Volná diskuze

connor123
10.4.2024 14:11
[JaD] První předpřipravené dobrodružství
Ahoj, jsem ve světě DnD (JaD) nováčkem. Koupil a přečetl jsem vše podstatné z Jeskyní a Draků a nyní bych chtěl s kamarády zkusit si zahrát první dobrodružství. Věc se má tak, že na první sezení nechci zkoušet vymýšlet příběh, ale vzít již nějaký hotový a ten odehrát.
Hledám proto nějaké předpřipravené dobrodružství, které se bude odehrávat na nějakém dobrodružném místě alá kobka, jeskyně, podzemí... prostě dungeon a bude tím pádem primárně zaměřeno na akci. Před lety jsem četl v Dračím doupěti Jarikovo dobrodružství, tak něco na ten způsob.
Poradíte mi, prosím, něco takového?
Díky!
Autorská citace #1
10.4.2024 14:44 - Bakly
Autorská citace #2
10.4.2024 14:49 - sirien
Noc goblinů pro akčnější setup - není to teda o dobrodružném místě / dungeonu, ale rozhodně to je o akci :)
Autorská citace #3
10.4.2024 16:29 - Chyba
Osobně mám slabost pro Ztracený důl Fendelveru. Pokud hledáte něco na rozjezd, tak gobliní jeskyně je docela dobrý základní tutoriál a případně poté můžeš sklouznout ke svému vlastnímu příběhu.
Strádovo prokletí má na konci knihy volitelný začátek odehrávající se v prokletém domě. Místy může být ale nečekaně smrtící. (Sám jsem na něm začínal.)
Autorská citace #4
10.4.2024 16:39 - LokiB
Chyba: já bych Strádovo prokletí (tedy ani ten volitelný začátek Domu Smrti) pro nováčky spíše nedoporučoval, nepřijde mi úplně jednoduché pro GMa začátečníka a intuitivní pro hráče začátečníky.
V tomhle je třeba Noc goblinů z mého pohledu vstřícnější. A Ztracenů důl považuju taky za dost dobrý start pro novou partu hráčů a GMa, ten mi přijde vstřícný hodně (naopak veteráni ho většinou už tak moc neocení).
Autorská citace #5
10.4.2024 17:06 - Pan Bača
A co Drak z Ledového štítu?
Autorská citace #6
10.4.2024 20:26 - connor123
Díky moc za tipy. Zatím jsem stihnul mrknout jen na Ztracený důl Fendelveru a vypadá to dost dobře! Rok vydání 2014, tak by to mělo být 5e a s JaD dobře fungovat :)
Autorská citace #7
11.4.2024 10:16 - Tarfill
Connore,
Ztracený důl Fendelveru je typické dobrodružství na rozjezd pro pátou edici D&D a tím pádem i plně pro JaD. Jestli nechceš nic vymýšlet, tohle Vám může poskytnout zábavy víc než dost. Akorát pozor, na nejnižších úrovních mohou postavy fakt snadno zemřít.

Navíc, zde též uvedený tip "Drak z ledového štítu" lze se Ztraceným dolem při troše chuti zajímavě spojit a namíchat, takže jestli máš kladný vztah ke čtení, doporučuji vyzobat něco i z této příručky. Je též dostupný na tomto serveru. Výsledkem Ti může být dobrodružný materiál pro postavy od první až do šesté úrovně na velmi dobré úrovni (+ mapy apod).

Uvedený tip na Strádovo prokletí za sebe též nedoporučuji pro úplné hráče začátečníky, to spíš až později...

A Noc goblinů je akční víc než dost, ale je to zároveň také oneshot, bez dalšího pokračování.

Oneshotů pro první úroveň lze tady ale vyzobat mnohem víc - mrkni zde na serveru do
dalších překladů a tam, kde je uvedeno úroveň 1+ můžeš načerpat inspirace více než dost, záleží jen jak moc se do toho chceš ponořit a jaký styl dobrodružství chceš vybrat...

http://www.d20.cz/clanky/pravidla/preklad-dnd-5e.page3.html
Autorská citace #8
11.4.2024 12:41 - RoVan
Co tady nepadlo, ale určitě stojí za zahrání je Pomsta za slunovratu, podobně jako Noc Goblinů, je to jednorázovka, ale velmi dobře zpracovaná a najdeš tam jak průzkum, tak nějaké vyšetřování, sociální iterakce i akce a nebál bych to zařadit jako jednohubku, než se pustíte do delší hry.

Pokud chcete naskočit hned na dlouhodobější hru pro začátečníky, tak se Ztraceným dolem neuděláš chybu.
Autorská citace #9
12.4.2024 11:09 - connor123
Díky díky, ještě dotaz: Pokud bych chtěl na začátek hrát jen ve dvou (PJ + 2 Hráči), je v pohodě u dobrodružství, které je pro čtyři Hráče, osekat počet nepřátel na polovinu?
Autorská citace #10
12.4.2024 12:16 - Necromancer
Connor: Jako uněkterých setkání jo, ale když jde třeba o finální souboj s jediným hlavním padouchem, kterej má ideálně i rysy typu Spellcasting, je potřeba si to upravit trochu víc.
Pomoct tady můžeš hrácům třeba tím, že jim dáš víc kouzelných předmětů (léčivé lektvary, pokud jim chybí klerik, kouzelné svitky, pokud jim chybí čaroděj, etc.).
V JaD je myslím zavedený princip Parťáků, který si určitě můžeš najít a vyzkoušet, nebo případně v některých dobrodružstvích jsou přátelské NPC, které můžou postavy doprovázet (LMoP - Sildar Zimohrad, CoS - Ismark Menší).
Autorská citace #11
12.4.2024 13:13 - Šaman
S tím dopováním dužiny kouzelnými předměty opatrně. Fakticky jim tím zvyšuješ úroveň a protože ta hra je hodně založená na růstu (posilování) postav, není pro hráče moc příjemné když na dalších úrovních budou jejich postavy stále stejně silné (už bez těch lektvarů a magických předmětů).
Takže si tím hned na začátku zaděláváš na devalvaci magických předmětů, což v kampaních bývá občas problém.

Osobně mám při prvních dobrodružstvích s novou družinou docela dobrou zkušenost s GM postavou (průvodcem), který ale striktně:
- je nebojová postava (nechceš házet sám proti sobě)
- může družinu nasměřovat, ale nesmí za ně řešit problémy a už vůbec nesmí rozhodovat (to je zábava hráčů)
- může družinu léčit, případně nějak nabuffovat před finálním střetnutím
- ale kdyby mělo dojít k nejhoršímu (TPK), může zachránit situaci (pokud hráčům na postavách záleží a nehraje se jednorázovka)

Třeba v té Noci goblinů tam může být nějaký místní kněz, spíše kaplan (ve smyslu nebojový kazatel s nějakou svatou mocí, pomocí které může léčit a třeba jednou za dobrodružství posvětit zbraně - ideálně na ten poslední boj). Ale nesmí za hráče rozhodovat jestli bude lepší přenocovat a vyléčit se, nebo jít do akce apod.

A pokud byste (GM a hráči) nechtěli připustit TPK někde uprostřed dobrodružství, tak může mít v zásobě nějaké kouzlo jako "posvátné světlo" - knězi září hůl, ruka, nebo svatý symbol a všechny zlé bytosti jsou dočasně zaplašení. Družina získá možnost třeba utéct z prohraného boje, ale kněz je pak velmi vyčerpán a mělo by být jasné, že tohle zopakovat neumí a nejspíš to byl víc zásah vyšší moci, než "běžné" klerické kouzlo. (Tímto se ale už dostáváme mimo striktní rámec DnD/JaD.)
Autorská citace #12
12.4.2024 13:13 - LokiB
Necro: můžeš odkázat, kterou část JaD pro Parťáky máš na mysli?

Šaman píše:
docela dobrou zkušenost s GM postavou (průvodcem), který ale striktně:
- je nebojová postava (nechceš házet sám proti sobě)


Předat pravomoci vedení NPC v boji družině mi přijde jako vhodný postup. Sejmout toto břímě z GM je jedna z věcí, které na hře, kterou hraju, dost oceňuju. Ano, je to pro začínající hráče agenda navíc ... ale to by jinak byla i pro začínajícího GMa.
Autorská citace #13
12.4.2024 13:29 - sirien
Necromancer píše:
V JaD je myslím zavedený princip Parťáků

čeho? o¤O
Autorská citace #14
12.4.2024 14:22 - Necromancer
Loki, Sirien:
Fuck, to jsem si někde spletl. Říkal jsem si, že už jsem na něj někde narazil. Z hlavy jsem nevěděl, odkud to bylo, ale znělo mi to tak nějak pokrokově, tak jsem to připsal vám. Sorry, my bad. Tohle jsem pak našel.
Drak z Ledového Štítu, str. 7 píše:
Vedení hry pro jednoho hráče
Hraješ-li pouze s jedním hráčem, můžeš ho doplnit takzvaným
parťákem. Dej hráči vybrat z předvytvořených parťáků
na Kartách parťáků. Pravidla a bloky statistik parťáků najdeš
v pravidlech. Je možné, že budeš muset hráči několik prvních
sezení s hraním parťáka pomáhat. Pokud je parťák ztracen
či již není potřeba, postava se může vrátit do Fendelinu
a sehnat si dalšího.
Použití parťáků
Ujisti se, že hráč rozumí roli a omezení parťáka v tomto dobrodružství:
• Parťáci jsou oddaní souputníci, kteří mohou vypomáhat
jak v boji, tak mimo něj – například s rozbitím tábora nebo
nošením vybavení.
• Schopnosti parťáka by v ideálním případě měly doplňovat
hráčovy. Například sesilatel je vhodným parťákem
k bojovníkovi či tulákovi.

Ale nevím na jaká pravidla a kde to odkazuje, ani jestli to je ještě někde jinde...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.061168909072876 secREMOTE_IP: 44.211.117.197