Tipy a triky

Alnag
13.4.2007 15:28
Je libo magický meč +4? Ano, máme zde 5 skladem a jestli chcete +5, tak si musíte počkat na další týdne, to nám zas dovezou ... to víte, "pluspětky" poslední dobou letí.
19.3.2008 15:04 - Quentin
jak bych to rekl...
BUFF WARR, NERF MAGE!!!
19.3.2008 15:06 - Alnag
Teda přiznám se, musel jsem to googlovat, protože tyhle "MMORPG" hlášky jsou krapet mimo mně. Mi teda dáváš Quentine :)
19.3.2008 15:24 - Quentin
ale je to jedine reseni, pokud chces mit pocit, ze mas vyvazenou hru.
Povolani, ktere nejvic trpi na absenci magickych predmetu jsou fighteri, pak paladin a ranger, nakonec rogue a magum je to vcelku jedno, takze...
vylepsit fightery, zeslabit magy
19.3.2008 16:31 - Lotrando
Tak k tomu mám už delší dobu taky co říct, obzláště teď po studiu Magic Item Compendium.
Pro svého fightery jsem hledal nejaky způsob obzivy po dobu, kdy se neúčastni rabovani blizkych dungeonu a tak jsem si řekl, proč nebýt třeba zbrojíř, specialista na výrobu mečů. Vzal jsem si craft(weaponsmithing) a jal jsem se vyrábět MW Longsword. Když jsem ovšem zjistil, že ho budu vyrábět asi tak 6 týdnů, moc mě to nepotěšilo. Ani ne tak proto, že dlouho trvá, spíš proto, že kdyby tohle v daném světě platilo (FR), tak by nastal docela velký problém s nedostatkem zbraní k očarování. MW je totiž podmínkou nutnou k vyrobení kouzelné zbraně, kterou čaroděj tvůrce mimochodem vyrobí během chvíle, ale její cena naprosto neodpovídá náročnosti výroby. 300+x gp kde x je max 50, spíš daleko méně je směšná částka, ovšem při ranku 10 a take 10 budu takovu zbraň vyrábět zmíněných 6 týdnů a to jsem prosím docela dobrý craft. Další zajímavé zjištění je, že MW weapon má kdejaký příslušník armády, t.j lvl 1-2 fighter nebo ranger. Kde s eberou je mi záhadou. Jediná možnost je, že výrobci mají daleko vyšší rank craftu, ale kde ho vzali nevím. Druhá věc je, že veškeré zajímavé schopnosti pocházejí od tvůrců čarodějů, samotnou výrobou uděláte max. +1 které se ještě nestackuje. Změnou materiálu pak máte možnost vylepšit některé parametry, ale hlavní těžiště zůstává na kouzelnících.
Tak teď vyrábím po kouskách, vždy když je čas, ale jsem v podstatě smířen s tím, že můj původní koncept šermíře a výrobce zbraní má velkou trhlinu, kterou zacelí jen 5 levelů wizarda a feat create magic weapons and armors (či jak se to jmenuje). Výhodou je samozřejmě schopnost použít kouzla i pro jiné účely, ale řešení je to krkolomné.
Tolik pravidla. Jako řešení mi to přijde krátkozraké a hlavně nenápadité.
19.3.2008 19:02 - bigbythewise
Hehe, "nerf mage" narek uz se dostal i do D&D.
Lotrando: Nejak nechapu, co ti vadi. Ze aby jsi mohl craftovat magicke zbrane, musis byt vic, nez jen nejaky kovar? On Magicky mec je prakticky to same jako treba Prsten neviditelnosti.
19.3.2008 19:10 - Alnag
Myslím, že Lotranda spíš trápí to, jak dlouho trvá vycraftit obyčejný masterwork.
19.3.2008 19:59 - Lotrando
Alnag, Bigby: Ano, vzhledem k tomu, kolik by jich bylo potřeba je to dost zvláštní. Vždyť masterwork má každej trouba, kde se berou?
A pak mi vadí i to, že veškeré zvláštní schopnosti dělá čaroděj, všechno jsou kouzla. Jen mizivé množství vlastností je nemagických. Čekal bych, že třeba keen bude nemagický, zvýšený critical, to se úplně nabízí. Ale ne, všechno jsou to jen kouzla. Ten feat přece může teoreticky v jiné podobě mít i nečaroděj, ale protože je všechno vysvětleno jako kouzlo, nemá pak šanci stejně nic vyrobit.
19.3.2008 21:59 - Gurney
Lotrando: A není to spíš problém samotného FR než základních pravidel? Už jak zachází se zbraněma vůbec - mít meč je ve FR prakticky to samé jako mít dnes doma 9mm a to na něj nepotřebuješ povolení (přitom nešlechtic kterého ve středověku našli s mečem šel okamžitě "na špalek"). Podobně +1 meč je vlastně ekvivalent dvouhlavňovky po dědečkovi. Výroba meče mi přijde odpovídající těm šesti týdnům, kdy makáš jako šroub a ono ti to v tom Forgottenu samo o sobě ani nestojí za to, protože +1 mistrovský meč vlatně sám o sobě není ve FR nic moc bez dalšího očarování.
19.3.2008 23:54 - Lotrando
Gurney: jak je to v jiném settingu nevím. My jsme spíš blíž tomu co jsi popisoval, magie celkem málo, peněz v oběhu také není moc. Ale už v základních pravidlech stojí meč 15gp a není problém ho získat na první úrovni. Narozdíl třeba od d20 Conan, kde je to pro některé classy nemožné. Mě to přijde jako problém ekonomiky hry. Cena věci a doba strávená nad její výrobou jsou v nějakém nepříliš štastně zvoleném poměru.
20.3.2008 00:01 - Alnag
Není to úplně k tématu, ale to, že má DnD pochroumanou ekonomiku je dost zjevné, trochu jsem to načrtnul ve svém starším článku ekonomika magie.
20.3.2008 00:52 - bigbythewise
Alnag: Kouzla, ktera tvori material, jako zelezne steny (tohle kouzlo snad ani neni permanentni) nebo jidlo, jsou v D&D hodne omezena. Neni problem je zakazat ci presunout do vyssich urovni. On "medium-magic" svet nutne nemusi znamenat mocny carodej na kazdem kroku, pokud to budeme brat treba podle tebe, kde je i ten nejvetsi hrdina vsech dob tak maximalne na 6 urovni. :)
Lotrando: Tak treba s keenem souhlasim. Co dalsiho? :P
EDIT: Tak jsem na to koukal a to zelezo je opravdu na trvalo, nicmene 6 uroven kouzla. Tvorici kouzla byla vzdy problemova, upravil bych trvani a je to.
20.3.2008 07:12 - Jerson
Tedy šest týdnů na výrobu vcelku běžného meče je fakt hodně, asi tak dvacetkrát až padesátkrát déle než to zvládne člověk dneska - i když tahle práce se rozděluje mezi víc lidí.
20.3.2008 08:34 - Lotrando
  • většina efektů co zpomalují, nebo jinak penalizují nepřítele nemusí být magická, namátkou krvácení, devastující zranění apod.
  • jiné rozložení bonusů, +1 - +3 craft a vyšší třeba ti kouzelníci
  • určitě bych našel i něco dalšího :)
20.3.2008 15:25 - bigbythewise
Lotrando píše:
většina efektů co zpomalují, nebo jinak penalizují nepřítele nemusí být magická, namátkou krvácení, devastující zranění apod.
Krvaceni a devastujici utok je schopnost povolani nebo feat (ted si konkretne nevzpomenu odkud presne, ale mam pocit, ze devastace by mela byt z EPIC pravidel a to krvaceni snad nejake PRC na zpusob darebaka nebo vraha), tzn. pokud tohle za tebe dokaze udelat mec samotny, tak by to mela byt magie.
Lotrando píše:
jiné rozložení bonusů, +1 - +3 craft a vyšší třeba ti kouzelníci
Nevim, jestli je tohle rozumne. Vetsi sance na zasah by u nemagicke postavy mela vychazet ze zkusenosti a ne z kvality mece. Opet, takovy mec, ktery ti dopomuze vylepsit potencial v boji by nemel byt jen tak obycejny.
21.3.2008 08:38 - Rytíř
Lotrando: Taky jsem před nějakou dobou toužil po podobné postavě mistra mečíře. A máš pravdu, že bez magie to prostě nejde... Co se týče dlouhé doby výroby - já mistrovskou zbraň vždy považoval za něco unikátního nejen z hlediska kvality, ale i výzdobou. Prostě intarzovaný jílec, leptaná čepel, apod. legrácky... něco, co fakt nevyrobíš za noc.
Anebo je to fakt mistrovský kousek, na kterém si dal výrobce nesmírně záležet a který je svými kvalitami vážně výjimečný. (Problém je samo v "hodnotě" onoho bonusu +1, ale to už je na jinou diskusi.)
To, že to ve FR má každej ňouma, je věc jiná :( Řešit se to dá nejlépe asi měnovou reformou (kterou je stejně dobré udělat, protože hodnoty nahozené v Dnd jsou fakt divné). Ale pořád se musíš rozhodnout, jestli je mistrovská zbraň či zbroj vážně jen velmi kvalitní a pečlivě udělaná, nebo jestli je i zdobená a reprezentativní.
Jinak co se týče nemagických bonusů k síle zbrani - v pravidlech MERP, pro hraní ve Středozemi, operují se vzácnými kovy a materiály, které zbrani mohou dodat bonus až +5, aniž by byla ve hře magie! Samozřejmě že vzácnost, tedy cena je obrovská.
Dodávat zbrani speciální schopnosti jinak než magií bych se bál, to bych nechal na majiteli, aby měl tuhle možnost..
21.3.2008 21:25 - bigbythewise
Rytíř: K tomu MERPu. To jako kdyz si vezmes do ruky stribrny mec namisto zelezneho, tak se lip trefis? :) Fajn, nemam nic proti, vsak s touhle pochybnou logikou prichazi i 4E (v jinych pripadech), nicmene tam uz asi materialy nebudou, vzhledem k tomu, ze se na DR vykakali. Zrejme to zdrzovalo hru.
21.3.2008 23:12 - Rytíř
No, v MERPu si na stříbrný meče moc nehráli ;)
Šlo spíš o matroše, co železo krájely jak máslo.
Konkrétně tam uvádějí toto:
Low Steel* +1-2 Bonus Crafting DC 21-22
High Steel* +2-4 Bonus Crafting DC 23-25
Adamantine +3-4 Bonus Crafting DC 25-26
Mithril +3-5 Bonus Crafting DC 23-25
Laen +4-5 Bonus Crafting DC 29-30
Eog +5-6 Bonus Crafting DC 35-36
Galvorn +6-8 Bonus Crafting DC 46-48
*For base cost for both Low & High Steel are masterworks.
Ty bonusy byly inherent a vztahovaly se na hod na útok i na zranění (takže jako mag. bonusy). Mam ale pocit, že tyhlety matroše dokázal zpracovávat jen sesilatel... i když věci z nich zhotovené mohly stopro být nemagické a přitom měly uvedené bonusy. Pokud byly magické, měly ještě vlastnosti navíc.
Meč z galvornu nebo eogu byla prostě docela výhra ;)
21.3.2008 23:31 - Lotrando
bigby: udělat všechno magické je lenost autorů. Všechno je výčet možností, žádná fantazie, tady je K-mart, pojďte si nakoupit. Technologie výroby rozhodně hrála významnou roli, nevím proč by se to nemohlo projevit i v bonusu. Ono +1 může znamenat rozložení váhy zbraně, nebo je prostě o něco lehčí. Stejně tak jako schopnost způsobit speciální zranění. Celej systém je nerealistickej, stačí se podívat na tabulku zbraní a zbrojí, realita tu není relevantním argumentem.
Rytíř: říct že MW je záležitost i zdobení, rukopisu výrobce je jedna z možností. Ale stejně tem MW potřebuješ jako zááklad k tomu ostatnímu. Jednoduše není možné aby měl každý MW když to trvá takhle dlouho. MW nemá žádnou hodnotu, 300gp jsou drobné, je otázka co udělá poptávka a nabídka. Další legrace je, že čaroděj vydělá 1000gp za den, zatímco zbrojíř za 3x6 týdnů, to by se mělo taky někde projevit. Podle mě by stačilo, aby byla armáda vyzbrojena běžnými zbraněmi. No a není to problém settingu, samotný MM je stavěn tak, aby postavy na 3. úrovni měli alespoň +1 magickou zbraň, takže někde mezi tím musí dostat MW, ne?
21.3.2008 23:40 - Alnag
Lotrando: Já si myslím, že když se rozhodně hrát méně magický svět, tak všechny ty "prosté bonusy" +1 - +5 by klidně mohly být dosažitelné zpracováním zbraně a materiálem a netřeba do toho magii vůbec tahat. Magický pak může být co já vím meč s čepelí ověnčenou plameny a to bude výjimečná záležitost. Je to hodně záležitost interpretace.
Co se týče toho, že na 3. úrovni má každý magickou zbraň... to je bohužel takový blbý aspekt některých DnD settingů, ale nikoliv nutně všech. Každý "hrdina" má takovou zbraň, ale ne každý je hrdina. Eberron je postaven na filosofii toho, že hráčské postavy jsou hrdinové a mají zvláštní zacházení (akční body, atd.) a klidně to může platit i pro zbraně.
22.3.2008 00:03 - Lotrando
Alnag: já to dokážu houserulovat, v tom není problém. Potíž je ale v tom, co si zafixují začínající hráči. Moje postava si sáhla na magickou zbraň po půl roce hraní a budou to bonusy kolem +1, na víc prostě nejsou peníze. Takže upravujeme celkem za chodu, bohužel. Sice chápu proč autoři nabídli tyhle možnosti, chybí mi v tom ale odstavec na straně s varovným prstem a vysvětlením, jak pravidla používat.
A ohledně settingu, to je právě otázka, jestli to není problém core pravidel. On popis settingu často nic moc nemění, spíš přidává.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.085538864135742 secREMOTE_IP: 3.16.76.43