Gergon píše:
Kdybych chtěl udělat ve městě běžecké závody, kterých se může zúčastnit i družina, tak je to - nejrychlejší v družině má rychlost 7, bohužel nejlepší běžec města má rychlost 8, takže nikdo z družiny ho neporazí, nemá tedy ani cenu něco takového pořádat. (Běžecké závody jsou příklad)
Chápu to tak, že ti vyhovuje, když vítěze v běžeckých závodech určuje aspoň z nějaké části náhoda (z jak velké, to nevím, jestli to má být 1:1 k vlastnostem a schopnostem, nebo třeba jen minimálně ... což jsou celkem zásadní otázky pro návrh systému).
Občas jsem se tu v některých diskusích smál tomu, že tímhle dělají hráči z ttRPG takové lepší Člověče nezlob se. Tentokrát to nemyslím nijak urážlivě, ale ten pocit tu zůstává.
U deskových mi náhoda nevadí, přijde mi tam samozřejmá, u ttRPG méně a méně.
To, co popisuje York, mi v některých ohledech vyhovuje ... jen si nejsem jistý, jaké štěstí (asi náhodně určené) musí člověk mít, aby sehnal skupinu hráčů, kteří budou hru vnímat aspoň natolik podobně, aby se na průběhu dobrodružství shodli. Mně by víc vyhovovala černá krabička, kam by se daly potřebné vstupy a ona by (je mi jedno jak, třeba sadou bayesovských sítí, nebo s pomocí AI), vyplivla výsledek :)
York píše:
Naopak to, že ho bez nějakýho nápadu nemůžou porazit, z toho dělá herně zajímavou překážku.
Tady z Gergonova pohledu rozumím části toho problému ... když bude postava nejlepší běžec, tak se pro některé hráče stane nezajímavé jít s postavou na běžecké závody, protože je výsledek předem daný. Když počítáš opravdu běžecké závody a ne běh o přežití přes soupeři nastražené pasti :) Resp. když to nebudeš chtít hrát jako minihru "na začátku poběžím co nejrychleji, v půlce to pořádně nakopnu a zrychlím a těsně před cílem dám ještě rychlejší finiš" vs "ze začátku šetřím síly ale držím se těch nejrychlejších, v půlce si oddychnu a stále se držím těch nejrychlejších, no a před cílem je z ušetřených sil pohodlně předběhnu". Kde se bude skupinový atlet a fotbalista dohadovat, co je a co není reálné ...