Alnag
20.7.2008 16:43
Hraní D&D 4e: Amazing Adventures
D&D 4e Kampaň: 02/2009-05/2012

Amazing Adventures Wiki
31.3.2011 01:30 - Nerhinn
noir: Scientologové tě nakonec dostali?
31.3.2011 07:20 - noir
Říká se "sajentologové"! A nedostali, nýbrž přesvědčili o tom, že měli pravdu!
31.3.2011 10:57 - Almi
Taky se hrou počítám...

..ne, že by to někoho zajímalo, jak by řekla Sethi... ;-)

Máte chuť nakopat kostějovi zadek a získat nějaký loot? Tedy - loot získá jen ten, kdo mi dal deník... :D

A nebojte, i na jiné věci dojde, byť teď moc nestíhám, neznamená to, že nečtu diskuze. Snažím se je reflektovat v přípravě hry.
31.3.2011 11:04 - Sethi
Myslím, že jsi špatně pochopil můj přístup. Jistě, že nás zajímá, že s tím počítáš. Až kdybys s tím nepočítal, budeš zbit a násilně dovlečen.

Jo a tys chtěl zas deníky? Víš že v mém teď nic zajímavého není. Doslova ._.
31.3.2011 13:54 - Almi
Perníček píše:
Jo a tys chtěl zas deníky? Víš že v mém teď nic zajímavého není. Doslova ._.


No, o Tvůj deník zas tolik nešlo..to spíš třeba o ten Noirův :-)

A co se zbytku týče - rychle utíkám a dobře kličkuju...
31.3.2011 14:25 - Jarik
ja jsem ti chtel denik poslat,.. ale nejak se mnou nechce komunikovat PDFcreator :(
mrzak.
Tak se smirim s tim, ze pomohu k lootu zbytku druzinky. :)
1.4.2011 17:35 - Nerhinn
Klidně bych hrála hned příští týden. Co vy na to? (14.4. je v Brně přednáška o přežití v Antarktidě)
1.4.2011 20:31 - Jarik
1] ta zavorka mi zni ... docela vtipne. Priznam se, ze mne by prednaska o preziti v Anatarktide nezaujala :) (mozna proto, ze nejedu dal nez 500 km od domova :D )
Ale 7.4. mne neurazi... a mohu.
Vim vsak, jak je na tyto 'hrrr zmeny' reaktivni Alnag. A vubec neznacim, za by Almi mel chodit na hru vcas. My co dojizdime z daleka, si cas musime setrit vice nez 'prazsti' :) (prestoze 'bezmala' uctivam ochotu Alnagovu)

2] My tu porad premyslime (hraci), co by se am pri hre hodilo-libilo...
Narazim vsak hru co hru na dva problemy: a] a b]
a] Nase nazory koresponduji vetsinou minule deje. Ci se je snazi 'nekazit'. Almiho reakce obvykle byva - priblizna citace: "Vase nazory akceptuji, a nektere z nich pouziji". Nevim jak na Vas... ale mne tohle nestaci. Snazim se cist svoje myslenky :) i ty Vase. A kdyz mi nedej buh (treba Bahamut) neco v hlave ulpi, tak pak nevim, zda to ma na hru vliv ci nikoliv.
Z toho vyplyva ji nasledujici myslenky. prekvapive vzdy jsou smerovany na Almiho, ale reagovat muzete vsichni (diky).
I] Protoze ti do hlavy nevidime, mohl bys nam rici VEREJNE, KTERE nazory a myslenky prijimas, a ktere ZATIM neprijimas? At se nesnazime adaptovat na vzniklou situaci cokoliv?
II] Jak jsi si mohl na posledni hre vsimout, uvazujes jinak nez MY. Vetsina z nas je schopna zahrat libovolny charakter, ... a nalezite si to vychutna. Problem vznika, pokud stezejni myslenku ma predat hrac... a nevi, ze je stezejni.
Takove informace (at chces nebo ne) musis prinest do hry ty. A ... to znacne 'polopate'. Ne, ze bychom nebyli chytri (moji spoluhraci jiste jsou), ale MY ty zakouti pribehu nezname.. a nechapeme co se deje. A nebavi nas tapat ve tme. (MNE URCITE NE).
III] Kazdy z hracu vnima svet (at genericky ci nikoliv) jinak.

b] Druhym a ... myslim, ze i VETSIM problem je, ze nevime jak ke hre pristupujes ty. Kazdy zna svuj pristup. nekdo necha hru plinout a bavi se momentakami. Jiny ma rad zapeklity pribeh, ktery nema skoro zacatku a konce,... apod.
Jak nahlizim na nasi druzinku, tak jsem vskutnu zajimava smes.
Ale o to tu nejde. Nikdo se DOPOSUD nezajimal o nasledujici. Jaky styl hry a hracu preferujes ty.
i] predpokladas, ze hraci znaji genreciky svet?
ii] predpokladas, ze v nem chteji hrat?
iii] chces v nem hrat ty?
iv] pokud cokoliv predchoziho neplati,... dal jsi to hracum znat? nebo na to maji pri hre prijit? (ale to je hard check 30.lvl)
v] je hra delana tak, ze hraci maji byt celou dobu v depresi, radosti, euforii, ... ze zazitku, ktere jim nastolujes?
vi] ma hra ten efekt, ktery ocekavas Ty?
vii] ma hra efekt, ktery ocekevaji hraci (v zavislosti a 3-III)?

Tato ma reakce na hry ma mozna odrazet stav, ... ze ani hraci, kteri se snazi aktivne tvorit pribeh (navrhuji myslenky a potencionalni dalsi story) se ve hre neorientuji.
Pokud se nekdo z hracu orientuje ve vsem co se deje, at zvedne ruku.
Pokud nekdo zvedne ruku, ja rad sklonim krk. tak si jej budu vazit (a Ti, kdo mne znaji, vedi, ze ja krk nesklanim :) )

Neberte prosim tento text jako utok. Verim,ze probudi diskusi,... hlavne z pozice GM.
1.4.2011 21:11 - Sethi
Mě tohle šoupání rytmu hraní tak strašně... netěší.

Hrát víc jak jednou týdně pro mě prostě v současné době strašně těžké. Moc se snažím, aby se dalo hrát právě ob týden, abych v tom týdnu druhém zase mohla fungovat ve druhé skupině. Na ten termín připadá navazující hra skupiny Encounters. Ano, to datum není ještě oficiálně odklepnuté, a ano, AA pro mě mají prioritu, ale když už je něco rozjednané, tak je mi prostě blbé jít a říct "hele sorry kluci, musím vyvenčit kněžku."

Čiže takhle - pokusím se odšoupat Beltarovu hru na týden poté. Pokud se to povede, tak v pohodě. Pokud ne, tak nevím.

Počítám, že Almi bude řešit tak nějak totéž.
1.4.2011 21:23 - Nerhinn
Když o tom tak přemýšlím, tak bych svůj předchozí návrh asi spíš přehodnotila.
Co takhle se příští týden sejít? Jen tak, bez hry. Co takhle, kdyby si Almi udělal na každého z nás čas (a každý z nás by věnoval čas přípravě na ten rozhovor) a probral s ním, kam jeho postava směřuje a co po něm potřebuje? Ano, asi nás to ochudí o některá překvapení, ale myslím, že to není taková tragédie.

Vím, že posledně jsme si o hře povídali a bylo to fajn, ale bylo to takové... povrchní. Mám teď na mysli to, že by si každý skutečně sedl a poctivě svoji postavu a děj kolem ní propracoval. Dohodli by si s Almim třeba scény, co potřebuje hráč a co od hráče potřebuje Almi. Aby se konečně mohly začít hýbat i ty naše příběhy.

Třeba já se těšila na poslední hře, že se Gaerwynin příběh někam posune, že zjistí něco bližšího o Holtarovi, že se s ním potká nebo tak, ale že to nebude jen nějaká kusá informace. Namísto toho jsme uzavřeli jeden příběh, který se nás netýká, a možná způsobili nějaký průser... ale nikdo z nás se zas moc neposunul. Nebo možná jo, ale neví o tom a postavy zas nemají moc důvod něco dělat.
1.4.2011 21:37 - Alnag
Sethi píše:
Pokud ne, tak nevím.


Pokud ne, tak ji nepošoupnete no. Tak potom můžeme naplánovat AAčka třeba 21/4 a mezitím bude třeba alespoň dost času, abychom to všechno důkladně prodiskutovali. A Encounters můžete hrát třeba mezitím 2x za sebou...
3.4.2011 18:27 - Almi
Nerhinn píše:
Klidně bych hrála hned příští týden. Co vy na to?


Bohužel ne, v ten týden budu hrát u Beltara. Už je to domluvené dlouhodobě právě proto, aby se to nekřížilo s AA.

Jarik píše:
A vubec neznacim, za by Almi mel chodit na hru vcas.


Výtku přijimám. Tímto vyhlašuji, že se nejsem schopen účastnit do budoucna hry dříve, než v 18. hodin. To snad zajistí, že většinou se budu účastnit včas.

Jarik píše:
I] Protoze ti do hlavy nevidime, mohl bys nam rici VEREJNE, KTERE nazory a myslenky prijimas, a ktere ZATIM neprijimas? At se nesnazime adaptovat na vzniklou situaci cokoliv?


Tak nějak si to nedovedu představit, jak bych to dělal. Můžeš mi nějak nahodit? Jako, že bych veřejně natvrdo napsal - "Fajn, nápad, že Spercheios bude Svenovo táta se mi líbí, tak to tak bude"? Věřím, že něco takového bys ani ty nechtěl. Ale třeba jsem to špatně pochopil.

Jarik píše:
II] Jak jsi si mohl na posledni hre vsimout, uvazujes jinak nez MY. Vetsina z nas je schopna zahrat libovolny charakter, ... a nalezite si to vychutna. Problem vznika, pokud stezejni myslenku ma predat hrac... a nevi, ze je stezejni.
Takove informace (at chces nebo ne) musis prinest do hry ty. A ... to znacne 'polopate'. Ne, ze bychom nebyli chytri (moji spoluhraci jiste jsou), ale MY ty zakouti pribehu nezname.. a nechapeme co se deje. A nebavi nas tapat ve tme. (MNE URCITE NE).


Vida, tohodle jsem si nevšiml. Opět úplně nevím, nač konkrétně narážíš, bohužel. Popravdě, ano, pokusil jsem se o jistou formu flashbacku, a ano, uznávám, že se mi VELMI hrubě nepovedla. A je to pro mne důvod k zamyšlení. Nejhorší je, že to tam vůbec nemuselo být, chtěl jsem jen lépe dynamizovat děj. Mea culpa.

Jarik píše:
i] predpokladas, ze hraci znaji genreciky svet?


Ano, je to nejjednodušší. Cokoli odlišného je pak nadstavba, s drtivou většinou s ní přichází hráči.

Jarik píše:
ii] predpokladas, ze v nem chteji hrat?


Nepřemýšlel jsem o tom. Nikdy jsem tohle u AA neřešil. Držím se konceptu Points of Lights a tvorbu světa nechávám na hráčích. Pokud chtějí, vytvoří si ho.

Jarik píše:
iii] chces v nem hrat ty?


Ano, i ne. Ano, protože je to nejjednodušší - znají ho všichni a já se nemusím starat. Ne - protože mám radši např. FR, ale chápu, že ne všichni se v něm orientují. A přijímám argument, že v AA je to stejně jedno, hráči dokáží být sami dostatečně invenční (aspoň já to tak vnímám).

zbytek: Moc jsem ho nepochopil, takže se zdržím bližšího komentáře. Ale jak jsem už naznačil po cestě, poslední hra ve mne utvrdila pocit, který chci nechat trochu vyzrát, než ho budu prezentovat veřejně.
3.4.2011 19:25 - Alnag
Almi píše:
Popravdě, ano, pokusil jsem se o jistou formu flashbacku, a ano, uznávám, že se mi VELMI hrubě nepovedla.


Tady bych si dovolil velmi silně nesouhlasit a pokusím se vysvětlit proč:

a) Velmi oceňuji, že ses o flashback pokusil. (Resp. hned o několik.) Kdybychom pořád žili z podstaty a nezkoušeli nové věci, byla by ta hra o ničem. Prosím neber toto jako frázi. Já osobně jsem se z toho, že jsi do hry vnesl flashbacky velmi těšil.

b) Provedení samozřejmě nebylo dokonalé. Kouzlo flashbacků pro mne osobně spočívá v tom, že přijdou a odejdou skutečně jako záblesk. Tomu úplně nepomáhá, když hráč musí nastudovat poměrně komplikovanou argumentační strukturu. Důvod, proč bylo z tvého hlediska tolik argumentů potřeba chápu (myslím ale, že ten problém leží za hranicemi samotných flashbacků - k tomu se zase můžeme vrátit někdy jindy). Ale pro fakt, že nebyly "velmi hrubě nepovedené" myslím dokazuje to, že jakmile jsme překonali ti informační hráz, tak se oba flashbacky vyvedly na můj vkus poměrně zábavně... hlavně ten s generálem a alchymistou.

Moje doporučení pro další pokusy je tedy:

- Nevzdávej to! Zkoušení dělá mistra. Pro mne to byly nejlepší momenty minulé hry.
- Představ si, že ta scéna má trvat maximálně 2 minuty. Jak bys ji shrnul dvěma větami. Řekni ty dvě věty a nech na hráčích, jak je uchopí. (Za 2 minuty se nedá spáchat tolik zla, aby bylo potřeba to nějak moc kontrolovat.)
- Flashbacky jsou vždycky víc atmosférické. A jsou taky informací pro DMa, jak situaci chápou hráči, protože mu nastavují zrcadlo toho, jak vidí situaci, kterou jim dá k sehrání a postavy na scéně.
- Flashbacky můžou dodat klíčovou informaci (ale obvykle jen jednoduchou, nikoliv spletitou... např. ANO - "co je potřeba ke zničení fylakteria", NE - "střet dvou komplexních filosofických pojetí"), která ale může být třeba posledním střípkem složitějšího puzzle a která umožní vyskládat celý obraz.

A také: Jsem rád, že jsi tohle téma otevřel. A zajímalo by mne také, jak to vnímali ostatní.
3.4.2011 19:31 - noir
Jen uktrakrátce: ten flashback s alchymistou a generálem byl naprosto skvělý. Fakt mě bavil a myslím, že jsem nebyl sám. Ze pokažení prvního zřejmě můžu zčásti já, protože jsem na Sethi vystartoval moc hrrr.

Flashbacky na mě působí velmi filmově, byť zrovna v našem případě mi nesedly tím, že postavám daly informaci, kterou prostě nemohly získat. A hlavně: dají nám občas možnost vypustit svá horší já a zahrát si padouchy. Proč by si to užíval pořád jen Almi, to je přece nespravedlivé!
3.4.2011 19:38 - Alnag
Nedá mi to, (ve skutečnosti mne svrbí prsty tak, že kdybych se rozjel, budou z toho 4 stránky textu), abych nezareagoval ještě na pár věcí.

Almi píše:
Tak nějak si to nedovedu představit, jak bych to dělal. Můžeš mi nějak nahodit? Jako, že bych veřejně natvrdo napsal - "Fajn, nápad, že Spercheios bude Svenovo táta se mi líbí, tak to tak bude"? Věřím, že něco takového bys ani ty nechtěl. Ale třeba jsem to špatně pochopil.


Ani toho prohlášení, "ano Spercheios bude Svenův táta" bych se v konečném důsledku nebál. Máš skupinu poměrně vyspělých hráčů, která zvládne oddělit metagame rovinu od informací, které znají oni sami. Věřím tomu. (Ale zároveň tohle je jádro naší diskuze o chození za dveře.)

Ale vidím tam i méně explicitní variantu (byť možná krapet drsnější), která spočívá v pravém opaku. Nápady, se kterými si pohráváš nemusíš komentovat (byť je to teda škoda), ale v zásadě není asi žádný důvod neodmítnout věci, které se jednoduše nehodí, nebo jo? Pak alespoň nebudeme rozvíjet něco, co je bez naděje na praktickou aplikaci.

Další možnost je podle mne varianta, že sám něco nahodíš a uvidíš, jak my se s tím popereme. Prostě nám občas něco napiš, jo? :)

Almi píše:
Ale jak jsem už naznačil po cestě, poslední hra ve mne utvrdila pocit, který chci nechat trochu vyzrát, než ho budu prezentovat veřejně.


Nevím přesně proč, ale ta věta mne dost děsí. :(
3.4.2011 20:05 - Alnag
Ještě jedna věc. Datum příští hry. V nadcházejícím týdnu tedy ne. (14/4 se to příliš nehodí ani mně, přesunuli mi tam seminář prezentování v AJ, i když... kdyby nebylo zbytí, tak bych se z toho ulil). Co takhle 21/4? Jak jste na tom?
3.4.2011 20:21 - Jarik
obavam se, ze 21/4 je ctvrtek pred Velikonocema...
a protoze mam na Velikonoce program s rodinou, tak bych chtel alespon jeden den byt v CB... a navstivit tam pratele.
takze s terminem 21.4. moc souhlasit nemohu :( i kdyz je to dano na vedomi tak predem.
rodice jsem nevidel vic jak mesic... a prave za 3 tydny chci jet domu. :(

EDIT: Alnag asi v jednom odstavci vysvetlil vetsinu meho marastu.
Almi: Staci rici, ktere napady URCITE nepouzijes. ... To jsem se asi snazil rici v celem tom svem textu. :D
3.4.2011 20:28 - Alnag
OK. Je nějaká šance na jiný termín v týdnech 11.-17.4. nebo 18.-24.4.? Namátkou např.

Út 12/4 nebo Út 19/4. Je to teda trochu výstřel do prázdna, ale co mi zbývá...
3.4.2011 21:12 - Nerhinn
Nějaké úterý by asi šlo, ale potřebuju to vědět co nejdřív. Zítra ideálně, ať můžu včas překopat svoje povinnosti.
3.4.2011 21:16 - Sethi
Oba úterky možné, jen 12/4 odpoledne učím a nejsem si jistá do kdy, je možné, že bych měla mírné zpoždění.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10599899291992 secREMOTE_IP: 18.191.240.80