LokiB píše:
Zase malinko relativizování ...
Ach jo. Já si sám říkal, napiš tam disclaimert, že jsou i hráči, pro které to neplatí. Jenže pak převážilo: Ale ti jsou protipříkladem i proti tvrzení, na které reaguju, takže to tam nemusím psát, ne? No, zjevně musím.
LokiB píše:
nebo stále ještě náhoda vítězí?
Nejde o to, aby vítězila, ale aby nebyla převálcována. 33% není šance, se kterou bych byl přímo pohodlný, ale rozhodně není ani nijak malá. A 12% sice je tak troch formální, ale taky to může překvapit, takže ten prvek nejistoty tam je.
Tronar píše:
Tohle me zajima. Proc? (vseobecne, ne jen ve vztahu k DH)
Protože když ti staty přebijí náhodu, tak přijdeš o možnost vytvořit suituaci nejistoty, kdy sice existuje naděje, ale nic není jisté. Kdy nevíš, kdo bude ten, kdo se octne v potížích, a kdo mu naopak půjde pomoci (i když se to dá trochu odhadnout), trochu toho gemble gamingu, s těmi napínavými momenty. Vystihnutí toho, že někdy si ani mistr nemůže být jist a mpůže přijít i štěstí začátečníka. U některých herních stylů je to sice jedno, ale pro jiné je to klíčové.
A hlavně za to nedostaneš nic na oplátku, protože to, že něco zvládne pouze mistr svého oboru, a v něčem už tento nechybuje (což je zas důležité pro jiné styly), dostaneš snáze a elegantněji přes klíče, svolení k hodu/automatickému úspěchu. Ty můžeš cíleně nadesignovat jako tvůrce hry, nebo je snadno implementovat jako PJ svou úvahou (vlastně to děláš automaticky). Což o zajímavém náhodném hodu nelze říci ani náhodou.
Takže je to volba zero-lost. Někomu tím škodíš, jinému nepomůžeš. U homebrew systému OK, u úzkoprofilové hry nic moc volba, u hlavního proudu solidní fail.
Slaan3sh píše:
Ne? Já myslel, že u oDrD je to třeba pro hráče zloděje denní chleba.
Nehrál jsem (moc) oDrD, ale tohle mi nepřijde jako úplně věc systému (byť mohl mít vliv). Ale fakt jsem to nikdy nezažil. Jak to vypadá? Proč to hráči dělají? Baví se u toho, nebo jsou spíš nespokojení? Jak reaguje PJ? Kdy to nastává? Při zásecích nebo i při plynulé hře? Já fakt nevím a seriozně se ptám. A proto ti taky nemůžu dát příklad pro tu svou úvahu, nevím, u jaké situace ten "nešvar" nastane.
Píše:
já to třeba rád nemám a v podstatě nikdy takto nehraju.
To ti rád věřím, ale DH si nejspíš koupí i lidi, co jo, a bylo by fér, aby jim fungovala, když si za ni zaplatili. Což neříkám, že nefunguje, jen vysvětluju, proč argument "já takhle nehraju" není moc validní.