Tipy a triky

Alnag
13.4.2007 15:28
Je libo magický meč +4? Ano, máme zde 5 skladem a jestli chcete +5, tak si musíte počkat na další týdne, to nám zas dovezou ... to víte, "pluspětky" poslední dobou letí.
31.3.2008 17:40 - Gurney
Alnag: Jestli myslíš mě tak já to osobně neberu a pokud to vypadá že ano, tak ne :)

Lotrando: Neuškodilo by to.
31.3.2008 20:30 - bigbythewise
Lotrando: Vetsina predmetu je zamyslena k vrazdeni potvor a bojum, nicmene s nimi muzes provadet cokoliv, tohle ti tezko nekdo nalinkuje. Rozhodne bych neobvinoval pravidla za nejake svadeni, to je podle me dost vymluvne. Vycet moznosti je prakticky opakem "flavouru" primo v pravidlech a o tom uz jsme se bavili, tam to pak muze byt omezujici.
31.3.2008 21:28 - Rytíř
Tyjo Bigby, ty jsi zatvrzelejší než trpaslíci! :)
K nadužívání mag. předmětů svádí jejich suchopárný, čistě pravidlový výčet, ono "sčítání bonusů", proti němuž tolik brojí Jerson a Sirien (a další). Nevyhne se tomu nikdo, kdo zabředne do studia pravidel Dnd. :) Podobné články a diskuze, jako je tento, takovému nešťastníkovi umožní zase rychle vybřednout (magicky pře-předmětováno je fakt neštěstí, to se nedá jinak popsat); on si tou fází projde nakonec každý, kdo u Dnd vydrží, ale může to trvat různě dlouho. Třeba na J&S je znát, že si tím neprošli - proto mají tak odlišný pohled na věc ;)
Ono "nadměrné používání" souvisí s tou jistou mírou nezkušenosti, menšího sžití s pravidly už třeba v tom, že DM i hráči ignorují pravidla pro tvorbu mg.předmětů, které jsou v 3e poměrně drsné. Aby tam opravdu bylo tolik předmětů, musely by být hordy dobrodruhů a zvl. přísad a pokladů, a také hordy magiků dychtivých po tom vzdát se svých těžce získaných XP ve prospěch budoucího majitele nějakého takového cool předmětu!
V alespoň jakž takž fungující ekonomice Dnd světa si to neumím představit. Kdykoli jsem viděl nějaké šílenosti, bylo to tam, kde si DM nelámal hlavu s tím, kdo to vyrobil a proč. Počítám sem i sebe, zažil jsem to jako hráč i DM, sklouzne se do toho jako nic ;)
Další věc, která tu ještě nezazněla na obranu *vyváženosti pravidel Dnd* :)) je to, že i pravidla se i toho, kdo se věnuje víc počítání bonusů než RP, snaží tlačit k tvorbě speciálních předmětů prostě tím, že jsou matematicky výhodnější. Např. plamenný meč +1 je stejně drahý jako meč +2 a přitom dá zranění drtivé většině potvor 1k6+1, oproti pouhé +2 obyčejného magického meče. Ztráta bonusu +1 v útoku je při hodu k20 relativně nedůležitá, pořád se to ještě vyplatí :)
Těchto zvl. schopností zbraní i zbrojí je popsáno v pravidlech mraky a všechny jsou v zásadě výhodnější než prosté bonusy, i když variabilnější. Takže opět, ten kdo hodně studuje pravidla nakonec skončí u toho, že stejně jako hráč orientovaný silně na RP začne vytvářet či shánět unikátní, speciální mag. předměty... A na tom se shodnem jistě všichni, že je rozhodně žádoucí?! :)
No prostě nevím, o co se tu hádáte :)))
31.3.2008 21:37 - Gurney
Bigby: Je vůbec na DnD 3e něco co ti vadí? (tím neříkám že by to bylo špatně, jestli ne, tím líp pro tebe) Nebo co vadí lidem s kterýma hraješ? Docela by mě to zajímalo protože jsem si ještě nevšiml že bys někdy napsal o nějaké části pravidel že by měly být jinak nebo že používáš nějaké houserules, což tu mám dojem jinak vedou skoro všichni.
1.4.2008 00:38 - bigbythewise
Gurney: Urcite se neco najde, nicmene si myslim, ze je v teto diskuzi a vlastne i vubec celkem bezpredmetne, jestli me osobne neco vadi nebo nevadi na pravidlech D&D.
Rytíř: Nesouhlasim, ale uz me nebavi to porad rozebirat, tak kratce (puvodne jednou vetou). Pravidla te k nicemu nenuti, nenuti te s magickymi predmety plytvat a davat je k dispozici na kazdem rohu, nenuti te resit a stavet situace zalozene jen na magii a spouste magickych predmetu, nakonec, ony te ani nenuti hrat v high-magic settingu. Nadmerne pouzivani vubec nesouvisi s nezkusenosti, ale se stylem hry. Ale i kdyby ano, tak to vubec nevadi - to pro ty, kteri by snad namitali, ze hrat s hromadou predmetu je spatne a je dusledkem zacatecnickych chyb. K tem dvoum mecum - osobne bych bral ten +2. On ma taky svoje vyhody. .) Ono je to vlastne jedno, moje postava bude rada za magicky mec a nejen, ze ji muze byt ukradena nejaka matematicka nevyhodnost v prirucce, ona o ni navic nema ani paru.
1.4.2008 08:56 - Jerson
Pravidla DnD tě také nenutí hrát elfy a řešit problémy s jeich věkem, zda se sto let někde flákají nebo jak to s nimi je. Podobně pravidla shadowrunu hráče nenutí pořizovat si spoustu těžkých zbraní, mocných kouzel, bojové techniky a kyberwaru, který pak ze hry dělá střetnutí Terminátora, Chucka Norisse a Magneta s bandou otrapů. V tom máš pravdu.
Nicméně problémy vzniklé v této souvislosti tím nejsou vyřešeny, leda způsobem "Sám jsi ztratil, sám si hledej".
1.4.2008 10:34 - Vaeranias
Myslím si, že nakonec jde stejně jen o DM a jaký tón settingu zvolí a jakou vnitřní logiku v tom světě chce. Sám mám za to, že magické předměty v DnD nepotřebují nevýhody obecně (krom artefaktů, tam je to prostě nutné pro dobrý pocit a autentické "pokušení ďáblovo" :-). Na druhou stranu sám rozhodně trvám na nějaké logice tvorby itemů v mých kampaních. Obecně, ač to příliš neinzeruji, beru věci tak, že hustota a kvalita magických itemů na nějaké množství obyvatel je prostě přímo úměrná množství a kvalitě magických itemů, které vyrobí všechna PC v našich kampaních. Prosté a účinné. Mohu zkusit najít celkem komplikovaný propočet, co jsem kdysi dělal. A nemohu si stěžovat, docela to vychází :-).
1.4.2008 13:39 - sirien
Jerson: Jsem nucen podotknout, že pravidla SR k tomuto sice, pravda, hráče nenutí, na druhou stranu sourcebooky se jasně vyjadřují že by to tak být nemělo... což u DnD nep.
1.4.2008 21:49 - Gurney
Bigby: No, podle mě je co komu vadí a co ne docela podstatnou částí, až podstatou jakékoli diskuze :) Ještě by mě zajímalo jak vnímají pravidla lidi s kterýma hraješ, aby Ti to nepřipadlo jako vyzvídání tak u nás jednomu týpkovi 3.5 úplně vyhovuje (asi když dohraješ všechno od Black Isle tak už ti nepřijde že bys měl hrát něco jinýho :), dalším dvěma se líbí ale nebrání zjednodušení pravidel a dalšímu je to fuk jen když může hrát nekromanta nebo něco podobnýho :)
2.4.2008 01:39 - bigbythewise
Jerson píše:
Nicméně problémy vzniklé v této souvislosti tím nejsou vyřešeny, leda způsobem "Sám jsi ztratil, sám si hledej".
Vsak ja taky netvrdim, ze se timhle ten problem vyresi. Jen poukazuji na to, jak je irelevantni z toho obvinovat samotna pravidla. Muzeme si davat navzajem rady a navrhy, sbirat zkusenosti, ale nevidim duvod se kvuli tomu navazet do pravidel. Vzdycky budeme mit kazdy trochu nebo vice odlisnou predstavu na styl a mechaniku hry.
Gurney: Mozna je to vyhoda, nevim, ale lidi se kterymi hraju do pravidel zase tolik nevidi, neresi je (asi umim byt presvedcivy) a kupodivu ani moc neprotestuji. Kdyz uz zabredneme do diskuse ohledne detailni mechaniky, tak zase hodne rychle vybredneme, protoze to zacne nudit. Pravidla jsou asi jen moje soukroma uchylka. A co se mi nelibi? Par veci urcite ano, patri tam treba "vancian casting", nestastna provazanost presvedceni s mechanikou hry a pak snad uz jen same drobnosti, na ktere si ted nejak nevzpomenu, ale urcite bych jeste neco mensiho ci mozna i vetsiho nasel. :)
2.4.2008 09:39 - Noir
sirien: Na třetí stranu romány ze světa SR jsou poměrně plné kyberzombií, polo-dračích fyzických mágů a týků, co si nechali uřezat ruce, aby si je nahradili železnými...
2.4.2008 14:10 - sirien
Ty romány jsou děsný shity příběhem i zpracováním (a taky překladem) a jediný co je na nich dobrý je popis toho světa v pozadí.
Sorry, sem velkej nostalgickej fanda SR, ale Nezahrávejte si s drakem atd. jsou prostě mizerná literatura na úrovni B-C
3.4.2008 16:09 - Noir
sirien: Nemyslel jsem ty, co vyšly u nás. Ty jsou low-powered, v podstatě street level. Měl jsem namysli ty další, třeba příběhy o Ryanu Mercurym nebo romány o Argentovi (ten vystupuje už ve třetím díle Nezačínejte si s draekm). Já je četl v němčině-asi 30 románů celkem-půjčovla jsem si je během svých německých studií od svého spolubydlícího.
10.4.2009 03:55 - Havran
klasický řecký bojovník použival píku dlouhou kolem 4 mety. Filip Makedonský v rámci reorganizace ormády prodloužil píky na oněch cca 6 metrů. Na první pohled šílený pro "saolinského mnicha, že" Ale pozor Síla starovekých armád tkvěla především v jejjich organizovanosti a sehranosti. I s nimi dokázali divy - u kořene ratiskě byla železná potka (pro odložení - zapodnutí do země, trochu vyvažovala. Dále - ratiště se smeřem k tuleji zužovalo, tedy další úpytel materiálu a lepší ovladatelnost - kroty byly kratší, spíše masivní než listové, jako u kopí - to zajišťovalo jejich průraznost. V úročné poloze se píka držela obouruč zhruba v těžišti - no a vzhledem ke zůžení ratistě to bylo ještě před stedem. Štít byl zavěšen na lokti pravé ruky a ssloužil spíše jako pohotovostní - přoti lučištníkům) a v případě zlomení píky v první fázi boje - následovalo přezbrojéní na krátké poboční zbraně. FAlanga měla obrovskou údernou sílu v první části boje, poté ji musela udržet vysoká organizovanost. - což zároveň působilo jako psychologická zbraň na protivníka.
10.4.2009 08:45 - Colombo
Havran: legenda zní, co si pamatuju ze zakladky, že Thermpopyly porazili Spartu mimo jiné proto, že prodloužili kopí o půl metru.

(každopádě mne vůbec nenapadá, jakou má tohle souvislost s magickými zbraněmi...)
10.4.2009 17:12 - Fibriso
Columbo: že píka +4 byla poražena píkou +5...
22.6.2009 10:55 - DenGrasse
Colombo: Thermopyly jsou soutěska :-) ta Spartu určitě neporazila... v Thermopylách porazili Sparťany Peršané a to zcela bez pík, ale protože jich bylo asi 100 000 a Sparťanů 300 :-) Soutěska byla nicméně úzká a Sparťané jí ve 300 stech dokázali pohodlně zablokovat a ještě jich polovina odpočívala, svačila, leštila zbraně atd. Král Leonidas si myslel, že když se jemu nechce šplhat kolem po horách, nebude se Peršanům chtít taky. Peršanům se nechtělo, ale po prvních třech dnech bojů, když už jich nebylo 100 000, ale jenom asi 95 000, uznali, že to má něco do sebe :-)
Tys myslel asi Théby, ale obecně přijímaná teorie je, že Théby zvítězily nad Spartou díky tomu, že postavily tzv. "kosý šik", tj. nerovnoměrně rozloženou bitevní falangu s posílenými křídly. A Théby vyhrávaly jenom dokud jim velel Epameinondás...

Jinak k magickým zbraním: v Ornilii jich existuje mnoho, dokonce jsou i popsány na stránkách v sekci artefakty, ale družina, dosud, nemá ani jedinou... ani po téměř sedmi letech hraní. Tolik k magickým zbraním.
22.6.2009 17:06 - Colombo
DenGrasse: jop, myslel jsem Théby, asi jsem tehdy myslel taky na něco jiného.
Co si pamatuju obrázek z učebnice ze základy symbolizující Spartu proti Thébám (ony Théby byly i v Egypťě, a shodou okolností taky hlavní město, tak to Colomba trošku plete) a jeho popisek, tam tam bylo něco o opačném uzpůsobení řad, tedy zatímco se klasicky bojovalo s posíleným jedním křídlem, tak Thébané posílili (to ilili vypadá příšerně, doufám, že to není gramaticky špatně) druhé křídlo.

Tak, sparťanů nebylo jen 300 a pár spojenců měli taky.
22.6.2009 17:59 - Faire
Moc, MOC doporučuji knihu Ohnivá brána, která o Thermopylách pojednává, a jejíž autor si dal docela práci s nastudováním dobových pramenů. Ten efekt, o kterém se Colombo zmiňuje, funguje tak, štít nekryje jen jeho vlastníka, ale souseda po jeho levici, zatímco pravá ruka, s kopím, je méně krytá. V praxi (zvláště prý méně zkušených armád) se každý podvědomě trochu snaží schovat za štít svého souseda - a celá formace se posouvá doprava. Generálové s tím počítali, a obvykle posilovali myslím levé křídlo, na které byl kladen větší nápor. Očividně se to někomu podařilo i naopak :) (a la Hannibal, jen v provedením křídla bez středu).

Podle výše zmíněné knihy se nakonec počet řeckých bojovníků myslím dostal na pár tisíc. Opravdu ji moc doporučuji kvůli velmi věrohodnému (alespoň co mohu soudit) popisu boje (vliv únavy, prostředí, zranění) velkých jednotek.
15.7.2009 18:25 - DenGrasse
Jasně že to tak nějak asi bylo, ale sparťané počítali jen královskou gardu. heilóti, spojenci a tak se prostě nepočítali :-) nebylo proč :-)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.17884397506714 secREMOTE_IP: 18.206.194.210