Arten CZ píše:
Opravdu nerozumím, proč bys nemohl vyhodnocení příkladu rozepsat.
V Dračáku podle staré školy se situace nevyhodnocují, ale odehrávají. Vyhodnocuje se jen výsledek útoku (ať už od nestvůry, pasti, jedu nebo čehokoliv jinýho, co může způsobit zranění).
Na to, abys mohl odehrát situaci se splašeným koněm, potřebuješ interakci mezi hráči a PJem. Tj. třeba tohle:
Gergon píše:
Proč by hrozilo zranění? Běží na mě kůň, tak mu skočím do cesty a snažím se ho zastavit a když vidím že to nefunguje (na základě nevím čeho - rozhodnutí PJ nebo skupinové diskuze) tak když je kůň tři metry přede mnou, tak mu uskočím z cesty. Žádné zranění, jen pokus zastavit zvíře. Ale nebudu tam stát jak blbec dokud mě nesrazí.
Z tohohle je celkem jasný, co se stane, otázka je, jestli pokus zafunguje nebo ne. To se nevyhodnocuje, musí to rozhodnout Pán jeskyně po domluvě s hráči u stolu. V úvahu by měl vzít, jestli má na to postava vhodnou schopnost, dovednost, kouzla, magickej předmět nebo cokoliv jinýho použitelnýho. Upír se schopností ovládat zvířata by to například určitě zvládl. Pokud nic takovýho postava nemá a hráči nevědí, jak by to mělo dopadnout, můžou použít náhodnej hod (1k6 s tím, že se předem řekne, co znamenají možný hodnoty, třeba 1-3 zabralo to, 4-6 nezabralo).
Kdyby místo toho Gergon popsal, že se snaží koně chytit za uzdu (tak jsem to původně pochopil já), nejspíš by hrozilo zranění a pak by byl na místě hod Finesou.
Odložit to bych rád kvůli tomu, že jen tak budu mít šanci zjistit, jak to pochopíte přímo z textu pravidel, aniž bych vám to předtím obšírně vysvětlil v diskusi.
edit: To be honest možná při přepisování zjistím, že nevím, jak to vhodně vysvětlit, a tuhle diskusi znovu otevřu dřív.