Určení kouzelného předmětu
Některé kouzelné předměty jsou nerozeznatelné od
svých nemagických protějšků, zatímco jiné kouzelné
předměty ukazují svou magickou povahu zřejmě. Bez
ohledu na vzhled, pouhá manipulace s předmětem by
měla dát postavě pocit, že je na něm něco mimořádného.
Ale objevení vlastností kouzelného předmětu
není automatické.
Kouzlo určení je nejrychlejší způsob, jak odhalit
vlastnosti předmětu. Případně se postava může soustředit
na jeden kouzelný předmět během krátkého odpočinku,
zatímco je s ním ve fyzickém kontaktu. Na konci
odpočinku postava zjistí vlastnosti předmětu a také jak
je používat. Výjimkou jsou lektvary: stačí jen malá ochutnávka,
aby ochutnávači došlo, co lektvar dělá.
Někdy má kouzelný předmět na sobě vodítko ke svým
vlastnostem. Prsten může mít z vnitřní strany vyleptáno
drobným písmem zaklínadlo k jeho aktivaci, nebo opeřený
tvar může značit, že jde o prsten pomalého pádu.
Nošení předmětu nebo experimentování s předmětem
může také naznačit jeho vlastnosti. Navlékne-li
si postava například prsten skákání, můžeš říct: „Tvé
kroky jsou nějak podivně pružné.“ Postava pak třeba
vyskočí, aby viděla, co se stane. Oznámíš, že postava
vyskočila nečekaně vysoko.
Varianta: náročnější určení
Chceš-li, aby kouzelné předměty byly záhadnější,
můžeš odstranit možnost určení vlastností kouzelného
předmětu během krátkého odpočinku a vyžadovat
buď kouzlo určení, nebo experimentování, či oboje
pro odhalení, co kouzelný předmět dělá.