1.Kouzelník
Navzdory možnostem není příliš zajímavou volbou. Záchranou může být multipovolání – 1 úroveň čaroděje a dále již úrovně kouzelníka. Lehce zaostává v množství sesílaných kouzel, ale z čaroděje si může propůjčit mnoho užitečných schopností.
2.Čarodě
jJeden z mé posvátné triády. Zde jsou v podstatě 2 možnosti. Krevní linie (nebo-li rody) imponující mladému čaroději ledu zahrnují živlovou a arktickou. Takže se podíváme o něco podrobněji.
Živlový rod
Přidává dovednost povolání znalost (sféry), která se používá dost často (zejména identifikace sfériků a jejich možných slabostí).
Bonusová kouzla
Hořící ruce (3.) *, sežehující paprsek (5.) *, tělo živlů I-IV (9., 11., 13., 15.) a roj elementálů (19.) jsou určeny do nepohody a vytknout jim nejde nic. Přivolání elementálů (17.) je již ve srovnání s rojem elementálů výrazně slabší a omezuje možnosti přivolání bestií. Ochrana před energií (7.) pouze doplňuje obraz elementálního čaroděje.
*Deskriptor těchto kouzel a jimi způsobená zranění se mění dle zvoleného elementu čaroděje.
Bonusové odbornosti
Seznam možných bonusových odborostí je vyplněn zajímavými volbami – uhýbání, zlepšená iniciativa, zesílené kouzlo, drtivý útok, velká výdrž, bleskové reflexy, zaměření na dovednost (znalost - sféry), bojové finesy. Z pohledu čaroděje jsou nejzajímavějšími volbami první 4.
Rodová mystika
Dovoluje pozměnit typ zranění magií na vybraný element (a mění se tím i deskriptor sesílaného kouzla). Pro ledového mága volba elementu jasná. Volba provedena mezi čtveřicí živlů na 1.úrovni již nemůže být změněna. Alternativu představuje mutovaná rodová linie - prvotní (při uplatnění archetypu divokokrevního čaroděje), která přidává bonus +1 ke zranění způsobenému vybraným typem elementální magie.
Rodové schopnosti
Živlový paprsek (1.úroveň) (Kou)- 1d6 + 1/2 úrovně čaroděje (zranění chladem - nebo jiným vybraným elementem) - celkem v pohodě, dosah 30 stop. Lze použít (3+ bonus charismatu)xdenně. Nic světoborného, existují mnohem lepší možnosti.
Odolání živlů (3.úroveň) (Zvl) - 10 od 3.úrovně a později (od 9.úrovně) odolnost 20 vůči zranění mrazem a ledem. Slušné.
Výšleh živlů (9.úroveň) (Kou)- výbuch s poloměrem 20 stop, který způsobuje 1d6 zranění vybraným elementem. Ti, kteří se ocitnou v dosahu kouzla, můžou zredukovat zranění úspěšným záchranným hodem na reflexy (TO je 10 + 1/2 úrovně + bonus k charismatu). Na první pohled vypadá jako ohnivá koule se zvoleným živlem. Je však nutné si uvědomit význam věty v popisu - "bytosti, jenž neuspějí v hodu na záchranu, získají vůči živlu zranitelnost až do konce čarodějova příštího tahu". Vůbec není špatné. Dosah schopnosti je 60 stop, na 9.úrovni ho může čaroděj použít 1xdenně, na 17.úrovni 2xdenně a nakonec 3xdenně na 20.úrovni.
Elementalistovo přivolání * (9.úroveň) (Nad) - nestvůry přivolané čarodějem získavají odolnost 10 vůči živlu čaroděje (pokud již odolnost mají, navyšuje se o 5) a jejich útoky způsobují navíc zranění 1d6 dle živlu čaroděje. To z nich činí výborné pomocníky v řežbě na blízko, kde s úsměvem ignorují led a mráz, kterým čaroděj zasypává nepřítele.
* při výběru archetypu divokokrevního čaroděje nahrazuje výšleh živlů
Živlový pohyb (15.úroveň) (Nad) - výběrem chladu získá čaroděj schopnost plavat (60 stop za kolo). OK, ale opět nic světoborného. Nejvíce z této schopnosti těží element vzduchu, který může létat (rychlostí 60 stop za kolo, manévrovatelnost průměrná), živel ohně se rychleji pohybuje na zemi (+30 stop za kolo) a element země se může prohrabávat skrz zemi rychlosti 30 stop za kolo.
Tělo živlů (20.úroveň) (Nad) - síla živlů proudí tělem čaroděje, který se stává imunním vůčí zákeřným útokům, kritickým zraněním a zranění způsobenému svým živlem.
Arktický rod
Přidává dovednost povolání přežití.
Bonusová kouzla
Zvětši osobu (3.), zuřivost (5.), živlová aura (pouze chlad) (7.), ledová zeď (9.), kužel mrazu (11.), přeměna (13.), obří podoba I (15.), polární paprsek (17.) a meteorický déšť (zranění chladem) (19.) - povětšinou slušná kouzla kromě zuřivosti a přeměny, které znemožňují kouzlení, tedy výrazně omezují sesilatele.
Bonusové odbornosti
Zajímavý seznam - užijí si hlavně ti, kteří si to se zlobry vyříkávají zblízka - mystický úder, drtivý útok, tvrdost, zacházení s exotickou zbraní, nezdolný, zesílení kouzla...vše se dá velice prakticky využít (nejužitečnější je asi odbornost zacházení s exotickou zbraní, která čaroději otevře mnoho možností). Mezi méně užitečné se řadí houževnatost, zaměření na dovednost (zastrašování) a nezdolný.
Rodová mystika
Bonus +1 ke třídě obtížnosti kouzel s deskriptorem chladu. Tento bonus lze získat i jinými způsoby, takže nudná možnost, tematicky však zapadá.
Pokud si ovšem zvolíte archetyp divokokrevního čaroděje, lze získat alteraci mystiky - Mrazivá krev. Každé kouzlo s deskriptorem chladu, které zakouzlíte, umožňuje na jedno kolo zpomalit soupěre (kouzlo zpomal na 1 kolo), úspěšný hod na výdrž neguje efekt (TO je 10 + úroveň kouzla + bonus k CHA).
Rodové schopnosti
Studená ocel (1.úroveň) (Kou)- dokážete očarovat (standardní akce) dotekem zbraň (1 kus) nebo střelivo (max. 50 kusů), které jsou pak účinnější v boji proti potvorám zranitelným chladem (ekvivalent očarování mrazivý a na 9.úrovni ledový poryv). Počet kol trvání očarování je roven 1/2 úrovně čaroděje, při použití ledového poryvu pouze poloviční). Počet použití této schopnosti je limitován na (3+ bonus k charismatu)xdenně. Situační bonus.
Ledochodec (3.úroveň) (Zvl) - odolnost vůči zranění chladem a mrazem 5 a později (na 9.úrovni) 10 + přičtěte schopnost se pohybovat po sněhu a ledu bez zanechávání stop a od 9.úrovně slézat ledové zdi jako kdyby jste na sebe zakouzlili pavoučí šplh. Zajímavé, i když stejné situační jako první schopnost.
Sněhový příkrov (9.úroveň) (Nad) - a tady začíná opravdová zábava. Váš čaroděj zcela ignoruje postihy k všímavosti a za zákryt mlhou, sněhem nebo třeba kroupy (magické nebo přírodní), navíc se schopen se sám obklopit mlhou (trvání v kolech je rovno úrovni čaroděje), která funguje identicky jako kouzlo ohnivý/mrazivý štít, dává kouzelníkovi 20% pravděpodobnost minutí a bonus do ukrytí rovný 1/2 jeho úrovně - chrání tak před střelci ---- a může vesele bombardovat okolí ledem a mrazem, aniž by se vystavil většímu nebezpečí. Sněhový příkrov lze použít 1x na 9.úrovni, 2x na 17.úrovni a 3x na 20.úrovni.
Zmrzlá střela (9.úroveň) (Kou) * - výbuch úlomků ledu v krátkém dosahu 10 stop 1xdenně za 1d6 zranění za úroveň se záchranným hodem na reflexy za 1/2 zranění. TO se rovná 10 + 1/2 úrovně čaroděje + bonus k charismatu. Dosah schopnosti je 60 stop a stejně jako sněhový příkrov, i tuto schopnost lze použít 1x denně na 9., 2xdenně na 17. a konečně 3xdenně na 20.úrovni. Když tak porovnáváte sněhový příkrov, tak tato alternativní schopnost je mnohem horší.
* (schopnost je součástí archetypu divokokrevního čaroděje a nahrazuje sněhový příkrov)
Blizard (15.úroveň) (Kou) - čaroděj je schopen se obklopit skutečnou ledovou vichřicí. Schopnost funguje stejně jako kouzlo ovládni vítr, je centrovaná na sesilatele, okolí je pod vlivem zmrzlého deště a navíc je považováno za extrémní chlad. Zatím velmi dobré, jediným problémem je, že tuto uber-schopnost lze použít jenom 1xdenně. Meh.
Dítě prastarých zim (20.úroveň) (Nad) - na 20.úrovni získá čaroděj ledový podtyp, stane se imunním vůči zákeřným útokům, kritickým zásahům, únavě a vyčerpání. A rovněž získá zranitelnost ohněm - zcela jasně jedním z nejčastějších zranění ve hře.....hm, nic moc, bohužel.
< Povolání, část I. > | |
Povolání, část II. |