Alnag
20.7.2008 16:43
Hraní D&D 4e: Amazing Adventures
D&D 4e Kampaň: 02/2009-05/2012

Amazing Adventures Wiki
12.3.2011 13:15 - Sethi
Pár změn takhle při sobotě.

Protože jedovatě zelená mi nejde k barevnému schématu, Aissčiny oči jsou teď rudočerné a zlaté, se štěrbinovou zorničkou, bez bělma. Ve skutečnosti nejsou až tak nepodobné tomu, co předvádí při transformaci, jen takové víc při zemi. No prostě to už není ta jásavá chrpová červeň nevinného dívčího pohledu.

Chlapec Iann se nejmenuje Iann, nýbrž Einarr.

Právo změnit názor bez udání důvodu si samozřejmě stále vyhrazuji =)
12.3.2011 17:31 - Alnag
Já mám také pár věcí k AA (měl jsem v pátek poměrně dlouhý rozhovor s Almim na toto téma). Vezmu to v bodech bez ladu a skladu. Hodně jsme se s Almim bavili o současném vývoji mojí postavy (tj. Svena).

  • Nevím, nakolik si to ještě pamatujete, ale původní koncept té postavy byl, že hledá místo, kam by zapadnul, skupinu/společenství které by ho přijalo. V tomhle ohledu to hodnotím jako ztracenou misi, protože zbytek smečky na něj působí jako banda rozhádaných egoistických fakanů (bez ohledu na to, jak egoistickým fakanem je třeba on sám). To je důvod k jeho momentální melancholii a neochotě se ještě zabývat problémy ostatních.
  • Dál tam vidím takový fatalistický element, kdy Sven už nevěří tomu, že by mohl něco změnit a už vůbec ne k lepšímu. Různé události (neschopnost vkročit do Feywildu a poněkud depresivní návštěva Stínopádského hostince) ho v podstatě utvrdili v tom, že cokoliv udělá je a bude špatně, pročež si nad vším raději myje ruce. Má obrovský strach něco rozhodovat.
  • Almi naznačuje/nabízí, že příčina Svenova fatalismu může být vnější. Že je k něčemu manipulován (a já bych dodal - jeho neochota něco rozhodovat je obrana proti takové manipulaci).
  • Je hodně málo věcí, které by teď Svena přiměly se vzchopit k nějaké rozhodnosti. Jednou z nich je určitě Stříbrňák, druhou takovou je pravděpodobně Ghar, na jehož ochranu má dávný kontrakt, který hodlá dodržet. Bohužel se obávám, že záchrana kohokoliv jiného ze smečky by pro něj asi momentálně nebyla žádným velkým motorem.
  • Můj momentální pocit ze Svena je totální vyhoření. Minimum emocí - zejména pozitivních. Strojový přístup k věci.
Docela by mne zajímalo, jak to vidíte vy. Když se zkusíte vžít do Svena, co by dělal jinak ve vašem podání? Co by ho mohlo přimět jednat/vrátit se do hry?

Pak je tu několik nesouvislých poznámek/informací, které třeba mně osobně nebyly zcela zřejmé z průběhu hraní a které jsem si ujasnil teprve v rohovoru s Almim.

  • Almi nabízel námět na detektivku (lidé se ztrácejí z domů v okolí pobořené části města, naposledy dítko prostitutky), úkaz s procházením zdí.
  • Pobořená část města přesahuje do Feywildu (mně pořád ty zbořeniny asociují Shadowfell, nemůžu si pomoct), ale je to Feywild! Celé Sarbatoin je velmi zvláštní město - není na významné obchodní tras a přitom relativně vzkvétá + minulé události.
  • Jaseb je z Feywildu. Sven ho nějak zná (asi si ještě promyslím jak a a dám vědět).
  • Metoděj, který se objevil v hospodě měl Fewyildovou podobu a šel z něj mráz a chlad (nejsíš nějaký aspekt zimního dvora).
  • V boji na vinici se objevil démon záhuby civilizace (city corruptor).
  • Almi říkal, že v posledním setkání se Svenem se Kylara zachovala velmi lidsky, (i když nevylučuje úplně , že je sukuba). A má pocit, že ji Sven odkopnul. (Já bych dodal, že si myslím, že Sven odstřihnul určitou část svého života, která se týká navštěvování bordelů... protože přestává cokoliv cítit, nepřináší mu to žádnou radost).
  • Pak jsme se taky bavili o tom "svobodomyslném přístupu k oživování", kterým Noir hájil vzkříšení Aiss. Sven chová přinejmenším značnou úctu k Havraní Královně (občas se k ní modlí, vedle Corellona, Sehanine a Ioun). Nicméně pro něj je smrt konečná a žádné návraty nepěstuje a má velkou pochybnost - po událostech s pradávným oltářem královny, který byl spíš krvežíznivý o to větší - že současný výklad podle Aiss a Noira je běžný a že by na něj Královna shlížela s požehnáním.
A pak tu mám jeden povzdech:

  • Připadá mi, že se ve hře rýsuje opakování příběhového oblouku, kterým jsme prošli na heroic-tieru a který by se dal pracovně nazvat jako "Aiss něco popadlo". Ten oblouk byl zajímavý jednou, nemyslím, že pro mne osobně by bylo nějak žádoucí si ho zopakovat. Bylo by možné to ohnout nějak tak, abychom neopakovali totéž schéma, co minule? Dík.
Budu rád za všechny komentáře, poznámky apod.
12.3.2011 19:07 - Nerhinn
Měla bych takový postřeh.

Alnag píše:
Nevím, nakolik si to ještě pamatujete, ale původní koncept té postavy byl, že hledá místo, kam by zapadnul, skupinu/společenství které by ho přijalo. V tomhle ohledu to hodnotím jako ztracenou misi, protože zbytek smečky na něj působí jako banda rozhádaných egoistických fakanů (bez ohledu na to, jak egoistickým fakanem je třeba on sám). To je důvod k jeho momentální melancholii a neochotě se ještě zabývat problémy ostatních.


Myslím, že Svenův problém je především v tom, že to *on* nepřijal ostatní.
Jestli tedy budeme brát jako fakt, že jsou všichni egoistická hovada, pak myslím, že se mezi ostatní Sven víc než skvěle hodí (mohl by jim dělat Vůdce!). A myslím, že každý jeden ze smečky má se Svenem větší pocit sounáležitosti, než je tomu naopak.
12.3.2011 19:56 - Sethi
Co se Svena týče, mám podobný pocit jako Veronika. Aiss se občas pokusí o nějaký ten neohrabaný kontakt, ale obecně nemá pocit, že by padala na příliš úrodnou půdu, přinejmenším ve srovnání s ostatními. No mám nachystané nějaké ty doočíslzyvhánějící průpovídky, když by měl Sven výrazně balit kufry. Jinak ale ze své pozice moc nevím, co bych měla dělat.

Jinak Aisska teď ničím posedlá není, jen trochu nemocná na hlavičce, teď už si alespoň dokáže říct o pomoc, pokud ji ještě někdo bude poslouchat.

Co se příležitostné resurekce týče, už jen pro plynulost hraní prostě jedu s filosofií, že pokud si to Královna chce nechat, tak to stejně nepustí - koho nazpět přívést lze, ten se má z nějakého důvodu vrátit. Možná je to alibistický přístup, ale varianta, kdy je rituál oživení jen nepříjemným zdržením na odpoledne, mi přijde z hráčského pohledu schůdnější, než kdyby to mělo ochromit hru nějakým hledáním slz mrtvých bohů. Navíc co jsem zaznamenala, tak Gharovi se naposledy spíš tak nějak ztratila duše, než že by byl echt mrtvý, a Aisska byla teď spíš nedopatřením vymýtnutá z vlastního těla... no dobře, a trochu se přivykrvácela, to se stává i v lepších rodinách.

Samozřejmě varianta, kdy bychom na sebe byli víc opatrní a neumírali tolik, by byla zdaleka nejlepší - což je v podstatě tak nějak zvolání k Almimu. Kromě takových excesů, kdy se někdo nechá rozmlátit na kaši, mi přijde zbytečné, aby každé oddělení se od skupiny spojené s pokusem o nějakou zábavnější scénu končilo smrtí. Jsou i jiné disablovací techniky než ty, kdy je na konci mrtvola, nebo je tak jako tak z toho či onoho důvodu potřeba provést vzkříšení.
12.3.2011 21:34 - Alnag
Nerhinn píše:
Myslím, že Svenův problém je především v tom, že to *on* nepřijal ostatní.


OK. Ať už je příčina jakákoliv, popisuji, jak cítím momentální Svenovo rozpoložení. Můj cíl je bavit se o tom, jak dál... nikoliv co Alnag/Sven udělal blbě. (Nepochybně mnoho, ale to nikam nevede.)

Sethi píše:
... když by měl Sven výrazně balit kufry.


Nemyslím, že se chystá balit kufry. Spíš ho tak nějak nic nebere. Nic už se ho nedotýká.

Sethi píše:
Jinak ale ze své pozice moc nevím, co bych měla dělat.


To není nutně apel na to, aby něco dělaly ostatní postavy, stejně tak můžu něco dělat já se Svenem nebo se může ve hře stát něco, co to nějak pohne. Chci se o tom prostě pobavit a posbírat nápady, pocity a tak. Přijde mi, že bez trochy metagame diskuze se mi to nepodaří rozlomit.

Sethi píše:
Kromě takových excesů, kdy se někdo nechá rozmlátit na kaši, mi přijde zbytečné, aby každé oddělení se od skupiny spojené s pokusem o nějakou zábavnější scénu končilo smrtí.


Souhlasím. Už proto, že Svenova smrt by byla pro mne konečná. Protože jsem pevně rozhodnutý, že by se Sven nenechal oživit. (Resp. nedovedu si představit podmínky a situaci, které by ho k tomu přiměly.) Má takovou přirodní filosofii (elfí), že každá věc má jen jeden životní cyklus.
12.3.2011 21:46 - Sethi
Alnag píše:
To není nutně apel na to, aby něco dělaly ostatní postavy, stejně tak můžu něco dělat já se Svenem nebo se může ve hře stát něco, co to nějak pohne.

Opatrně bych navrhla takovou zkoušku ohněm. Ať zkusí odejít - ať si vyslechne nějaké to citové vydírání, temné předpovědi, co já vím. Problém vidím v tom, že je to tenké ostří. Nechtěla bych riskovat, že se Sven skutečně sebere a odejde. Ale jako plánovaná scéna s jasně adresovanou premisou, klidně předem připravenými argumenty, by to mohlo pročistit vzduch, nakopnout zúčastněné správným směrem...
13.3.2011 00:19 - Nerhinn
Gaerwyn si háže na atletiku, jestli se jí podaří projít tunelem větráku. Kritika.
Almi: "Ostatní jsou v šoku, ty ses ani nezajistila lanem."
Nerhinn: "Ve skutečnosti to vypadá jak z reklamy na Drei Wetter Taft."
Alnag: "Za větru - vlasy drží. V dešti - vlasy drží. V odpadní šachtě - vlasy drží. Při boji s lichem - vlasy drží."
Někdo: "Smrt - vlasy drží. Zombie - stále perfektní."
__________________________

Vstoupili jsme do přípravny mrtvol.
Nerhinn: "A zbytky vyhazovali... do studny."
Alnag: "V Sarbatoin netrpí osteoporózou."
Nerhinn: "Jen trochu cholerou."
Alnag: "První rok - populace klesla na 5%. Pak už se to jenom zlepšovalo.
__________________________

Jarik: "Tak my... jdeme do města? Pro to lano?"
Almi: "Tímhle tempem byste spíš mohli rovnou začít sušit lýko..."
Alnag: "...z těch dryád."
Jarik: "Ne, my je nechceme mučit."
Nerhinn: "Vždyť jsou mrtvý."
Alnag: "No právě, my chceme mučit jen ty živý."
__________________________

Jarik (zmírajícím hlasem na Svena): "Stabilizuj mě, až se ti objevím v náručí."
__________________________

Jarik: "Vyndám meč a píchnu se do nohy. Zraním se za právě 34 životů, spadnu na 0 a teleportuju se o 20 čtverců.
Nerhinn: "Úplně to vidím: 'Tepna - tady ne, to by bylo za 50. Kousek vedle... ták, tady to vypadá na 34,' - napřažení - a pích!"
__________________________

Duchové útočí na Svena.
Almi: "Hrozně moc proti Will."
Alnag: "Kolik?"
Almi: "Na kostce 17, takže celkem 38."
noir: "To je 21 v základu, takže mě by trefili dvojkou. Do té místnosti nejdem."
__________________________

Almi (na Konstantina): "Gobelín po tobě chňapne."
Sethi: "Co je to s těma gobelínama? Když jsem byla malá, gobelíny byly koberce, co se přitloukají ke stěně..."
Alnag: "No, a víš, proč se přitloukají?"
__________________________

Aiss stojí u polorozbořeného sarkofágu.
Sethi: "Mrknu se dovnitř."
Almi: "O okraj je opřená vyschlá ruka-"
Sethi: "-a na ní prsten?"
Almi: "Od doby, co tam prošel Sven, ne."
Jarik: "No dovol! My nejsme žádní vykradači hrobů! V životě jsme žádnej nevykradli! ... No, dobře. Možná jsme každý z nás vykradli nějaký hrob. ... Ale nikdy společně!
__________________________

Durmen s Alandrou stojí před magickými dveřmi, za kterými zmizela nejdřív Aiss, a pak i Gaerwyn. Konstantin je netrpělivý, zatímco oni dva se o něčem dohadují.
noir: "Máš 15 úderů srdce. Jednej, pak je vykopnu...
...A gnollům srdce tepe dost rychle!"
__________________________

Aiss je mrtvá a momentálně leží ve Svenově pokoji. Nedýchá. Oči mají barvu toxické zelené. A taky nemají zorničky.
Alnag: "Asi bysme ji měli vzít dolů do lokálu."
noir: "Myslíš, že to spraví pár panáků?"

Almi: Kolem vás se začíná srocovat docela dav lidí."
Alnag: "Jako u mě v pokoji?"
__________________________

Alnag (k ustaranému/vyděšenému davu): "Prosím vás, ona je jenom indisponovaná, není mrtvá."
noir: "Jenom nemá duši."
__________________________

Jarik: "Mohli bysme ji dát do hospicu."
noir: "Tam jsou živí."
Jarik: "Vždyť... je de facto živá."
noir: "Jenom nedejchá."
13.3.2011 10:54 - Nerhinn
Zpět k tématu. Jelikož i mně už konečně došlo, že scénu, co jsem chtěla mít, mít nebudu, navrhuju, aby Sven ostatní opustil, byl zneškodněn Stříbrňákem, ten se ho chystá nějak ošklivě odpravit/mučit/bůhvíco. Smečka to zjistí a v jedinečné souhře za obrovských obětí (něco extra cenného, vzdají se nějaké své příběhové větve, ev. obětují jednoho z nich) pro něj přikvačí, pomůže mu a tím mu dokáže svoji lásku.

EDIT: Bylo by fajn si někdy sednout a probrat, co a jak. Co takhle po příští hře?
13.3.2011 23:51 - Alnag
Nerhinn: Tak rozhodně by neškodilo, kdyby jednou Sven nebyl ten, kdo zachraňuje den, ale je tím zachraňovaným. To by byl nový herní element. Nemyslím si, že to musí být nutně případ se Stříbrňákem (nechci tebe ani nikoho jiného připravit o žádnou scénu, kterou chce mít), ale obecně se mi ta myšlenka líbí.

Ad EDIT: Já s tím nemám problém, ale nerozumím příliš pojmu "po příští hře". Buď to bude pozdě večer (časový press, únava... atd.); nebo další den (to zase může být pro někoho problém, největší nejspíš pro Jarika...).
14.3.2011 07:22 - Jarik
Po pracovnim vikendu jsem se vratil do sveta zivych.
Diskusi o Svenove vyhorni jsem precetl...
Odpoledne si ji prectu znovu,... protoze si ji nepamatuji. A pak zareaguji.

Co se nejakeho meetingu o fungovani druziny tyce... Nejsem proti. Ale jak Alnag spravne naznacil. Jezdit do Prahy a z Prahy kazdy den... je podle mne pitomost.
Je to stejne, jako kdybych navrhl, ze se ma takove zasedani udat v utery.
Asi nejschudnejsi variantou je, provest takove 'pokecani' misto nektere z nejblizsich her (aby se vse spatne z tela vyplavilo).
14.3.2011 16:06 - Ebon Hand
Hustě Alnagu!
Libí se mi, že to řešíš a nekončí to úplným vyšťavením a zabouchnutím dveří.
14.3.2011 19:27 - Alnag
Omlouvám se, že se v tom furt ňahňám, ale ještě bych to uchopil z jiného směru.

  • Co podle Vás drží tuhle skupinu pohromadě? Proč jsme spolu?
  • Když si to projdete za své postavy, co Vaši postavu motivuje k tomu, aby riskovala a event. položila život za jednu každou postavu jiného hráče?
  • A když se vžijete do postav svých spoluhráčů, co jejich postavy motivuje k tomu, aby riskovaly a event. položily život za tu Vaši postavu?
Zkuste si tyhle otázky projít třeba jen v duchu, pokud se na veřejnou diskuzi necítíte. Myslím si ale, že jsou důležité a to nejen pro řešení toho "co je se Svenem", ale možná i víc obecného tématu, jak to teď máme. Vím, že zpočátku to byla nájemná výprava, pak směs zvědavosti (co je s tím Spercheiem), ale všechno tohle už nějak vybledlo a nový stmelující prvek (nějaký společný MacGuffin, chcete-li) se mně osobně nedaří moc najít.
14.3.2011 20:14 - Jarik
Ja nejsem s druzinkou, ja jsem se Svenem a Aiss. Protoze jsou mi dobrymi pruvodci svetem diplomacie a jednani s lidmi.
V drivejsi dobe mi mnohe ukazali a pomohli mi. proto cekam na chvili, kdy jim to budu moci vratit (i kdyz netusim jak).

Aiss se mnou stridave byt chce a nechce, podle toho jak se citi ohrozena svetem. Mozna i proto, aby existoval lepsi stmelujici prvek, tak jsem se ted pro ni obetoval.
Sven je se mnou, asi protoze ma stary pakt. Ktery za par mesicu skonci. A nevim, zda se pak najde duvod spolu byt (ja bych tomu byl rad, aby byl).

Gaerwyn a Konstatntin jsou pro mne privesky Aiss. Konstatntina bych uz z rise mrtvych neprivolaval (a opakovane jsem to hlasil). Je pro mne nedobrou hrickou prirody. Je nebezpecnejsi nez cokoliv jsme potkali. A at jsem 'hrdina' jakykoliv - nejsem sebevrah, abych se s nim poustel do krizku.
Gaerwyn je pro mne natolik odtazita, ze k ni nemohu najit cestu :( skoda. Ale nemam vuci ni zadnou negativni zast (az na tu drobnou co mam ted... ale ta je spise proto, aby existovalo jakekoliv pnuti).
14.3.2011 20:58 - Alnag
Díky Jariku.

Mám tu ještě dva návrhy. S dovolením bych si půjčil návrh Nerhinn, ale decentně ho poupravil a pokud budou všichni souhlasit, tak i realizoval. Asi je chvíle si zase popovídat o hře, po hře nebude už síla ani vůle, nezbývá tedy než před hrou. Abychom ze hry neukrojili příliš velký krajíc, navrhuji udělat to řízenou metodou v rozsahu 90 minut v následujícím formátu:

  • Jedna osoba řekne, co všechno ji trápí, chtěla by změnit, co by chtěla zachovat atd. (7 minut), prosím rozvažte to předem, bude to pak víc odsýpat
  • Reakce ostatních (6 minut, cca 1 minuta na jednoho)
  • Závěrečná reakce dotyčného, na návrhy a připomínky (2 minuty)
Celkem 15 minut (na 6 lidí tedy 90 min)

Uznávám, že ty časy jsou drsně krátké, ale třeba to bude alespoň stimulující říct to podstatné, reagovat k věci a posunout se dál. (Umím si představit i delší variantu, ale nevím, jestli chcete tolik ukrajovat ze hry.) Pochopím i to, když vám to přijde tak jako tak uhozené a nebudete to chtít realizovat.

Druhý návrh je tento. Všiml jsem si toho u sebe, ale řekl bych, že to může mít dopad i na ostatní. Týká se to vaření v průběhu hry. Domnívám se, že to odvádí pozornost od hry, oddaluje její start a celkově ji zkracuje. Navrhuji tedy, že pokud chcete vařit (což je fajn), můžete přijít už v 17h a vařit do 18h. Mezi 18h a 18:30 by se měly odbýt všechny ty sociální nezbytnosti (a event. konzumace uvařeného) tak, abychom v 18:30 už mohli skutečně začít házet kostkou. (Samozřejmě i když nevaříte můžete přijít dřív, nota bene pokud si chcete popovídat.)
14.3.2011 22:02 - Sethi
Alnag píše:
navrhuji udělat to řízenou metodou

Nic ve zlém, ale do něčeho takového nejdu. Taková exhibice je mi silně proti srsti.

Edit: Bylo by fér zároveň přijít z řešením, žádné ale nemám. Pro mě je nejschůdnějším způsobem písemná komunikace - pak alespoň dokážu dát dohromady nejen celou větu, ale i k ní připojit nějakou myšlenku. Zdá se ale, že to obecně nefunguje. Jsem schopná i si jen tak nezávazně mezi řečí něco vyříkat, ale na to zase není čas a příležitost. Nicméně nějaká oficiální prezentace pocitů a přání pro mě prostě schůdná cesta není. Budí to ve mně odpor a hrůzu a to určitě není vhodný počáteční vklad.
14.3.2011 22:20 - Alnag
Sethi píše:
Nic ve zlém, ale do něčeho takového nejdu. Taková exhibice je mi silně proti srsti.


OK. Byl to jen nápad. Já bych to klidně taky vyřešil písemně, ale to taky nefunguje. Tak já nevím.
15.3.2011 08:47 - noir
Uf, tady je zase nových věcí. Mě se o těchhle věcech píše blbě. Jen bych řekl, že pro mě to oddělování postavy od sebe moc nefunguje. Ať se snažím, jak se snažím, když vůbec jako hráč nerozumím tomu, proč se někdo chová tak, jak se chová, tak nedokážu Konstantina směřovat patřičným směrem.

Takže se pustím do divokých spekulací, je to jen názor, tak mě prosím nekamenujte:

Družina:
V podstatě ani nedokážu rozeznat, jestli je problém ve Svenově nebo Alnagově motivaci - jestli je Alnag unavený svou postavou, nebo se snaží hrát Svena tak "psychologicky", až ho to žene do slepé uličky. IMHO je pro mě se Svenem problém v jistém "Aisskocentrismu". Že se kolem Aiss točí víc věcí než kolem ostatních je jasné (a spravedlivé, viz. později) a myslím, že jsme si na to do jisté míry zvykli. Sethi holt do hry investuje nejvíc, vymýšlí postavy, příběhy, obrázky apod. ale my ostatní (za sebe mluvím určitě, ale myslím, že můžu zvednou i Jarikovu ruku) se pak občas trošku ztrácíme.

Souhlasím s tím, co říkal minule po hře Jarik - možná je moc fórků v moc vážných situacích. Osobně zkusím ubrat.

Aiss:
Zdá se mi, že když pak po několika hodina "aisskaření" nadhodí Almi nějakou tu zápletku pro Svena, tak Alnag trošku rezignuje - osobně mi to přijde jako takové trošku neupřímné vyvažování pokřivené váhy. Nicméně Aisska mi přijde jako postava OK, líbí se mi, jak ji Sethi hraje a baví mě. A že jí občas nerozumím? Učitelce ve škole jsem jako kluk taky vždycky nerozuměl, ale to patří k roli. U "spolužáka" by mi to ale vadilo...

Ghar:
Štve mě, že vůbec nerozumí Gahrovým pohnutkám a vidím v tom Jarikovu chybu. Sice ten G. příběh hezky prožívá a postavu nějak vyvíjí, ale IMHO pro ostatní zcela neprůhledně. Je sice fajn, když se někdo vnitřně mění, ale když nedokáže ostatním přiblížit PROČ, tak to u mě nefunguje.

Sven:
Mě se Svenovo trápení docela líbí. Teda nelíbí se mi Alnagovo trápení. Ale že nějaká postava ztrácí motivaci k životu a hledá vůbec důvod, proč nespáchat sebevraždu, to mi přijde dobrý. Když se někdo pohybuje na hranici mezi životem a smrtí, to je přece zápletka jako hrom. V minulé hře mi přišlo nádherný, jak Sven váhal na vzkříšením Aissky - to přece musela být pro všechny zúčastněné dost velká pecka, ne? Jen jsem nějak neviděl reakce, nicméně myslím si, že by /kdyby hra pokračovala dál/ zákonitě nějaké přišly. Myslím, že je to na ostatních, aby Svena trošku motivovali. Já se o to pokusil (přiznávám, že zcela neúspěšně, když mu Konstantin předal vůdcovství smečky). Možná je to úplně mimo, ale rád bych mu dopřál trochu romantiky. Všechny ženské, které se kolem něj mihly, z jeho života nějak vymizely a zrovna u jeho postavy je to škoda.


Almi:
Vadí mi nedotaženost spousty věcí. Možná bys nás měl dostávat pod větší tlak, možná náma víc manipulovat, nevím, ty techniky neznám. Ale třeba první polovina minulé hry mi přišla dost marná - někam jsme šli, objevilo se asi pět nových jmen, ale v podstatě nic jsme nevyřešili, nikdo nezmizel. Chápu, že máš "své" postavy rád, ale tady bych si vzal vzor třeba u Vampire Diaries, kde neváhají vybít i důležité postavy. Mě by nějaký menší Armageddon nevadil...

Gaerwyn:
Líbí se mi, jak si bezprostředně užívá věci okolo, nechává sebou bezelstně manipulovat Almim i jak se snaží obyčejně lidsky (sorry elfsky) pomáhat ostatním. Myslím, že každá družina potřebuje někoho (aspoň na povrchu) normálního, bez světabolu, angstu a chuti ovládnout přinejmenším jeden svět...

Konstantin:
Moje nemrtvá hyena má jen smečku, nikoho jiného. A přitom ji potřebuje, moc potřebuje, vlastně bez ní není schopná žít. Když se smečkovému zvířeti rozpadne tlupa, zemře žalem. Je schopen a ochoten pro smečku (to je víc než přátelé, je to i víc než rodina - pro něj je to biologický pojem jako plíce) udělat VŠECHNO. A to i když mu třeba někdo není sympatický - svoje játra taky nemám úplně rád, ale jsou mou součástí, tak si je nenechám vyříznout...

P.S.: Omlouvám se za pátek, ale když jste se neozvali do osmi, šel jsem spát, byl jsem děsně unavený.
15.3.2011 10:53 - Alnag
Noir: Díky za reakci. Velmi mne povzbudila.

noir píše:
V podstatě ani nedokážu rozeznat, jestli je problém ve Svenově nebo Alnagově motivaci - jestli je Alnag unavený svou postavou, nebo se snaží hrát Svena tak "psychologicky", až ho to žene do slepé uličky.


Moje a Svevenova motivace jsou pro mne dvě různé věci, ale problém může být v obou. Mne třeba baví (a nějakou chvíli i bavit bude hrát vyhořelého a demotivovaného půlelfa), ale mám pocit, že to nebaví Vás, coby moje spoluhráče a to pak zpětnovazebně demotivuje mne. Pokud Vás to otravuje, pokusím se to nějak změnit. Pokud je to pro Vás v pohodě, klidně to tak nějakou dobu nechám. Tady by byla fajn nějaká zpětná vazba.

noir píše:
... se pak občas trošku ztrácíme ...


Tady musím přiznat, že se taky cítím trochu ztracený. Celá ta pekelná zápletka s těmi stranami pekla a jejich pletichami je na mne nějak moc sloužitá a od určité chvíle už nejsem schopný ji solidně sledovat. Obecně by mi asi pomohlo, abychom si rychle došli pro řadu vítězství (a řešení) a brutálně to tam prosekali, co se týče zápletek, postav a vůbec všeho (viz tvůj armageddon), protože u sebe zaznamenávám neschopnost poznat zápletku (nebo její důležitost) i když na mne vyloženě civí.

noir píše:
tak Alnag trošku rezignuje - osobně mi to přijde jako takové trošku neupřímné vyvažování pokřivené váhy


Nevím přesně, jak jsi to myslel, ale přiznávám, že to asi trochu dělám. (To je divná věta.) Hlavně mi přijde, že by třeba i ostatní měli dostat slovo, tak se občas do věcí nehrnu i když jsou namířené na mne (resp. Svena).

noir píše:
Mě se Svenovo trápení docela líbí.


Mně taky. Ale jak jsem psal, trápí mne, že se to možná nelíbí ostatním. Nechci nikomu zprotivit hru, svým emo-, náladovým-, sebevražedným- bastardem.

noir píše:
Ale třeba první polovina minulé hry mi přišla dost marná - někam jsme šli, objevilo se asi pět nových jmen, ale v podstatě nic jsme nevyřešili, nikdo nezmizel.


Tohle je jedna věc, která mne deptá (a netýká se Svena). Přijde mi, že se pořád plácáme na místě. Jeden člověk mi až překvapivě moudře řekl, že AA přestaly připomínat román a vypadají teď víc jako mýdlová opera. Trochu mne to šokovalo, ale myslím, že je na tom zrnko pravdy. Chtělo by to pohnout se z místa (z hlediska vývoje příběhu).

noir píše:
Já se o to pokusil (přiznávám, že zcela neúspěšně, když mu Konstantin předal vůdcovství smečky).


To se mi náhodou hodně líbilo, ale ta situace na to byla naprosto nevhodná (jak Konstantiovské).

noir píše:
P.S.: Omlouvám se za pátek, ale když jste se neozvali do osmi, šel jsem spát, byl jsem děsně unavený.


Já myslel, že jsme to domluvili v tom posledním telefonátu, že budeme u mne a že máš přijít jak to stíháš. Ale tak asi ne. Mea culpa. Každopádně se nic neděje, pokud jsi byl unavený, je dobře, že ses mohl alespoň vyspat. Chápu, že tsunami člověku sebere hodně sil.
15.3.2011 12:22 - Nerhinn
Alnag píše:
navrhuji udělat to řízenou metodou v rozsahu 90 minut

Asi bych byla pro nějaký kompromis mezi drsně řízenou debatou a normální debatou. Připravit se dopředu ano, stresovat se na místě časem ne. Almi stejně váhal, jestli flashback stihneme během jedné session, takže bych tomu klidně dala i víc času.

Normálně taky preferuji psanou formu před osobní, ale v tomhle případě ne.
Jednak nemám důvod se před vámi schovávat, pak mě děsí množství lidí, kteří sledují tuhle diskusi, a nakonec mě dost ničí čekat víc jak den na reakci.

Alnag píše:

Co podle Vás drží tuhle skupinu pohromadě? Proč jsme spolu?

Gaerwyn je na společnost ostatních zvyklá, krom toho věří, že bez nich by nenašla tolik stop směřujících k jejímu osudu. I když to dost trvá. Nevím, jak jsou na tom ostatní, ale Gaerwyn minimálně existence Smečky dává pocit nějakého smyslu. Mají za sebou nějaké úspěchy, vykonali nějaké dobro. Gaerwyn začínala jako neutrální bezprizorní osoba a nyní je ochotná bojovat za cizího člověka a nabídnout pomoc někomu, koho normálně nemůže vystát. Sama si tyhle věci asi neuvědomuje, ale má radost z toho, že Smečka funguje... když funguje. Chce, aby fungovala.
Alnag píše:
Když si to projdete za své postavy, co Vaši postavu motivuje k tomu, aby riskovala a event. položila život za jednu každou postavu jiného hráče?

-Poprvé zažívaný pocit sounáležitosti, toho, že může být užitečná. Což je věc, která možná končí, jak jsem si uvědomila na poslední hře. Hodně asi záleží na tom, jak se budou vztahy vyvíjet bezprostředně po událostech minulé hry.
-Aiss moc nerozumí a tím pádem ji trochu irituje, na druhou stranu je jí ale okouzlena. Má ji ráda.
-V Gharovi se nevyzná a cítí se jím zastrašena. Jeho poslední svenovský vývoj ji obtěžuje, ale nemá ho ráda natolik, aby se pokusila s tím něco udělat. Na druhou stranu myslím, že má každého ze Smečky aspoň trochu ráda, bez ohledu na momentální náladu. Jako v rodině... občas je nesnesete, ale stejně jim pomůžete, protože tak je to správné. Mám v plánu použít berličku v podobě Gharovy prosby a vypracovat nějakou... zprávu, tak jak Ghar Gaerwyn požádal.
Nicméně vůči Gharovi stále cítí dluh za to, že ji vytáhl z té ledové bouře, a který ještě stále nesplatila. Chce ho mít splacený.
-Konstantina měla zpočátku velmi ráda. Hyeny byly původně první a jediní druzi, na kterých jí záleželo. Postupem času Gaerwyn zjistila, že nejsou zdaleka tak roztomilí a ne-děsiví, jak si myslela. A Konstantinovo neustálé... konvertování v jejích očích jeho charakter příliš nevylepšilo. Nicméně i poučená, myslím, že stále má Konstantina nejradši.
-Sven... je v Gaerwyniných očích velká neznámá. Po většinu času vypadá jak otrávený starší bratr a ona má pocit, že by se mu měla neustále omlouvat. Občas se podaří se s ním nějak spiknout, a pak je to super. Ale pak zas přijde nějaká jeho epizoda a ona je zas na začátku. Když mu nabízela pomoc, odmítl ji sice mile, ale... nevím, myslím, že ji dost vyčerpává začínat s ním vždycky znova.
Alnag píše:
A když se vžijete do postav svých spoluhráčů, co jejich postavy motivuje k tomu, aby riskovaly a event. položily život za tu Vaši postavu?

No, myslím, že s Aiss a Konstantinem vztahy fungují oboustranně. Takže přátelství. U ostatních nevím... snad fakt, že je to víceméně hodná a nevinná bytost :)
15.3.2011 12:30 - Jarik
Zajimalo Vas, proc je rano Aiss zpet?
Tak si prectete toto - RITUAL.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.07548999786377 secREMOTE_IP: 3.149.238.159