Alnag
20.7.2008 16:43
Hraní D&D 4e: Amazing Adventures
D&D 4e Kampaň: 02/2009-05/2012

Amazing Adventures Wiki
25.11.2011 17:14 - Jarik
Ghar ve vezi (ani nikde v tehle domene) nic nepotrebuje.
Tomu bude mnohem lepe jinde.
Na Letnim dvore nic nepotrebuje, ale klidne tam vyrazi :D
Resp. mohl by tam neco potrebovat, ale to muzu vymyslet za chuze. Trebas tam najit dalsi kus Cisarske zbroje (ktera je trosku porozhazena po svete :) ).
26.11.2011 15:07 - Alnag
Almi: Sven nevidí důvod, proč se opelkovat okolo věží (není tam nic z toho, co hledají). Snad kromě našich zbraní. Ale pokud je to jeho osud, meč ho stejně dostihne a pokud ne... tím líp. Takže momentálně by prostě rázně nakráčel do Ledové citadely nebo tak něco...

Z hráčského hlediska - nepřijde mi úplně fér, že je Noir de facto potrestaný za to, že nemohl hrát (resp. že se nás rozhodl nenakazit). Chápu, že "máte jen jeho hlavu" umožňuje družině nějak fungovat dál, ale zase bych to nějak moc nehrotil, jinak si noir bude příští session sedět na rukách až budeme přemýšlet, co s tím tedy podniknout.

Obecně jsem z téhle poslední session trochu rozpačitý. Na jednu stranu je super, že se věci zase alespoň trochu pohnuly. Stejně tak momenty, kdy si můžeme nějaké scény samy vysvětlit (flashbacky) byly moc fajn. Zužitkování mé "znáš to NPCčko" schopnosti bylo pro mne super (o to víc, oč jsem si minule nedokázal moc představit k čemu mi to bude.) Na druhou stranu mi přijde, že když občas k něčemu přidávám trochu "šťávy" z vlastní iniciativy, což tě třeba zaskočí (pozdrav Ledopaní, okopávání dveří ve věži atd.) tak jsem za to potrestán (což mne nebaví). Uvítal bych, kdyby takové věci prostě jen prošly aniž by "nás pak Ledopaní mohla sledovat" nebo mne "sežrala stěna věže". Prostě jen... ok, udělal jsi to, jdeme dál.

To mi připomíná, že přinejmenším jednou nás zbrzdil neúspěch, který nemusel být, protože ses Almi chytnul nečeho, co jsem jen tak řekl aniž bych se ještě vůbec dobral k tomu, co Sven aktivně dělá a dal jsi nám ho automaticky (už bohužel nevím, co přesně to bylo). Ale zanechává to ve mně pocit nějakého zbytečného soupeření. Tak si říkám, WTF?

A ještě jedna věc... jsme hrdinové těsně před úsvitem epického stupně a tohle je hra na hrdiny. Musím říct, že konstatování "některé věci mohou vést k TPK, pokud plán nebude perfektní" mi zní strašně oldskoolově. Méně čtení Monte Cooka a vzpomínek na to, jak to chodilo za Gygaxe a více hrdinské akčnosti a nepřemožitelnosti, prosím! Na 4e mne baví i to, že je hodně odolná tomuto typu hráčského selhání.

Nerhinn: Líbí se mi tvůj nápad a to zejména v té podobě, že vyslancem Letního dvora by byl Stříbrňák. Je to z těchto důvodů: a) Almi sliboval, že na každém tieru budu mít šanci se s ním setkat a ten nález mince v doméně mi nepřišel jako moc férová možnost, když to příběh táhlo úplně jinam a paragon už skoro končí; b) moje oblíbená recyklace NPCček - příběh tím houstne, místo aby jej ředila pořád nová a nová; c) může to dát věcem úplně nové významy.

Můj doplňující nápad k tomuto tématu. Stříbrňák by mohl mít Svenův meč (z jakéhokoliv dobrého či špatného důvodu). Opět recyklace tématu. (Ve skutečnosti by mohl mít věci více hráčů, abychom se ubránili nutnosti návratu do té věže (už zase). A ještě jedna věc... Stříbrňák by mohl mohl skutečně (jak píše Gaerwyn) něco potřebovat. Možná dokonce i od někoho jiného než Svena Mám teď na mysli hlavně Gaerwyn, Konstantina nebo Ghara, kteří nikdy nedostávají tolik světel ramp. Takže by nemusel fungovat apriori jako antagonista.

Super nápad, Veroniko!

Jarik: Po přečetení dodávám, že Stříbrňák by mohl něco potřebovat právě od Ghara. Tedy Ghar nic nepotřebuje v téhle sféře. Ale tahle sféra potřebuje něco od něj.
26.11.2011 15:48 - Nerhinn
Já odkazovala na noirovu povídku. V ní naznačil, že Stříbrňák a Konstantin byli součástí bandy, která unesla Gailin. Stříbrňák by tedy byl navázán na tři postavy. Sven je jasný. Konstantinovi by mohl nějak pomoci... nebo s ním prostě přátelsky mluvit. Ukázat jinou stránku třeba. A Gaerwyn... jednak by mohl vyjevit, co se tehdy stalo, takže by mohla mít ona důvod mít k němu (velmi nepřátelský, to on je důvodem, proč o všechno přišla) vztah, nebo by mohl říct, že tehdy šli ne po Gailin, ale po Gaerwyn, ale jelikož se tehdy její sestra muchlovala s Gaerwyniným milým, zaměnili je... a tak podobně.
26.11.2011 16:59 - Alnag
Nerhinn: Na tu jsem úplně zapomněl. :( Ale souhlasím, tím by se pěkně splétaly příběhy dohromady.

Ještě dvě věci: 1) Po dlouhém váhání jsem se rozhodl, že budu aspirovat na to Character Theme - Sidhe Lord. Nedá se tomu odolat.

2) Pokud bychom se v té věži, kde teď jsme, přeci jen zdržovali, tak bych rád použil tu alchymistickou laboratoř k tomu, že rozbiji na komponenty ten Orb of Planes (nemám na to level, ale třeba by to v té laboratoři šlo) a pak bych z něj mohl i něco vyrobit (třeba nějaký lepší neck item než je můj +2 amulet).
26.11.2011 20:18 - noir
Mě se přátelské použití Stříbrňáka moc líbí - zní mi to dost hustě. SLibuju, že když k nějakému setkání dojde, tak Konstantin nebude útočit od pohledu.

Nerhinn: Stříbrňák je v té povídce spíš někdo mocný v pozadí, ale klidně se dá chápat tak, jak navrhuješ. Líbí se mi to.

Alnag: Docela chápu, že epic tier přináší epic výzvy, takže bych tak úplně nenechal procházet všechno. Ale zase souhlasím s tím, že epic postava je něco výjimečného, rozhodně bych omezoval "bezejmenné" potvory - myslím, že třeba vír zbraní (byť mechanicky byl ten souboj super a zábavný) už není pro epické postavy úplně vhodný. Kdyby to byly "Ztracené meče Jarního jarla", hned bych to prožíval jinak...
26.11.2011 21:07 - Alnag
Noir: Vidím jistý manévrovací prostor mezi "procházet úplně všechno" a "TPK". ;-)

Jinak teď si čtu Feywild (místo abych se učil, pochopitelně) a je tu poznámka o tom, že pán Zelených víl Oran postavil palác Letní královny, takže jejich vztahy asi nebudou úplně špatné. (Just FYI.)
27.11.2011 16:59 - Sethi
Tak odspodu...

Sephiel byla zelená víla zaslíbená někomu u letního dvora. Místo aby naplnila politický svazek, uprchla se synem diplomata, který ten pakt organizoval. Obavy před lesním i zeleným dvorem byly u ní i jejího partnera na místě.

To je informace, kterou jsem měla hned na začátku, a ano, mohla jsem ji více zdůraznit (říkala jsem přinejmenším, že Sephiel měla s Letním dvorem problém - jenže to se ztratilo v polemice o tom, že "zelený" není žádné roční období), ale já nemám kapacitu na to, abych dokázala vyfiltrovat úhledný seznam informací, které jsou důležité. Na pobídku "řekni, co víš" nedokážu uspokojivě reagovat, i když bych třeba ráda, informace prostě dávám tak, jak mi je připomíná děj, diskuse.

K našim možnostem.

Aiss nevidí důvod, proč jít znovu do protější věže, je to takové dráždění draka bosým kopýtkem.
Sama by asi chtěla jít za Ledopaní, snažit se vyměnit setbu za Gailin, především vzhledem k tomu, že Gaerwyn říkala, že nás v tom směru tlačí čas. Takovéhle entity se nezabíjí, je jen třeba je uzemnit a Aiss je v tomhle tak trochu na koni - vyhrála nad Ledopaní zírací soutěž a má pocit, že dokáže bránit doménu svojí paní. 'Naval elfku, tady máš Setbu a koukej se chovat slušně, nebo příště napochodujeme i se Sluncem.'
Co se Jaseba týče, Aiss myslí, že mu Netonka sama dokáže dát veškerou pomoc, kterou by mohl potřebovat, a sama se s ní dál nechce zaplétat.
Do Sarbatoin by samozřejmě ráda, ale nemyslí si, že by to teď něco řešilo.
O Letním dvoru nic moc neví, takže tam by se jen poslušně vezla.
27.11.2011 17:06 - Alnag
Sethi: Já myslím, že tady trochu narážíme na hranice toho, že se spousta klíčových informací předává mimo herní stůl. Respektuji, že je to Almiho přístup k vedení hry, ale zároveň tím hrozně trpím. (Trpím tím jednak jaksi obecně, protože by mne to zajímalo z příběhotvorného hlediska a někdy i konkrétně jako hráč, protože s informacemi, které mám k dispozici nedokážu - ani na metaherní hráčské rovině, o postavě ani nemluvě - uhádnout, co jsem udělal špatně. Ve výsledku to ve mne nezanechává příjemný pocit.)
28.11.2011 14:41 - Jarik
Sethi: Císařem se během hry stát nemusím. Ale já za to nemůžu, že můj rod na to má právo. Chci jen očistit jméno svého rodu, když teď mohu očistit to svoje (a nejlépe sesadit Císaře) - třeba tím, že oslabím jeho spojence (Ledopaní, ... a další naše úhlavní nepřátele).

Ještě jedna věc: 1) Po dlouhém váhání jsem se rozhodl, že budu aspirovat na to roli Avatar of Io.
Nedalo se tomu odolat :)
Tu schopnost změny dechu beru jako fluffový krok k cíli. Protože právě toto vtělení tuto schopnost má (ale v lepší verzi).
28.11.2011 16:24 - Nerhinn
Já tedy... ehm, mám trochu problém s představou, že Ledopaní vrátíme Setbu. Obzvlášť tehdy, kdy nějaké proroctví hrozí, že až padne generál, vtrhnou přes Sarbatoin do našeho světa zimní feyové a nastolí vládu Zimy. Přijde mi, že pokud můžeme oddělit jednoho zimního archfeye od jeho mrazotvorného nástroje, měli bychom to pokud možno udělat. Pokud by Gaerwyn měla volit "sestra" vs. "Setba v rukou Ledopaní", zvolila by to první, ale tak nějak bych to předtím zkusila dát někomu jinému, jak jsem už psala dříve.

Nicméně mě těší, jak se charaktery postupem času vyvíjí. Jak je to Gaerwyn, která by ráda uložila neklidné duchy k věčnému klidu, jak je to Gaerwyn, která by preferovala možnost, kdy zabráníme klimatické katastrofě... :)
28.11.2011 21:24 - Jarik
Mozna nejsem prvni.. ani posledni, kdo ma v soucasnem stavu hry maly zmatek :)
Co kdybysme patecni hru zmenili styl?
Dejme si salek kavy, korbel piva, cisi vina, konvicku caje...
... a podivejme se do minulosti, soucasnosti... a BUDOUCNOSTI.
Role DM je velmi narocna - hlavne co se tvorby pribehu tyce. Tak si muzeme popovidat, jaky ten pribeh by se vsem libil - v BUDOUCNOSTI.
Role hrace je velmi narocna - ve hre se ukazuji jen odrazy zrcadel nasi predstavivosti. Tak muzeme rici, co cekame na EPICkem levelu. Jakou hru, .. a jak tomu muzeme pomoci.
Role postav je velmi narocna - kazdy vidime postavy sve i druhych jinak. Povezme si co si o druhych myslime (o jejich postavach... nikoliv hracich).

Ovlivni to nejak hrace? Ovlivni to nejak postavy? Ovlivni to nejak hru?
Ja verim, ze ano. A to v tom positivnim slova smyslu.
Uz davno nejsme temi hraci, kteri potrebuji vest za rucicku ve stylu:
"Ta tvrz nas trapi jiz radu let. Ale takove jako VY, jsme tu jeste nevideli."
Kazdy na 2.-5.urovni je tim nadsen. Ale pak zjisti, ze takovych jako on je 1.000.000, a ze ukoly jsou tezsi a tezsi (i kdyz k tomu neni duvod - pomineme-li narocnost Enc. :) ).

Jsem pro to, aby tento patek byly na stul polozeny Cile (nikoliv cile) nasich postav.
Cesty k nim, a moznosti, jak do cesty zapojit Cile i touhy ostatnich postav.

Takze proste a jasne.
Co kdybysme v patek misto hry radeji probrali, Co?, Jak? Proc? a Kdy? nase postavy (I MY) chceme zazit?
Uz davno nejsme jen pasivnimi ucastniky hry, tak snad muzeme vedet co nas ceka :)
(asi tak jako kdyz zname knihu... a jdeme na film podle ni :) )
28.11.2011 21:37 - noir
Já bych teda raději hrál, než to prokecal. Řekl bych, že všichni tušíme, co chceme, Almi to od nás slyšel asi víckrát, než by možná chtěl...
28.11.2011 22:03 - Jarik
ale ja to od druhych moc nevim :(
a pak z toho vznika obcas... napjata atmosfera.
a to myslim, neni to prave orechove :D
28.11.2011 22:23 - Sethi
Já souhlasím s Noirem. To, co jsem chtěla říct k teorii jsem už řekla (napsala) stokrát a řízené davové diskuse mi příjemné nejsou.
28.11.2011 23:21 - Alnag
Já bych taky nerad měnil hraní za diskuzi, když je tak vzácné. Pokud je vůle diskutovat, proč to neudělat tady, kde je to pro diskuzi určeno? A můžete se účastnit dle vlastních možností a chuti.
29.11.2011 09:04 - Jarik
mozno proto, ze nejsem z tech, kdo by radi verejne prali pradlo :)

Ale mne to netrapi. Jen jsem myslel, ze by to pomohlo.
Neni zajem, nevadi - rad si taky radsi zahraju :D
29.11.2011 11:15 - Sethi
Ad Konstantinova hlava - následující session se začíná ve stejné věži jako minulá. Bylo by špatné zamést pod koberec všechny hrátky s hlavou a nechat Konstantina po dobu minulého sezení prostě odpočívat ve věži, aby se k nám teď opět připojil? Ono to věčné oživování a hledání výmluv, proč ještě ano, už ani není moc zábavné.
29.11.2011 11:20 - noir
Ale Konstantin byl teď přece hodný, ne?
Navíc mám intenzivní pocit, že většinou umírá, když za něj nehraju - su v tom nevinně!
29.11.2011 11:25 - Sethi
Právě proto bych to radši nechala plavat bez mezihry s gnollí hlavou.
29.11.2011 11:36 - noir
Já bych řekl, že Konstantin už je tak dobrý, že to tak nějak doregeneruje :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.082543849945068 secREMOTE_IP: 3.149.238.159