Alnag
20.7.2008 16:43
Hraní D&D 4e: Amazing Adventures
D&D 4e Kampaň: 02/2009-05/2012

Amazing Adventures Wiki
1.6.2012 21:11 - Alnag
Reakce na EDIT: Asi by mne to všechno vytáčelo míň, kdyby měl pocit, že jde skutečně jen o in-game záležitost a ty jsi Gaerwyn hrála jako zbrklou, naivní, emotivní, bouřlivou holčičku. Ale ve skutečnosti se mi dlouhodobě jeví jako všechno jen to ne.

Mám totiž dojem, že tohle je spíš gamer-gamer issue. Do jisté míry je dáno odlišnými herními styly, kde já preferuji větší tah na branku, oproti takovým sentimentálním návštěvám po příbuzných a známých (které bobtnají s košatící minulostí hry). Zároveň se snažím (možná ne vždy úspěšně) nikomu neupírat prostor a mít ohled na jeho preference. Za to bych oplátkou očekávat totéž. (A tím myslím totéž, bez jedovatých poznámek. To fakt člověku chuti k přátelení postav nepřidá.)

Stručně bych to shrnul slovem - respekt.
1.6.2012 21:23 - Sethi
Aiss nepřijala žádnou argumentaci. Počítala s tím, že má Sven s démonem nějaký plán. Do boje se nějak nehrnula, v podstatě se jen snažila o to, aby Gaerwyn nepadla. Kdyby Sven zasáhl, snažil se nějak situaci umírnit, měl by ji v zádech... totiž, jako za zády. Sven se ale nepokusil cokoli dělat, ani se nezdálo, že by měl zájem mít ho naživu. V takovém okamžiku je pro ni mrtvý dušemi-se-živící-démon lepší, než živý, sama by si důvod snažit se to zahrát do autu nenašla.
1.6.2012 21:27 - Sethi
Doplňující myšlenka - já jsem jako hráč ani nezpozorovala, že Gaerwyn útočila jako první, nebo proč, takže v podstatě ani Aiss. Pro mě to byl hodnou chvilku démon, který se vymknul kontrole, a jeho pán, který na to kouká.

Čímž nijak nevyčítám Alnagovi, že Sven jen koukal. (Já se taky občas ráda podívám =P.) Jen říkám, s jakými hodnotami jsem operovala.
1.6.2012 23:25 - Nerhinn
Za mě: Naprosto chápu hráčskou frustraci. Částečně ji sdílím, protože jde o ztrátu jak zajímavého NPC, tak informací.

Alnag píše:
A vrcholem všeho bylo její vysvětlení, že je to jeho vina. Aiss, místo aby byla pro jednou hlasem rozumu přijala tuhle argumentaci se vším všudy. No výborně.

Uh... myslím, že Gaerwyn žádné vysvětlení nepodala. Prostě na něj zaútočila a když umíral, plná nenávisti po něm šlehla, že mu jeho pán nepomůže. Jelikož byla kousek od smrti, Aiss ji vyléčila.

Alnag píše:
Pro Svena tohle je vyhlášením otevřeného nepřátelství, které už dlouho kulminuje. To, že ho má Gaerwyn ráda, si opravdu nevšiml. Jak se to projevuje?

Myslím, že se to neprojevuje. Ne pozitivně. Anebo se to projevuje tím, že se neprojevují negativní věci? K tomu, že Gaerwyn má (nebo předpřítomný čas, dosud měla) Svena ráda, jsem došla já. V minulosti si jakž takž rozuměli a něco spolu zažili. Říkám "došla", protože mně osobně je Sven protivný. Ale jelikož je Sven nedílnou součástí družiny a až na výjimky mě hry AA neskonale baví, říkám si, že Gaerwyn Svena musí mít nějak ráda, aby jí to pomohlo překonat... moji nechuť k jeho chování.

/EDIT: Když přemýšlím nad chvílemi, kdy Sven s Gaerwyn něco společně dělali, namátkou třeba na Krkavčí skále, tak si myslím, že ho vážně ráda měla. Fakt bych byla ráda, kdyby se to dalo zopakovat. Ostatně to divadlo se služebnou a pánem bylo takovým pokusem k něčemu podobnému. Bohužel (a je dost dobře možné, že to bylo dané prostě naturelem scény, tolik do toho nevidím) to opět dopadlo tak, že Sven je protivný a Gaerwyn tiše bublá./

Sven, obzvlášť od doby, co mu Stříbrňák odstranil cejch a co dostal svůj Sidhe původ, je... nesnesitelný. Gaerwyn nemá na to, aby se s ním pustila do nějaké uštěpačné debaty, kterou nutně prohraje, takže nakonec všechny ty drobné věci prostě přechází. Celkem to jde. Problém je ale v tom, že když Gaerwyn Svenovi pomohla, dostalo se jí za odměnu všeho toho, co na něm nesnáší, v dvojnásobné míře. Plus osahávání od démona.

Gaerwyn neví, jak funguje peklo nebo démoni. Co ví, je, že Sven se chová jako obvykle, akorát hůř, a kolem ní se stahuje smyčka. Co Sven udělá, když mu Grog zabije dva cíle a najednou zmizí? Půjde ho lovit? Nebo ho nechá zabít jen jeden, odešle ho pryč a pak se Gaerwyn bude roky ohlížet za rameno, jestli tam nečíhá démon, aby odhalil jejich lež a smlsnul si na ní s předstihem? Nikdo se s ní o ničem nebaví, nikdo s ní neprobírá plány, ani na ni spiklenecky nemrkne. Místo toho ji akorát terorizuje za vydatné pomoci někoho/něčeho, o čem si myslela, že to chceme akorát zabít. A teď jsme na místě, ze kterého možná ona ani nemůže odejít. Démon nás sem nedovedl; co může Gaerwyn posoudit, Sven ho s sebou táhne jen proto, že má nad ním moc a dokud je Grog s námi, má moc i nad ostatními a děsně ho to baví. Co když tu Gaerwyn zemře a démon do sebe nasaje její duši? Svenovo nejednání pak, když je sleduje bez jakékoliv reakce jako papaláš dvě zvířata, co si jdou po krku, ji akorát utvrzuje a posiluje její vztek.

A opět za mě: Mě ta scéna taky frustrovala. Stejně jako ta scéna předtím a předtím. Ale věř mi, že útok na Groga nebyl proto, že bych měla málo prostoru ve hře. Hrála jsem postavu.

Alnag píše:
(A tím myslím totéž, bez jedovatých poznámek. To fakt člověku chuti k přátelení postav nepřidá.)

WTF?
2.6.2012 11:13 - Alnag
Nerhinn píše:
WTF?


Tím myslím hlášky z ražení, že Sven je taková a taková svině (nejsem teď schopen doslovně interpretovat patřičná adjektiva). Podle mého pohledu velmi často, ne-li vždycky Sven staví skupinové dobro nad svoje vlastní (stejně jako se i já snažím se necpat ve hře neustále dopředu a netlačit jen svojí agendu).

Nerhinn píše:
Uh... myslím, že Gaerwyn žádné vysvětlení nepodala.


A tohle je zase problém selektivní paměti. Protože každý si pak věci pamatuje tak, jak se to jemu hodí do krámu (aby z toho vyšel v lepším světle). Já si to pamatuji i včetně zdůvodnění, že si začal, na které Sethi/Aiss také přistoupila. A kdo má pravdu? Bůh suď. Každý si pamatuje to, co má pro něj nějaký emocionální náboj.

Nerhinn píše:
Říkám "došla", protože mně osobně je Sven protivný.


Ano. Všiml jsem si. Mně je zase protivná Gaerwyn. Co dál? Co s tím? Budeme si vzájemně protivní ještě dalších osm levelů?

Nerhinn píše:
Sven, obzvlášť od doby, co mu Stříbrňák odstranil cejch a co dostal svůj Sidhe původ, je... nesnesitelný.


V čem? Jak? Proč?
Podle mne se Sven snaží využívat to postavení, aby jednal ve prospěch skupiny a v jejím dlouhodobém zájmu.

Nerhinn píše:
Problém je ale v tom, že když Gaerwyn Svenovi pomohla, dostalo se jí za odměnu všeho toho, co na něm nesnáší, v dvojnásobné míře.


Problém je v tom, že dle mého soudu, Gaerwyn pomáhá celé družině, tedy i sama sobě, ale staví to, tak že pomáhá Svenovi, který by za to měl být vděčný. Podle mne je to prostě otázka společné kooperace, důvěry a vkladů toho, co v danou chvíli může ten který dobrodruh poskytnout. Cílem je získat loďku. Ostatně takhle bychom si za chvíli mohli začít předhazovat kdo kdy komu pomohl a jak kdo za to byl vděčný nebo ne.

Možná, že by stálo za to si uspořádat myšlenky okolo toho, proč Gaerwyn s ostatními vlastně putuje.

Nerhinn píše:
Mě ta scéna taky frustrovala. Stejně jako ta scéna předtím a předtím.


Na mne to stejně působí jako gamer-gamer problém. Taky mám scény, které mne frustrují, ale snažil jsem se (alespoň v to doufám), abych byl zticha a nekazil je těm, které baví v očekávání téhož. Mám pocit, že se mi nedostává týchž ohledů. Teď ve mně bublá chuť se na to při nejbližší příležitosti vybodnout a prostě je příště velmi rychle střihnout dvěma máchnutími nejbližšího ostrého nástroje.
2.6.2012 13:39 - Nerhinn
Alnag píše:
Tím myslím hlášky z ražení, že Sven je taková a taková svině

Ah, myslela jsem, že se to týkalo něčeho z toho, co jsem psala.
Bylo to "až na půdu" (což je paradoxně něco, co vnímám já pozitivně, ale chápu, že ty to tak nemáš a nemám v plánu se za to schovávat). Přijde ti zvláštní, že když si vezmeš nějakou věc, která ovlivňuje tvoje chování, že na to ostatní budou reagovat negativně? Mně ne.
Jinak pamatuju si, že jsem říkala, že mi ta změna velká nepřipadá. Prostě mi ten stav přišel jako "Svenova negativa znásobená". To jsem řekla před tím finále. Po něm mi přišlo, že se k nim přidalo i něco jako krutost, což je vlastnost, kterou bych normálně Svenovi nepřisuzovala.

Alnag píše:
Já si to pamatuji i včetně zdůvodnění, že si začal, na které Sethi/Aiss také přistoupila.

Dobrá, upřesňuji. Gaerwyn in-game žádné vysvětlení nepodala. Já, na druhou stranu, jsem, a myslím že to bylo ve chvíli, kdy někdo říkal, že z čista jasna zaútočila, řekla, že to nebylo z čista jasna, protože po ní zase šel. Nemyslela jsem to tak, že na ni zaútočil. Ale ano, na tom, že začal, trvám. A zastavit se to dalo, jak jeho provokace, tak Gaerwynin útok.

Alnag píše:
Problém je v tom, že dle mého soudu, Gaerwyn pomáhá celé družině, tedy i sama sobě, ale staví to, tak že pomáhá Svenovi, který by za to měl být vděčný. Podle mne je to prostě otázka společné kooperace, důvěry a vkladů toho, co v danou chvíli může ten který dobrodruh poskytnout. Cílem je získat loďku.

Takže jinak. Máme tu skill encounter, ve kterém je Gaerwyn totálně zbytečná. Najednou stojí před volbou: může udělat to, co ona chce - tedy ukončit tuhle šarádu s příšerou a úplně odstřelit (doslova) možnost nějak se s ní dohodnout. Potom to taky může nějak ignorovat a doufat, že tím vývoj ve vyjednávání neposune ani jedním, ani druhým směrem. A nakonec může udělat to, k čemu směřuje Sven, a to dokonce tak, že mu udělá radost a byť naoko, dopřeje mu pocit, že on je ten pán ze Sidhe, kterému všichni leží u nohou. Všeobecné dobro - získat loďku - je od ní vzdáleno jednu vteřinu, po kterou k démonovi poletí šíp. Přesto se pokusí ukázat dobrou vůli (Svenovi, ne družině - víme, kam, a máme, jak). A pak, místo toho, aby Sven vyjednávání nějak šponoval, prostě mu ji přiklepne (ano, po dvou činech, ale pořád - někomu ji ). A pak následuje skvělá cesta, během které Sven sice může použít svůj vliv na svého služebníka a usadit ho nebo zmírnit Gaerwyninu frustraci tím, že ji nějak ujistí o svých záměrech, ale neudělá to, a celou dobu si akorát tu situaci užívá. Na ostrově: v jejích očích měl Sven už dvakrát možnost nějak tu situaci s démonem ovlivnit k lepšímu, ale nic neudělal, jen se v tom rochnil. A teď je na místě, kde není schopná nic udělat, ze kterého není schopná odejít, a které z ní vysává život a naději. A přijde další provokace. A Gaerwyn prostě ztratí naději a ano, i důvěru. Svenovo nicnedělání během souboje (a kdyby udělal cokoliv - postavil se za jednu, či druhou stranu, bylo by to lepší) ji v tom utvrdí. Následná slova jsou... už úplně absurdní. Otázka je, jestli si to Gaerwyn dokáže uvědomit, a konečně i to, jestli je Sven myslel vážně.

Alnag píše:
V čem? Jak? Proč?
Podle mne se Sven snaží využívat to postavení, aby jednal ve prospěch skupiny a v jejím dlouhodobém zájmu.

No tak to jsme zpátky u té selektivní paměti. Zatímco předtím se se Svenem dalo mluvit aspoň občas, teď má glejt, který (minimálně v jeho podání) říká: "Jsem lepší než vy." Má služebnici, o které se holedbá, jak si s ní dělá co chce. A všechny řeči, které měl dřív, které dřív zněly jako hra, jako pošťuchování, teď znějí jako něco, čemu skutečně věří, jako... rasismus a povyšování se nad všechny ostatní. Jediný prospěch pro družinu, který jsem u Svena od té doby zaznamenala, je ten, že se ještě stále drží s námi, místo toho, aby šel na své panství. Na druhou stranu, sám asi toho Spercheia taky neuloví.

Alnag píše:
Na mne to stejně působí jako gamer-gamer problém. Taky mám scény, které mne frustrují, ale snažil jsem se (alespoň v to doufám), abych byl zticha a nekazil je těm, které baví v očekávání téhož. Mám pocit, že se mi nedostává týchž ohledů. Teď ve mně bublá chuť se na to při nejbližší příležitosti vybodnout a prostě je příště velmi rychle střihnout dvěma máchnutími nejbližšího ostrého nástroje.

Nějak si nemůžu vzpomenout na scény, kdy Gaerwyn ponižovala očividně frustrovaného Svena, přilévala oleje do ohně a on jenom držel, myslel na Anglii a nechal si to líbit, aby jí náhodou nepokazil zábavu. To jsou ty ohledy, které máš na mysli? Já prostě... nevidím, jak moc jsem podle tebe měla Gaerwynino chování ohnout, aby ti to připadalo fér. A taky nevidím důvod, aby ve chvíli, kdy se Svenovi něco nelíbí, to nedal najevo. Sakra, to už je lepší Jarikův přístup, kdy sice efektivně stopne scénu, která byla beztak kousek od rozuzlení, ale aspoň má snahu něco řešit.

Alnag píše:
Co dál? Co s tím? Budeme si vzájemně protivní ještě dalších osm levelů?

No já myslím, že se to dá řešit. Mně je Sven protivný víc jak osm levelů, ale buďto jsem to dokázala ignorovat, nebo to dokázal Sven přebít něčím pozitivním. Důvod, proč jsem napsala ten svůj původní příspěvek je právě ten, že mám pocit, že je potřeba to řešit. A chci to řešit. Nechci, aby mezi nimi bylo nepřátelství. A myslím, že ta situace je výsledkem toho, že se nic neřeší. Já to mám možná "ošetřené" tak, že mám za to, že Gaerwyn musí mít Svena nějakým způsobem ráda, což možná není ideální řešení, ale tvoje prohlášení o tom, že se pouze vyjevilo nepřátelství, které tam probublávalo celou dobu, mě opravdu zaskočilo.
Jo, vidím, že chyba je i na mojí straně. "Musí ho mít ráda" je nedostatečné řešení a hlavně je jen pro mě. Nicméně i tak - všimla jsem si problému a nějak jsem na něj reagovala. Jestli jsi věděl, že Sven cítí ke Gaerwyn nepřátelství, tak... já nevím, chceš, aby mezi nimi bylo?
Fatalistická prohlášení o odstřihávání se mě štvou. Dospělí lidé dokážou fungovat vedle lidí, kteří jsou jim protivní. Nebo dokážou něco udělat, aby jim ten druhý protivný přestal být, aby se to zmírnilo, či aby si nepřekáželi.

EDIT: Sorry za délku.
tl;dr pro ostatní: Nic zajímavého, můžete přejít.
2.6.2012 14:32 - Alnag
Na mne to působí tak, že každý interpretujeme herní realitu v úplně jiném světle.

Nerhinn píše:
dopřeje mu pocit, že on je ten pán ze Sidhe


Tohle přece není o dopřávání pocitu. Sven jednoduše je jedním ze Sidhe. A i dřív, než jsem na to měl template a power, vysvítalo z jeho backgroundu, že i když je bastard, je z nějakého výše postaveného rodu. Interpretuji hru i ve smyslu odlišné kultury a zvyků. Jako feudální společnost, kde existují různá postavení a jim odpovídající úrovně komunikace.

Nerhinn píše:
Všeobecné dobro - získat loďku - je od ní vzdáleno jednu vteřinu, po kterou k démonovi poletí šíp.


Někdo má loďku. My ji potřebujeme. Tak ho zabijeme a vezmeme si ji, jo? To mi připadá jaho hodně patologická úvaha. Kromě toho opomíjíš přidanou hodnotu většího dobra v podobě dalších rukou navíc a někoho, kdo může mít informace o úplně neznámém světě.

To, co ty interpretuješ jako dobrou vůli Svenovi, já tak nevnímá. Zvláště v kontextu toho, že Gaerwyn očividně "dopřává" ten pocit, že je Sidhe, místo aby to jednoduše akceptovala.

Nepopírám, že já (myšleno hráč) jsem si to užíval. Sven si to tolik neužíval, ten se snažil neprozradit, že situace není taková, jakou si ji démon maluje. Ale věci se dají interpretovat různým způsobem, jak vidno.

Nerhin píše:
"Jsem lepší než vy." Má služebnici, o které se holedbá, jak si s ní dělá co chce.


A to je problém, proč přesně? Domýšlivost může být stejně tak výhoda i slabina. Je to nějaký charakterový rys té postavy. A dá se s ním pracovat. Nebo je to prostě jen závist?

Nerhinn píše:
Jediný prospěch pro družinu, který jsem u Svena od té doby zaznamenala, je ten, že se ještě stále drží s námi, místo toho, aby šel na své panství. Na druhou stranu, sám asi toho Spercheia taky neuloví.


Ve skutečnosti, kdyby se Sven na ostatní vybodnul, většinu svých problémů by nejspíš už dávno vyřešil. Opakovaně odkládal řešení svých klíčových zájmů, aby pomohl ostatním v jejich cílech. Nakonec až do té míry, že jeho motivace se úplně rozpadly.

Nerhinn píše:
Nějak si nemůžu vzpomenout na scény, kdy Gaerwyn ponižovala očividně frustrovaného Svena, přilévala oleje do ohně a on jenom držel, myslel na Anglii a nechal si to líbit, aby jí náhodou nepokazil zábavu.


Ten straw man je absolutně zbytečný a naprosto diskuzi neposouvá. Mluvil jsem za sebe jako za hráče, že obvykle prostě takové scény nechávám běžet, abych tobě (nebo Sethi nebo Jarikovi nebo Almimu) nepokazil zábavu. Nicméně momentálně mám pocit, že se naše názory a pohledy na hru naprosto nepotkávají. To se asi může stát.


Nerhinn píše:
Dospělí lidé dokážou fungovat vedle lidí, kteří jsou jim protivní.


V tom případě nejsem dospělý. Obvykle, když se chci bavit, to totiž dělám s lidmi, kteří mi protivní nejsou.

Ty to chceš řešit v in-game rovině, ale podle mne to o in-game rovině vůbec není. V in-game rovině se dá konec konců zdůvodnit všechno jakýmkoliv způsobem (tahle diskuze je toho důkazem). Kdyby Gaerwyn chtěl vidět Svena pozitivně, řekne si, že je to pašák, jak skvěle toho démona oblbnul, že jí nadmíru důvěřuje, když se rozhodl do souboje nezasahovat, atd. atd. Je to tvoje (a moje) interpretace, která tomu dává nějaké zabarvení. Jsou to postoje hráčů, které formují herní zážitek, a pokud ty se nemění, nic se nezmění.
2.6.2012 18:11 - Jarik
Prominte, ze Vam zasahuji do debaty,...
ale...

1] stacilo by :)
(protoze se obavam, ze ani jeden nemate duvod v te debate pokracovat. protoze ta debata nema smysl - nic nevyresi :)

2] ze Sven nechal demona demonem jsem si osvetloval novym postojem k problemu(m) - v zavislosti na zmene charakteru [vliv KARTICKY]

3] Ghar se Groga obaval (aby nebyl nebezpecim v zadech). Kdyby nas ohrozil, tak jej klidne zabiji (ale on nas neohrozoval). Dokud se jen vychloubal, zkoumal svou situaci (protoze se nam povedlo jej ve vyjednavacim enc. prevest na svoji stranu - na rozdil od boje), tak jej resil pouze v rovine diplomaticke (socialni).
Kdyz jej Gaerwyn napadla, tak to bral jako jeji problem, ktery si musi vyresit. Myslim, ze by ji klidne nechal si namlatit pusu, kdyby byl demon silnejsi.

4] To Nerhinn: Ano, jsme na komete kde jsou uveznene duse drakorozenych, ... ale sami jste (vsichni) odsouhlasili, ze nejen drakorozeni - takze i elfove, tieflingove, lide, ... . Kdybych nemel zadne socialni, arcanní (religion) schopnosti, tak situaci budu resit pres pribehove veci.
Uz jsme potkali nejednu zbloudilou dusi, kterou jsme uklidnili, odeslali dal (k jeho bohum, apod.),... klidne mohla uviznout zde.
Jak znam Almiho, tak by popis, ze tu dusi slysis a chces, aby nam pomohla a pustila nas na oplatku dal, prijme jako automaticky uspech (bez vlivu hodu).
Ja to resil historicky. Hlavne proto, ze mne lakalo pridat stripek do popisu sveta (vesmiru).

5] To Alnag: Ustupky jsou v kolektivni hre nutnosti. Tezko se da asi rici kdo ustupoval kdy komu a jak moc. Muzeme si to nejak vnitrne hodnotit prubezne, ale ve vysledku jde o to, zda nas celek bavil.

6] Posledni hru jsme tusim vsichni kvitovali jako zdarilejsi nez tu predposledni. Mimojine proto, ze ji vytvareli vsichni. A ze se stal nekde preklep (kvuli kteremu zde vedete tuhle disputaci)? To se stava. Je to mozna tim, ze se neumim omlouvat. Ale na predchozi hre jsem udelal podobny preslap, jako ted Nerhinn.
Kdos bez viny, hod kamenem. Myslim, ze kazdy mame svou slabsi chvilku za sebou, a ted muzeme kracet ke svetlym zitrkum.
2.6.2012 20:43 - Nerhinn
Alnag píše:
každý interpretujeme herní realitu v úplně jiném světle.

Nejenom herní, zejména tehdy, když ty mě odkazuješ na straw mana, zatímco sám vytrhneš polovinu souvětí z kontextu a věnuješ tomu rovnou dva odstavce.

Já vůbec nezpochybňuju Svenův původ. Vím, že to máš jako téma a že to uznal i Stříbrňák. Pro Gaerwyn je nicméně Sven Sven a žádný titul ji nepřiměje koukat se na něj jako na někoho, komu je podřízená. Věta "...dopřeje mu pocit, že on je ten pán ze Sidhe, kterému všichni leží u nohou," tedy (překvapivě) vůbec neznamená, že si Gaerwyn zavázala oči černou páskou a odmítá uznat očividné, ale že na čas souhlasí s tím, že si budeme hrát na to, že Sven je nad ní (btw, kdybychom byli ve Feywildu, možná by uznala i to. Jiné místo, jiná pravidla. Np.)

Alnag píše:
Někdo má loďku. My ji potřebujeme. Tak ho zabijeme a vezmeme si ji, jo?

Ty jo, fakt mi uniká, proč jsi mi posílal ten odkaz.
Aiss je přesvědčená, že získávání viteálů a s tím související věci se týkají něčeho většího, oné hrozby, která ohrožuje celý svět. Takže necháme všechno ležet a vláčíme se na zpropadený Indigový ostrov. Někteří z nás mají vlastní problémy, které spěchají, ale dáme se na cestu.
Potřebujeme dopravní prostředek. Kolem se sice válí nějaké dřevo, takže bychom to možná nějak ošetřili, ale je tu loďka. Má ji démon (démon. démon!), který otevřeně přiznává, jak miluje, když může někomu rvát maso a nasát jeho duši a strávit ji. Gaerwyn není Batman, nepůjde hledat každého jednoho vraha/násilníka a odpravovat ho. Za daných okolností v tom ale fakt nevidím velký problém.

Alnag píše:
A to je problém, proč přesně? Domýšlivost může být stejně tak výhoda i slabina. Je to nějaký charakterový rys té postavy. A dá se s ním pracovat. Nebo je to prostě jen závist?

Počkej. Ptáš se mě, proč je problém, že tvoje postava je povýšená a ošklivá na ostatní? Vážně, tu větu nechápu.
Tvoji služebnici ti nezávidím. Hezký dům bych brala, ale stačilo by mi něco malého, kam bych si dala gobelín. Po služebnici netoužím, ani po moci.

Alnag píše:
Mluvil jsem za sebe jako za hráče, že obvykle prostě takové scény nechávám běžet, abych tobě (nebo Sethi nebo Jarikovi nebo Almimu) nepokazil zábavu.

Ale proč? Já se nechci bavit na úkor ostatních. Když se ti něco nelíbí, tak se ozvi. Nevím, jak ostatní, ale já nechci neslyšet kritiku.

Alnag píše:
Nicméně momentálně mám pocit, že se naše názory a pohledy na hru naprosto nepotkávají. To se asi může stát.

Mám pocit, že se to děje. Respektive chápu (minimálně do jisté míry, řekla bych) tvoje názory, ale připadá mi, že ty moje ne.

Alnag píše:
Obvykle, když se chci bavit, to totiž dělám s lidmi, kteří mi protivní nejsou.

To já bych chtěla taky. Realita nesouhlasí a mně to zas tak moc žíly netrhá.

Alnag píše:
Ty to chceš řešit v in-game rovině, ale podle mne to o in-game rovině vůbec není. V in-game rovině se dá konec konců zdůvodnit všechno jakýmkoliv způsobem (tahle diskuze je toho důkazem). Kdyby Gaerwyn chtěl vidět Svena pozitivně, řekne si, že je to pašák, jak skvěle toho démona oblbnul, že jí nadmíru důvěřuje, když se rozhodl do souboje nezasahovat, atd. atd. Je to tvoje (a moje) interpretace, která tomu dává nějaké zabarvení. Jsou to postoje hráčů, které formují herní zážitek, a pokud ty se nemění, nic se nezmění.

OK, tak co navrhuješ?

Jarik: Nesouhlasím (víceméně ve všem).
2.6.2012 23:19 - Jarik
Nerhinn: Doufam, ze to (ze s nicim co jsem napsal nesouhlasis) nemysis vazne :)
Minimalne c.3 je postoj Ghara (za ktereho rozhoduji); c.6 jsem slysel i z vasich ust.

preklad slova ''vicemene'' pro mne neznamena 66%
3.6.2012 01:04 - Nerhinn
Jarik: Tam, kde má smysl souhlasit. To, jak Ghar něco chápal, vážně vyvracet nebudu :)
3.6.2012 16:51 - Alnag
Zvážil jsem situaci a myslím si, že volnočasové aktivity by měly přinášet radost, nikoliv stres. Jelikož přinejmenším v posledních dnech je spíše opak pravdou, myslím si, že je vhodné, abych účast v této hře ukončil. Nabízím jako variantu, že by se zúčastnil (a hostoval) ještě hry v průběhu června, tak aby bylo možné to nějak uzavřít nebo nabrat nové hráče nebo s tím podniknout cokoliv, dle vůle zbývajících aktérů, ale zároveň tuto variantu nevnucuji.

A.
4.6.2012 09:23 - Almi
ALL: Vidím, že jste tu během víkendu nezaháleli. Mám za to, že čas AA vypršel.

Děkuji všem za zážitky, které mi účast při hraní AA přinesla.

Tímto hru v této podobě uzavírám a těším se u her příštích.

Těm, kteří se jich účastnit nebudou, přeji příjemné trávení jejich nových volnočasových aktivit.
4.6.2012 11:19 - Alnag
Almi: Díky za hru. AA byly asi nejdelší kampaň, co jsem kdy hrál. Jako každá hra měly svoje silné momenty i místa, která třeba tak silná nebyla, ale bylo to napínavé, zábavné a hodně jsem se naučil - nejen o vedení zajímavých soubojů.

Jarik: Měl jsem k tobě jako hráči ze začátku trochu pochybnosti ve smyslu - koho nám to Almi asi dovede. Ale nějak si to sedlo a Ghar se ukázal být takovým tím tichým dříčem, který bojuje za skupinové dobro. Toho si vážím. Mrzí mne jen, že tvoje line nedošla přílišného naplnění.

Nerhinn: Zdá se, že takhle to tedy končí. Stejně jako kampaň i my měli své silné a slabé momenty. Budu se snažit vzpomínat na ty silné.

Noir: Nejspíš si tohle asi nepřečteš, ale co na tom. Dokud jsem tě nepotkal, nedokázal jsem si v praxi představit určitý typ hráče, který dělá bláznivé věci, aby hra byla zábavná. Ukázal jsi mi jak na to. Tvoje nadšení pro hru, pro systém i pro život bylo úžasné. Škoda, že jsi pryč.

Sethi: Vlastně po mnoha letech jsme si konečně spolu zahráli. Věřím, že jsi byla hlavní Almiho motivační a inspirační silou a že jí budeš i nadále, ať už Vás společná dobrodružství zavanou kamkoliv. Tak šťastnou kostku.
5.6.2012 15:06 - Nerhinn
Díky vám všem. Byla doba, kdy mě AA doslova držely nad vodou. Staly se tak něčím, co se už nejspíš nebude opakovat. Měla jsem toho na srdci ještě spoustu, ale teď už je to asi jedno. Je mi líto, že to skončilo, zároveň se mi ale ulevilo. Přeju vám, ať se vám podaří najít co nejdřív hru podobnou či snad ještě lepší, jde-li to.
Popojedem :)
5.6.2012 15:16 - Jarik
AA jsou asi nejdelsi projekt, ktereho jsem se zucastnil.
A jsem tomu rad. Kazdy z Vas mi otevrel oci, abych hral jinak nez do dnesnich dnu.

MOC VAM VSEM DEKUJI.

Verim, ze se jeste nekdy shledame a zahrajeme si (mozna v jinych skupinkach, ale prece).
Diky a ahoj
5.6.2012 15:57 - noir
AAčka a já:

AAčka pro mě byly a navždycky budou nejlepší kampaní, kterou jsem kdy hrál. Ať už atmosférou, lidmi (t.j. vámi pěti), příběhem, emocemi a vůbec. Daly mi hrozně moc - fantastické zážitky, kamarády, zkušenosti i spoustu myšlenek, nad kterými jsem trávil noci i dny.

Vzaly mi spoustu času, na což si neztěžuju. Jistou dobu pro mě byly jednou z těch nejdůležitějších priorit, a jsem rád, že to bylo s Vámi PĚTI. Děkuju Vám a ještě budu po Alnagově vzoru osobní (půjdu abecedně):

Almi: Tobě největší díky. Měls s náma svatou trpělivost, dokázals nás zavést do hlubin tvé (občas šílené) fantazie a ukázals mi, že GMstrování se dá dělat i dobře. A taky, jak těžká je to práce, hlavně po stránce psychické. Díky za všechno. Zatímco bez ostatních by AAčka nebyla tím, či byla, bez Tebe by nebyla vůbec. A to, myslím si, by byla velká škoda...

Alnag: Netušil jsem, že se dá u hraní tolik přemýšlet a vnést do "obyčejné hry" tolik vědy a pozornosti. Díky Ti nejen za úžasného spoluhráče, ale taky za ten azyl, který jsi nám roky nabízel, za skvělé džusy i domácí kuchyni. A pardon za ten alkohol a arašídy, kterými jsem Ti znečišťoval byt :) Hodně jsi mi otevřel oči v tom, jak chápat hraní, obrovsky mě motivovaly tvoje Svenovy deníky. Že se dá hra přenést do takovéhle formy, to jsem netušil...

Jarik: Ty brďo, někdy jsi byl nesnesitelnej! Ale jindy zase úžasně zapálený a schopný jít si vlastní cestou. Bavilo mě pozorovat, jak jsi svůj - i když se hra pokoušela jít si jakýmkoli směrem, tys byl kotva, která držela pozici. Obdivuhodné a "jarikovské". Díky, žes mě naučil nedělat v životě tolik kompromisů, k čemuž mám sklony. Bohužel i kvůli tomu jsem se hraním skončil :(


Nerhinn: Děkuju osudu a vůbec těm, kdo AAčka spískali (kdo to vlastně byl? Alnag, nebo Almi?), že jsem mohl potkat hráče a člověka tvého typu. Jak jsi psala, hra pro tebe byla vším - a na hře to bylo hrozně vidět. Líbilo se mi, jak jsem viděl přerod toho, koho zajímá jen loot v někoho, kdo žije příběhem, cloumají s ním emoce a raduje se tak upřímně z něčeho, co se děje ve fiktivním světě. A moc jsem si užíval, že jsem v tobě měl tak věrného spojence pro Konstantinovy skopičiny :) A taky, abych nezapomněl, díky za to, cos udělala s wiki, to se nezapomíná.

Sethi: Jaj, tady nevím, čemu děkovat víc. Jestli tomu, žes svět, kde jsem strávil tolik času, vymýšlela minimálně stejně jako Almi, nebo tomu, jak zábavná, kreativní a originální jsi byla. I tvoje zápisky tvě strašně bavily a posunovaly dál, díky tobě jsem se prořehtal spoustou krásných hodin. Dokázalas mě šokovat, rozesmát i naštvat. A co víc by člověk mohl chtít?

Konec?
Už jsem z více různých důvodů nebyl sto hrát dál (převážně časových a emocionálních), ale nerad bych, aby se ty roky společně strávené jen tak vytratily. To mi přijde jako škoda a nedůstojné. Pojďme AAčka společně pohřbít - ideálně někde v hospodě, klubu nebo čajovně. Anebo u dobré večeře... Almi by nám mohl dopovědět, jak to měl celé vymyšlené, mohli bysme si jen tak zavzpomínat, anebo jen tak popovídat. Abyste si nestěžovali, tak vás zvu - teda, pokud si nebudete objednávat nějaký kaviáři...

(V Praze jsem asi do 20. června, pak mizím do zahraničí prakticky nejmíň na měsíc. Pokud máte zájem...)
5.6.2012 21:30 - Alnag
Noir: Já bych se s tebou určitě rád sešel. Ať už před tvým odjezdem do zahraničí nebo kdykoliv poté, když budeš zrovna tady. A stále se nedokážu vzdát myšlenky, že bychom si spolu mohli ještě někdy zahrát. (I kdyby až na stará kolena v domově důchodců. :))
6.6.2012 09:06 - Sethi
Dobrá kampaň pro můj mozek vždycky bývala práce na plný úvazek. Pro AA si ale brával i přesčasy. Kdyby se někdo zabýval monitoringem mojí myšlenkové aktivity, našel by tam jedno velké zdobené A a kousíček vedle druhé. (Pak by mě zavřeli do pohodlné místnosti s polštářky místo tapet a mohla bych o tom přemýšlet do konce dní.) Stálo mi za to vymýšlet v chůzi a v posteli a ve sprše, způsobilo mi nejednu trapnou situaci, když se mě snažil dosáhnout svět tady venku, ale já byla zrovna moc zaměstnaná někde jinde. A kdyby se z toho všeho potom pro hru uplatnila jen deset procent, pět, jedno, stálo mi to za to.
Byl to pro mě nekonečný zdroj inspirace. Dostala jsem důvod oprášit skilly, které dlouho ležely ladem. Dokonce najít nové.
Nemám na to vyzdvihovat něčí osobní zásluhy. Vy jste byli ta inspirace, jako smečka (a ten pán, co to kormidluje), a já vám děkuji.

Jste báječní.

Tak. Teď se jdu zavřít do skříně =)
6.6.2012 16:07 - Almi
noir: Rád se nějaké hospůdky budu účastnit, co říkáte třeba namátkou příští týden, ve středu 13.06. v Mandragoře? Měl by tam být klid, nebude zakouřeno, dobře tam vaří a mají tam nealko, i moc dobré víno...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1014449596405 secREMOTE_IP: 3.21.34.0