Dvojče padoucha týdne - Hua-Kal

"Ne. To není možný... Dyk sem ho právě zabil!"
Cítil, jak mu vlasy na zátylku vstávají hrůzou. Pomalu vystupoval ze stínu - cizokrajný hábit, dlouhé copy mastných vlasů, protkaných podivnými ozdobami. Černé oči se leskly, potetovaný obličej příšerně šklebil. Byl to on... a přece nebyl. Smrt ho nějak změnila, byl jiný. Lesk v očích už nebyl šílenstvím, byla to zosobněná bolest a temnota. Neřekl ani slovo, jen jednou rukou náhle opsal veliký kruh. A tu druhou sevřel v pěst. Něco v ní křuplo, zároveň pocítil ostrou bolest u srdce. Kousl ho tam ten nejodpornější malý chlupatý pavouk, jakého kdy spatřil! Posledním zábleskem vědomí spatřil malou voskovou figurku, zlomenou vedví, jak vypadává z té pěsti...
Napsal Rytíř
Hua-Kal je temný stín čerstvé legendy místního podsvětí Hua-Mala. Je to jeho mladší dvojče, ještě šílenější a zvrácenější než on. Ovládá magii a činí mu nesmírné potěšení zastrašovat, děsit a očarovávat lidi kdykoli je to možné a kdykoli se mu zachce. S Malem jsou si opravdu k nerozeznání podobní, mají dokonce i velmi podobné držení těla a pohyby, byť v boji je záhy zřejmé, že Kal nemá ten intuitivní smysl pro rytmus boje jako jeho bratr. Co je nejvíc odlišuje (ale je velmi těžké si to uvědomit), je tetování - Kal má ten samý vzor jako Mal, ale zrcadlově přenesený na druhou tvář; má ho tedy na levé líci. Udělali jim ho v rodné vesnici, aby je mohli odlišit, protože už jako malí bratři znežívali svou podobu ke klamání ostatních.
Hua-Kal
Kal se sice drží v pozadí a nikdy s nikým osobně nejedná, ale je to on, kdo oba bratry žene v před, kdo jim stanovuje cíle a kdo je usměrňuje. Mal je v podstatě fatalista, je mu jedno co se stane - záleží mu jen na tom, aby byl spolu s Kalem. Ten na staršího bratra navenek tolik vázaný není, ale nezastaví se před ničím, aby ho zachránil, případně pomstil.

Historie

Hua-Kal byl v učení u šamana svého kmene, který ho naučil nejrůznější rituály a magické obřady. Kal měl odmala velké nadání, ale nijak ho nezajímalo léčení nemocí, ani věštění dobrého lovu nebo příhodné svatby. Fascinovala ho černá magie woo-doo, s jejíž pomocí bylo možné na dálku spoutat nenáviděnou osobu svým hněvem, oslabit ji nebo potrápit nočními můrami. Když šaman zjistil, že nevychovává nástupce, ale amorálního šílence, vyhodil ho ze své chýše a nechal vyloučit z kmene. Mal odešel s ním. Té noci se ale oba vrátili - Mal zranil náčelníka a zabil mu syna, sebral mu taky náčelnický odznak, ebenovou hůl. Kal zase svou magií na smrt zranil starého šamana a vybrakoval mu chýši. Šaman je ale svým posledním dechem ještě stačil proklít...
Od té doby jim jejich stará země již nebyla domovem a žádný kmen je nechtěl přijmout mezi sebe. Po dlouhém putování se tak dostali až do cizích zemí za mořem, do civilizace. Kal si záhy uvědomil, že tady již starcova kletba neplatí. A tak se tu usadili a pomalu zabydlovali.

Ve hře

Kal se ani na okamžik nezamýšlí nad možností změny svého chování nebo postupů. Ve sklepení jejich doupěte si vybudoval vlastní verzi barbarské šamanské svatyně a provozuje je stejně, jako by byl u nich v džungli. Za pravdu mu dává fakt, že tady funguje stejně dobře jako doma... ne-li lépe. Dělá mu dobře, že se jich lidé děsí a dělá mu dobře, že pro své rituálny postupně získávají další a další diváky a účastníky. Vlastně si kolem sebe (napůl nevědomky) budují vlastní kmen tak, jak ho z bývalého domova znají. Kal naprosto pohrdá ženami a jejich vnady ho vůbec nelákají. Nevadí mu, že je jeho bratr v tomto ohledu jiný, protože oba je shodně považují za otrokyně a mužům podřízené bytosti bez vlastního rozumu a iniciativy. Své muže vedou k mnohoženství a absolutní tyranii vůči nim, což je bezesporu jedním z důvodů, proč jsou chlapi u nich tak spokojení. A zatím se nenašla žena, která by je vyvedla z omylu a dala jim pořádně za vyučenou.
Než se naučil teleport, Kal měnil svou podobu na někoho jiného (jde mu to dobře, cvičí se v napodobování postoje i řeči) a sledoval tak bratra jako jeho opravdový stín, aby ho v případě potřeby chránil. V současné době má nad čím bádat, postoupil na úroveň a rozhodl se proniknout do tajů Tvorby divotvorných předmětů; nicméně v případě velkého ohrožení může tuto léty prověřenou taktiku s Malem znovu použít.
Kal je nicméně již natolik zvyklý na to, že sesílá kouzla neslyšně jako neviditelný zpoza bratrových zad, že to bude pravděpodobně dělat dokonce i v případě, že vůbec nebude vadit, když ho někdo uslyší... z tohoto důvodu dokonce ani vůbec neumí kouzla té nejvyšší úrovně, jakou by mohl normálně sesílat!

Taktika v boji

Základním prvkem taktiky Mala je, že k sobě naláká protivníky, kteří očekávají fyzický boj. Ve vhodnou chvíli (načasování mají bratři opravdu perfektní) udělá Mal nějaké rychlé gesto a ve své rodné řeči, pro místní zcela nesrozumitelné, pronese jedno libovolné slovo - většinou nepřátelům nadává. Kal zatím neviděn a neslyšen na ně sešle jedno ze svých kouzel; jaké, to záleží na situaci, oblíbené je např. oslabení na vůdce nepřátel nebo kletbu; když je třeba něco na pohled efektnějšího, pak většinou žhnoucí paprsky.
Zatímco Mal bojuje, Kal ho podporuje kouzly. Proti větším skupinám slabších protivníků používá plošná kouzla působící na morálku, proti silnému protivníkovi pak obvykle nejprve oslabení a potom fantóma.
Kal nechodí se svým bratrem neustále, naopak, od té doby, co mají své dobře střežené sídlo, zdržuje se převážně v něm. Díky kouzelnému náramku se s ním Mal dokáže v případě nouze spojit a on se pak k němu teleportuje - samozřejmě již jako neviditelný. Když kouzlí, Kal vždy dělá maximálně teatrální gesta (ano, i tehdy, když ho nikdo nevidí) a na každé kouzlo používá nějakou prazvláštní, většinou dost nechutnou materiální složku. Obvykle to bývá část nějakého zvířete nebo hmyzu, naštěstí většinou sušená. Většinou. :) Když na někoho sesílá kletbu nebo nočnímůru, vždy to doprovází dlouhým rituálem, propícháváním figurky špendlíky, apod. Pokud má k dispozici něco, co oběti kouzla patří, jeho kouzla mohou být díky tomu silnější! Záleží na vaší úvaze, vytvořte pro to klidně i novou odbornost a dejte mu jí namísto Zaměření na školu.

Vybavení

Vybavení Mala (i Kala, ostatně) je přesně takové, jaké se dá čekat od jen zpola civilizovaných divochů: prapodivná směs jejich původních a moderních věcí, patřičně uválená a potrhaná, doplněná nejrůznějšími fetiši, amulety a přírodními ozdobami. Přestože s Kal nikdy nemyje a je to na něm vidět, kupodivu nesmrdí na dálku tak, jako jeho bratr. Může za to jeden z jeho fetišů, díky němuž smrdí všemu s čichem tak, že ho onen tvor nedokáže lokalizovat ani stopovat. Magické vybavení si bratři přinesli s sebou, Kal je navíc schopen něco si udělat i sám, i když teprve krátkou dobu, učí se to metodou pokus omyl.
Má několik slabých amuletů a propriet, nejvíce si ale cení svých kožených náloketníků, které ho chrání před zraněním. Díky Alchymii má také spoustu užitečných předmětů typu bleskovec, kyseliny, protijedu, atd.

Herní statistiky

Hua-Kal, lidský muž, Čar 12; N 12; středně velký humanoid; VT 4+11k4+24; 55 ž.; Inic. +3; rychlost 30 stop; TZ 20 (dotyk 13, zaskočen 17); nůž +8/+3 (1k3+2, kritika 19-20/x2); Přes. ZCh; Zvl. schopnost - pomocník; Výdrž +7, Ref +8, Vůle +11; Sil 14, Obr 16, Odl 15, Int 12, Mdr 14, Cha 18.
Dovednosti: Čarozpyt (10), Profese (výrobce fetišů :o) ) (10), Předstírání (15), Řemeslo (alchymie) (10) a Soustředění (15).
Odbornosti: Uhýbání, Sesílání v boji, Zaměření na školu (zaříkání), Tiché sesílání, Zlepšená iniciativa, Tvorba divotvorných předmětů.
Předměty: mistrovský nůž, náloketníky obrany +6; amulet přirozené zbroje +1; amulet zvířat - 1x denně umí mluv se zvířaty; plášť ochrany +1; pepřový náramek - nenalezitelný čichem.
Kouzla: 0. úrovně - dotek únavy, mágova ruka, mrazivý paprsek, mystický znak, najdi jed, najdi magii, slyšiny, světlo, zpráva, 1. úrovně - břichomluvectví, očaruj osobu, porozumění jazykům, štít, změň svůj vzhled, 2. úrovně - dotek ghúla, hypnotický vzor, neviditelnost, slepota/hluchota, žhnoucí paprsky, 3. úrovně - hadí znak, rozptyl magii, sugesce, upíří dotyk, 4. úrovně - fantóm, mocná neviditelnost, oslabení, uvrhni kletbu, 5. úrovně - noční můra, teleport

Alternativy

Pokud hrajete v klasickém Dnd světě, bratři mohou být potomky nějakého pronároda, případně kříženci lidí a tohoto pronároda (nabízí se skuruti, gobři, orkové, nebo něco na ten způsob). Jen je potom třeba upravit náležitě jejich statistiky... Pouze pozor na to, aby při této úpravě díky bonusovým VT nebo opravě k úrovni nepřišel Kal o možnost teleportace! To by dost měnilo celé chování našeho brutálního týmu, takže pozor na to. Ale to by snad nemělo hrozit, rezerva je poměrně velká. :) Ostatní úpravy stran jejich chování jsem již nastínil v části Ve hře.
Napsal Rytíř 31.07.2006
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 0 příspěvky.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11089396476746 secREMOTE_IP: 54.172.169.199