Alnag
20.7.2008 16:43
Hraní D&D 4e: Amazing Adventures
D&D 4e Kampaň: 02/2009-05/2012

Amazing Adventures Wiki
3.5.2011 17:38 - noir
Počítám s obojím.
3.5.2011 20:50 - Alnag
Jenom technická poznámka: prodejna Albert na stanici Cílkova je na měsíc zavřená z důvodů rekonstrukce. Pokud si tedy toužíte něco koupit, budete tak muset učinit někde jinde.
6.5.2011 12:28 - Almi
Děkuji všem za včerejší hru, byť můj dojem z ní je...rozpačitý.

Možná by stálo za to si sednout a ujasnit si, co kdo vlastně od hry očekává. Přiznám se, že je pro mne obtížné dostát vašim leckdy protichůdným očekáváním. Chcete hru vážnou? Epickou? Nebo rozvernou a hravou bez nějakého přemýšlení? Chcete hru takovou, kde nebudou rizika neúspěchu nebo snad takovou, která bude klást na postavy i důležitá morální či společenská dilemata? Jste připraveni hrát svou postavu tak, aby pracovala ve prospěch celku nebo ji klidně nechat umřít, pokud okolí nebude ochotno přijmout její pohled na věc?

Já jako DM dokážu hodně, ale nedokážu vše. A ani nechci. Mám-li být schopný připravit zajímavou hru (a tím nemyslím jen zajímavý souboj), potřebuji výše uvedené věci vědět, abych s nimi mohl počítat. Tak se zkuste zamyslet a nějakým způsobem mi to naznačit. Budu za to rád.

Také by mi udělala radost aktualizace motivů jednání resp. cílů vašich postav. Obdobné jako na začátku kampaně. Úspěch/selhání. Klidně i včetně nástinu možnosti, jak byste cíle chtěli dosáhnout. U některých to znám, ale u některých se mi to ve světle posledních událostí poněkud vytrácí.

Jinak, omlouvám se, ale odpoledne jedu na víkend pryč a nebudu ani na netu ani mobilu. Ale včerejšek mi leží v hlavě a myslím si, že bych to neměl nechat jen tak.
6.5.2011 13:16 - Alnag
Byl jsem od začátku hry strašlivě unavený. Den předtím jsem prakticky nespal (budil jsem se celou noc) a i když jsem si na začátku vzal koncentrovaný kofein v pilulce, v podstatě jsem se držel sotva na prahu vnímání, což se dozajista podepsalo na kvalitě mé hry.

S tím, sednout si a promluvit si o hře ale souhlasím. To je vždycky dobrý nápad... můžeme realizovat příště?

Jinak obecně, jakkoliv mne boje baví, víc mne baví, když se hra posouvá ve směru hráčských cílů. A vždycky když bojujeme tak mám výčitky, co všechno jsme za tu dobu mohli příběhově stihnout. Na druhou stranu stále méně a méně rozumím objevujícím se NPC a tomu, "oč jde?", takže ani příběh už nedokážu nějak posouvat.
6.5.2011 13:59 - Nerhinn
Já jsem byla taková... docela nešťastná z toho konce. Nějak se dohodneme. Jedna postava to sabotuje. Snažíme se to zakecat a omluvit. Máme šanci pokračovat v rozhovoru, ale bez ní. Druhá postava to sabotuje...
...Po pravdě, vůbec netuším, jak se zachovat. On nám nabídne přístřeší výměnou za to, že budeme *pět minut* tolerovat jeho šílené náboženství a vy se mu vysmějete do obličeje? Je to asi poprvé, co lituju, že nemám Lawful Neutral přesvědčení, to by totiž nejlépe vystihovalo, co mám já jako hráč chuť udělat.
6.5.2011 14:30 - Jarik
Na to, jak blbej jsem mel vcera den (radsi Vam nebudu rikat ani polovinu tech zazitku co jsem si do hry prinesl :) ), jsem mel ze sveho hrani lepsi pocit, nez polovinu predchoziho roku :)
Mne osobne se Almi trefil na notu. A to jak soubojem v chodbe, tak moznosti ukazat, ze jine kultury (tentorat ta draci) maji jiny pristup k hodnotam.
Tady chci podekovat Verce, Sethi i Alnagovi, ze mi to nekazili. Chovali jste se jako ja, kdyz jsme byli v elfi kulture. Pokud necemu nerozumim, a pokud chci dat prostor druhym hracum, tak se snazim mlcet, nebo aspon nic nepodelat.

Je fakt, ze porad nechapu Noiruv vystup pri tom povinnem pokecu, co jsme museli (dle meho soudu) absolvovat.
Kdyby jsi byl napr. zaprisahly muslim a Obama nebo nekdo takhle mocny ti dovolil prespat v jeho dome, tak bys mu u snidane cpal do hlavy... ze jeho politika a nabozenstvi jsou uuuplne mimo? Nebo trebas i jen, aby je musel obhajovat? Ja doufam, ze ne. Myslim, ze by ses ho neptal.. "Tak co? Jak se Vam siri krestanstvi? Nebo. tak co? Jak se Vam vykoristuje slabsi a bezbranne?"
A schovavat se za chabou obranu... Ja jsem desne hloupej, chovam se jako male dite, apod. je v teto fazi hry dost mimo misu.

Nebo se na to mohu podivat z pohledu blizsiho Alnagovi. Obohatilo TVE jednani hru? Priznavam, ze mne tedy ne. Tve chovani mne nebavilo. Kdybys byl CP, tak se postavim asi na stranu Sira Velareka. Jednou to byl clen Cisarske gardy, tak je jim na veky veku. Vyssi odmenu nikdo dostat nemuze.
Ale nemam silu zabije jine hracske postavy, kazdy hraje jak jej to asi bavi.

V tom silenem nabozenstvi jsem i ja videl moznost dozvedet se vice o tomto prostredi (ci nasich protivnicich - nejednou nam bylo mocnejsimi CP naznaceno, ze Zima je nas protivnik).
Kdyby se dotazy tykaly taktne oponentu, tak jsme z toho mohli asi zjistit hodne.
6.5.2011 14:58 - noir
Mě včera bavila hodně ta bojovací část, byla fakt perfektně vymyšlená a navržená. To nemělo chybu. Bylo mi jen trošku líto, že šlo v podstatě o "random encounter", ne příběhotvornou věc.

Ohledně té části ve věži. Nebudu psát, že jsem byl taky unavený. Byl. Ale to s tím podle mě nemá nic moc společného. Vadila mi ta postava. Mluvili jsme s ní dost dlouho - dvakrát jsem mlčel a mluvil s ním uctivě. Za tu hodinu, co jsme s ním reálného času strávili, nám neřekl nic. Vůbec NIC. Před věží se k němu Konstantin choval vlídně, stejně tak i před pozváním na pokec.

Teprve při třetí příležitosti, kdy se opět vyhýbal každé otázce, mi nějak došla trpělivost. Zřejmě na tom měl vliv i velmi podobný "dialog" s "vyslýchanou" fomorkou - prostě druhý rozhovor, kdy se partner chová stylem "kneel before Zod" jsem už nebyl schopný unést. Ale stejně jsem začal přátelsky - první věta mířila na to, jak se mu žije jako mrtvému, čekal jsem něco jako empatii. Opět nic. Zase jen prázdné fráze. A pak jen Konstantin řekl pravdu - že ta zimní slečna není božstvo. No a pak se to rozhádalo...

Pro mě to hru obohatilo v tom, že jsem nemusel další hodinu poslouchat to jeho vyhýbání se jakékoliv diskuzi. IMHO jsme se během těch jeho tří vzteklých vět dozvěděli víc, než za celou tu hodinu předtím.
6.5.2011 15:33 - Alnag
Jakkoliv rozumím tvojí frustraci Noire, přišlo mi, že vyjednávání s tím týpkem byl Jarikův "okamžik slávy" a vnímal jsem to tak, že je na něm, aby si určil, jak to má probíhat.

noir píše:
šlo v podstatě o "random encounter", ne příběhotvornou věc


Souhlasím, vlastně tak nějak jsem to myslel. Chtěl bych, aby když vyhrajeme nebo prohrajeme, jsme tím nějak posunuli příběh.
6.5.2011 16:03 - noir
Alnag: To beru a omlouvám se.
6.5.2011 17:58 - Jarik
OK. Dekuji.
Zavreme hladinu nad timto utopencem. :)
11.5.2011 14:48 - Almi
Omlouvám se, ale příští týden ve čtvrtek 19/5 nebudu moct hrát. Nedomyslel jsem, že drtivou většinu týdne budu mimo Prahu. Má chyba, omlouvám se. Nabízím náhradní termín v následujícím týdnu, ať už v úterý 24/5 či čtvrtek 26/5.

Alnag píše:
Jinak obecně, jakkoliv mne boje baví, víc mne baví, když se hra posouvá ve směru hráčských cílů. A vždycky když bojujeme tak mám výčitky, co všechno jsme za tu dobu mohli příběhově stihnout. Na druhou stranu stále méně a méně rozumím objevujícím se NPC a tomu, "oč jde?", takže ani příběh už nedokážu nějak posouvat.


Současná linie jde přesně ve směru hráčských cílů dvou postav, přesně jak jste si přáli. Možná dokonce třech (byť třetí o tom dosud neví). Co se týče objevení se několika (třech, čtyřech?) NPC považuji za normální. Nebo chceš fakt hrát celou kampaň s těma co už znáš? To je pak skutečně jak mýdlová opera :(

Naopak musím vyzdvihnout Nerhinn, že dokázala svůj příběh brutálně prořezat tak, aby obsahoval jen to důležité, neboť jinak toho bylo na kampaň...


Píše:
noir píše:
šlo v podstatě o "random encounter", ne příběhotvornou věc

Souhlasím, vlastně tak nějak jsem to myslel. Chtěl bych, aby když vyhrajeme nebo prohrajeme, jsme tím nějak posunuli příběh.


Jakkoli je mi sympatický tenhle názor, nemůžu se s ním ztotožnit. Je to omezující. Jasně, DM (i hráči) by se o to měli snažit. Ale ne vždy to jde. Ne v případě, kdy postavy zabijou informační zdroj a pak se diví, že se v následující neorientují.

Myslím si, že hráč má taky svojí zodpovědnost za konání a hraní své postavy. A neměl by dovolit, aby jeho postava nad ním převzala vládu. Při hraní AA nechávám schválně maximum prostoru pro konání vašich postav. Schválím téměř cokoli, s čím přijdete, záleží mi na výsledku a zábavě, protože pak to baví i mně. Díky tomu mám i sám méně práce s přípravou a vším ostatním. Takže se nebojte diskutovat.

Zavření hladiny je fajn věc, ale nemám z toho pocit, že se to nebude v brzké době opakovat znovu a to mne mrzí. Proto můj tlak nad zamyšlením se nad cíli vašich postav. Pokud ho máte, je snadnější se orientovat i rozhodovat. Třeba z Konstantinova jednání ho prostě nevidím. A přítom se stačí někdy jen obyčejně zeptat. Jasně a přímo.

Kdo to kdy viděl, chovat se k fomorianské čarodějnici, v lokaci, "odkud se nikdo nikdy nevrátil" tak, jako byste vyslýchali řezníka Špejličku o pančování párků? A přitom pokus o dohodu z její strany tam byl. A když se minul účinkem, resp. setkal se navíc s výsměchem, ukázala, že fakt není mejdlo. Reakce na to byla zajímavá, nemůžu říct, že nebyla efektní. Nakolik však posunula příběh dál, to nevím. Spíš to něco vypovídá o družině.

Jste na prahu epicu, sázky se zvyšují, na stole je balík, uvědomte si to :-)

Omlouvám se za tu wall of text, dříve jsem neměl čas.
11.5.2011 19:02 - Alnag
Zareaguji zatím jenom na to datum. 24/5 (úterý) to pro mne momentálně připadá v úvahu (ale potřeboval bych to vědět s jistým předstihem, zda ano či ne). 26/5 (čtvrtek) pro mne není možný. Nedlouho poté odlétám na konferenci do Athén (vezu tam nějaké ty nezbytné sovy) a budu muset všechno dokončit a předat v práci (aby se beze mne obešli). I kdybych se nakrásně dostal včas domů na hru, byl bych stejně v takové tenzi, že by to stálo za houby. Pochopím ale, pokud tuto session realizujete beze mne...
11.5.2011 19:26 - noir
Úterý by šlo.
11.5.2011 19:37 - Alnag
Almi píše:
Současná linie jde přesně ve směru hráčských cílů dvou postav, přesně jak jste si přáli.


O to větší pak výčitky, když bojujeme a "nepříběhujeme"... :)

Almi píše:
Reakce na to byla zajímavá, nemůžu říct, že nebyla efektní. Nakolik však posunula příběh dál, to nevím. Spíš to něco vypovídá o družině.


Reagoval jsem na to, že na mou postavu byl veden útok zajatou postavou (!), což je pro mne informace, že postavy nelze nerizikově zajmout (a jediný způsob jak je před nimi člověk v bezpečí je zabít je). Pokud toto nebyla zpráva, kterou jsi chtěl předat, myslím, že máme vážný problém.

Zbytek mé reakce postrádá jaksi racionální jádro, takže jsem ji raději smazal.
11.5.2011 21:59 - Jarik
ja bych Vam rad rekl, ze v utery 24/5 mohu... ale to rici nemohu :(
25/5 u nas na skole probiha maturita... a ja jsem zkousejici uz od rana :(
ctvrtek bych asi snesl, ale nic moc.

dovolim si byt hodne netaktni ... a navrhnout jiz SOBOTU 21/5

kdyby neslo o maturitu, tak se klidne obetuji,.. ale ted a takhle :(

navic varuji, ze tyden potom nemohu ani ja, ani Noir. Protoze mam voj.cviceni a Noir z nej dela reportaz. :((((
12.5.2011 11:10 - noir
Ten víkend budu bohužel v Brně...
12.5.2011 11:13 - Nerhinn
Tak co tam ještě je... pondělí 23/5?
12.5.2011 11:45 - Sethi
23/5 mám někdy odpoledne zkoušku, vzhledem k tomu, že je ústní, že je nás tam napsaná hromádka a že vím, jak ten člověk zkouší, se to dost možná protáhne do večera a nedokážu říct, kdy budu volná. Tak či onak nebudu zrovna svěží. Zároveň tím pro mě zcela odpadají jakékoli aktivity přes víkend předtím.
12.5.2011 12:00 - Nerhinn
I pátek 20/5?
12.5.2011 12:19 - Sethi
Nemyslím si. Nerada bych.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.065979957580566 secREMOTE_IP: 18.117.186.92