LokiB píše:
Jak přesně implikuje "nebýt náročným hráčem" výsledek "budu se přizpůsobovat slabé hře ostatních"? To tam takto zaznělo? Protože mně to nedává smysl.
Sparkle mluví o tom, že player skill je o znalosti pravidel, taktických postupů a podobně. Takže pokud bude hráč jediný, kdo bude znát výhodnou taktiku proti nestvůrám, a kombinaci manévrů různých postav, ale ostatní hráči tuhle taktickou část bude ignorovat, tak tam jeden nemá ani možnost hrát jinak a musí se přizpůsobit.
Představuju si to tak, že třeba vhodná taktika je přiblížit se na dosah, seslat na nestvůru ochromující kouzlo, během jeho trvání na ní střílet, zatímco se bojovníci přiblíží a následně skupinově zaútočí.
Ale když jeden válečník neznalý taktiky prostě rovnou naběhne na nestvůru, zatímco zloděj řekne, že bojovat nebude, protože je to riskantní, tak hráč kouzelníka s vysokým player skillem na stejně smůlu.
Nebo když takový hráč ví, že je vhodné s NPC jednat napřed slušně a zkusit dovednost získání důvěry, ale jiná hráč ji na začátku urazí a pak vystupuje samolibě, tam opět dotyčný hráč se musí ostatním přizpůsobit, a třeba přistoupit na to, že se informace z NPC musí vždycky vymlátit nebo dostat pomocí magie.
Já to třeba vidím v kroužku DDM, kde mám 18letého hráče (před pár lety hrál se mnou Omegu) a 14letého, který je zvyklý všechno řešit silou. Ten druhý má k dispozici gang, ale neumí ho využít, a je zvyklý všechno řešit pomocí násilí skrz svou postavu.
Nicméně se toho prvního hráče ptá, co by měl udělat, jak by měl mluvit se šéfem jiného gangu, jakou taktiku použít při obkličování tábořiště, a podobně.
Lerhrendisi, co jsem pochopil, tak o introvertních a neprůbojných hráčích nebyla řeč.