Alnag
20.7.2008 16:43
Hraní D&D 4e: Amazing Adventures
D&D 4e Kampaň: 02/2009-05/2012

Amazing Adventures Wiki
8.10.2010 21:13 - Almi
noir: Až ono se to ucho jednou utrhne..
8.10.2010 21:33 - noir
Almi: Hm, přesně takhle zněla první poznámka, kterou jsem v životě dostal. Bylo to ve druhé třídě a moje maminka měla ten den zrovna narozeniny...
8.10.2010 21:49 - Nerhinn
No jo, Almiho jsi ještě citově nevydíral.
9.10.2010 00:35 - Nerhinn
Ta-dáá! Beta verze sumarizace. Budu potřebovat hlavně poznámky k tomu, které otázky šly ve kterém kole, resp. jestli mám vůbec správně jejich počet. A cokoliv dalšího vás napadne.
Ačkoliv si pamatuji jednu odpověď pro Konstantina, taktně jsem ji raději vynechala a necháme noira, ať se s tím popere po svém :)
9.10.2010 11:01 - Alnag
Nerhinn: Znovu jsem se u toho musel smát.
9.10.2010 11:42 - Jarik
a ja myslel, ze uz jsme pryc :0)
teda, pokud jo, tak jsem to z toho sumare nepoznal :D
jinak je to hezke. "Hvezdak" :) :) :)
10.10.2010 12:23 - Nerhinn
Včera jsem se probírala nějakými materiály... dobře, sepisovala jsem majetek, když mi to došlo.
Už vím, jak se dostaneme z téhle zpropadené domény.
Gaerwyn má u sebe tři lahve supercenného, superdobrého eladrinského vína. A teď přibrala do batůžku i tři nádherné poháry. To nemůže být náhoda (leda by měl Almi rád číslo 3).
Vezmeme všechny tři aktéry téhle šarády, pohrozíme jim smrtí (hydře smrtí jezdce, jezdci smrtí hydry a otci smrtí hydry a otce a splacením dluhu jezdci - včetně úroků), když si nesednou společně ke stolu. Hezké prostředí (poháry), hezké víno (eladriní)... to musí fungovat.
Poháry si pak Gaerwyn vezme zpátky, aby měla do čeho chytat krev ze srdce, které jí bude krvácet nad tou ztrátou. Co by pro vás ale neudělala.
10.10.2010 12:51 - Sethi
Já mám tedy pocit, že pro nás samotné je cesta z domény otevřená, ale rozhodně bych se nebránila, kdybychom se rozhodli zkusit ji jaksi rozlomit. Vlastně by mi to dost vytrhlo trn z kopýtka.

A ten nápad s poháry se mi moc líbí.
10.10.2010 12:58 - Jarik
Ja uz chci pryc.
Skoro bych rekl, ze se tu placame jak na melcine...
plavat uz nechceme, tak pojdte z vody. :)
10.10.2010 13:09 - Sethi
Tak jako čistě co se motivace postavy týče, Aisska se k odchodu nijak nemá - jediné, co by ji táhlo ven, je šance získat někde informaci, jak tu doménu zničit jinak, než usmířením těch tří pošuků. Ale jinak všechno, co chce, je tady uvnitř, takže pokud Gaerwyn přijde s nápadem, který tak nějak z hlediska příběhové posloupnosti dává smysl, bude ho podporovat.
10.10.2010 13:13 - Jarik
Jo, protoze jako jedina tu ma, co hleda.
Gaerwyn tu sestru nenajde. Ghar se nepostavi cisari. Konstantin tu neporazi sveho "boha-demona". Sven nevyresi sve problemy.
10.10.2010 13:18 - Nerhinn
Snažím se to brát pragmaticky. Dokud doména stojí, Aisska se sem bude chtít vracet - možná ne teď, ale třeba časem.
Chci tu věc zničit, dokud můžu, a zavřít, abych už se sem nedostala a nemusela tu nic řešit. Jestli to uspíší Janosův konec (tohle mi přijde jako skutečné plácání se na mělčině; sorry), budu jedině ráda. Chce to chirurgický řez.
10.10.2010 13:38 - Alnag
Nerhinn: Aplauduji naprosto geniálnímu nápadu. Je to vtipné a strašně se mi to líbí. To, co by se mi ale líbilo je, kdybychom byli schopní dát session trochu víc rychlosti, tedy to pokud možno všechno zvládnout v jedné session. Mám totiž dojem, že přinejmenším část pocitu "plácání na mělčině" pramení z toho že od zjištění problému k jeho vyřešení to trvá stále víc session (ne nutně scén, těch je možná stejně, jenom jsou delší).

Co se Svena týče - v doméně je sice jeho "Stříbrný problém", ale současně má i jiný problém a je otázka, jestli se mu chce se honit za chymérou s malou nadějí na nějaké řešení. (Jinými slovy, pokud by se Stříbrňáka podařilo konfrontovat současně - ve stejné session - jako hydru, jezdce, pána domény - asi bych do toho šel, jinak nad tím asi mávnu rukou.)
10.10.2010 13:43 - Sethi
Jak jsem říkala Veronice -

Kdybych měla hrát Aiss tak, jak jsou napsaní ona a Janos, tak kdyby se smečka rozhodla odejít, tak Aisska zůstane. Ne proto, aby byla s Janosem - k tomu ta postava nesměřuje - ale proto, že Janos není s Královnou.

Tak jako Veronika, nechci se v té doméně plácat, ale chci, aby Aisska měla čistý účet, aby už neměla důvod se sem vracet. A jako hráč bych to chtěla udělat rychle, už se v tom prostě hrabeme příliš dlouho na to, aby to bylo zábavné.

I proto bych nejradši řešení celé té usmiřovací věcí viděla třeba jako jeden monstrózní skill challenge - bez zbytečných bojů, bez zbytečného plácání se po krajině, bez zbytečných rozhovorů s lidmi, se kterými vlastně ani mluvit nechceme. A třeba ani ne skill challenge - prostě jen popisovku, která tak jako tak povede k tomu, že to rozlomíme; Protože nakonec, tohle není soutěž, je to společná tvorba příběhu, a myslím, že když se shodneme na tom, že chceme tuhle část uzavřít, tak nemá smysl stavět tam další překážky jen proto, že někde blbě padne kostka a nepodaří se nasbírat dost úspěchů.

Prostě rozbít doménu, plácnout razítko "vyřízeno," Aisska půjde dál s čistým štítem a svědomím a můžeme se začít věnovat něčemu dalšímu. Aissino hlavní téma je uzavřené a Ušatá už neprudí. Nikdo na tom netratí, všem bude lépe.
10.10.2010 13:54 - Alnag
A abych nemluvil jen tak do větru, tady je pár tipů, jak to stihnout za jednu session:
  1. Choďte včas. Chápu, že život je složitý, ale to, že vždy někdo přijde o hodinu později než je plánovaný čas začátku je už trochu hraniční. Tím jste zkrátili čas na session o zhruba jednu až dvě scény.
  2. Udělejte si čas hrát déle. Poslední dobou se stává, že Almi je autem, což dává nespornou výhodu rozvozu domů. Takže se nemusíme omezovat na poslední rozumný autobus/metro domů. Nechte prosím otevřenou možnost skončit později, ale skončit tím pádem nějakým rozumným uzavřením otevřeného příběhu.
  3. Limitujme si rozjezd. Povídání jak se kdo má na začátku je fajn, ale nemělo by přesáhnout nějakou míru. Kombinováno s pozdními příchody, to odkrojí ze potenciálního rozsahu hry 1/3. (Tj 3-4 nebojových scén.)
  4. Bojujme jen když to dává smysl. Boje, jsou vždycky nejdelší část session. Na druhou stranu DM nás potřebuje trochu moderovat v množství zdrojů. Já jsem ochotný odpálit na přeskočení nějakého nudnějšího "wandering monster/bunch of crappy bandits/whatever" třeba jednu daily + X vln. Věřím, že v některých případech by to výrazně pomohlo krátit čas, který by se dal věnovat "post-bojové scéně".
  5. Přeskakujme cestu od někud někam. Téměř vždycky. Chci říct, vyšel jsem z kláštera, cesta byla dlouhá, únavná a dvakrát jsme zaháněli vlky. A už jsme tam. Prosím, stříhejme cestování. Stříhejme hodně.
  6. Neráchejme se ve scénách Střih dovnitř. Setup problému. Výměna. Vyřešení. Střih ven. Buďte efektivní. V 90% méně srdceryvných scén to bohatě stačí a hra trochu víc odsýpá.
10.10.2010 13:58 - Nerhinn
Jsem ochotná obětovat souboj s kostlivcem zahrabaným v hromadě lootu.

Čtěte rychle, možná to brzy smažu.
10.10.2010 13:59 - Alnag
Nerhinn píše:
Jsem ochotná obětovat souboj s kostlivcem zahrabaným v hromadě lootu.


Citováno do záznamu. (To je přesně ten souboj, který bych ochotně vyřešil odpálením jedné až dvou daily power (neho si můžu hodit 1k3) a odpálením svých vln (1k4?).
10.10.2010 15:35 - noir
Veroničin nápad je moc hezký! Dokonalá ukázka dokonalého využití zdrojů - ani kapka nepřijde nazmar...

Konstantina v doméně drží jen OKO a snaha pomoct smečce. Ale jak se dozvěděl, tak Kukadlo je někde úplně na druhé straně, než kam směřujeme, takže jsem si jako hráč jistý, že ustoupím a nebudu se pro něj proti vůli ostatních hnát. Jsem si jistý, že se s Bulvou ještě někdy setkáme - třeba se spojí s některým z našich antagonistů: kdyby se ho zmocnil takový Stříbrňák, vůbec bych se nezlobil...
10.10.2010 16:04 - Nerhinn
No a když selže diplomacie, pořád tu mám ten jed, který se dá oběti distribuovat pouze v jídle nebo nápoji. Kdo ho má v sobě, pak zaútočí na nejbližší stvoření, bez ohledu na to, jaký k němu má vztah.
10.10.2010 16:15 - Sethi
To ti ještě nějaký zbyl, když už ho několik měsíců pravidelně podáváš Konstantinovi?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.090878009796143 secREMOTE_IP: 18.117.183.252