Alnag
20.7.2008 16:43
Hraní D&D 4e: Amazing Adventures
D&D 4e Kampaň: 02/2009-05/2012

Amazing Adventures Wiki
5.11.2009 11:38 - Nerhinn
Almi: Imho každá situace, kdy tobě padají 20 a nám 1-6, je pro nás tak trochu beznadějná.

Já... fakt nevím, co dělat, kdyby tam býval byl striker. Asi zdrhnout, doufat, že Ghara a hyeny nezabijí, ale zajmou, a pak se vrátit na třetí encounter :)
5.11.2009 11:41 - Alnag
Ta situace by byla hypoteticky řešitelná ústupem, pokud by nebyly efektivně zlikvidované dvě postavy naráz. Protože jednu bych ještě ustoupit dokázal i násilím.

Což mi připomíná, že bychom se měli poptat na ENWorldu na grab vs. slide problém...
5.11.2009 12:37 - Almi
Jarik: To co popisuješ je ale naprosto standartní. Nemyslím tím to, že byly kritiky. Ale to, že postavy prostě dostanou na začátku čočku. Zvlášť při přepadu. Na slidování, šoupání strkání a hromadu negativních stavů si zvykej, neb zatímco heroic je o životech, tak paragon je právě o těch stavech. Aspoň co jsme zatím zjistili při hrách nad 10 lvl. Proto je to taky zábava a neopakuje se heroic jen s vyššími čísly.

Nerhinn: Čísla byla hnusná, ale všimni si - než jste se dostaly, byly 3 postavy z pěti zkrvavené. Ale neumíral nikdo. A pak jste se rychle životově otřepali. Jde mi o princip, taktiku. Napadá tě nějaká? Střelec umí být docela vražebný, koneckonců - ty jsi toho zářným příkladem :-)

Alnag: Já v něj taky doufal. Jen jsem vás chtěl nahnat hlouběji do jeskyně. Vím, strategicky byste to neudělali, ale příběhově by se to hodilo. I proto šel beholder na křídlo a střelci byly vzadu a na křídlech. Možná jsem měl posílit tlak zezadu, ale to bych nesměl grabnout. Neuvědomil jsem si, že nikdo neumíte Noira z toho grabu dostat.

To s ENWorldem je to fajn nápad, leccos by to řešilo. Zatím jsme to houserulovali tím, žes mu prostě umožnil hod na útěk, pokud jsi ho dostal mimo dosah grabu (tady to byly 2 čtverce, čímž se to komplikovalo).

Ono potvoře stačilo stát na místě, kde jí nešlo flankovat a vždycky kousnout za minorku, aby udržela stunned. Koneckonců, jakmile jste jí vyrušili, bylo to vyřešeno.

BTW: Vždycky, když potřebuju, aby postavy z příběhového hlediska souboj prohrály či ustoupily a tp., tak mi strašně rosekaj. A naopak. Děs. :-)
5.11.2009 12:54 - Nerhinn
Almi: Však já jsem na začátku, ještě, než jsme tam vlezli, doufala, že budu moct zůstat na tom ochozu a ostřelovat to všechno seshora. Nicméně v tom skill encounteru se mi snad nepovedla ani jedna akce, a to je pak těžké...
5.11.2009 13:14 - Lotrando
Almi píše:
BTW: Vždycky, když potřebuju, aby postavy z příběhového hlediska souboj prohrály či ustoupily a tp., tak mi strašně rosekaj. A naopak. Děs. :-)


Nezbývá než reagovat Almi. Je dost nebezpečné předpokládat, že postavy ustoupí, nebo je k tomu nutit. Většinou totiž má situace kolem stolu a hody kostkou daleko větší vliv, než hodnocení střetnutí a ty se tak dostaneš do situace, kdy chceš něco co ostatní až tak nemusí reflektovat, protože to prostě nevidí. Mě se stalo dvakrát, že mi hráči smázli potvoru co měla mít navrch (a to nekompromisně) a musel jsem to do další hry nějak zpracovat.

Jinak kolo překvapení je naprosto drtivá záležitost, která dokáže vyřadit jednu i dvě postavy celkem jistě. U nás dva příklady, kdy zemřel leader a kouzelník a podruhé když střelci v kole překvapení téměř zabili leadera. Pořád stejný mechanismus a stejný výsledek. Kolo překvapení je veliká výhoda. Jen mám pocit, že ten kdo ho má může mít jednu akci a ten kdo ho nemá jen čumí. Ale nemám to teď kde ověřit.

K taktice. Elitní střelec je velký zlo a musí být okamžitě a neprodleně za střelbu potrestán. Nejlépe strikerem, který reaguje na range attack příležitostným útokem, nutí ho měnit pozici a ve svém kole zabije i za cenu dvou daily power s akčním bodem. Bojová výhoda a další efekty nutné k protlačení komba jsou samozřejmost, která trochu eliminuje vliv kostek, ale pokud nepadá, tak je to prostě smůla. Ve tvé nedělní hře přesně stejnou úlohu plnila Lia s Tichošlápkem a ti střelci šli dolu. Pravda, patrně nebyli elitní, zase byli dva.

Noir se nedostal z grabu? Jak to? Ranger bez trénované akrobacie nebo atletiky :) ?

Jo, a omlouvám se za tenhle vstup, ale nic zajímavějšího tu okolo moc není, tak snad se moc nevnucuju.
5.11.2009 13:27 - noir
Almi: Problém byl v těch kritikách, jak říká Jarik. Vzhledem k tomu, že všechny byly stavové a ještě k tomu úplně cílené zcela ideálně (defender se nemohl hýbat, striker nemohl útočit). Holt ti to padlo. Možná bych na tvém místě nehrál ty potvory tak chytře - na můj vkus byly až příliš koordinované. To bych od bandy očarovaných zrůd nečekal...
5.11.2009 13:47 - Sethi
Lotrando píše:
Noir se nedostal z grabu? Jak to? Ranger bez trénované akrobacie nebo atletiky :) ?

Nemohl se dostat z grabu, protože ani neměl šanci. S grabem přicházel i opakovaný stun. Své kolo strávil jen tím, aby si na konci hodil nebo nehodil save (bylo v podstatě jedno, jestli uspěje nebo ne, protože ho v dalším kole potvory dostal znovu a následující kolo vypadalo přibližně stejně). Save, který jsem mu poskytovala ve svém kole já, a který by mu umožnil vůbec se pokusit dostat se z toho grabu pryč, nehodil, a v dalších kolech už jsem měla dost starostí s okolním světem, aby mi na to nevybyly akce.

Obecně bych řekla, že ústup nepřipadal v úvahu, ať z hlediska taktického, když se nám dva z pěti nehýbou a ještě je z toho jeden přivázaný, tak je asi nehodíme přes rameno a nezačneme utíkat, či pak z hlediska příběhového, Aisska by prostě nesnesla, kdyby se kvůli nim ta slípka obětovala, a v podstatě opustila pole až když dostala silnější protiargument. Samozřejmě, mohli jste ji pryč táhnout za nohu.
5.11.2009 13:48 - Nachtrose
noir píše:
Jen mám pocit, že ten kdo ho má může mít jednu akci a ten kdo ho nemá jen čumí.


Ano, je to tak, mas jen jednu standardni akci. Navic v kole prekvapeni nemuzes palit akcni body. Kazdopadne melee postavy z toho vymacknou charge/bullrush a postavy na dalku cokoli, vcetne daily.
5.11.2009 13:50 - Alnag
No... tak jsem se podíval do pravidel a fakt je, že jsem mohl Noira vytrhnout jakýmkoliv slidem buď jeho nebo té potvory (kterých mám hromadu).

Strana 290 PHB: píše:
If a pull, a push, or a slide moves you or the creature you’re grabbing out of your reach, the grab ends.
5.11.2009 13:54 - Nerhinn
Alnag píše:
If a pull, a push, or a slide moves you or the creature you’re grabbing out of your reach, the grab ends.

Hm, tak tohle vědět, vypadal by ten souboj dost odlišně...
5.11.2009 14:23 - Jarik
Almi> ja bych si s tim beholderem poradil... coz je u defendera prekvapive.
ale ani jednou jsem nezasahl. coz pri celkovem poctu utoku 4 za cely souboj je... znacne vtipne :)
mel vyhodu, ze mne v 0.kole dostal do doliku. byt na jedne rovine, tak to neni tak neporusitelne.

dokonce bych si troufnul rici, ze druzinka byla na zacatku souboje v presnem rozmisteni jak se slusi.

taktika neselhavala... jeji pruznost byla az prekvapiva. Na to, ze nas protivnik manevroval jak chtel.
cim vice o tom premyslim, tim spise si myslim, ze jsme chybu neudelali :)
5.11.2009 14:41 - Sethi
Taky bych řekla, že ačkoli to byl opruz, nevedli jsme si zle. Při tom nastavení jsme neměli jinou možnost, než zabít prvně mozek, i za cenu, že jsme se postupně měnili v elegantní jehelníčky. Bob the Beholder byl naštěstí většinu času dostatečně zaujatý Gharem a neopékal nám záda.

Sice vím, že mrtvý healer je špatný healer, ale na svou obranu musím říct, že s výjimkou toho Gharova nešťastného pádu byli všichni ostatní povětšinou tak nějak v pořádku.
5.11.2009 16:35 - noir
Alnag: Jen aby to něco řešilo - stejně jsem byl stunned a Grell by si holt ke mně přišel a znovu stunoval. Tam byla jediná šance - aspoň ho dazovat, aby nemohl grabovat a kousat v jednom kole.
5.11.2009 16:39 - Alnag
Noir: No... já teoreticky můžu nejdřív vytrhnout jeho o pět čtverců pryč a připoutat ho na místě (vyjma toho pitomého charge). Pak tobě dát záchranný hod a kdyby něco tak ještě tebe posunout o další čtyři pryč. Na druhou stranu, to bych musel vědět, že ten slide něco řeší... teď když vidím, že je to v zásadě ultimátní záležitost, je to taky hned o něčem jiném...
5.11.2009 16:46 - Almi
Lotrando: To s tím předpokladem, resp. sázkou na ústup byla nadsázka, žert. NIKDY bych ani na okamžik nepředpokládal, že postavy v souboji udělají něco tak, jak předpokládám. O tom jsem se přesvědčil mockrát. Jen mi to přišlo jako humorné zjištění, že když už, tak je to vždycky naopak - jak ve tvých hrách, tak v těch mých :o))))

Jinak mají pravdu - i když mi sebrali opakovaně 20tistěnku, tak sjem za souboj naházel 7 kritik, vše čisté 20. To jsem neměl snad za celý život. Z toho fakt min. 2x v kole překvapení. Jinak jejich zlo bylo, že striker byl blokovaný elitním fighterem - pravidlový grell. Ukázalo se že je smrtící - má dosah 2, když se třefí, tak grabne. A má za minorku jedový útok vůči grab postavě, který způsobí, že dotyčný je stunned dokud nesejvne. Fakt vražedné, postava se bez pomoci někoho dalšího nezachrání. Ale od toho je to kooperační hra.

Taky od chvíle, kdy ho sejmuli, už to odsýpalo rychle. Lia a Tichošlápek to zahráli super. A přesně totéž provedl Noir se svým petem, jakmile se osvobodil...

Noir: já že je hrál chytře? Já si před každým důležitým momentem v souboji házel soukromně (a pak i poloveřejně) na jejich "bojovou logiku" ve stylu - zaútočí takticky špatně, průměrně či chytře. A jinak jsem prostě útočil na ty, co byli vidět. Nemůžu za to, že Ghar stál vepředu, tak to schytal a ty ses šel mrknout na toho grella, tak jste si taky pokecali. A střelci stříleli po tom, co bylo vidět příp. si házeli viz výše. A to jejiech jméno Gnoll Huntmaster. Ty už by něco měli vědět, ne? ;-)) (opět jen nadsázka, byla to béčka).

Ušatá: souhlasím, rychle jsem pochopil, že do jeskyně neustoupíte. Alnagovi jsem v PM objasňoval mechaniku příchodu Kylary. Přišla i díky tomu, že Beholder musel začít používat všechny akce a nemohl sustainovat efekt, který jí příběhově držel mimo :-)

A že jsi dobrý healer a navíc obětavý, o tom nepochybuju.

Nerhinn: vidíš, zas něco nového. já se učím furt :-)

Alnag: Dík, žes to anšel. Už si to budu pamatovat...snad :-)

Jarik: Myslet si, že si poradíš s lítačkou v plátovce je fakt hluboký omyl. Prostě by vystoupal výš. Aspoň si to tedy myslím. Věz, že já ještě lítačky používám velice umírněně. Gabík, Benny a spol. by mohli vyprávět o tom, co jim provádí s lítačkama Lotrando. Ale souhlasím, že bys ho zahnal (což se ti téměř povedlo). On je to totiž typický padouch - chytrý, ale zbabělý, co neváhá obětovat ostatní, aby se sám zachránil (což jsi mimochodem zjistil ty při jeho zkoumání, ale nijak skoro nevyužil).

ALL: Jinak jste si vedli všichni dobře. Jen ta délka mne trochu trápí.

nějaké další otázky? Sem s nimi :-)
5.11.2009 23:11 - Nerhinn
Jo, ehm. Každému z vás ještě dám po pěti drahokamech z toho sáčku. Jeden stojí 100,- GP. Enjoy! :)
5.11.2009 23:48 - Sethi
Hm hm... Že bych si u nějakého mistra trpaslíka nechala vytepat nějaké pěkné šperky?
6.11.2009 02:18 - Nerhinn
UšIuŠiUšI: No, ne, že bych měla něco proti trpaslíkům... ale Gaerwyn zná jednoho uměleckého kováře, šperkaře. Udělal by ti cenu :)
6.11.2009 08:39 - Jarik
Nerhinn> Ghar pry Gaerwyn dekuje. :)
6.11.2009 10:51 - Almi
Nerrhin: Vážně překvapuješ, víš to? Jeden by neřekl, že budeš až tak velkorysá...:-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.088421106338501 secREMOTE_IP: 18.224.61.19