemýšlím, jak mohl autor víl dojít k myšlence, že tvor lidských proporcí a třetinové velikosti, navíc hermafrodit (co to v tomto kontextu znamená vůbec netuším) by mohl být vhodným sexuálním objektem průměrně rostlého mužského jedince jiné rasy.

Jinak jsem si všiml, že otázka čím satyrové krmí své novorozence nebyla zodpovězena. Taky jsem přemýšlel, jak se vůbec takové malé satyrče dostane ven z matky, která by mnohem dříve vykrvácela.

A ty popisy útoků na vzducholodě jsou fakt vtipné. Vůbec nechápu, proč musí být vzducholoď pancéřovaná, když jí nějaký ten průstřel moc nevadí. Ale což - ve světě, kde může 200 po pádu z mostu sedět ve vagónu visícím nad útesy nepřipoutaná mrtvola otce sedět stále na svém místě a držet v náručí mrtvolu dítěte je možné cokoliv.

Btw. to mi trochu připomnělo filmového Dooma, tam taky našli mrtvolu matky v náručí s dítětem, a nevěřili, že ho "chránila před vyhynutím". Určitě bylo mnohem pravděpodobnější, že ho chránila a dané pozici uchránila před útoky mutantů.
28.9.2014 16:56 - sirien
Jerson píše:
A já přemýšlím, jak mohl autor víl dojít k myšlence, že tvor lidských proporcí a třetinové velikosti, navíc hermafrodit (co to v tomto kontextu znamená vůbec netuším) by mohl být vhodným sexuálním objektem průměrně rostlého mužského jedince jiné rasy.

Sem se tomu delší dobu vyhybal, nicméně screw it...

...FAKT by mě zajímalo, jak si to sexuální otroctví u té 60 cm bytosti autor jako fyzicky představuje. Přiznávám, že mám v tomto směru značný deficit jakékoliv osobní zkušenosti a moje představivost není tento deficit schopna plnohodnotně zaplnit. A to jak co se týče samotného aktu, tak co se týče samotného sexuálního instinktu, protože srsly - 60 cm? to sahá kam, někam nad kolena?


EDIT: jen tak mimochodem to zhruba odpovídá představě toho, že by průměrná současná česká žena (av. ~167 cm) měla mít sexuální styk s ~PŘESNĚ PĚTIMETROVÝM mužem (vážícím nejspíš něco přes půl tuny).

Aby to bylo naprosto jasné - představa běžného muže souložícího 60cm vílu je adekvátní představě toho, že má běžná žena sex s dvě patra vysokým gigantem o váze tažného koně.

How sexy is that, hm?
28.9.2014 17:10 - shari
Killer satyry tam očividně chcou. Vílí sex-balónky očividně taky. (A enerské sexuální otrokyně, které to otroctví berou jako čest a povinnost jakbysmet.) Čím víc se v tom kdo bude rýpat, tím víc 'argumentů' bude pro ně vymyšleno a budou absurdnější a absurdnější. Ne že by to nemusela být sranda, ale já po odpovědi, co jsem dostala na ofik fóru, tuhle záležitost vzdala.
Siriene, nevím, jak ty, ale já tyhle podrobnosti vědět nechci. :D (ale max. výška víly je 90 cm, což je cca do pasu, takže...[domyslete si sami])

Jerson píše:
navíc hermafrodit (co to v tomto kontextu znamená vůbec netuším)

Nechtěli se patlat s vílími samci? :)
28.9.2014 18:44 - Me-dea
Když je víla hermafrodit, neměla by to být spíš "ten"? Jako "ten" hermafrodit? Nebo "to"? Já vím, že je to pitomá otázka, ale jakého rodu jsou v češtině vlastně hermafroditi?
28.9.2014 18:44 - skew
Jerson píše:
co to v tomto kontextu znamená vůbec netuším
V prvé řadě to z pohledu nevědomého člověka znamená hot girl on girl action! Co chtít vědět víc?

Jak byJerson píše:
mohl být vhodným sexuálním objektem průměrně rostlého mužského jedince jiné rasy.
? Opatrně.
Jinak D&D 3.5e na to poskytuje nějaká mechanická řešení:
Třbea tenhle feat.
S překlepem i tenhle feat
Nebo některé rasy to mají rovnou v názvu.
Pak jsem měl pocit, že by se příslušným kouzlem vyřešilo všechno, ale po přečtení koukám že je to diskutabilní.

(sakra, Sudden Willow Strike feat zněl tak slibně a nic...)
28.9.2014 19:00 - chrochta
Jersone, pancéřovaná vzducholoď byla první věc - kromě toho, že popis světa je takový "zajímavě atmosférický"- kdy se mi začaly v hlavě protáčet naprázdno kolečka. Víly ("upravit popis společenského postavení") a satyry ("blbost na n-tou; kočičí lidé by byli efektivnější bojovníci") jsem přešel, ale... pancéřovaná vzducholoď? Když za běžných okolností léta bezpečně mimo dostřel i raně novověkých palných zbraní? Americká Akron měla vztlak 187 tun, vnitřní konstrukce vážila cca 114 tun a tak na užitečnou hmotnost zbývalo 73 tun: palivo 50-57 tun, olej 1-1,5 tuny a posádka obvykle byla jen 60 lidí (plný stav ale byl 91 lidí) ke vzducholodi a 20 lidí k letadlům (plus samozřejmě pětice letadel a jejich palivo).

Sharka: Ano, chtějí, a nenechají se kvůli tomu zastavit takovými věcmi jako selský rozum, logika, příčetnost, názory potenciálních hráčů...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.077463865280151 secREMOTE_IP: 3.139.240.142