Alnag
20.7.2008 16:43
Hraní D&D 4e: Amazing Adventures
D&D 4e Kampaň: 02/2009-05/2012

Amazing Adventures Wiki
3.4.2009 10:16 - Jarik
a propo...
Velky muj dik Almimu, ze ze mne udelal noveho drakorozeneho.. teda noveho vojaka :)
ta kompletne nova vystroj... mne nuti, abych se uz tolik nebal :)
3.4.2009 10:25 - Alnag
Jarik píše:
Velky muj dik Almimu...


A tady vidíte ten vděk za to, že jsem ti tu zbroj přidělil... příště ji dám hyeně, abys věděl :))
3.4.2009 10:25 - noir
Já jen hraji roli. Největší problém se ukázal v tom, že nám chybí controller-holt jsme měli potvory rozdělit a panovat. Místo toho si nás pracinky nahnaly do hrdla, kde dávaly multidamage aurama, které se kryly. Zásadní chybu vidím v tom, že nepoužíváme skilly na identifikaci potvor - kdybychom věděli od začátku slabiny (close attacky) a poznali aury, hned by se nám taktika vyráběla víc.

Eliminace defendera a strikera byla průser-a ani nás nemusely zabít, stačil ten nepříjemný imobilised do konce kola...

Ale jinak se mi to líbilo, aspoň tuším, co dál s postavou - musím mu pořídit druhý weapon expertise...
3.4.2009 10:36 - Alnag
Nemyslím si, že úzké hrdlo byl takový průšvih, jak to tu líčíte. Nejnebezpečnější v celé oblasti byl mozek a dokud Almi nepřišel na to, že s ním může lítat, tak to hrdlo byla nejlepší oblast, kde na nás neviděl.

Kdyby se všichni nerozbíhali všemi směry, nebyl by problém udržet v tom prostoru všechny na živu a udolat ruce jednu po druhé. Nakonec při pohledu zpět zařvala první postava když vyběhla ven a všichni ostatní taky začaly chcípat v důsledku postupu dopředu.

Správná taktika je skutečně potvory rozdělit a panovat. Tzn. masit ručičky a zbytek ignorovat. Nikoliv naběhnout doprostřed a nechat se kropit od střelců, ručiček, vytuhlého skeletona a mozku.
3.4.2009 12:05 - Almi
Sethi: Však ty umíš číst mezi řádky, tak si to nějak přebereš..ona i ta krev je ve scénáři, že? ;-)

Alnag, Jarik, Noir: Jojo, chybí vám controler, ale o to víc je třeba co nejrychleji vyřadit protivníkova controlera. Třeba stáhnutí se bylo fajn do chvíle, než jsem přesunul střelce do výhodných palpostů (mimo váš dohled - nikoho třeba nenapadlo dovnitř hodit ani pochodeň, flašku s olejem a tak).

Obecně platí, že je třeba ustát první nápor (což vám jde, mé zatrašování vychází jen málokdy - jste výjimečně psychicky odolní jedinci :o)) a pak správně navázat potvory, jak psal Alnag. Ideálně markováním a šikovným krytím.

Identifikace se skutečně vyplatí, dá se leccos zjistit, většinou jako DM za tuhle snahu pustím i nějaké info navíc, protože to oceňuju.

Rozbíhání není na škodu, pokud to není ojedinělá akce, ale souhra třeba dvojice, která si navzájem pomáhá.

Ale, jak jsem psal níže - souboj to byl dosti těžký, byl n+3, což je těsně pod hranicí toho, co se dá zvládnout. Plusem bylo, že jste do toho šli odpočinutí, nevýhodou, že to byl přepad. A jako takový probíhal (do těch kostlivejch střelců jsem se zamiloval ;-))

Mozek lítat mohl, ale z jeho popisu a povahy se fakt nehnal dopředu od počátku. To až později. I tímhle se dá ovlivňovat do jisté míry obtížnost střetnutí a já jí používám..na čemž nic nemění skutečnost, že někdy fakt zapomínám ;-)

Alnag: Jojo, vidíš, že kromě Noira tvojí roli vůdce nikdo správně nedoceňuje.. :o)
3.4.2009 13:32 - Noir
...já ji zase přeceňuji...
3.4.2009 13:40 - Alnag
Ty střelci kromě té první rány byli v podstatě neškodní...
3.4.2009 13:55 - Almi
Alnag: Jojo, pak zavládla má smůla..a začli jste se chytře krýt :-)
3.4.2009 14:04 - unknown
omlouvam se, jestli to cele vyzni jako kritika. neni. jen pokracovani diskuse o taktizovani v bitve :)
S tim, ze nemuze vybehnout jeden, se neda nez souhlasit. Mne nevadi stat v prvni rade (a treba i sam), ale musim vedet, s cim zato muzu pocitat od ostatnich.
Nejsem leader, neznam pravidla, abych kombinoval schopnosti ostatnich, ale... mohlo to vypadat takto:
free akce:
"probehnem to?", "ne", "napadnem je?", "jo" ...OK, zacina razeni akci ne podle iniciativy, ale podle potreby...
prvni defender, aby zaujal pozici vpredu,
druzi strikers - rogue strili, ranger napada ze strany, nebo na sebe laka mensi cast nepratel, ktere likviduje ve dvou kolech (pak podpori defendera)
pak podpora leaderu.
existuji vyjimky... konkretne leadri motivujici druzinu hraji pred defenderem.
nasi slabinou je, ze pro iniciativu bysme se nechali rozsekat. zatim jsme pokazde dostavali na zadek, kdyz mezi nasima akcema, ktere dokazeme "koordinovat", hral oponent. Ten udelal neco jinak nebo se postavil tak, ze plan klekl. tim najednou byla cast akci na nic a nevyuzita.
totez se tentokrat stalo tim, ze bard a ranger se behem sve akce stahli, cimz nastala moznost pro defendera na sebe nalakat vsechny oponenty, ale ...
nikdo nerekl... "jdem na ne jako na oponenty", ani ... "dejte mi chvilku. zkusim se domluvit", nebo "moment, neco mi to pripomina..." (hod na odhad protivnika) "...aha to jsem se spletl" (spatny hod :))
Tady bych zacal chapat veledni. "Paladin vlevo, je jich tam vic, ... ty vpravo. snaz se je obejit, ..."

Jak to postava pochopi, to uz je o RP a vlastnim mysleni. Cim na protivnika (ne)zautoci, atd. ...

Neberte to jako kritiku, ale kdyz kazdy mlci a pak se rekne... "mno meli jsme stesti, dyt vite co mate delat", tak to asi moc souhra nebude :D
3.4.2009 14:05 - Jarik
to jsem byl ja. omylem jsem byl odhalsem :D
3.4.2009 14:10 - Alnag
Jako víc než půlka z našich postav je de facto střelecká, oba leadři, rogue (a konec konců i Noir ve slabších chvilkách). Takže hnát se dopředu nemá smysl. Co tam chcete získat? Dostat OA?
3.4.2009 14:16 - Sethi
taktiky, taktiky... já jsem prostě šla opláchnout ty ruce trochou božského světla, abych zjistila, jestli jsou nemrtvé, nebo ne =) když by nebyly, tak by nebyl důvod nezkusit nějakou domluvu =P to, že se ze mně stal v průběhu jehelníček je nedopatření způsobené tím, že se paladin bojí pavouků =)

nevím, co je OA, ale chci to.
3.4.2009 14:28 - Alnag
OA = Opportunity Attack. Jsem si téměř jistý, že nechceš...

EDIT: Co jsem chtěl říct... všechny ty úžasné obecné taktické poučky, kterých je plná knížka nebo které fungují u jiných stolů nemůžou fungovat, protože my máme vyloženě long-range skupinu (plus tank, který nás má chránit). Takže hlášky typu naběheme tam a vykydlíme jsou naprosto neaplikovatelné...
3.4.2009 15:41 - unknown
a proto je tahle diskuse nutna.
takze asi neni nejvhodnejsi aby "tank" byl 10sq od vas :)
priste staci rici "NEPRITEL". a ja si to preberu. ja je mohl sezehnout uz i v prvnim kole, ale nejak jsem z reakce vsech pochopil. postav se pred nas a cekej na jejich reakci :)

mozna je chyba na moji strane... ze nejsem zcela on-line taktik :)
3.4.2009 15:44 - Jarik
saprlot. nejak mi to vypadave. :)

ja to asi nepostrehl, ze jsme range-group :)
3.4.2009 16:22 - Noir
Já bych spíš řekl, že jsme variabilní skupinka.
Jak ranger, tak rogue umi na blízko i na dálku. Máme ideální kombinaci supermobilních charakterů-elfí rogue i gnollí ranger mají superrychlost a skvělou mobilitu. Myslím, že pokud v každém kole neflankujeme (a neděláme combat advantage), je něco špatně - kor když máme k flanku i hyenu. Bylo to vidět v tomhle souboji, sneak attack myslím nevyšel ani jednou.




J
4.4.2009 15:17 - Alnag
Daruji do dobrých rukou (které ještě nemají obsazení neck item slot) Cloak of Resistance. :))
4.4.2009 15:46 - Sethi
já ti nevím, jestli by ses měl vzdávat teplého oblečení, když tě tak bolí v krku...
4.4.2009 16:12 - Alnag
"Jsem rád, že máš o mne takovou péči kněžko. Ale víc mne zahřeje u srdce, když uvidím, že je někdo z členů smečky lépe chráněn před nástrahami, které na nás číhají..."
4.4.2009 16:22 - Sethi
kdo jiný než já by se měl starat o tvé zdraví, musím trvat na tom, že teplá látka zažene tvé neduhy lépe, než, například, studený kov...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.060890197753906 secREMOTE_IP: 18.191.240.80