Alnag
20.7.2008 16:43
Hraní D&D 4e: Amazing Adventures
D&D 4e Kampaň: 02/2009-05/2012

Amazing Adventures Wiki
3.4.2011 21:18 - noir
12. dubna můžu, jen to budu mít podobně jako Sethi - dopoledne se vracím z Vídně. 19. by taky šlo.
3.4.2011 21:35 - Jarik
19/4 je mnohem lepsi i u mne (prestoze mohu oba terminy).
cely vikend 8-10 totiz asi pojedu nonstop
3.4.2011 21:36 - Alnag
Jarik píše (po ICQ) píše:
mohu oba terminy. 19/4 je lepsi s ohledem na to, ze 8-10 budu skoro nespat... takze by se to jiste 12/4 projevilo. ale mohu oba terminy.


EDIT: Jarik mne předběhnul.

Takže všichni kromě Almiho asi můžeme, obecně se zdá být lepší termín 19/4, toho 12/4 to vypadá spíš jako taková nouzovka. Almi, je to na tobě. Napiš jak jsi na tom a rozhodni, kdy budeme hrát...
3.4.2011 21:38 - Sethi
Mně se ty flashbacky líbily, tedy alespoň ten druhý. V prvním jsem se snadno nechala zahnat do kouta, Noir se do mě pustil způsobem, kterému se neumím postavit, a pochybuju, že bych se s tím dokázala vypořádat, i kdyby v úvodu uvedl, v čem vlastně náš střet spočívá.

Na ten účet mě tak teď napadlo, jen tak stranou, ke spoluhráčům, když už se tu tak snažíme vybrousit styl a interakce a bůhví co - podobně jako výslech, který Aisska absolvovala po tom, co tak nešťastně utekla do noci, taková palba, verbální nátlak, je nepříjemný mně, jako hráči. Vzhledem k tomu, že RPG nepovažuju za trénink pro náročné životní situace, byla bych ráda, kdyby se to moc nedělo. Tohle není výtka nebo něco, jenom upozornění a přání.
3.4.2011 21:49 - Alnag
Sethi píše:
Na ten účet mě tak teď napadlo, jen tak stranou, ke spoluhráčům, když už se tu tak snažíme vybrousit styl a interakce a bůhví co - podobně jako výslech, který Aisska absolvovala po tom, co tak nešťastně utekla do noci, taková palba, verbální nátlak, je nepříjemný mně, jako hráči.


Dobře, že to píšeš. Protože já jsem si třeba tvou reakci na ten flashback vůbec takhle nevyložil a netušil jsem, že je to kvůli noirovi. Naopak mne to hodně zamrzelo za Almiho, protože jsem si představil, jak by mi bylo, být na jeho místě v tu chvíli. Takhle to úplně chápu a myslím, že když je to venku, dáme si větší pozor na to, abychom se nedostávali vzájemně do přílišného diskomfortu.

A zase jedna otázka do pléna. Co Vás při hře zablokuje? Co Vám vadí? Co by spoluhráči neměli dělat?
3.4.2011 23:00 - Almi
jedu pres mobil, tak jen na rychlo:

1) v ty uterky bych mel moct, 19/4 se mi taky docela vic hodi.

2) dekuju za povzbuzeni. fakt mne to moc tesi. po posledni hre jsem mel takovy splin, jako uz dlouho ne.
4.4.2011 06:59 - noir
Sethi: Taky jsem z toho měl zpětně blbý pocit, takže ještě jednou:"Už se to nestane!"
4.4.2011 12:01 - Alnag
Almi píše:
2) dekuju za povzbuzeni. fakt mne to moc tesi. po posledni hre jsem mel takovy splin, jako uz dlouho ne.


A to jako z těch flashbacků nebo z něčeho jiného?
6.4.2011 09:13 - Almi
Alnag: Z kombinace všeho. Kvalitě hry neprospívají jisté okolní vlivy, které jak se zdá, nedokážu při přípravě hry zcela vyeliminovat.

U těch flashbacků vím, že se to (snad zlepší). Ale moje (aspoň se domnívám) dosud silná doména umět připravit zajímavý souboj, tentokrát vyhořela. Zpětně už vím, v čem byla chyba (jako obvykle v blbosti), ale velkou roli tam hrála i psychologie souboje, musím si na to dávat větší pozor.

Jedním z řešení je, že musím kvalitněji uvést některé scény. Nenápadně upozorňovat na věci okolo. Čekat, že budete sami aktivně zkoumat nebo se takticky rozmisťovat po bojišti v prvním kole souboje za situace, kdy je hlavní boss na kontakt bylo ode mne nemoudré.

A v této souvislosti chci poprosit o následující:

Neváhejte kdykoli požádat o přestávku v souboji či jinde, kde se to hodí. Stačí 5 minut. Většinou to člověku stačí na to, aby se dokázal na věc podívat z jiného úhlu pohledu.

Alnag píše:
A zase jedna otázka do pléna. Co Vás při hře zablokuje? Co Vám vadí? Co by spoluhráči neměli dělat?


Tohle je zajímavá otázka. Až do minulé hry bych řekl, že z pozice DMa nic. Protože, pokud vedu hru, přestávám tak nějak vnímat a do "normálu" se vracím asi až 10-15 minut po skončení hry. (tehdy se taky dostavuje vyčerpání). Ale pravda je, že mne minule zaskočily 2 věci: to jak Noir absolutně jinak zahrál NPC a jak následně reagovala Sethi. To mne vyplo docela solidně. A děkuji moc Alnagovi a dalším, že mi svojí iniciativou dali čas to vstřebat.

Jako hráče mne ještě nikdy nevypnul jiný hráč. I když na mne nikdy nebyl ve hře vyvíjen nějaký nátlak ze strany jiných hráčů či postav, jako jsem měl už možnost vidět v AA i jinde. V takovém případě bych asi hru na chvíli stopnul a požádal DMa o pomoc s řešením problému tak, aby má reakce na to nenarušila hru.

Jinak mne dokázalo párkrát solidně vypnout radikální či autoritativní odmítnutí nějakého nápadu postavy ze strany DMa. Vím, že se vždy nedá diskutovat, ale někdy to byly do očí bijící nesmysly. Sám se toho snažím vyvarovat, jak dobře, to musí posoudit jiní.
6.4.2011 09:18 - Almi
ALL: Náhodným nahlédnutím do online charakter builderu jsem zjistil, že se tam nacházejí deníky Aiss, Gaerwynn a Svena. Moc za to děkuji. To jste do mne nemohli kopnout, že si ta data můžu sehnat tam? :-))))

Já vaše deníky potřebuji většinou ze dvou základních důvodů:

1.) abych zjistil, které sloty vám chybí zaplnit, případně které zaplněny jsou, ale třeba nízkolevelovými předměty;

2.) jak vysoká máte čísla obran, abych podle toho (většinou snížil) útočná čísla potvor.

Nyní se k tomu připojí i třetí důvod, týkající se hodnot vašeho SC, byť to nevidím tak dramaticky, jako Alnag ve svém blogovém příspěvku. Případné disproporce si troufám říct, dokážu nyní odfiltrovat za běhu.
6.4.2011 10:06 - Sethi
Alnag píše:
Neváhejte kdykoli požádat o přestávku v souboji či jinde, kde se to hodí. Stačí 5 minut. Většinou to člověku stačí na to, aby se dokázal na věc podívat z jiného úhlu pohledu.

Tohle je fakt. Mezi svými hody na smrt jsem měla spoustu času přemýšlet, a jaké jsem měla užitečné nápady =)

Almi píše:
jak následně reagovala Sethi.

Za to se omlouvám. Nezvládla jsem Will save.
6.4.2011 10:21 - Sethi
Z jiného soudku, teaser.

Teaser píše:
Peklo voní, pomyslela si Daera, když portál vzplanul bílým světlem. Vzduchem zavanuly oleandr a jasmín a cedrové dřevo.
Kdokoli byl na druhé straně, dával si načas. Ale Daera z domu Maril byla trpělivá. Jedno špatné gesto, jedno nedočkavé slovo a veškerá práce, kterou ona a Argeadh vynaložili, by přišla vniveč. Tolik si přála, aby tu mohl být s ní. Jenže když už se zdálo, že je úspěch na dosah, její muž byl zabit, oběť politických her, a ona zůstala sama, s dítětem na cestě a císařem dychtivým výsledků jejich snažení. Nesměla zklamat.
Zatajila dech, když se v kruhu zatetelil vzduch a světlo začalo nabírat tvar postavy. A jen těžko skrývala svoje překvapení, když ji poznala.
"Paní," sklopila hlavu - úcta, ne však ponížení. I tváří v tvář pekelné šlechtě si Daera vážila sebe a své krve.
"Otec jistě oceňuje, co jste pro nás udělali," broukla žena v kruhu, "Když poslal právě mě, abych vyslyšela dům Maril." Každé její slovo bylo jako sladký polibek. V každém se skrýval jedový zub. "Můžeš říct vašemu císaři, že další přijdou."
Kočičím krokem pekelnice obkroužila Daeru, letmo se dotkla jejích rusých vlasů.
"Jsi krásná," zavrněla pak potěšeně. "I tvoje dcery budou." Postavila se pak před Daeru, ruce v bok, tělo ve svůdné křivce. "Tak jaké je přání Maril?"
První z domu Maril se pousmála.


You've been teased.
6.4.2011 11:06 - Alnag
Almi píše:
Ale moje (aspoň se domnívám) dosud silná doména umět připravit zajímavý souboj, tentokrát vyhořela.


Hele nevěš hlavu. Pokud tě to potěší, neznám nikoho, kdo by dělal zajímavější souboje, a když jsem se teď chystal na Star Wars, vzpomínal jsem na to, "jak to dělá Almi" a pak jsem šel hledat nějaký speciální terén do zamrzlé lodi.

Osobně mi přijde, že nejen DCčka u skillů, ale i hodnoty protivníků (nejspíš hlavně útoky?) jsou na nás trochu vysoko. Sven má třeba už nějaký pátek Ring of protection, který když ho hitneš těsně nad nějakou jeho obranu, může použít, aby se jednou zachránil. Zatím jsem ho vůbec nikdy nepoužil, protože mne všechny útoky procházejí o +5 nebo +7 minimálně. A to je volaké čudné... Přitom třeba Sven má mnohem vyšší obrany (díky těm "povinným matematickým featům" než taková Aiss, která si je nevzala, takže tam to bude nejspíš teprve mazec.)

Bude fakt nejlepší mrknout na ty online deníky, protože ve mně hlodá podezření, že wizardi jsou prostě v jádru munchkiny a testovali to proti jiným munchkinům...

Almi píše:
Čekat, že budete sami aktivně zkoumat nebo se takticky rozmisťovat po bojišti v prvním kole souboje za situace, kdy je hlavní boss na kontakt bylo ode mne nemoudré.


Někteří z nás neměli žádné první kolo! Já si myslím, že ten souboj by byl super, kdyby tři postavy nebyly nějakých kol permanentně zablokované v dominate, ze kterého se nešlo dostat. Protože ty postavy byly shodou okolností ty, které by dokázaly dostat z dominate...

Každopádně pro mne tohle všechno nejsou věci ke splínu. Podle mně tohle jsou všechno důsledky toho, že hra není tak matematicky dobře zpracovaná na vyšších úrovních zvlášť proto ne, že rozdíly v číslech postav prudce rostou a my se prostě lišíme od průměru (nejspíš směrem dolů).

To, co mne osobně asi nejvíc trápí, je, že mi tam chybí nějaký jasnější moment, který by nás posouval příběhově. V tomto případě jsme myslím doufali, že se nějak posune Gaerwyn a byť nemůžu úplně mluvit za ni, nezaznamenal jsem žádnou neonovou šipku s nápisem "Sestra tudy". Vím, že ty, Almi, často umísťuješ do hry jemné náznaky, ale možná jsou na nás až moc jemné (když nerozumíme kontextu). Pokud to není problém, přál bych si jednu velkou neonovou šipku za hru. Výměnou ti odpustím skoro všechno ostatní. :D
6.4.2011 11:09 - Almi
Perníček: Jééééé, tohle je moc hezký teaser!!

Fakt víš, jak voní oleandr, jasmín a cedrové dřevo? To není kritika. Jen mne to zaujalo. A uvědomil si, že to nevím..a přemýšlím, jak to napravit. Nevíte někdo, jak či kde? :-)
6.4.2011 11:16 - noir
Předstírej, že jdeš manželce koupit parfém a že by měl mít tyhle vůně. Třeba v Sefoře na Andělu mají moc hodné prodavačky...
6.4.2011 11:19 - Sethi
Almi píše:
Fakt víš, jak voní oleandr, jasmín a cedrové dřevo? To není kritika. Jen mne to zaujalo. A uvědomil si, že to nevím..a přemýšlím, jak to napravit. Nevíte někdo, jak či kde? :-)

Právě pro tuhle jedinou větu jsem prováděla asi hodinovou rešerši na téma palety vůní (? - fragrance wheel) a jedovatých a afrodisiakálních květin. Místo míchání pufrů. Jsem špatný, špatný člověk.
6.4.2011 11:22 - Almi
Sethi, noir: Děkuji za inspirace, koukám, že každý má způsob :-)
6.4.2011 11:24 - Sethi
Jinak tedy jasmín vím, jak voní, a stejně tak cedr. Oleandr po pravdě netuším, nicméně vím, že je krutopřísně jedovatý.
6.4.2011 11:32 - Nerhinn
Almi píše:
U těch flashbacků vím, že se to (snad zlepší).

Já si dokonce myslím, že kdybys nám třeba ty lístky rozdal úplně na začátku k nastudování a promyšlení, že i to kvantum informací by se dalo zvládnout.

Almi píše:
Nyní se k tomu připojí i třetí důvod, týkající se hodnot vašeho SC, byť to nevidím tak dramaticky, jako Alnag ve svém blogovém příspěvku.

No... hm. Přiznám se, že jsem ze SC dost nešťastná.

Alnag píše:
To, co mne osobně asi nejvíc trápí, je, že mi tam chybí nějaký jasnější moment, který by nás posouval příběhově.

Jsem na tom podobně. Dokonce asi i hůř, než předtím, jelikož teď už ani nemám, za kým se honit. U generála prostě stopa Holtara končí. A Gaerwyn může zdroje začít hledat znova.

Já... chápu, že máš nějaké plány a nechceš nás připravit o překvapení. A jestli se chystáš zničit Sarbatoin a na scénu uvést Zimní dvůr, věz, že mé srdce to naplní radostí. Ale asi bych to potřebovala zjistit už na té minulé hře, aby pak ve mně nepřevládl ten pocit všeobecného zmaru.
6.4.2011 12:07 - Jarik
Ja to beru tak, ze se ne kazda hra povede.
A souhlasim, ze sipka se smerovkou "k sestre" je dobry napad.
Nesmi vsak byt pripevnena k sipce realne :D

Tesim se, ze to priste nejak vyzehlime... a popojedeme. Nejak zas citim preslapovani na jednom miste (kdyz za 4 hry ubehnou jen 2 skutecne dny... tak mi neco nesedi :) ).

Mozna, kdybychom jsem se nechali inspirovat trosku amercikymi serialy, kde 1 dil predstavuje tyden,... tak by vse bylo trosku sviznejsi :)
Ale jestli hrajeme "24hodin", tak to je zase jina... jen to vedet :D

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.074651956558228 secREMOTE_IP: 3.136.97.64