sir thomas
7.8.2010 16:01
nWoD v Brně
Rád bych od půlky září rozehrál dlouhodobější kampaň ve Světě temnoty pro 4-5 hráčů, přičemž stále dva až tři sháním.

EDIT: Hráčů už je nejspíše dost; ovšem pokud by měl ještě někdo další zájem, může napsat.

Založil jsem skupinu a přesunul tam většinu těch, co projevili zájem.

Organizační diskuse
Diskuse k postavám a nejspíš čemukoli jinému




Co nabízím: ochotu nést břímě Storytellera, místo na hraní
Co chci: nic jiného než Váš drahocenný čas
Chci se pravidelně scházet alespoň jednou týdně (možná s výjimkou Vánoc a nepravidelného hraní během vysokoškolských prázdnin) odpoledne, občas i na delší sezení o víkendu.

Žijeme všední dny svých všedních let v iluzi bezpečí. Nevěříme, že by nás něco mohlo ohrozit, byť je to tak všední a všudy přítomná věc jako nemoc. A jsou zde i mnohem zlověstnější hrozby.
Vytvořili jsme si závoj nevědomosti, abychom nezešíleli strachem z toho, co se za ním skrývá. Co se však stane, když tento závoj něco protrhne a my nahlédneme do světa stínů za ním? Budeme schopni se vrátit k všední realitě lží? A nebo se budeme nořit stále hlouběji do toho, co nám mělo zůstat zapovězeno? Vezmeme do rukou zbraně a pokusíme se čelit svému vlastnímu strachu?

Má vize: Chci začít s obyčejnými smrtelníky (aka Mortal: The Loser), kteří objeví střípek skutečné reality Světa temnoty, a postupně přejít k něčemu na způsob hunterů (protože kampaň za obyčejné smrtelníky pokládám za dlouhodobě neudržitelnou), tedy lidí, kteří se rozhodli s tím, co viděli, něco dělat.
Pokud by měl někdo chuť si zahrát za supernaturály z hlavní linie (tj. upíry, vlkodlaky nebo mágy), budu přístupný dohodě.
Téma: Temná záhada
Setting: Neorganizovanost: Ve městě, kde žijete, není upíří princ, mágské konzilium, ani kmeny vlkodlaků. Všechni jsou zde sami za sebe.
Vaše vize: bude vítána, posuzována a pokud možno naplněna

Jak začneme? Domlouvat se budu prostřednictvím tohoto fóra, popřípadě přes další, především elektronické, prostředky. Jsem ochotný vést před koncem září jeden nebo dva "zkušební" oneshoty.
Autorská citace #1
8.8.2010 00:05 - Khardix
Že by splněné přání? Už delší dobu hledám v okolí Brna někoho, kdo by byl ochotný si nWoD zahrát, a ejhle, on tu je :-) Hlásím se coby zájemce :-)
Jinak protože huntery jako snad jediné nemám ani pročtené, asi bych se snažil protlačit si tam nadpřirozeno.
Autorská citace #2
8.8.2010 02:10 - sir thomas
Hunteři jsou pravidlově asi nejjednodušší rozšíření -- stačí si pamatovat jeden jednoduchý mechanismus týkající se willpoweru (vůle) a zbytek se řeší zřídka a ST slibuje, že na to bude pamatovat. Jediné "nadpřirozené" schopnosti, které mají, jsou oproti ostatním dost omezené a získávají se členstvím v různých nadnárodních konspiracích sdružujících huntery.
Obecně jsem to chtěl řešit spíše tak, že hráč si vymyslí, že by se mu líbilo kdyby jeho postava uměla, řekněme, zhypnotizovat člověka nebo vypouštět plameny z konečků prstů (konečně nemusí nosit zapalovač), přijde za mnou, domluvíme se, jak to bude vypadat systémově, jak postava k takové schopnosti mohla přijít a za kolik bodů je to merit.
Taky bych rád z každé "zvláštní" schopnosti vytěžil co nejvíce příběhu.
Autorská citace #3
8.8.2010 02:27 - sir thomas
Co se týče hraní supernaturálů, nikomu v tom nechci bránit. Budu to jen ztěžovat. ;) Pokud se tedy nedomluvíme nějak jinak a nebude se hrát zcela supernaturální kampaň.

Jednak bych počítal s tím, že všichni supernaturálové začnou jako smrtelníci, aby se dala odehrát proměna; dále jsem chtěl trochu omezit jejich sílu, aby nezastínili ostatní postavy -- kromě toho to pěkně rozvíjí možnosti příběhu: alespoň zpočátku budou muset svou podstatu tajit před ostatními (pokud jedné postavě upíři zabili ženu a druhá je upír ...) a budou mít ztížený (ale ne znemožněný) přístup k organizacím typu kmeny (vlkodlaci), konventy (upíři) a řády (mágové) a výhodám plynoucím z členství.
Takže mág, ačkoli dokáže vládnout nemyslitelnou magií, bude mít potíže shánět grimoáry s hotovými kouzly, upír bude muset cestovat do jiného města, aby našel někoho, kdo by ho naučil unikátní disciplínu a vlkodlak bude smlouvat s nevrlými spirity nebo samotářskými vlkodlaky, aby se naučil rituál, který potřebuje, nebo se dostal k zajímavému fetiši.
Autorská citace #4
8.8.2010 10:11 - Khardix
No upřímě s tím omezením se počítalo, např. mě napadlo, že zatímco většina měla z "prvního setkání" třeba jen šok, tak u někoho mohlo dojít k probuzení, jiného při tom kousnul vlkodlak...
Zahrát si mága, který absolutně netuší nic o Atlantidě, řádech atd., jen prostě najednou něco umí a snaží se přijít na to, kde se to v něm sakra vzalo a co stím má dělat, je docela zajímavá myšlenka :-)
Autorská citace #5
8.8.2010 11:02 - Colombo
Khardix: jestli máš na mysli podobné seriály jako Buffy atp. kde je nějaká skupina, která začíná jako úplní zelenáčové a postupně se z jednoho stane mág, z dalšího vlkodlak, upír atp., objevují své schopnosti, bojují o své lidství atp....
Autorská citace #6
8.8.2010 14:06 - sir thomas
Khardix: Takhle nějak jsem si to představoval (ne nutně všichni hned na začátku).
Jen tak pro orientaci, když už, kterého supernaturála bys preferoval?
Autorská citace #7
8.8.2010 15:06 - Khardix
Colombo: Tak Buffy neznám, nikdy jsem to neviděl... Mám dojem, že pokud by se proměnili úplně všichni, tak by ta kronika byla úplně o něčem jiném - místo lovu spíš hledání místa v "novém" světě...

sir Thomas: Asi bych preferoval mága, protože vlkodlak álá osamělý vlk mě moc neláká (aneb když už vlkodlaky, tak ve smečce) a upír je efektivně nefunkční polovinu dne (a nepočítám s tím, že by mi kdokoliv, kdo si je vědom existence upírů, jen tak bez otestování sežral historku o nemoci neumožnující vyjít na denní světlo). Takže mág.
Autorská citace #8
11.8.2010 19:40 - Elgard
sir Thomas:

Zdarec, pokud je to ještě aktuální, rád bych se s vámi sešel nebo se dozvěděl víc. S WoD mám sice jenom krátkou zkušenost, ale systém se mi líbí, atmosféra ještě víc a nápad hrát mortaly zní taky velice slibně.
Nemůžu ale slíbit pravidelné hraní každý týden, dělám na směny.
Jakou lokaci plánujete?
Autorská citace #9
11.8.2010 20:27 - Colombo
Elgard: naše zkušnost je taková: Párkrát jsme hráli mágy (ale blbá parta pasivních hráčů, původně nás bylo 8 ve volném složení s tím, že zhruba když jsem přicházel, někteří odcházeli, s tím, že já a Sir Thomas jsme společně s GM hráli jedinní - od té doby mám k mágům nedůvěru), oneshot za mortaly v podání ST Sira Thomase (celkem sranda...) a tím to hasne. Krom toho Sir Thomas pomalu dočítá všecko, co WW vydali. Já takový fanatik nejsem. Takže s krátkou zkušeností nejsi jedinný.
Autorská citace #10
11.8.2010 20:51 - Elgard
Oki, to se snad nebudu muset stydět :-) Já hrál několikrát za upíry, ale u mortalů se mi líbí právě to, že to není žádná banda nabušených supermanů
Autorská citace #11
11.8.2010 20:51 - sir thomas
pro všechny: vše je stále aktuální, z plánů nesešlo, stále sháním hráče

obecně: Nedostatek zkušeností není problém, stejně jako neznalost pravidel. Obojí není důležité. Mi osobně stačí, když hráč není pasivní, drží se typu hry (není takticky zaměřená) a úplně neruší atmosféru (udržení atmosféry nemám ještě úplně nacvičené).

Colombo: Přečíst vše, co WW vydali by byl úkol nad můj čas, mé síly a mou chuť. Navíc, ne vše je na stejné úrovni kvality.
Uvedeno na pravou míru, přečetl jsem snad vše týkající se vlkodlaků, většinu základních příruček a mám široce rozečtené mágy.
Autorská citace #12
11.8.2010 20:58 - sir thomas
Elgard: Časové omezení může být problém. Rozhodně trvám na tom, abychom se sešli více méně jednou týdně v takovém počtu (tedy ne nutně všichni), aby se dalo nějak pokročit v příběhu. Může to být jeden týden výjimečně vůbec, jindy dvakrát, každý týden jiný den (mnohem jednodušší je však mít vyhrazené jedno odpoledne, lépe se shání čas -- alespoň pro většinu lidí), jednou za týden je ideální průměr.

Zkusím osvětlit, své důvody. V jarním semestru jsme měli rozehranou hru Exaltů (zajímavý setting, ale typ hry není úplně můj šálek čaje). Většinou šlo o občasné hráče, ale co, dobře jsme se bavili. Jenže: jeden týden nemohl ten, druhý onen, pak byly konzultace do jednoho předmětu, pak všichni dodělávali na poslední chvíli projekty... Podtrženo a sečteno, sešli jsme se pět krát z třinácti týdnů, kdy jsme mohli hrát. A navíc to vypadá, že tím to hraní skončilo. Nemusím dodávat, že v příběhu jsme vlastně pořádně nepokročili, téměř nic se nevyřešilo.

Na druhou stranu, téměř nic se nedrží ideálu a hráči jsou cenný artikl, takže záleží především na Tobě, jestli do toho chceš jít a jsi ochotný hraní něco obětovat, popřípadě nehrát "na plný úvazek" -- občas nebýt na sezení. Proto se taky snažím sehnat dost hráčů, aby se dalo hrát i tehdy, když někdo bude chybět.
Autorská citace #13
11.8.2010 21:25 - Elgard
sir thomas
Rozumím tomu, taková roztahaná hra je pak o ničem. Za sebe musím rovnou říct, že každý týden nemůžu, protože prostě práce. Na druhou stranu, pokud bude víc lidí, snad by to nevadilo, pokud bych nehrál vždy.
Poslední slovo máš tady určitě ty, já bych navrhoval se někde všichni sejít pokecat, co kdo od hry čeká, zahrát nějaký ten oneshot, a pak se uvidí. Ale určo si mě někam do seznamů zájemců o hru napiš :-D
Autorská citace #14
11.8.2010 21:50 - sir thomas
Ještě mě napadá, někdo, myslím že Elgard, se ptal na lokaci. Většina z toho, co není v záhlaví, ještě není rozhodnutá a předpokládám, že budoucí hráči se procesu rozhodování a brainstormingu budou taky účastnit (ne že bych to požadoval, ale chci jim to nabídnout). Lokace ve Světě temnoty je věc, která do toho patří.
Autorská citace #15
18.8.2010 21:07 - Colombo
Tak jak to vidíme? Ještě někdo by si zahrál? Jinak už pomalu můžeme debatovat o tom, co bychom rádi...
Autorská citace #16
22.8.2010 14:00 - Isquanir
Cusec hele moh bych se taky pridat?
Autorská citace #17
22.8.2010 14:01 - Isquanir
nWoD ted nacitam takze si myslim ze pritezi bych nebyl a s casem to mam dost volny...
Autorská citace #18
22.8.2010 20:15 - Colombo
mohl, ale musí být na tebe spoleh co se týče docházky:P
Autorská citace #19
23.8.2010 16:02 - Isquanir
Ok, stačí dát vědět kdy a kde a dorazím. Pokud vím, tak jediné naše sezení jsem nevynechal.
Autorská citace #20
24.8.2010 18:40 - sir thomas
Isquanir: Píšu si tě. Ale asi nebudu v příběhu tak ambiciózní, jako ty -- budeme to rozjíždět pomalu. ;)
(z jiné diskuse) Isquanir píše:
jsem zkusil WoD - jen klasicky bez nastaveb - nechal hrace at hraji sami sebe (uz jen skilly a atributy byli velmi vtipne) v rodne vesnici, tu jsem nechal zmizet, naplnit duchy nacistu a ze znameho tajemneho jihlavskeho podzemi udelal casovou branu


Jinak se zeptám jako všech ostatních: Vyhovují ti hunteři a nebo tě zajímají nějací supernaturálové?
Autorská citace #21
24.8.2010 19:28 - sir thomas
pro všechny: více méně se nám to zaokrouhlilo, což ovšem neznamená, že už se nikdo nemůže přihlásit. Zatím je nás asi šest, včetně Storytellera, z toho jeden nebude moci hrát pokaždé. Většinou jsme spokojení se smrtelníky a přechodem na huntery, je tady zájem o postavy mágů.

Protože už se pomalu blíží konec srpna, uvažuju před tím, než založím skupinu, o krátkém oneshotu (tedy tak čtyři až pět hodin) s následnou diskuzí. Proto se ptám: Kdy máte čas příští týden (30.8.-5.9.)? Asi to bude víceméně na celé odpoledne až do noci (může se stát a stává se, že se hra protáhne).
Autorská citace #22
26.8.2010 07:32 - Isquanir
Asi bych byl pro pomalejší rozjezd skrz ty huntery. Co se týče mé předchozí hry - pokud hraješ se skupinou, která se schází max jednou za tři týdny, tak si rozmyslíš pomalý realistický příběh (ty jemné nuance příběhu se prostě za tu dobu zapomínají) a prostě něco spíchneš ve stylu holywoodského krváku.
Autorská citace #23
26.8.2010 09:21 - Colombo
vtip je v tom, že účelem je scházet se každý týden.
Autorská citace #24
26.8.2010 10:08 - Elgard
Zdarec, ja mam cas po-ut odpoledne cca do 20h, st-pa muzu cely den. Vikend bohuzel cas nemam
Autorská citace #25
27.8.2010 13:31 - sir thomas
Elgard: Středa až pátek je poměrně dobrý termín. Zatím počkáme, jestli se přihlásí ostatní (i kdyby jen, že jim to vyhovuje).

Zatím mi trochu vykrystalizoval námět, proto to rozšířím. Pro oneshot bych vzal postavy hunterů ve fungující "buňce" (mimo jiné i proto, že se mi pro každý oneshot nechce vymýšlet, proč se dali dohromady).
Kdo chce, může vymyslet námět (concept) pro svou postavu, popřípadě i profesi, s tím, že já to dopracuju a převedu do pravidel. Povinné to není (zvláště profese, pokud jste nečetli pravidla).
Pro ty, co o hunterech nemají přehled: Profese je více méně jen další berlička pro lepší uchopení postavy, která obsahuje jak (nejčastěji) povolání, tak to, jak se to projevuje na hunterově přístupu k Bdění (určitě by se dala najít diskuse, jak vlastně překládat slovo "Vigil").
Autorská citace #26
27.8.2010 16:51 - Khardix
Středa až pátek bych mohl, i když nevím, jak brzo (ještě nemám rozvrh), ale čistě teoreticky tak od půl třetí. S protahováním do noci to nevidím na příliš noční protahování, poslední autobus mi domů jede o půl deváté ze Starého Lískovce, takže já budu končit podle toho.
Postavu si zkusím vytvořit sám, aspoň budu mít přehled o pravidlech Hunterů.
Autorská citace #27
28.8.2010 02:34 - sir thomas
Khardix: Chápu. V tom případě bych to možná viděl na dvě setkání: jednu hru a jednu diskusi.
Postavu si můžeš vytvořit, ale očekávej, že projde "cenzurou". Koncept a profese by docela stačily.
Autorská citace #28
28.8.2010 20:55 - Khardix
Ještě k tomu oneshotu, z jakého tieru budou ti Hunteři? Předpokládám první tier.
sit Thomas: Pokud bys radši jen koncept a profesi, může být, pohraju si až s postavou na dlouhodobější hraní ;-) Vzhledem k fungující buňce asi nebude vadit, když to zveřejním, takže:
Koncept: Student s až přílišnou zálibou v tajemnu
Profese: Okultista (Occultist)
Autorská citace #29
28.8.2010 23:11 - sir thomas
Khardix: Vlastně, když o tom tak uvažuju, klidně si postavu vytvoř -- může se asi jen stát, že bude třeba upravit pár věcí kvůli sociální dynamice. Hlavně se s tím moc neštvi, je to jen na jedno sezení.

EDIT: Ještě doplním, že pravidlově to vezmeme jako 1st tier huntery s tím, že jako template dostanou jeden bod do profese (a tím jednu specialitu navíc) a ještě jim vyberu nějakou společnou taktiku.
Autorská citace #30
31.8.2010 16:55 - Colombo
Tak co děti? Jak to je?
Já bych tedy na pevno navrhnul toho 3. 9,, tedy v pátek.
Autorská citace #31
31.8.2010 18:02 - Isquanir
Fajn to se hodi, jen mam jeden problem, zatim v brne nebydlim (to az od cca 20.9.) takze muzu zatim v podstate od rana do 17:30.
Co se tyce postavy tak bych chtel hrat nejakeho nabozenskeho radikala - pokud se takova postava hodi do konceptu.
WoD si podrobne otevru zitra, vytvorim postavu a vecer by snad mohli byt vysledky.
Autorská citace #32
31.8.2010 18:11 - Isquanir
PS Zitra jedu do Brna, neco resit ve skole, nemel by nekdo z vas konkretni napad (tip), kde bych mohl v Brne koupit d10ky???
Autorská citace #33
31.8.2010 18:14 - Lokken
Isquanir: například v Černém Rytíři.
Autorská citace #34
31.8.2010 18:22 - Khardix
Pátek se hodí, zjistil jsem, že tenhle čtvrtek nemůžu... V pátek můžu od zhruba dvou, podle toho, kde se bude hrát.

Isquanir: d10ky mají v brně na České (Poblíž středověké krčmy, projdeš průchodem, nad kterým je velký nápis Xzone, a vylezeš do patra. Nenech se zmást hudebními nástroji po cestě, hry a kostky mají až vzadu) nebo v Černém Rytíři.
Autorská citace #35
31.8.2010 18:28 - Kirros
Zdavím,

aby domluvy neprobíhaly na dvou frontách rozhodl jsem se, že napíšu i sem. Jsem se sirem thomasem domluvený už z dřívějška, že se téhle hry budu účastnit. Vedl jsem ty hry mágů a exaltů o kterých se zmiňoval dříve a tak se těším, že si zahraju jako hráč.

Takže nejprve moje postava do oneshotu:
Koncept: Zločinecký kurýr (běžec)
Profese: Zločinec
V partě by měl fungovat jako průzkumník, případně zdroj informací z podsvětí (neplést s Podsvětím ;) ) a nelegálních materiálů a případně sekundární bijec když všechno skončí plánem B.
Autorská citace #36
31.8.2010 18:29 - Kirros
A jinak teda v pátek taky můžu. Jsem teď v Brně pořád, takže není problém dorazit.
Autorská citace #37
31.8.2010 19:54 - Khardix
Kde se teda nakonec bude hrát?
Autorská citace #38
31.8.2010 19:58 - Colombo
To je snad jasné, ne?
Autorská citace #39
31.8.2010 20:11 - Khardix
Colombo: Možná jsem to špatně napsal, ptal jsem se na reálné místo, kam mám v pátek dorazit. Vůbec netuším, kde v Brně jste hrávali/máte v plánu hrávat. V topicu je psáno jen to, že místo poskytne ST.
Autorská citace #40
31.8.2010 20:12 - Colombo
Jo, taky jsem zvědavý kde to bude, protože u mě na privátu rozhodně ne:P
Autorská citace #41
31.8.2010 21:39 - Elgard
Pravidla zmáklé ještě nemám, takže jen orientačně - můj koncept postavy je kriminalista analytik, profese Detective
Autorská citace #42
31.8.2010 21:49 - Colombo
ale Colombo můžu být jedině já!
Autorská citace #43
31.8.2010 21:55 - sir thomas
Děkuju všem, že mi tak šetříte práci. Jen pro orientaci, všichni si chcete vytvořit postavy sami? Klidně vám tu práci ušetřím...

Takže, abych to zafixoval (a všechno ještě hodím do záhlaví): Sejdeme se v pátek 3. 9., přesný čas -- co nejdříve (někteří z vás asi ještě dostanou rozvrhy). Colombův privát se nachází na Ptašínského 7 v Králově poli (mapa). Končíme tehdy, kdy to bude vyhovovat hráčům.
Přes PM vám ještě pošlu své telefonní číslo (těm, kteří ho, jak předpokládám, nemají).

EDIT: PMky jsem rozeslal -- komu nedošla, nechť se přihlásí.
Autorská citace #44
31.8.2010 22:34 - sir thomas
Trochu jsem se díval na vaše časy -- zatím to vypadá, že se budeme moci sejít asi tak na dvě a půl hodiny, což není příliš mnoho. Určitě během toho něco stihneme, ale očekával jsem tak čtyři, čtyři a půl hodiny. No, nevadí. Každopádně, byl bych rád, kdybychom alespoň začínali společně.

Ještě mě napadá, pokud by pán domu souhlasil, možná by se dalo domluvit přespání.
Autorská citace #45
31.8.2010 23:03 - Elgard
Colombo píše:
ale Colombo můžu být jedině já!
Bavíme se o profesi Detective nebo Defective? :-P
Autorská citace #46
1.9.2010 13:09 - Isquanir
Ahoj, co se tyce tvorby postavy: 1. Mam pouzit pouze CORE Book WoD nebo i neco navic? (př. Hunteři - ale v tech se abs. nevyznam)
2. Mam postavu nekam uploadnout, poslat,......? (př. kam?) - předpokládám, že oprava a cenzura bude nutná
3. Jsem limitován posledním autobusem, který jede v 19:00 z nádraží
(4. Mám si vzít spacák? :D )
Autorská citace #47
1.9.2010 13:20 - Colombo
Jeden známý se svého času vyspal na nádraží na lavičce. Ani spacák nepotřeboval, přikryl se novinama. Ačkoliv místní bezdomovci nad ním jen kroutili hlavou...
Autorská citace #48
1.9.2010 13:26 - Isquanir
Chápu, místo spacáku nabalit 2 litry rumu...
Autorská citace #49
1.9.2010 13:28 - Colombo
Přesně nějak tak to řešil onen známý:D
Autorská citace #50
1.9.2010 14:26 - sir thomas
Isquanir: Pokud si chceš vytvořit postavu sám, použij pouze core. Hunterský template stejně spočívá jen v riskování willpoweru.
Jediná věc navíc, kterou použijeme, bude profese, což vypadá asi takhle:
  • vyber si dva "profesní" skilly (příklady profesí jsou v hunterech)
  • do jednoho z nich máš specializaci navíc
  • vem si jeden bod navíc v kontaktech (mělo by to nějak souviset s Bděním)
Autorská citace #51
2.9.2010 17:21 - Macintoush
Velmi rádi bychom se s kamarádkou také přidali. Je ještě místo? Myslím v té kampani, oneshot asi nestíháme
Autorská citace #52
2.9.2010 17:51 - Colombo
Uvidíme. Dyť to znáš, někteří lidi si nesednou, jiní zas očekávali něco jiného, vždycky je lepší vytvořit bank hráčů, ti mají mezi sebou větší šanci se dohodnout.
Autorská citace #53
2.9.2010 19:12 - sir thomas
Macintoush: Přesně jak říká Colombo. Na zítřek s vámi nepočítám, ale do budoucna je více potenciálních hráčů výhodou.

Všem: Domluvme se zítra na třech hodinách -- že bychom v ty tři už nějak začali, abychom mohli skončit.
Autorská citace #54
2.9.2010 21:20 - Kirros
ok, před třetí dorazím
Autorská citace #55
4.9.2010 18:32 - Colombo
Ok děti, jak se vám to líbilo? Kdo teda jede dál do pravidelné hry? Zatím jsme se dohodli na středě...

Co postavy? Dost vás chce jít pak na mágy, tak abychom neměli přemágováno a na svaly tu nikdo nezbyl.
Autorská citace #56
4.9.2010 20:29 - Khardix
Na co svaly, když máme magii :-) Jinak o to bych se nebál, na mágy jsme zatím aspirovali dva.
Dlouhodobě pokračovat budu milerád.

Oneshot byl zajímavý, i když lehce přímočarý: co jsme vymysleli, tak fungovalo (pokud jsme nezvrtali hod) a prakticky jsme šli velmi přímou cestou k cíli. Uznávám, že v oneshotu by to asi jinak moc nešlo, nicméně u dlouhodobější hry bych ocenil trošku větší "obtížnost" a složitost.
Autorská citace #57
4.9.2010 23:21 - sir thomas
Začnu tím, že všem hráčům ještě jednou poděkuju za hru.

Khardix, Colombo: Myslím, že magie svaly nenahradí, zvláště když si člověk musí dávat pozor na paradoxy a Nevíru (Disbilief). Na druhou stranu, C4 v žaludku nerozchodí ani vlkodlak.

Khardix: Pravda je taková, že jsem se do jisté míry snažil děj trochu posouvat dopředu (přece jen, měli jsme brzo skončit) -- navíc, hráči většinou nemívají rádi, když se na něčem zaseknou a neví, kudy kam (jiná věc je frustrace postav -- "tak nám nezbývá než počkat, koho zabije jako dalšího"). Takže jsem chtěl hrát takovou svižnější hru. Ale když se chcete trápit, prosím, budu zlý (:P). Navíc je mi blbé když už povolím hod a padnou úspěchy říct: "Prostě jste nic nenašli". Příště možná povolím méně hodů a u některých věcí řeknu rovnou, že to nemá smysl.
Jinak uznávám, že s tím kyvadýlkem to byla "haluz"; prostě jsem najednou nevěděl, jak vás rozumně dostat k tomu srubu (kam jste se z logiky příběhu dostat museli), tak jsem využil první věci, co vás napadla (možná z hlediska nějaké podivné logiky by správně ta kniha měla být součástí kyvadla). Taky si nejsem jistý, jak hrát dovednost Occult -- když se podívám nazpět, řekl bych, že podobná věc bude spíše v repertoáru mága -- Acantha.
Autorská citace #58
4.9.2010 23:39 - sir thomas
Sám za sebe chci říct, že jsem nemohl naplnit svou vizi hry za huntery, a to především kvůli formátu. Pro dlouhodobější hraní se chci více zabývat i osobním životem hunterů (a postupujícím odcizením od ostatních lidí), problémy s institucemi a dalšími věcmi, určitě se budu snažit, aby nešlo jen o hru typu "monstrum týdne", kdy se všechny scény budou týkat jedné dějové linie.

Kdo si to nechce nechat až na osobní setkání, může klidně kritizovat (a to chválit i kárat), budu rád, když se dozvím názory hráčů a jejich preference; a zkusím jim v rozumné míře odpovědět.
Autorská citace #59
5.9.2010 09:49 - Khardix
Co se týče úspěchů na hledání, tak bych se hlášky "nic jsi tam nenašel" až tolik neděsil, pokud to vyplývá z logiky příběhu - pokud mi uspěl hod a nenašel jsem nic, tak vím, že asi hledám na špatném místě a měl bych se poohlédnou jinde. I to může být cenná informace.

Occult bych hrál nejspíš jako zdroj informací a lidových návodů, jak se s tím či oním vypořádat - např. mi to může říct, že na upíra platí slunce, oheň, kříže, česnek a svěcená voda (z čehož je pravda jenom první dvě).
Autorská citace #60
5.9.2010 10:24 - Colombo
Khardix: to, o čem mluvíš, je rozpor mezi "simulacionistickým" přístupem a "příběhovým" přístupem. Zatímco ten první je o tom, že ve světě to prostě nějak je, bez ohledu na to, co hráči udělají atp. (já jsem spíš simulacionista), tak ten "příběhový" přístup říká, že žádný hod nesmí být zbytečný a musí něco udělat. Tzn. hledáš informaci v knihovně, uspěješ, tak tam musí být nějaké vodítko, protože hod musí posunout děj dál, nemůže si hráč házet s obrovským počtem úspěchů a dozvědět se, že nic nenašel. První přístup je možná realističtější a nutí hráče možná víc přemýšlet, druhý přístup zase řeší to, že se hráči nikdy blbě nezaseknou s tím, že si hodí na 5 věcí a GM jim řekne: Nic jste nenašli. Hráči pak neví co dál, GM je nervní, protože se nevydali tím směrem, který jim připravil a neví, jak je tam nenápadně poslat. Teda alspoň to tak chápu já, na tyhle teorie jsou tu jiní mistři.
Autorská citace #61
8.9.2010 08:27 - Isquanir
Ahoj, docela jsem o WoD přemýšlel a myslím že do pravidelné fáze nepůjdu. Myslím, že se nás sešla dobrá banda i GM dobře perlil, nicméně ten systém se mi moc nelíbí - příliš připomíná reálný svět :D. Rozhodně děkuji za novou zkušenost, no a snad někdy příště.
Autorská citace #62
8.9.2010 21:32 - sir thomas
Isquanir: Myslím, že zrovna u systému, kde je to účelem (a mám dojem, že jedním z důvodů, proč se hraje -- ten druhý je, myslím, to, že se mu jen podobá ;)), se tohle bude těžko měnit. Ale jsem rád, že ses bavil.

Všem: Rád bych se pomalu začal domlouvat, kdy bychom se sešli na zhodnocení oneshotu a domluvu dalšího hraní. Hádám, že příští týden to nebude, ale stejně dávám echo už teď. Jako nejzasší termín vidím středu 22. 9.
Ti, kteří chtějí pokračovat v hraní, už si pomalu můžou připravovat postavy. Tentokrát vám do toho však budu mnohem více mluvit (Colombo může vyprávět) a očekávejte, že se je pokusíme trochu sladit, ať se mají proč dát dohromady. Takže si udělejte spíše náčrt.
Autorská citace #63
8.9.2010 22:13 - Colombo
jo, nemohl jsem minmaxovat a tak umim všecko a nic:(

Však já si připravím víc profesionálních postav!
Autorská citace #64
8.9.2010 22:46 - Macintoush
Pro ty co nebyli na zkušebním one-shotu, by nebyla nějaká upřesnění pro předběžné náčrty postav?
Autorská citace #65
8.9.2010 22:52 - Colombo
Co vím od GM, tak zatím je jistý low-level, tedy žádná konspirace, protože chceme se postupně při setkávání s temnotou někteří "probudit", že... Co já vím, tak další věc je, že narozdíl od one-shotu nebudem z počátku žádná buňka, to, spolu se vztahy v buňce, se vytvoří postupně.

Taky GM odhalil, že nechce nějaké velké město (jako Boston v oneshotu), ale chce pracovat s menším městečkem.

(hra v Brně byla lol, co teprv takové malé "městečko" jako je Paskov, to by musela být bžunda:DD)
Autorská citace #66
8.9.2010 23:13 - sir thomas
Není od věci připomenout, že ačkoli obecně proti minmaxování nic nemám, hraje se přece jen (alespoň ze začátku) Mortal: The Loser. A dát sem tabulku (přeloženo ad hoc) teček skillů:
  1. novic -- základní znalosti
  2. praktik -- solidní praktické znalosti
  3. profesionál -- obsáhlé, detailní znalosti
  4. expert -- výjimečná hloubka znalostí
  5. mistr -- nepřekonatelná hloubka znalostí; vůdčí osobnost dané oblasti
(a podobně pro "praktické" skilly) Navíc, specializace posouvá dovednost ještě o stupeň nahoru (mimochodem, specializace jsou pro pozdější minmaxování důležité).

Takže, pokud chcete mít postavu se čtyřmi tečkami v Occult a specializací na duchy (ať jedny nebo druhé), je třeba vysvětlit, proč je to jeden z největších amerických expertů na duchařinu -- student, který se "trochu více" zajímá o duchařské historky prostě nestačí (záměrně přeháním).
A taky, "jeho otec byl lovec a on si občas taky zastřílel" u akademika stačí stěží na Firearms 1 -- už Firearms 3 znamená prakticky, že je to střelec veterán nebo průměrný příslušník speciálních jednotek (hráčům, kteří chtěj postavy -- bojovníky doporučuju přečíst si Gun 101, Gun 201, Melee 101 a Melee 102 v Armory -- strany 57 a 20).

Celkově mi jde spíše o systémovou věrnost. Nerad bych viděl postavy, které mají Brawl 3 jen proto, "aby mi ji hned nezabili". Můžou chodit na kurzy sebeobrany, pokud to k nim sedí. Samozřejmě, pokud všichni chtějí hrát trochu více "let's kick their asses", můžeme se domluvit jinak.
Autorská citace #67
8.9.2010 23:24 - sir thomas
Macintoush: (kromě toho, že na oneshotu se toho až tak moc nedomluvilo) Nějak tak, jak to říká Colombo. Moje vize je začít hrát s "obyčejnými" smrtelníky, žádnými huntery, žádnou buňkou. Během prvního příběhu se dají dohromady (nic jako "potkali jste se na jednom internetovém fóru") a pravděpodobně se dají na dráhu hunterů. Posléze se někteří z nich probudí (tzn. stanou se mágy -- byli tady zájemci), ale téma bude pořád spíše Bdění (Vigil).
Prostředí vidím tak, že se domluvíme na náladě (feelingu) prostředí (např. podhůří Skalnatých hor, rurální; předměstí velkého města; přímořské letovisko) a víceméně vytvoříme vlastní město. Ve velkých známých městech nechci hrát proto, že koncentrace lidí nutně znamená koncentraci supernaturálů (viz záhlaví, setting).
Poznámka na konec: Jsem přístupný dohodě s hráči téměř ve všech bodech své vize (snad kromě toho pravidelného hraní); ale jak se říká, lína huba, holé neštěstí.

Každopádně, těším se na nové hráče.
Autorská citace #68
8.9.2010 23:36 - sir thomas
Náčrt postavy si představuju jako koncept (hasič s hrdinským komplexem, zločinecký kurýr, ... -- je to dobré pro základní představu o postavě) a stručný nástřel historie a vlastností (charakterových). Systémem netřeba se zabývat více než okrajově (pokud tě to nebaví). Prostě představu, co bys vlastně chtěl hrát.
Na prvním sezení to porovnáme, ustálíme a do prvního už skutečně herního sezení se to převede do systému.

(původně jsem to chtěl napsat do předchozího příspěvku -- měl jsem dojem, že jsem nezodpověděl otázku -- ale bude asi lepší, když to napíšu zvlášť)


EDIT: Ještě se chci omluvit, teď tady pět dní nebudu.
Autorská citace #69
10.9.2010 15:54 - Khardix
Tak jak to vypadá s tím diskuzním sezením? Kdy máte čas? Jestli stále platí domluva na středy, tak bych navrhoval středu 15.9. (jestli už tu ST bude).
Autorská citace #70
10.9.2010 19:05 - Colombo
tuším, že by měl ve ... čtvrtek? přijet, tak vydrž.
Autorská citace #71
11.9.2010 10:57 - Elgard
Zdarec, zítra mizím na dovolenou, vracím se 19.9. Tzn. přimlouval bych se za termín plkací hospody (sezení) od 20. dál.
Autorská citace #72
13.9.2010 21:53 - sir thomas
Tak, ST už se vrátil. Ale pokud bude Elgard na dovolené... Prostě, na prvním sezení bych možná měl raději všechny.
Takže budu počítat spíše s týdnem od 20. -- možná i nějaký jiný den (se středou více méně počítám), ať to rychleji rozjedeme; takže zkuste napsat, kdy můžete. Taky by mě zajímalo, kdy můžeme začínat a kdy končit.

Takže vám nechám více času na rozmyšlenou a přidám vám k tomu úkoly navíc. K nástinu postavy bych ještě přidal kombinaci Virtue a Vice, na kterou jsem úplně zapomněl a je taky dobrá na charakterizaci postavy.
A abych nezapomněl, adepti na mágy by si mohli už dopředu rozmyslet, jakou Stezkou se vydají (Path -- tj. Acanthus, 0brimos, Mastigos, Moros, Thyrsus -- osobně mi připadá, že Obrimos není zrovna vhodný a Thyrsovi bych se taky vyhnul).

EDIT: Doplnil jsem obsah tohoto příspěvku do záhlaví.
Mágům ještě pro jistotu připomenu, že postava by mohla trochu odpovídat zvolené Stezce (viz jejich popis v MTA, popřípadě Tome of Watchtowers) -- tedy spíše, měla by mít nějaký důvod se po ní vydat (mi osobně takové "sekundární charakteristiky" často dost pomáhají v utváření charakteru postavy).
Autorská citace #73
14.9.2010 13:20 - Khardix
Důležitá otázka: Obrimos a Thyrsus nejsou vhodní, protože mají sklon být nápadní, nebo proto, že není v plánu se moc potkávat s něčím, na co by se hodili (tzn. Thyrsus - exorcista by neměl co vymítat nebo counterspellující Obrimos co odčarovávat)? Vím, že je to tahání informací, ale potřebuju to zohlednit, abych nehrál něco, co mě nebude bavit. Obrimos snažící se být nenápadný sranda být může, ale ten, který neuplatní ani svoje covert kouzla už taková zábava nebude.
Autorská citace #74
14.9.2010 13:52 - sir thomas
Khardix: Pokud se rozhodneš hrát Thyrsa, dostaneš duchy (spirity); pokud se rozhodneš hrát Obrima, dostaneš kouzla.
Jeden můj komentář je k tomu, že mám dojem (Kirros bude asi vědět více), že jejich arkána jsou tak trochu nejvulgárnější (podle terminologia MTA; a to i ta "jemná").
Druhý (a možná důležitější) důvod: Nejsem si jistý, jestli "jemná" arkána zrovna těchhle dvou později nebudou trochu odklánět témata od hunterů. Prime předpokládá časté setkávání s magií, magickými předměty a mágy; Spirit zase z mága dělá experta na spirity, kde je otázka, jak se na tom budou podílet ostatní hunteři.
Ale vzhledem k tomu, že přístup k ostatním arkánům není mágům zamezen, to nebudu omezovat.

Všem: Ptejte se na cokoli, v nejhorším případě oznámím, že na to nemůžu odpovědět (čemuž se budu snažit vyhnout). Napadá mě spousta komentářů k této hře, ale nechci je sem všechny psát, protože by tím fórum ztratilo přehlednost.
Autorská citace #75
14.9.2010 21:26 - Kirros
Ad debata o mázích: No tos mě dostal, protože to jsou zrovna dvě stezky, které jsem zažoval :D. Takhle beru, to ,že projevy arkány Sil se dost blbě skrývají (to že do toho upíra praštil blesk čistě náhodou už po čtvrté...) a ,že arkána Ducha vystraňuje ostatní hráče při debatách se Stínovým světem jsou jistě nepříjemné efekty ale není to nic co by se nedalo upravit stylem magie postavy. Tohle ještě dovysvětlím.

Arkána (pra?)Základu může být naopak absolutní nutností pro mágy bez vzřídla a dědictví(Legacy), přecejen začínáme jako smrtelníci, a zároveň bez rote, takže kouzla z arkán mimo cestu značně vysávají sílu. Jako jediná totiž arkána Základu dovoluje čerpat manu z jiných zdrojů a ukládat ji na horší časy.

Abych se vrátil k té zmínce o magickém stylu. Jedna z postav o které uvažuju je jogín, který by šel Cestou zlatého klíče (Obrimos) Rozložení arkán Prime oo, Life oo, Mind o, Forces o. Magii využívá k posílení svých přirozených schopností, Základ zahrnuje manipulaci s energií prana (bioplazmická energie vyskytující se v jogínských sutrách), Život mu pomáhá lépe ovládat své tělo (ze základní knížky například kouzlo Body Control), Mysl mu pomáhá myslet jastněji a Síly mu pomáhají lépe vnímat okolní svět (Noční vidění, posílený sluch...). Navíc jeho arkány pěkně vystihují trojci duše, tělo a mysl. Jinoulternativa této postavy by šla Cestou Thyrsus - Life oo, Mind oo, Spirit oo. S jiným pohledem na duši (Spirit míto Prime) a vůbec zaměřená spíše na harmonickou koexistenci s okolím, než na sebezdokonalování.

Tím chci ilustrovat to, že Obrimos není nutně jen metač fireballů a Thyrsus neošaman. Navíc je nutné si uvědomit, že omezením Stezek se také omezí charektorový základ postav. Obrimové jsou třeba do Hunterů ideální svým odhodlaným přístupem k řešení problémů. Stejně tak Thyrsové mají tendenci napravovat chyby spirituálního světa. Oproti tomu většina Mastigů hrabe sama za sebe, Arcanthům je to šumák, a Morosové nad tím vším jen smutně kroutí hlavou ;) Teď přeháním, ale chci tím říct, že Cesty nejsou jen o Arkánách.

A abych Vypravěče moc neděsil, postava zmíněného jogína není jediná o které uvažuju ;)

EDIT: Ještě bych doplnil, že zmiňovaná Tome of Watchtowers je považovaná za průměrně napsané dílko s jednou pořádnou chybou a tou je kapitola o Cestě Thyrsus. Ta udává v podstatě jen stereotypní interpretaci této cesty (Ekologičtí hipíci) bez větší invence.
Autorská citace #76
14.9.2010 22:16 - sir thomas
Tolik slova většího znalce mágů než jsem já.

Námitky uznávám. Kromě toho, že jsem ani před tím nechtěl nic přímo zakazovat, opravdu tady bude více záležet na konkrétní vizi mága. Koneckonců všechny arkána nižších stupňů jsou spíše "skrytá" (covert). Prostě, přijďte s tím, co by vás zajímalo, a zkusíme to dát nějak dohromady s tím, co by zajímalo ostatní.
Svou radu omezím na to, že asi nebude úplně dobré vzít Prime nebo Spirit jako svoje hlavní arkánum a dát do něj po probuzení čtyři tečky.

Ještě mě napadá, asi jsem něco takového už řekl: ke Zřídlu a rotům se nejspíš dostanete, ale rozhodně vám je nedám bez boje. ;)

Kirros: Zdá se mi to, nebo je magie Zdroje dost specializovaná? Když jsem četl popis kouzel, neubránil jsem se dojmu, že fantasmy a některé další věci těžce domýšleli, aby měli alespoň něco "užitečného".

Zase musím říct, že s motivacemi jsi mě trošičku dostal ty. Možná, že Acanthus by mohl fungovat trochu ve stylu Ashwood Abbey (z nudy), Moros by mohl být posedlý spravedlností, hodnotou (už tak krátkého) života Spáčů a pomstou těch, co ho nadpřirozeně ukracují, Mastigos by mohl být přitahován samotnou skupinou hunterů a hrát úlohu "Jokera", který je posiluje tím, že jimi manipuluje a staví je proti sobě.
Tyhle Stezky ale mají (dle mého názoru) užitečnější kouzla. Pro huntery (Death nebo Fate jsou velmi pěkná).
Ale Obrimos a Thyrsus to mají s motivací jednodušší.

Když už jsem u toho, všem připomenu, že pokud se chtějí podívat na možné motivace hunterů, organizace (hlavně Tier 2) jsou poměrně pěknými příklady toho, jak lze k Bdění přistupovat.
Autorská citace #77
14.9.2010 22:20 - Colombo
takže můžu hrát toho nekromancera, co bude chtít skupinu využívat k hodnbě za artefakty a grimoáry, které jen zvýší jeho moc a dovolí mu ovládnout svět?
Autorská citace #78
14.9.2010 22:24 - sir thomas
Colombo: Samozřejmě, že můžeš. Ale obávám se, že s tebou nebudou chtít hrát ostatní. :P
Jinak tahle postava se spíše hodí na Mastiga a řekl bych, že pokud se ti na sebe nepodaří strhnout pozornost (tedy všichni postavy dostanou stejný prostor), bude ti to docela dlouho trvat.
Autorská citace #79
14.9.2010 23:09 - Kirros
Co se týče magie Zdroje, tak tam jsou vidět jisté pozůstatky z Ascensionu. Tam jsi nemohl vykouzlit něco z ničeho pokud jsi neměl alespoň Prime oo. Naštěstí tohle pravidlo zrušili ale Prime je pořád Prima materia, a tedy ty phantasmy jsou spíš takové nedokonalé pokusy o vytvoření reálné hmoty, která ale pořád zůstává jaksi nehmotná. Až s Prime ooooo je možné vytvořit víceméně reálnou bytost (Tulpa). Navíc pomocí Prime se dají očarovávat předměty což je pro mága vcelku silná zbraň a taky se s ní dá přetvářet mana přímo v něco (například nebeský oheň). Když se tohle všechno promyslí do důsledků tak je Prime stejně užitečná arkána jako kterákoli ostatní.

Já osobně půjdu nejspíš do Acantha, kterého budu stylizovat do role kladného hrdiny ze starých příběhů, který si utváří vlastní osud (arkány Času, Osudu a Prostoru) který k tomu má dobré předpoklady (Bohatí rodiče - Resources oooo, Sympatický ksicht - Striking Looks oo) ale protože jsme ve WoDu tak za tímhle vším přecejen budou jisté škraloupy v minulosti, na které by rád zapomněl.

Jeho Bdění bude něco ve stylu "Výzva, kterou jeden nemůže odmítnout."
Autorská citace #80
14.9.2010 23:27 - sir thomas
Takže Prime minimálně poměrně užitečná doplňková arkána. I když mistr Prime může být proti ostatním mágům dost mocný.

Na Acanthovi se mi líbí ta jemná manipulace s Fate ("Tohle je moje šťastná sekyra."). Musím teda říct, že za jednoho Acantha budu rád, protože to vypravěči může trochu zjednodušit život (i když postavě ne: "A jak víš, že máme jít zrovna tam?").

Budu docela zvědavý na jeho vztah s rodičemi.
Autorská citace #81
16.9.2010 13:13 - Khardix
Já bych si rád vzal Obrima (Prime 2, Life 2, Forces 1 a Mind 1), přičemž koncept je moderní šermíř (tzn. opět pár teček v Computeru (-:). Aneb chlápek, kterému učarovalo feudální Japonsko a samurajové, takže začal studovat nějaké japonské bojové umění. Jako ideální volba mi přišlo TSKSR z Armory Reloaded, ale nevím, kde by v malém městě sháněl instruktora, když v celé Americe jsou dle AR všehovšudy dva.
Co se týče možnosti setkávání, tak ve středu 22. víceméně počítám s plkacím sezením, pak můžu v pátek (24.) a pravděpodobně v pondělí (27.) - v pondělí bych mohl i dopoledne (máme ve škole volno). Ve středu 29. budu bohužel v Praze.
Autorská citace #82
16.9.2010 15:30 - Kirros
Jak jsi napsal moderní šermíř tak už jsem si říkal, žes mi vykrad poznámky k postavě :). Moje postava má taky něco společného se šermem, ale s klasickým (s rapírem). Je to syn španělského šlechtice a velvyslance v Státech. Jako mág bude Acanthus s arkánami Prostoru, Času a Osudu na dvou tečkách - aneb máme rádi Oddálené seslání, Podmíněné spuštění a Magii cílenou přes půl světa :). Nicméně spíš než do bojových skillů jsem investoval do sociálních a rozšoupnul jsem se s výbavou (Věděli jste, že Lamborginy Gallardo se kvalifikuje jako Sport Car a tedy se vejde do čtyř teček Resources? :) ).
Autorská citace #83
16.9.2010 16:25 - Colombo
nevím, šermíř mi k magii moc nehodí..
Autorská citace #84
16.9.2010 17:04 - Kirros
K probuzené magii se hodí všechno. Když se podívám na skilly na deníku postavy může mě napadnout spousta konceptů jako:

Výčet různých konceptů píše:
Profesionální potápěč, který se Probudil, když se jednou potopil až příliš hluboko a má skoro posvátný respekt před Hlubinou (Abyss). Učitel bojových umění, který poznal, že některé techniky opravdu vedou k osvícení. Pouliční závodník (Drag races), který cítí dotek Dokonalých světů (Supernal worlds) nejvíc v 250 kmh. Sniper SWAT týmu, který díky Probuzené magii nikdy neminul cíl. Zloděj, který si po Probuzení řekl, že svět je vlastně krásné místo, když jej teď Spící vyšetřovatelé nikdy nechytnou. Bezdomovec, Stínový Joe, kterého jednou ochranka přistihla jak si nacpává kapsy na střeše metropolitního Ritzu bez toho, aby si jej kdokoli všiml. Cestovatel, vyhledávájící nejopuštěnější kouty země, jen aby více splynul s přírodou. Muž pokládající se za potomka Templářů, využívající svůj zděděný obouruční meč k zabíjení stínových entit.

Může to být celosvětově uznávaný odborník na literaturu, který v klasických dílech vidí víc než jen lidské emoce a zapsané příběhy. Hacker, který vzužívá svůj počítač jako rozhraní pro interakci s reálným světem jak obrazně tak doslovně. Toledský mečíř, udržující tradici po generace, s tím, že jeho meče si udržují opravdu nadpozemskou kvalitu. Detektiv, který si zjednodušil práci tím, že se prostě zeptá zemřelého, kdo byl vrahem. Vědec, který vyvinul skutečný všelék, který ale dokáže použít jen on. Okultista, kterému se splnil jeho sen a on po padesáti letech bádání konečně získal skutečnou moc. Politik, který Probuzení vidí jako poslání od boha. Badatel, který ve své práci přesahuje hranice současné vědy.

Taky se může Probudit, Mongolský domorodec, který při jízdě na koni nevnímá rozdíl mezi sebou a zvířetem. Holka provozující kavárnu, která má vytříbený cit na to který chlap je právě opuštěný a mohl by jí zpříjemnit život. Profesionální tanečník, který magii vidí v pohybu a dokonalém ovládání svého těla. Domina, doslova vysávají radost z utrpení svých zákazníků. Svůdník, který je díky Probuzení prostě neodolatelný. Holka, které si nikdo nikdy nevšímal a od Probuzení je hvězdou každé párty. Dealer, užívající exotické drogy pro navození hlubokých meditativních stavů. A třeba i lovec lidí s krabicí falešných průkazů, před kterým se otevírají všechny dveře.

A kruci, mezi mágy může být i upírský/vlkodlačí/záhrobní pozér který emuluje většinu schopností nadpřirozených bytostí pomocí Probuzené magie.


Tohle všechno jsou validní koncepty postav pro Probuzené, každá z nich by našla vhodnou Cestu, Řád a některé i tradici lépe vyhovující než Atlanťanská, tak proč ne šermíř?
Autorská citace #85
16.9.2010 17:06 - Kirros
Jinak já můžu ve středu od čtyř hodin. Čtvrtky mám volné a jinak můžu většinou od dvou.
Autorská citace #86
16.9.2010 17:27 - Colombo
to by bylo sice strašně fajn, kdybychom ty mágy hráli a neměl by to být jen lehký rozšiřující koncept pro některé (ještě lépe jednu ze 4, dva mágové už by byli podle mého moc) postavy.

To rovnou můžem hrát mágy. Nehledě, že koncept pro mágy, co jsem četl z pravidel, rozhodně neodpovídá tomu, co píšeš, tedy nevědomé používání magie.
Autorská citace #87
16.9.2010 17:48 - Kirros
Já jsem se zmiňoval o tom, že klidně budu hrát mága podle pravidel Gore magic v Hunterech, nebo pravidel v Second Sight pro Low Magic, případně, že nebudu hrát mága vůbec. Thomas ale říkal, že hrát Probuzené ničemu nevadí, tak nevidím jediný důvod proč tvorbu své postavy omezovat něčím jiným, než pravidly.

A v žádném ze jmenovaných konceptů se nezmiňuju o nevědomém používání magie. Spíš je to o tom, k čemu danná postava magii vyzužívá a jak k tomu přistupuje. Je pravda, že můj pohled na Probuzenou magii je ovlivněn nejen základními pravidly ale i Core bookem II (Tome of Mysteries), a knihami Magical Traditions, Chroniclers Book a Astral Realms, které podstatu Probuzené magie dále rozvíjejí.
Autorská citace #88
16.9.2010 17:54 - Colombo
ok, všechno je to jen o tom, jak konkrétně máš nadefinovaného "mága".

Já to mám nadefinované tak, že jen úzká skupina lidí provozující magii jsou mágové, kteří k tomu jdou z toho hermetického stylu. Pak jsou tu lidi, kteří pracují s méně a méně regulérní magií a mají vlastní rituály, až se to dostane k lidem, kteří využívají magii právě jako mimosmyslovou schopnost-telekinezi, pyromancii, telepatii, nebo v souladu s tělem, komunikaci s přírodou, tedy jako spíše rozšíření sebe-sama, než něco, co se dá definovat jako magie a je to taková ta oblast zkoumání mimo, čerpání energie z různých sfér atp.
Autorská citace #89
16.9.2010 18:42 - sir thomas
Pěkně se to tu rozvířilo. Zatím to vypadá, že o mém názoru je vcelku jasno, ale přesto to ještě jednou výslovně (pro klid své duše?), ehm, napíšu:
S Probuzeními ve skupině postav problém nemám. Zaprvé, nezačíná se jako Probuzení, s Probuzeními nepočítám v prvním, ale nejspíše ani druhém příběhu (ale asi bude dobré mít představu o tom, kam chcete směřovat). Za druhé, rozhodně to nebudou organizovaní, "vědecky" k magii přistupující "hermetičtí" mágové (jak je nazývá Colombo) se složitou hierarchií a pravidly; spíše něco, co popisuje Kirros. Za třetí, jsem si jistý, že mágové ve skupině obohatí hunterskou tematiku, které se chceme držet (nic není černobílé -- a nebo naopak právě je?).
Tolik pokud se nedomluvíme jinak.

Pro budoucí šermíře: S postavami, které umí šermovat, problém nemám, jen se držte trošičku při zemi. Ne, že by tohle byla hra, kde se "začíná na první úrovni", ale žádná postava by od začátku neměla být Blade nebo Hiro (kdybych si vzpomněl, jak je to v češtině -- viz N. Stephenson: Sníh). Do tří teček (nebo dvě a specialita, hypoteticky tři a specialita?), pár meritů (Weaponry Dodge?, Disarm?, tak stupeň jedna až dvě nějakého Fighting style), s tím by neměl být problém, pokud to má být dobrý šermíř. Chcete více? Třeba se postupem času zlepšíte.
Autorská citace #90
16.9.2010 18:49 - sir thomas
Ze zcela jiného soudku, podle toho, jaký se tady projevuje zájem (od alespoň tří lidí -- ale je pravda, že Elgard je na dovolené), by asi bylo vhodné založit skupinu. Myslím, že i vám už přijde trochu nepohodlné všechny záležitosti řešit v jednom vláknu.
Což mě přivádí k zásadnímu problému: Jak ji pojmenovat? Možná, že bychom mohli konečně využít zdejších anket.
Autorská citace #91
16.9.2010 18:58 - Kirros
Jo no, nějak jsem si myslel, že to takhle bude. Hermetici jsou v Mázích pouze jako jedna z možností V Ascensionu existovali jako samostatný řád, v Awakeningu je to Legacy jménem Thrice-Great (podle trojce Hermes-Merkur-Thoth), jinak je Probuzený nadefinován jako kdokoli, kdo dokáže ovlivňovat okolí přímo svou myslí pomocí "energie" která na svět proudí z Dokonalých světů - co je podstatou této energie v podstatě nikdo neví. Ve starém WoD bylo deset magických řádů, které každý reprezentoval jeden magický archetyp, tohle v nWoD zmizelo a archetypy jsou reprezentovány pomocí Legacy, Tradic a Stylů, které každý (ne)namíchá dle libosti.

Thomas: U mojí postavy je šerm jen vedlejší téma, beru to tak, že cvičil šerm na soukromé škole v rámci všeobecného vzdělání. Přidal jsem mu dvě tečky + spec a dvě tečky v šermu.
Autorská citace #92
16.9.2010 19:07 - sir thomas
Kirros: To je poměrně snesitelné. Ještě se musím rozmyslet, jak budu řešit takové ohromné zdroje.
Autorská citace #93
17.9.2010 15:25 - Khardix
Thomas: #89 - Tak koukám, že jsme četli stejné knížky, protože Hiro byl jasná inspirace (hacker/šermíř...), i když jsem si nemohl vzpomenout, jak se jmenoval :-) A tři tečky ve Weaponry považuji za maximum "volnočasového" šermu.
Co se týče názvu skupiny, moc mě nenapadá... možná tak "Lux in umbra" (Světlo ve stínu) nebo podobné latinské průpovídky.
Autorská citace #94
17.9.2010 15:44 - Colombo
Vigil
Autorská citace #95
17.9.2010 17:55 - sir thomas
Khardix: V české knížce se jmenoval úplně nějak jinak, ale tu nemám doma, tu mi půjčoval Colombo. Co jsem chtěl říct, bylo, že minimálně na začátku to nebude takhle vypadat, k mistru šermíři nebo mistru programátorovi (popřípadě k obojímu) se dopracuje až časem. Ale koncept by mohl jít, drobnosti dořešíme tváří v tvář (nikoli melee podle DrD ;)). S nějakou "velkou" školou typu TSKSR bych počkal na hru samotnou.

K názvům: Vigil je jen o něco málo lepší než "nWoD v Brně". Ale alespoň vidím, že s názvy máte stejné problémy, jako já. :)
Autorská citace #96
17.9.2010 18:20 - Lokken
Co třeba "Hlídka"?
Autorská citace #97
17.9.2010 18:30 - anony mouse
task force psi kundy
Autorská citace #98
17.9.2010 19:43 - Kirros
Nevím proč mi Hlídka evokuje "Noční Klub".
Autorská citace #99
17.9.2010 19:48 - Kirros
Jinak bych se nebránil vytvořit i mýtus party, podobně jak to bylo prezentováno ve hře Geist, kde pak jednotliví členové týmu používají přezdívky s tímto mýtem spojené. Například čtyřčlená parta Geistů s názvem "Jezdci Apokalypsy" používá symboliku Moru, Války, Hladu a Smrti a každý z jednotlivý člen se do jednoho z jezdců stylizuje. Nenavrhuju, sice nic tak pozérského ale uvádím to jako možnost.
17.9.2010 20:48 - Colombo
Kirros má dobrý nápad, takže asi po dvou, třech sezeních. Však to nikam nespěchá.
A i tak, jméno se dá změnit, takže se to může dát na něco generického, třeba jak jsem měl "DnD haters", než se z toho stal "Plán B".
17.9.2010 21:46 - Kirros
"DnD haters" by mi nevadilo, ale lidi by nám na skupinové forum chodili brečet nad tím, co je na DnD špatného, a to by bylo horčí než spam ;)
17.9.2010 23:40 - Colombo
říkám, cokoliv generického. Třeba Starobahno, cokoliv.
18.9.2010 01:31 - sir thomas
Po dlouhém přemáhání se jsem založil skupinu a hned dvě diskuse (a to ještě po půlnoci, ať to tam má celá kostka pěkně v sobotu ráno). Bylo by pěkné, kdybychom se do nich postupně přesunuli.

První diskuse se týká postav, takže tam můžeme pokračovat ohledně skillů, arkán a dalších věcí (nebudu nijak moderovat OT).

Druhá diskuse je čistě organizační a byl bych rád, kdyby se tam řešily pouze organizační záležitosti, tedy kdo kdy může a nemůže. Proto je taky uzavřená pro nečleny.
19.9.2010 10:05 - Macintoush
Asi se na mě tak trochu zapomělo. Seznamovacího pokecu bych se klidně zůčastnil, jen můžeme tak od pěti. Píšu to sem neboť nemám přístup do org. diskuze.
19.9.2010 10:33 - sir thomas
Macintoush: Musím se omluvit. Hned chybu napravím.

Organizačně: Čas od pěti je dočasná nebo trvalá záležitost? Každopádně, nefunguje nám zvonek, takže ti přes PM pošlu své telefonní číslo. Kdyby nepřišlo, dej mi vědět.

Ještě budu mít pár dotazů (jen rychle, chystám se do Brna): Jak jste na tom se znalostí pravidel (ne že bych nějakou požadoval, ale rád bych věděl, jak mám připravit)? Hunteři -- jako postavy -- vyhovují (tradičně se ptám všech)?

EDIT: Číslo odesláno.
19.9.2010 10:53 - Colombo
Od 5 je strašně pozdě, to žádnou pořádnou hru nestihnem. Už od 4 je pozdě. Nejlepší by bylo začínat kolem 3.. tak do 8, to je 5 hodin. Což je celkem dost na pravidelné hraní, s tím, že se dá protáhnout, ale taky skončit dostatečně brzo, aby spolubydlící nikdo už večer neotravoval (no a pro mě je to už taky otravné, mám rád svůj klid...)
19.9.2010 10:57 - sir thomas
Proto se taky ptám. Obávám se však, že dříve než ve čtyři nejspíše začínat nestihneme (i co se týče mého zpropadeného rozvrhu), alespoň ve středu. Ale věřím (protože nic jiného mi nezbývá), že tohle se nějak ještě podaří vyřešit.

Každopádně, je třeba si nedávat nic na čtvrtek na ráno. ;)
19.9.2010 11:00 - Colombo
lol, nezapomeň, že máme i středoškoláka.

edit: vlastně, já mám ve čtvrtek od 10 volno, takže by to celkem šlo:D
19.9.2010 11:08 - sir thomas
Jsem si toho plně vědom. Ale středoškoláci nejsou tak zhýčkaní vysokoškolským životem. :P
Navíc, tma je poměrně dobré prostředí pro Svět temnoty -- seženeme svíčky a něco podpálíme. ;)
19.9.2010 11:12 - Colombo
to je sice pěkné, že tma je vhodné prostředí, ale já osobně nemusím, když mi parta freaků v 9 hodin večer bantuje po bytě. A to co nechci, aby mi dělali ostatní, nedělám já sám. Někomu to možná nepříjde, někdo má možná domov jak hospodu... Ale u mě doma platí: Můj dům, můj hrad. Náštěvy jsou sice fajn, ale večer je klid a večer se tráví čas s rodinou. Na privátu sice rodinu nemám, ale může tam být alspoň klid a soukromí.
19.9.2010 11:14 - sir thomas
Díky bohu, že rodinu na privátu nemám. To bych se asi zbláznil.
Taky záleží na tom, od kdy je večer -- já to mám až tak od jedenácti.

Teď už zcela vážně: I'll see what I can do.
19.9.2010 13:34 - Macintoush
sir thomas píše:
Organizačně: Čas od pěti je dočasná nebo trvalá záležitost?

Ano, seminář mi končí o půl páté

sir thomas píše:
Každopádně, nefunguje nám zvonek, takže ti přes PM pošlu své telefonní číslo. Kdyby nepřišlo, dej mi vědět.


Číslo mi přišlo.

sir thomas píše:
ak jste na tom se znalostí pravidel (ne že bych nějakou požadoval, ale rád bych věděl, jak mám připravit)?


S pravidly jsme seznámni oba. Ona tedy pouze teoreticky.

sir thomas píše:
Hunteři -- jako postavy -- vyhovují (tradičně se ptám všech)?


Hunteři OK. sir thomas píše:
Každopádně, je třeba si nedávat nic na čtvrtek na ráno.


čtvrtek máme celý den volno, tekže s protažením hry nemáme problém.
19.9.2010 14:02 - Colombo
To jste si rovnou mohli dát nějakou přednášku od 6 do 8 a mohli jsme začínat v 10. Já si jak debil hlídal rozvrh tak, abych měl středu co nejvíc volnou a nakonec se dozvím, že všichni ostatní na to srali? Fakt super.
19.9.2010 15:15 - Macintoush
U nás na fakultě se třeba rozvrh sestavoval o půl měsíce dříve než začala tahle diskuze a dávno předtím než se začalo mluvit o středě, takže promiň, ale opravdu nejsem jasnovidec.
19.9.2010 15:37 - sir thomas
Colombo: Nemusíš kvůli takovým věcem být na lidi hned zlý.
Když máš například ve středu dva povinné předměty a jediná povinná cvika, a to jsi ještě rád, že se ti to nepřekrývá, prostě s tím nejde moc dělat. A kvůli tomu, že ve středu odpoledne hraješ, ti to nikdo nepřesune.
Navíc, dá se to domluvit i na jiný den -- zatím vypadá nadějně čtvrtek.
19.9.2010 15:40 - Colombo
nevypadá
19.9.2010 17:02 - sir thomas
Abych to uvedl na pravou míru (zatím to z diskuse vypadá všelijak), Colombo tuto středu nemůže. Protože nemůže více dní (čtvrtek, pátek a sobota), nejspíše se budeme muset sejít bez něj. Leda že by byl termín v pondělí nebo úterý.

Možná, že když už jsem napravil své opomenutí, mohli bychom organizační věci přesunout do příslušné diskuse. Co myslíte?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.16994500160217 secREMOTE_IP: 34.239.158.223