Tipy a triky

Alnag
13.4.2007 15:28
Je libo magický meč +4? Ano, máme zde 5 skladem a jestli chcete +5, tak si musíte počkat na další týdne, to nám zas dovezou ... to víte, "pluspětky" poslední dobou letí.
22.3.2008 00:13 - Alnag
Problém to je, jinak bych o tom nebyl psal. Ale je to problém jenom když skutečně "buduješ svět" a tam je asi potřeba se k tomu nějak postavit. Na druhou stranu D&D má hodně takovou "dodělej si sám" povahu, takže house-rulování dle potřeby prostě patří k věci. Proto jsou v DMG a UA různá "variant rules", proto to má hromadu splat booků s jinými druhy magie a kdoví čeho.
22.3.2008 01:43 - bigbythewise
Lotrando píše:
udělat všechno magické je lenost autorů. Všechno je výčet možností, žádná fantazie, tady je K-mart, pojďte si nakoupit. Technologie výroby rozhodně hrála významnou roli, nevím proč by se to nemohlo projevit i v bonusu. Ono +1 může znamenat rozložení váhy zbraně, nebo je prostě o něco lehčí. Stejně tak jako schopnost způsobit speciální zranění. Celej systém je nerealistickej, stačí se podívat na tabulku zbraní a zbrojí, realita tu není relevantním argumentem.
Jasne, tabulka zbrani a zbroje. Tohle nikdy realisticke nebude, protoze v urcite vyssi mire realisticnosti muze prijit k ujme zabavnost. D&D neni zadny sermirsky simulator a nikdy ani byt nemel, nicmene jsou veci, kde neni urcita mira realisticnosti a hlavne logiky na skodu.
Nezlob se, ale pro me neni pripustne, aby se jouza treba s mithralovym mecem ohanel v boji lepe nez slusny sermir s ocelovym. Beru cokoliv jineho - zraneni, rychlost utoku, nizsi vahu, odolnost na zniceni, vyhodu proti ruznym bytostem a odolnostem (sbohem 4E) atd., ale ne bonus k utoku.
Muzes si dat do nemagickych zbrani bonusy od +1 do +5, jenomze co pak das do magickych? +6 az +10? Nezapomen pak taky zvednout potvoram AC o 5 bodu, kdyz se ohanis MM.
22.3.2008 09:28 - Jerson
Proč vlastně musí mít magické zbraně bonus k útoku? Nestačí že fungují proti různým tvorům, na které je běžná zbraň nedostatečná? Nebo dávat tento bonus jako celkové množství na jeden boj, nebo tak něco ...
22.3.2008 09:45 - Alnag
Jersone, protože někteří lidé prostě musí mít věc, která dává nejvíc plusů. Patří to k jejich zábavě ze hry. Ty bys je o to chtěl připravit?
22.3.2008 09:51 - Lotrando
bigby: magické efekty mohou zůstat doménou těch méně snadno přirozeným způsobem vysvětlitelných efektů. Keen a fortification vysvětlím velmi snadno přirozeně, +5 do Hide zase spíš těžko, ne?
MM se neoháním, to je fakt, tak je hra postavená. Dokazuji, že chyba není v settingu. Asi tak.
Alnag: jasně, teď jde jen o to, kdy "musíš" začít modifikovat. Obzvláště u skupin, kde pravidla mají pravdu, a že takových je. Zeptám se jinak, jaký způsob řešení tohoto problému považujete za nejúčinější (jednoduchý zároveň). Určitě se už prošlo mnoho slepých uliček.
22.3.2008 11:47 - Rytíř
Lotrando: problém Dnd je v tom obrovském rozpětí toho, co všechno pravidla pokrývají. Pokud bys měl Dnd týkající se čistě jen vrcholného středověku, mohl bys bonusama odlišit železo, nekvalitní ocel a nějakou tu ušlechtilou kalenou ocel úplně krásně. Jenže když se do toho zamíchá mitril, adamantium a podobně exotické, svými vlastnostmi totálně odlišné materiály, tak rozdíl mezi kvalitou oceli je najednou marginální, pod rozlišovací schopnost bonusu +1...
Nic víc bych v tom nehledal. Prostě pravidla jsou nastavena tak, aby relativně fungovala v pravěku, středověku i budoucnosti. Ale co konkrétně bonus +1 znamená, zda je to rozdíl mezi bronzem a železem, kamenem a ocelí, kulkou a laserem nebo jen běžnou a kalenou ocelí.. to je de facto záležitost herního světa, ničeho jiného.
Například v AGoTu magické věci moc nejsou, takže meče vyrobené z valyrijské oceli mají bonus +3! Což je proti běžné zbrani, mající max. mistrovský bonus +1, fakt rozdíl. A není to magie (pokud si to dobře pamatuju).
My se s tímhle taky potýkali, líbí se nám, když svět na základě pravidel funguje :) Ale jak jsem to řešili, resp. jestli jsme to vyřešili, to se přiznám, že nějak z hlavy neumím říct.. rozhodně jsme zkoušeli několik přístupů a úprav pravidel.
No, můžu popsat, u čeho jsem skončil s pravidlama pro hraní ve Středozemi: zdvojnásobil jsem efektivní magický bonus (takže sesilatel za stejných podmínek, jako dřív zbraň +3, udělá bonus +6) a zároveň jsem to omezil materiálem, z něhož musí být magická zbraň zhotovena. Tím pádem se dostupnost a cena magických zbraní dost zvedla a přitom když už jí někdo má, je to rozhodně znát. Na libovolné úrovni :)
22.3.2008 11:59 - Rytíř
Aha, tak jsem si osvěžil tu svou tvorbu mag. předmětů... a zjistil jsem, že asi největší omezení magických předmětů je v tom, že je musí sesílatel očarovat v průběhu jejich vlastní výroby. Takže žádné - doneste mi mistrovský meč a pozítří to máte hotové! :))
22.3.2008 12:05 - Lotrando
Rytíř: s tímhle se dá souhlasit. K tomu škrtnout z výzbroje řadových vojáků MW zbraně a pomalu to začíná dávat smysl :).
22.3.2008 12:23 - Rytíř
No to rozhodně, já mistrovskou zbraň považuju za na zakázku vyrobenou, což najisto neměl každý voják v žádné době ;)
22.3.2008 14:52 - bigbythewise
Lotrando píše:
magické efekty mohou zůstat doménou těch méně snadno přirozeným způsobem vysvětlitelných efektů. Keen a fortification vysvětlím velmi snadno přirozeně, +5 do Hide zase spíš těžko, ne?
Heavy Fortification asi tezko se stavajici edici pravidel, ale jinak souhlasim, ne vsechno musi byt magicke. Ono ale bohuzel v pravidlech takovych efektu jako Keen moc neni.
Lotrando píše:
MM se neoháním, to je fakt, tak je hra postavená. Dokazuji, že chyba není v settingu. Asi tak.
Monster Manual nema se settingem a tvym problemem nic spolecneho.
Rytíř píše:
Aha, tak jsem si osvěžil tu svou tvorbu mag. předmětů... a zjistil jsem, že asi největší omezení magických předmětů je v tom, že je musí sesílatel očarovat v průběhu jejich vlastní výroby. Takže žádné - doneste mi mistrovský meč a pozítří to máte hotové! :))
Nemusi. Mistrovsky mec muzes ocarovat na magicky i po tom, co byl vyroben. To o cem pises je jen druha moznost - pokud tvoris z niceho a tak je cena Masterwork zbrane rovnou zapocitana do finalni ceny te magicke.
22.3.2008 14:56 - Lotrando
bigbythewise píše:
Monster Manual nema se settingem a tvym problemem nic spolecneho.
Tohle by zasloužilo vysvětlit. Jednak tvrdím, že opravdu nemá, chyba není v settingu ale v pravidlech. Podle mě je MM integrální součást pravidel, nepřátelé jsou přesně nastavení v poměruk síle družiny, která "má být" vybavena magickými předměty. Nechápu jak tohl enemůže souviset.
22.3.2008 15:13 - bigbythewise
Pokud vim, tak jedine co souvisi s obtiznosti je CR a ne nejaka vybava, jinak by tu podle tebe kazdy z nas v JAKEMKOLIV settingu skoncil s tim samym brajglem.
Druzina ma sice byt vybavena magickymi predmety, ale to je jen predpoklad. D&D jsou genericky mid/high-magic pravidla, kde se s magii a magickymi predmety proste pocita a samozrejme, ze maji navrch.
22.3.2008 15:31 - Lotrando
bigby: kdokoliv, kdo pouziva MM musi počítat s tím, že nepřátelé v něm uvedení jsou kalkulovaní na příslušně vybavenou družiny. Takže pokud MM nepoužíváš, nebo nepřizpůsobješ nepřátele, je jedno v jakém settingu hraješ.
22.3.2008 15:45 - bigbythewise
Lotrando: Nepratele (resp. jejich CR) jsou kalkulovani na uroven druziny. Na settingu nezalezi nikdy, protoze CR souboje urcuje DM a ne MM.
22.3.2008 15:49 - sirien
protože to je podstata DnDčka (:
Mě osobně přijde že vyjadřovat magičnost bonusem je degradace magie
22.3.2008 18:35 - Alnag
Bigby: A není to náhodou tak, že do CR se počítá i v DMG uvedená hodnota výbavy toho kterého NPC protivníka? Já bych řekl, že ano. Protože rozdíl mezi dvacetilevelovou NPC postavou bez vybavení a s vybavením je docela zásadní. Takže IMO má pravdu Lotrando - nepřátelé jsou kalkulovaní podle svých tabulek hodnoty vybavení proti tabulkám hodnot vybavení družiny. Samozřejmě by se dalo říct, že se to vyruší, když nebude mít nikdo nic, ale ani tím si nejsem jistý. U nestvůr je to ještě horší... protože mají různé DR a jiné efekty a předpokládá se, že družina na své úrovni už na něco "má".
Sirien: Bonus je jen vyjádřením zvýšené efektivity v řeči herních mechanik. To není degradace, to je zhodnocení jejího účinku. :)
22.3.2008 18:44 - Rytíř
Bigby píše:
Nemusi. Mistrovsky mec muzes ocarovat na magicky i po tom, co byl vyroben. To o cem pises je jen druha moznost - pokud tvoris z niceho a tak je cena Masterwork zbrane rovnou zapocitana do finalni ceny te magicke.
Máš pravdu, ale to jsou core rules. Já právě tady mluvil o mých úpravách pravidel, které lépe odpovídají mé představě o fungování světa a magie v něm ;) Navazoval jsem totiž na svůj předchozí příspěvek, který je teď už na předchozí straně.. asi jsi si ho nevšiml.
22.3.2008 20:53 - bigbythewise
Rytíř píše:
Máš pravdu, ale to jsou core rules. Já právě tady mluvil o mých úpravách pravidel, které lépe odpovídají mé představě o fungování světa a magie v něm ;) Navazoval jsem totiž na svůj předchozí příspěvek, který je teď už na předchozí straně.. asi jsi si ho nevšiml.
Aha... jo nevsiml. :)
Alnag píše:
A není to náhodou tak, že do CR se počítá i v DMG uvedená hodnota výbavy toho kterého NPC protivníka? Já bych řekl, že ano. Protože rozdíl mezi dvacetilevelovou NPC postavou bez vybavení a s vybavením je docela zásadní.
Nic jako hodnota vybavy v CR neexistuje. Maximalne je zahrnuta v obtiznosti uz od autoru. Muzes mi ukazat potvory na 20 urovni s nabusenym vybavenim V MONSTER MANUALU? Jinak se totiz budeme pohybovat v "ad hoc CR" rovine a trochu mimo tema vedene s Lotrandem.
Alnag píše:
Takže IMO má pravdu Lotrando - nepřátelé jsou kalkulovaní podle svých tabulek hodnoty vybavení proti tabulkám hodnot vybavení družiny. Samozřejmě by se dalo říct, že se to vyruší, když nebude mít nikdo nic, ale ani tím si nejsem jistý.
Ale prdlacka je kalkulovana. Na itemy zadne CR neni. Nicmene pokud mas zaludek, muzes si kalkulovat - porovnavat hromadu RUZNORODYCH magickych itemu a pak slozite vyhodnocovat a porovnavat - NE nejaky pomer CR, ale miliony situaci, co s temi predmety muze kdo udelat.
Alnag píše:
U nestvůr je to ještě horší... protože mají různé DR a jiné efekty a předpokládá se, že družina na své úrovni už na něco "má".
DR a specialni ability uz jsou zapocitany v CR. Proto je pak ta potvora obtiznejsi, prave diky temto schopnostem. Je nesmysl, aby byla "jen prumerna", protoze ty uz ji vlastne se svym "pohodlne predpokladanym" vybavenim prorazis DR a umlatis na kasi. Tento predpoklad magickych predmetu totiz neznamena prezit, ale v klidu zmasakrovat co se da.
22.3.2008 20:56 - Alnag
Bigby: Mysli si co chceš, já nicméně s tvým výkladem nesouhlasím.
Hodnota vybavení cizích postav je na straně 127 (DMG, 3.5e).
V MM je u challenge rating napsáno toto: A party of four fresh characters (full hit points, full spells, and an assortment of equipment appropriate to their levels) should be abe to win the encounter with some damage, but no casualties, given reasonable luck.
MM - Sample Elite Vampire - magické zbraně, titán - magické brnění... atd.
22.3.2008 21:36 - Alnag
Bigby píše:
Jen mi prijde usmevne, jak se porad dokola omyla ten blud, ze "potvory jsou delane pro tento level a tyto predmety", protoze nikdo nikdy nevi, jake konkretni predmety bude mit.
To není blud, pokud nemáš ovšem pocit, že jím trpí i ti designéři, kteří ty potvory designují. Třetí i čtvrtá edice mají poměrně jasné matematické parametry - kde je naneseno na které úrovni postavy získají obvykle +1 zbraně, na kterém +2 zbraně atd. Můžeš mi to nevěřit, ale četl jsem to černé na bílém z pera designérů trojky i čtyřky. Takže blud neblud, je to prostě fakt. Peace!

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.084705114364624 secREMOTE_IP: 18.119.163.171