Tipy a triky

Alnag
13.4.2007 15:28
Je libo magický meč +4? Ano, máme zde 5 skladem a jestli chcete +5, tak si musíte počkat na další týdne, to nám zas dovezou ... to víte, "pluspětky" poslední dobou letí.
22.3.2008 22:03 - bigbythewise
Designeri nicim netrpi. Oni nam hloupym jouzum jen nabizeji jakesi na prvni pohled pohodlne a prehledne voditko, na ten druhy ovsem praktickou zbytecnost. Nemuzeme za to, ze to nekdo bere az tak vazne. Vzdyt i ten CR je preci taky "just a guideline". Navic pravidla ti prubeh a styl boje nenadiktuji, jen podminky a moznosti, kterych je ovsem v D&D tolik, ze styl a prubeh toho boje ma nakonec stokrat vetsi dopad na jeho vysledek nez ty podminky, neboli praxe zvitezi nad teorii. (a chaos nad radem)
22.3.2008 22:15 - Lotrando
bigby: shoduju se s tebou v tom, že průběh boje lze jen těžko předvídat a vynalézavost hráčů nezná mezí. Nicméně MM počítá s určitými základními magickými předměty postav na dané úrovni a to je fakt, který je daný. Nejsem schopen v tuhle chvíli přesně odkázat na knížku, stránku a odstavec, stekně jako Alnag si však pamatuju na nějaké to +2 do zbraně a +1 do brnění na 5té úrovni. Vyřčeno autory pravidel.
Mimochodem, já bych úplně zatrh kouzelníkům tvořit zbraně. Prostě musí mít na mistrovskou zbraň o zbrojíře a hotovo :) Co takovej kouzelník ví o tom, jak má správná zbraň vypadat, když ji ani neumí vzít do ruky!
No a to postupné vylepšování, které je pravidly umožněno je lepší než v mnoha MMORPG co nějak rozumně craft řeší. Tam máš většinou dané co jde a co ne a později to změnit nejde.
22.3.2008 22:28 - bigbythewise
Lotrando: Myslim, ze jedine co by tak mozna mohlo byt "brzkou povinnosti pro hrdiny", by byla asi ta zbran +1 kvuli ruznym bytostem odolnym a imunnim na nemagicke zbrane (kterych je celkem pozehnane). Vetsi bonusy a vubec predmety uz netreba nalinkovavat, nevidim duvod.
Jinak, klidne si ty magicke zbrane nech. Mi staci ten hnusnej "Cernej Katastrooof" ze svitku. Haha.
Jeste, pokud to "vyrceno autory" neni v knihach, tak mi to muze byt nekde u tam, protoze zakladni pravidlo rule-lawyeringu je "Co neni napsano ve svate knize, to je houserule".
22.3.2008 22:42 - sirien
píše:
Sirien: Bonus je jen vyjádřením zvýšené efektivity v řeči herních mechanik. To není degradace, to je zhodnocení jejího účinku. :)
Jak jsem psal v jednom svém článku o magii - jde o dojem. A +n mi moc dojmu nepůsobí. (kromě toho, hehe, jaký efektivity, jako? Co přesně že ten mečák +3 dělá? Vede Ti ruku? To je dost chytrej, když vede o +3 ruku i největšímu mistrovi - neměl by ho svými intervencemi naopak spíš otravovat? Při nějakém supernamakaném výpadu strhnout ruku špatně, protože si bude "myslet" že jde o něco jednoduššího? A pokud naopak podporuje vychytanější kousky, tak neměl by škodil lidem s nižšim skillem - snažit se je dostat do triků, které ještě neovládli? Nebo jako zbrutálňuje rány? To by pak ve světech jako FR asi rychle někdo vytvořil bojovej styl kterej to nějak neguje...)
22.3.2008 22:45 - Alnag
Magický meč +3 zvyšuje tvoji bojovou efektivitu o 15%. To je to, co dělá. A jak to funguje? Dobře. Díky za optání. :)
22.3.2008 23:08 - sirien
Tohle neni Star Trek, tohle je RPG. Odpověď "velice dobře, děkuji" na otázku "jak to funguje" je sice hezká pro určité styly (dungeon crawl...), ale pro jiné je zase totálně naho* (:
23.3.2008 02:41 - bigbythewise
Podle me ti ten mec, po tom co ho uchopis, nahraje do mozku novou "levl" džiu-džitsu, nicmene pouze trial verzi a tudiz se po nejake dobe musi re-flashovat.
Ne, ted vazne. To co popisoval sirien (o tom vedeni ruky), bych spis videl na nejaky tancujici mec, inteligentni item nebo neco podobneho, ale magicka "pluska" proste "jen" nositeli docasne dodaji (svete div se - jakoby zazrakem) zkusenosti, podobne jako treba predmety, ktere zvysuji ability.
23.3.2008 07:56 - Jerson
Alnagu, k tévmu starěšímu dotazu - hráčům docela stačí, když mají k dispozici bonus s omezeným množstvím použití, protože můžou i taktizovat s jeho využíváním.
Bohužel pokud jsou hráči zvyklí na permanentní bonus, považují to ze větší výhodu, protože jejich nepřátelé touto výhodou obvykle nedisponují. Jenže podle té samé logiky by byl bonus +10 lepší než +5 nebo jakýkoliv nižší i za cenu snížené zábavnosti.
Na druhou stranu je to asi stejný případ, jako když někteří hráči hrajou střílečku na compu na nejvyšší obtížnost, aby měli dobrý pociz t nebezpečí a svých schopností, zatímco jiní použijou kód na nesmrtelnost a nejsilnější zbraně, aby se vyhnuli jakémukoliv riziku, a považují to za zábavnější.
Na stranu třetí každá soudobá střílečka, která hráči poskytuje čím dál lepší zbraně mu je v určitém okamžiku všechny sebere a hráč dostane zase jen páčidlo / revolver, a kupodivu mnoho hráčů tyto momenty ve hře považuje za mnohem zábavnější než neustálé používání stále účinějších zbraní.
Takže osobně se domnívám, že zrušením nebo alespoň nevyužíváním trvalých bonusů by se cítilo poškozeno poměrně málo hráčů RPG a ostatním by taková změna dřívě či později přišla jako zábavnější.
Jinak logika, kdy průměrný bojovník s magickou zbraní má ty samé útočné schopnosti jako skvělý bojovník, mi vždycky připadala dost pochybná (: ) A vůbec celá myšlenka nahnácí co nejvíce plusů z různých zdrojů, abych bylo v iděláním případě jedno co hodím na kostce a pokaždé jsem se trefil - tento výsledek je dost nudný, a myslím že pro všechny.
23.3.2008 10:45 - Lotrando
Bonusy reflektují vylepšení oproti normální produkci. Je rozdíl mezi bicyklem z Tesca a základním modelem od Authoru? Každý víme že je nejen v ceně. Bohužel když se bonusy stanou běžnou záležitostí, dostaví se i patřičná reakce. Protivníci si pořídí bonusy do obrany, potvory se přizpůsobí, protože jinak by vyhynuly. Je to inflační kolotoč, který nikde nekončí, snad jen omezení finanční může celou záležitost zpomalit.
Sirien: většinu skutečně mocných předmětů musíš nějak ovládnout, nestačí je vzít do ruky a používat. Buď nefungují, nebo jen omezeně. Tam je podobné jako s tvým pojetím magie, samozřejmě i s tím balastem malých plusek z nízkých levelů. Ale postavy se musí nejdřív musí vyhrabat ze všednosti než se jejich příběh stane tím, který stojí za to vyprávět. Mnoho jich zůstane zapomenuto. Rozdíl je v tom, od kdy vyprávíš příběh ty, a od jakého okamžiku třeba DnD.
23.3.2008 13:24 - bigbythewise
Jerson píše:
Takže osobně se domnívám, že zrušením nebo alespoň nevyužíváním trvalých bonusů by se cítilo poškozeno poměrně málo hráčů RPG a ostatním by taková změna dřívě či později přišla jako zábavnější.
O zadnem trvalem bonusu v D&D nevim, snad krome Ring of Three Wishes a Manual ci Tome predmetech.
Jerson píše:
Jinak logika, kdy průměrný bojovník s magickou zbraní má ty samé útočné schopnosti jako skvělý bojovník, mi vždycky připadala dost pochybná (: ) A vůbec celá myšlenka nahnácí co nejvíce plusů z různých zdrojů, abych bylo v iděláním případě jedno co hodím na kostce a pokaždé jsem se trefil - tento výsledek je dost nudný, a myslím že pro všechny.
No nevim, ale ve svete magie je celkem bezne, ze ten kdo disponuje magickym predmetem, muze mit navrch, at uz to znamena cokoliv. Jestli bojovnik se zbrani nebo zlodej s prstenem ci hranicar s sipy je celkem jedno. Mam ale takovy pocit, ze tady uz trosku najizdis na jine tema.
23.3.2008 13:47 - sirien
píše:
No nevim, ale ve svete magie je celkem bezne, ze ten kdo disponuje magickym predmetem, muze mit navrch, at uz to znamena cokoliv. Jestli bojovnik se zbrani nebo zlodej s prstenem ci hranicar s sipy je celkem jedno. Mam ale takovy pocit, ze tady uz trosku najizdis na jine tema.
Psal jsem to předtím, je to psané i např. v magii pro FATE atd - to že je svět hodně magický neznamená nutně že má všecno bonusy. Naopak mi přijde mnohem zajímavější a i magicky efektnější kdžy jsou magické předměty magické něčím specifičtějším než je +n bonus. Meč existující na spirituální rovině a lze s ním kosit nehmotné, planoucí meč, meč který drainuje životní sílu ze zasažených nepřátel a nejenže tím zvýší zranění, ale ještě dodá šťávu nositeli, meč schopný vlastního pohybu který svému nositeli vede ruku čímž mu zrychluje reakce a zvyšuje jeho skill o polovinu rozdílu mezi reálným skillem a např 20 (a ano, znamená to že bojovník se skillem 21+ je tímto mečem omezován), meč schopný měnit materiály svého složení a velmi omezeně i tvar, takže se mění z vycházkové hůlky do ocelového jedenapůlručáku a při výskytu vlkodlaka ztransformuje do stříbra...
tohle všechno mi přijde mnohem herně zajímavější i mnohem stylovější než... mám meč +4.
23.3.2008 14:19 - bigbythewise
sirien: Tohle je ale jen malinky technicky problem. Nazev mece si muze kazdy vymyslet jaky chce. Ten +bonus je nezakladnejsi vlastnost na magickych predmetech, proto se takhle jednoduse oznacuje. Samozrejme, ze ohnivy mec se nenazyva Dlouhy mec +1d6 fire damage ale Flaming sword. Jakakoliv zbran +x je proste magicka, bojovou zkusenost dodavajici, zbran. Na tom cisle vubec nezalezi, je to jen kategorizace a pojem v rovine herni mechaniky.
23.3.2008 14:49 - sirien
aha - takže zbraň +n bonus je zbraň, která věnuje svému nositeli určité množství bojových zkušeností které je ten poté schopen využít spolu se svými původními?
To je už mnohem lepší vysvětlení. Ale furt se mi zdá nedodělané - zaprvé, pokud zbraň +n přidává svému driteli +nx zkůšeností, neměla by slabšího bojovníka podpořit víc než zkušeného bojovníka? Je to jednoduchá matematika - pokud vezmeš 100Kč a dáš je někomu, kdo má 50Kč, tak mu jeho jmění ztrojnásobíš. Naopak pokud je dáš někomu kdo má 1000Kč, tak mu dáš navíc už jen desetinu - tedy relativně třicetkrát méně než tomu prvnímu.
Pokud ale zbraň +n svému držiteli nepřidává +nx zkušeností, ale jeho vlastní zkušenosti násobí nějakým *ny, potom by naopak měla zkušenějšího bojovníka učinit mnohem strašlivějším (opět - pokud přidáš 10% někomu kdo má 100Kč, dáš mu jen dalších 10. Pokud to přidáš někomu kdo má 1000Kč, přidáš mu dalších 100, tedy desetkrát víc než tomu prvnímu)
Samozřejmě tohle se docela těsně týká skutečnosti, že čím méně něco umíš, tím lehčí je naučit se víc.
Jinými slovy - konstantní bonus nedává ani v jedné variantě smysl (a ne, není to pro jednoduchost - uvěřitelnější systém by nedal nijak zvlášť práci ohledně počítání, zvlášť pokud se magické zbraně neválí na zemi co deset metrů)
Kromě toho - můžu se zeptat odkud pochází tvrzení, že bonus +n přidává svému držiteli zkušenost? To je tady a teď vymyšlené ospravedlnění něčeho co v pravidlech není, nebo to je přímo v pravidlech?
23.3.2008 14:56 - Spize
Sirien: Přesně tak. Když dáš +3 epickýmu válečníkoj, tak to pro něj je taky mnohem míň, než pro toho lůzra na 1. lvl. Ty +3 k zásahu ho nevytrhnou, on má svejch +20/+15/+10/+5 a to mu docela stačí.
Jinak s těma zkušenostma - pak by meč +3 byl naprd nemyslícím bytostem, že?
23.3.2008 14:59 - Jerson
Lotrando - a co přístup, kdy netrénovaném člověku je jedno co používá, protože stejně nepozná rozdíl, a čím je člověk v určité věci lepší, tím kvalitnější potřebuje vybavení, aby mohl náležitě využít své schopnosti, protože s něčím podřadným se mu to nemůže podařit? A zahrnout do toho i magii? Přijde mi to úplně to samé jako použivání vysoce sofistikovaných zařízení - když jsi amatér, tak jako tak využiješ jen pár základních funkcí, a jen skutečný profesionál je dokáže vaužít naplno. A mistr ve svém oboru by už věděl, co na dané věci vylepšit, aby fungovala ještě lépe, a občas to i udělá.
Bigby - magický meč +5 nedává trvalý bonus? To jsem asi něco minul.
23.3.2008 16:23 - bigbythewise
sirien píše:
Kromě toho - můžu se zeptat odkud pochází tvrzení, že bonus +n přidává svému držiteli zkušenost? To je tady a teď vymyšlené ospravedlnění něčeho co v pravidlech není, nebo to je přímo v pravidlech?
Hodnota +x u zbrani zvysuje tvuj utocny bonus, cili pravdepodobnost na zasah protivnika. Tudiz ano, da se rict, ze zvysuje tvuj potencial v boji. V pravidlech tohle konkretne napsane neni, stejne jako hromada dalsich veci ohledne "vysvetlovani" bonusu, protoze tuhle ne-mechanickou zalezitost autori nechavaji na nas.
Jerson píše:
Magický meč +5 nedává trvalý bonus? To jsem asi něco minul.
Bonus je permanentni jen pro tu zbran, pro postavu je pouze docasny, logicky dokud ho drzis v ruce, coz se muze v boji snadno zmenit.
Jerson píše:
Přijde mi to úplně to samé jako použivání vysoce sofistikovaných zařízení - když jsi amatér, tak jako tak využiješ jen pár základních funkcí, a jen skutečný profesionál je dokáže vaužít naplno. A mistr ve svém oboru by už věděl, co na dané věci vylepšit, aby fungovala ještě lépe, a občas to i udělá.
Pokud chces srovnavat CNC soustruh a magicky mec... :)
23.3.2008 16:33 - sirien
Přesně tohle nesnášim na half-setting systémech. Něco zaobalujou svejma polo-vysvětleníma a zbytek nechávaj válet s poznámkou "vyřešte si sami".
Vlastně tu nikdo nemá a nemůže mít nejmenší tušení proč by měl meč +n dávat nějaký bonus a jak to vlastně ve hře vypadá. Na první pohled to je jedno, ale u určitých herních stylů to pak bude dělat dobrou paseku (např s popisama).
23.3.2008 17:00 - bigbythewise
Ted jsem si vzpomnel, ze bonus ve zbranich a brnenich je vlastne enhancement bonus. To plati treba i pro Headband of Intelect nebo Gloves of Dexterity. Takze to zrejme vylepsuje tu samotnou zbran a ne primo tebe. Nasel jsem zatim jen tohle:
Enhancement Bonus
An enhancement bonus represents an increase in the sturdiness and/or effectiveness of armor or natural armor, or the effectiveness of a weapon, or a general bonus to an ability score.
To ale moc nevysvetluje to, jak te rukavice udelaji obratnejsim. Ne, ze by me to trapilo.
23.3.2008 17:28 - Lotrando
Jerson: to je taky pravda. Některé systémy to řeší omezením úrovní. To ovšem vede k tomu, že po chvíli zahodíš veškeré vybavení, protože je obsolet
23.3.2008 17:56 - Spize
Jak se projevuje magickej bonus? Zbraň je kvalitnější, pevnější, ostřejší, průraznější. Snáze pronikne zbrojí. To je docela dobré vysvětlení magického bonusu, ne? A proti neobrněnejm soupeřům? Ten meč může bejt lehčí, vyváženější, lépe padnout do ruky (číkoli), jednodušší na manipulaci ("Tim vobouručákem se mává snadno jak kordem.")

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.085034132003784 secREMOTE_IP: 3.19.211.134