sir thomas
7.8.2010 16:01
nWoD v Brně
Rád bych od půlky září rozehrál dlouhodobější kampaň ve Světě temnoty pro 4-5 hráčů, přičemž stále dva až tři sháním.

EDIT: Hráčů už je nejspíše dost; ovšem pokud by měl ještě někdo další zájem, může napsat.

Založil jsem skupinu a přesunul tam většinu těch, co projevili zájem.

Organizační diskuse
Diskuse k postavám a nejspíš čemukoli jinému




Co nabízím: ochotu nést břímě Storytellera, místo na hraní
Co chci: nic jiného než Váš drahocenný čas
Chci se pravidelně scházet alespoň jednou týdně (možná s výjimkou Vánoc a nepravidelného hraní během vysokoškolských prázdnin) odpoledne, občas i na delší sezení o víkendu.

Žijeme všední dny svých všedních let v iluzi bezpečí. Nevěříme, že by nás něco mohlo ohrozit, byť je to tak všední a všudy přítomná věc jako nemoc. A jsou zde i mnohem zlověstnější hrozby.
Vytvořili jsme si závoj nevědomosti, abychom nezešíleli strachem z toho, co se za ním skrývá. Co se však stane, když tento závoj něco protrhne a my nahlédneme do světa stínů za ním? Budeme schopni se vrátit k všední realitě lží? A nebo se budeme nořit stále hlouběji do toho, co nám mělo zůstat zapovězeno? Vezmeme do rukou zbraně a pokusíme se čelit svému vlastnímu strachu?

Má vize: Chci začít s obyčejnými smrtelníky (aka Mortal: The Loser), kteří objeví střípek skutečné reality Světa temnoty, a postupně přejít k něčemu na způsob hunterů (protože kampaň za obyčejné smrtelníky pokládám za dlouhodobě neudržitelnou), tedy lidí, kteří se rozhodli s tím, co viděli, něco dělat.
Pokud by měl někdo chuť si zahrát za supernaturály z hlavní linie (tj. upíry, vlkodlaky nebo mágy), budu přístupný dohodě.
Téma: Temná záhada
Setting: Neorganizovanost: Ve městě, kde žijete, není upíří princ, mágské konzilium, ani kmeny vlkodlaků. Všechni jsou zde sami za sebe.
Vaše vize: bude vítána, posuzována a pokud možno naplněna

Jak začneme? Domlouvat se budu prostřednictvím tohoto fóra, popřípadě přes další, především elektronické, prostředky. Jsem ochotný vést před koncem září jeden nebo dva "zkušební" oneshoty.
Autorská citace #61
8.9.2010 08:27 - Isquanir
Ahoj, docela jsem o WoD přemýšlel a myslím že do pravidelné fáze nepůjdu. Myslím, že se nás sešla dobrá banda i GM dobře perlil, nicméně ten systém se mi moc nelíbí - příliš připomíná reálný svět :D. Rozhodně děkuji za novou zkušenost, no a snad někdy příště.
Autorská citace #62
8.9.2010 21:32 - sir thomas
Isquanir: Myslím, že zrovna u systému, kde je to účelem (a mám dojem, že jedním z důvodů, proč se hraje -- ten druhý je, myslím, to, že se mu jen podobá ;)), se tohle bude těžko měnit. Ale jsem rád, že ses bavil.

Všem: Rád bych se pomalu začal domlouvat, kdy bychom se sešli na zhodnocení oneshotu a domluvu dalšího hraní. Hádám, že příští týden to nebude, ale stejně dávám echo už teď. Jako nejzasší termín vidím středu 22. 9.
Ti, kteří chtějí pokračovat v hraní, už si pomalu můžou připravovat postavy. Tentokrát vám do toho však budu mnohem více mluvit (Colombo může vyprávět) a očekávejte, že se je pokusíme trochu sladit, ať se mají proč dát dohromady. Takže si udělejte spíše náčrt.
Autorská citace #63
8.9.2010 22:13 - Colombo
jo, nemohl jsem minmaxovat a tak umim všecko a nic:(

Však já si připravím víc profesionálních postav!
Autorská citace #64
8.9.2010 22:46 - Macintoush
Pro ty co nebyli na zkušebním one-shotu, by nebyla nějaká upřesnění pro předběžné náčrty postav?
Autorská citace #65
8.9.2010 22:52 - Colombo
Co vím od GM, tak zatím je jistý low-level, tedy žádná konspirace, protože chceme se postupně při setkávání s temnotou někteří "probudit", že... Co já vím, tak další věc je, že narozdíl od one-shotu nebudem z počátku žádná buňka, to, spolu se vztahy v buňce, se vytvoří postupně.

Taky GM odhalil, že nechce nějaké velké město (jako Boston v oneshotu), ale chce pracovat s menším městečkem.

(hra v Brně byla lol, co teprv takové malé "městečko" jako je Paskov, to by musela být bžunda:DD)
Autorská citace #66
8.9.2010 23:13 - sir thomas
Není od věci připomenout, že ačkoli obecně proti minmaxování nic nemám, hraje se přece jen (alespoň ze začátku) Mortal: The Loser. A dát sem tabulku (přeloženo ad hoc) teček skillů:
  1. novic -- základní znalosti
  2. praktik -- solidní praktické znalosti
  3. profesionál -- obsáhlé, detailní znalosti
  4. expert -- výjimečná hloubka znalostí
  5. mistr -- nepřekonatelná hloubka znalostí; vůdčí osobnost dané oblasti
(a podobně pro "praktické" skilly) Navíc, specializace posouvá dovednost ještě o stupeň nahoru (mimochodem, specializace jsou pro pozdější minmaxování důležité).

Takže, pokud chcete mít postavu se čtyřmi tečkami v Occult a specializací na duchy (ať jedny nebo druhé), je třeba vysvětlit, proč je to jeden z největších amerických expertů na duchařinu -- student, který se "trochu více" zajímá o duchařské historky prostě nestačí (záměrně přeháním).
A taky, "jeho otec byl lovec a on si občas taky zastřílel" u akademika stačí stěží na Firearms 1 -- už Firearms 3 znamená prakticky, že je to střelec veterán nebo průměrný příslušník speciálních jednotek (hráčům, kteří chtěj postavy -- bojovníky doporučuju přečíst si Gun 101, Gun 201, Melee 101 a Melee 102 v Armory -- strany 57 a 20).

Celkově mi jde spíše o systémovou věrnost. Nerad bych viděl postavy, které mají Brawl 3 jen proto, "aby mi ji hned nezabili". Můžou chodit na kurzy sebeobrany, pokud to k nim sedí. Samozřejmě, pokud všichni chtějí hrát trochu více "let's kick their asses", můžeme se domluvit jinak.
Autorská citace #67
8.9.2010 23:24 - sir thomas
Macintoush: (kromě toho, že na oneshotu se toho až tak moc nedomluvilo) Nějak tak, jak to říká Colombo. Moje vize je začít hrát s "obyčejnými" smrtelníky, žádnými huntery, žádnou buňkou. Během prvního příběhu se dají dohromady (nic jako "potkali jste se na jednom internetovém fóru") a pravděpodobně se dají na dráhu hunterů. Posléze se někteří z nich probudí (tzn. stanou se mágy -- byli tady zájemci), ale téma bude pořád spíše Bdění (Vigil).
Prostředí vidím tak, že se domluvíme na náladě (feelingu) prostředí (např. podhůří Skalnatých hor, rurální; předměstí velkého města; přímořské letovisko) a víceméně vytvoříme vlastní město. Ve velkých známých městech nechci hrát proto, že koncentrace lidí nutně znamená koncentraci supernaturálů (viz záhlaví, setting).
Poznámka na konec: Jsem přístupný dohodě s hráči téměř ve všech bodech své vize (snad kromě toho pravidelného hraní); ale jak se říká, lína huba, holé neštěstí.

Každopádně, těším se na nové hráče.
Autorská citace #68
8.9.2010 23:36 - sir thomas
Náčrt postavy si představuju jako koncept (hasič s hrdinským komplexem, zločinecký kurýr, ... -- je to dobré pro základní představu o postavě) a stručný nástřel historie a vlastností (charakterových). Systémem netřeba se zabývat více než okrajově (pokud tě to nebaví). Prostě představu, co bys vlastně chtěl hrát.
Na prvním sezení to porovnáme, ustálíme a do prvního už skutečně herního sezení se to převede do systému.

(původně jsem to chtěl napsat do předchozího příspěvku -- měl jsem dojem, že jsem nezodpověděl otázku -- ale bude asi lepší, když to napíšu zvlášť)


EDIT: Ještě se chci omluvit, teď tady pět dní nebudu.
Autorská citace #69
10.9.2010 15:54 - Khardix
Tak jak to vypadá s tím diskuzním sezením? Kdy máte čas? Jestli stále platí domluva na středy, tak bych navrhoval středu 15.9. (jestli už tu ST bude).
Autorská citace #70
10.9.2010 19:05 - Colombo
tuším, že by měl ve ... čtvrtek? přijet, tak vydrž.
Autorská citace #71
11.9.2010 10:57 - Elgard
Zdarec, zítra mizím na dovolenou, vracím se 19.9. Tzn. přimlouval bych se za termín plkací hospody (sezení) od 20. dál.
Autorská citace #72
13.9.2010 21:53 - sir thomas
Tak, ST už se vrátil. Ale pokud bude Elgard na dovolené... Prostě, na prvním sezení bych možná měl raději všechny.
Takže budu počítat spíše s týdnem od 20. -- možná i nějaký jiný den (se středou více méně počítám), ať to rychleji rozjedeme; takže zkuste napsat, kdy můžete. Taky by mě zajímalo, kdy můžeme začínat a kdy končit.

Takže vám nechám více času na rozmyšlenou a přidám vám k tomu úkoly navíc. K nástinu postavy bych ještě přidal kombinaci Virtue a Vice, na kterou jsem úplně zapomněl a je taky dobrá na charakterizaci postavy.
A abych nezapomněl, adepti na mágy by si mohli už dopředu rozmyslet, jakou Stezkou se vydají (Path -- tj. Acanthus, 0brimos, Mastigos, Moros, Thyrsus -- osobně mi připadá, že Obrimos není zrovna vhodný a Thyrsovi bych se taky vyhnul).

EDIT: Doplnil jsem obsah tohoto příspěvku do záhlaví.
Mágům ještě pro jistotu připomenu, že postava by mohla trochu odpovídat zvolené Stezce (viz jejich popis v MTA, popřípadě Tome of Watchtowers) -- tedy spíše, měla by mít nějaký důvod se po ní vydat (mi osobně takové "sekundární charakteristiky" často dost pomáhají v utváření charakteru postavy).
Autorská citace #73
14.9.2010 13:20 - Khardix
Důležitá otázka: Obrimos a Thyrsus nejsou vhodní, protože mají sklon být nápadní, nebo proto, že není v plánu se moc potkávat s něčím, na co by se hodili (tzn. Thyrsus - exorcista by neměl co vymítat nebo counterspellující Obrimos co odčarovávat)? Vím, že je to tahání informací, ale potřebuju to zohlednit, abych nehrál něco, co mě nebude bavit. Obrimos snažící se být nenápadný sranda být může, ale ten, který neuplatní ani svoje covert kouzla už taková zábava nebude.
Autorská citace #74
14.9.2010 13:52 - sir thomas
Khardix: Pokud se rozhodneš hrát Thyrsa, dostaneš duchy (spirity); pokud se rozhodneš hrát Obrima, dostaneš kouzla.
Jeden můj komentář je k tomu, že mám dojem (Kirros bude asi vědět více), že jejich arkána jsou tak trochu nejvulgárnější (podle terminologia MTA; a to i ta "jemná").
Druhý (a možná důležitější) důvod: Nejsem si jistý, jestli "jemná" arkána zrovna těchhle dvou později nebudou trochu odklánět témata od hunterů. Prime předpokládá časté setkávání s magií, magickými předměty a mágy; Spirit zase z mága dělá experta na spirity, kde je otázka, jak se na tom budou podílet ostatní hunteři.
Ale vzhledem k tomu, že přístup k ostatním arkánům není mágům zamezen, to nebudu omezovat.

Všem: Ptejte se na cokoli, v nejhorším případě oznámím, že na to nemůžu odpovědět (čemuž se budu snažit vyhnout). Napadá mě spousta komentářů k této hře, ale nechci je sem všechny psát, protože by tím fórum ztratilo přehlednost.
Autorská citace #75
14.9.2010 21:26 - Kirros
Ad debata o mázích: No tos mě dostal, protože to jsou zrovna dvě stezky, které jsem zažoval :D. Takhle beru, to ,že projevy arkány Sil se dost blbě skrývají (to že do toho upíra praštil blesk čistě náhodou už po čtvrté...) a ,že arkána Ducha vystraňuje ostatní hráče při debatách se Stínovým světem jsou jistě nepříjemné efekty ale není to nic co by se nedalo upravit stylem magie postavy. Tohle ještě dovysvětlím.

Arkána (pra?)Základu může být naopak absolutní nutností pro mágy bez vzřídla a dědictví(Legacy), přecejen začínáme jako smrtelníci, a zároveň bez rote, takže kouzla z arkán mimo cestu značně vysávají sílu. Jako jediná totiž arkána Základu dovoluje čerpat manu z jiných zdrojů a ukládat ji na horší časy.

Abych se vrátil k té zmínce o magickém stylu. Jedna z postav o které uvažuju je jogín, který by šel Cestou zlatého klíče (Obrimos) Rozložení arkán Prime oo, Life oo, Mind o, Forces o. Magii využívá k posílení svých přirozených schopností, Základ zahrnuje manipulaci s energií prana (bioplazmická energie vyskytující se v jogínských sutrách), Život mu pomáhá lépe ovládat své tělo (ze základní knížky například kouzlo Body Control), Mysl mu pomáhá myslet jastněji a Síly mu pomáhají lépe vnímat okolní svět (Noční vidění, posílený sluch...). Navíc jeho arkány pěkně vystihují trojci duše, tělo a mysl. Jinoulternativa této postavy by šla Cestou Thyrsus - Life oo, Mind oo, Spirit oo. S jiným pohledem na duši (Spirit míto Prime) a vůbec zaměřená spíše na harmonickou koexistenci s okolím, než na sebezdokonalování.

Tím chci ilustrovat to, že Obrimos není nutně jen metač fireballů a Thyrsus neošaman. Navíc je nutné si uvědomit, že omezením Stezek se také omezí charektorový základ postav. Obrimové jsou třeba do Hunterů ideální svým odhodlaným přístupem k řešení problémů. Stejně tak Thyrsové mají tendenci napravovat chyby spirituálního světa. Oproti tomu většina Mastigů hrabe sama za sebe, Arcanthům je to šumák, a Morosové nad tím vším jen smutně kroutí hlavou ;) Teď přeháním, ale chci tím říct, že Cesty nejsou jen o Arkánách.

A abych Vypravěče moc neděsil, postava zmíněného jogína není jediná o které uvažuju ;)

EDIT: Ještě bych doplnil, že zmiňovaná Tome of Watchtowers je považovaná za průměrně napsané dílko s jednou pořádnou chybou a tou je kapitola o Cestě Thyrsus. Ta udává v podstatě jen stereotypní interpretaci této cesty (Ekologičtí hipíci) bez větší invence.
Autorská citace #76
14.9.2010 22:16 - sir thomas
Tolik slova většího znalce mágů než jsem já.

Námitky uznávám. Kromě toho, že jsem ani před tím nechtěl nic přímo zakazovat, opravdu tady bude více záležet na konkrétní vizi mága. Koneckonců všechny arkána nižších stupňů jsou spíše "skrytá" (covert). Prostě, přijďte s tím, co by vás zajímalo, a zkusíme to dát nějak dohromady s tím, co by zajímalo ostatní.
Svou radu omezím na to, že asi nebude úplně dobré vzít Prime nebo Spirit jako svoje hlavní arkánum a dát do něj po probuzení čtyři tečky.

Ještě mě napadá, asi jsem něco takového už řekl: ke Zřídlu a rotům se nejspíš dostanete, ale rozhodně vám je nedám bez boje. ;)

Kirros: Zdá se mi to, nebo je magie Zdroje dost specializovaná? Když jsem četl popis kouzel, neubránil jsem se dojmu, že fantasmy a některé další věci těžce domýšleli, aby měli alespoň něco "užitečného".

Zase musím říct, že s motivacemi jsi mě trošičku dostal ty. Možná, že Acanthus by mohl fungovat trochu ve stylu Ashwood Abbey (z nudy), Moros by mohl být posedlý spravedlností, hodnotou (už tak krátkého) života Spáčů a pomstou těch, co ho nadpřirozeně ukracují, Mastigos by mohl být přitahován samotnou skupinou hunterů a hrát úlohu "Jokera", který je posiluje tím, že jimi manipuluje a staví je proti sobě.
Tyhle Stezky ale mají (dle mého názoru) užitečnější kouzla. Pro huntery (Death nebo Fate jsou velmi pěkná).
Ale Obrimos a Thyrsus to mají s motivací jednodušší.

Když už jsem u toho, všem připomenu, že pokud se chtějí podívat na možné motivace hunterů, organizace (hlavně Tier 2) jsou poměrně pěknými příklady toho, jak lze k Bdění přistupovat.
Autorská citace #77
14.9.2010 22:20 - Colombo
takže můžu hrát toho nekromancera, co bude chtít skupinu využívat k hodnbě za artefakty a grimoáry, které jen zvýší jeho moc a dovolí mu ovládnout svět?
Autorská citace #78
14.9.2010 22:24 - sir thomas
Colombo: Samozřejmě, že můžeš. Ale obávám se, že s tebou nebudou chtít hrát ostatní. :P
Jinak tahle postava se spíše hodí na Mastiga a řekl bych, že pokud se ti na sebe nepodaří strhnout pozornost (tedy všichni postavy dostanou stejný prostor), bude ti to docela dlouho trvat.
Autorská citace #79
14.9.2010 23:09 - Kirros
Co se týče magie Zdroje, tak tam jsou vidět jisté pozůstatky z Ascensionu. Tam jsi nemohl vykouzlit něco z ničeho pokud jsi neměl alespoň Prime oo. Naštěstí tohle pravidlo zrušili ale Prime je pořád Prima materia, a tedy ty phantasmy jsou spíš takové nedokonalé pokusy o vytvoření reálné hmoty, která ale pořád zůstává jaksi nehmotná. Až s Prime ooooo je možné vytvořit víceméně reálnou bytost (Tulpa). Navíc pomocí Prime se dají očarovávat předměty což je pro mága vcelku silná zbraň a taky se s ní dá přetvářet mana přímo v něco (například nebeský oheň). Když se tohle všechno promyslí do důsledků tak je Prime stejně užitečná arkána jako kterákoli ostatní.

Já osobně půjdu nejspíš do Acantha, kterého budu stylizovat do role kladného hrdiny ze starých příběhů, který si utváří vlastní osud (arkány Času, Osudu a Prostoru) který k tomu má dobré předpoklady (Bohatí rodiče - Resources oooo, Sympatický ksicht - Striking Looks oo) ale protože jsme ve WoDu tak za tímhle vším přecejen budou jisté škraloupy v minulosti, na které by rád zapomněl.

Jeho Bdění bude něco ve stylu "Výzva, kterou jeden nemůže odmítnout."
Autorská citace #80
14.9.2010 23:27 - sir thomas
Takže Prime minimálně poměrně užitečná doplňková arkána. I když mistr Prime může být proti ostatním mágům dost mocný.

Na Acanthovi se mi líbí ta jemná manipulace s Fate ("Tohle je moje šťastná sekyra."). Musím teda říct, že za jednoho Acantha budu rád, protože to vypravěči může trochu zjednodušit život (i když postavě ne: "A jak víš, že máme jít zrovna tam?").

Budu docela zvědavý na jeho vztah s rodičemi.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.07398796081543 secREMOTE_IP: 3.236.112.101