Střípky

Alwaern
22.8.2013 23:48
Battle mapy
Primárně to píši pro Maxe a Yashamaru-a, ale nechtěl jsem zahlcovat thread pro DnD Next, tak jsem z toho raději udělal vlastní diskuzi.

Původní otázka zněla - jak to vypadá, když na hraní, resp. taktické souboje použijeme VTT (= virtual tabletop). Je to v podstatě jenom taková malá exkurze do světa sdíleného hraní po internetu nebo live přes videochat.

Základem sdílení map pro hráče via DM je software, který bude umožňovat sdílet mapy, obrázky, tokeny pro bestie a spoustu dalších věcí. Na trhu a světě jich je celkem dost, dost se liší jeden od druhého a porovnávat je není mým cílem. Pro ukázku byl použit Fantasy Grounds II (který je licencován).

Po založení serveru se musí klient hráčů připojit ke klientu DMa, na kterém jsou uloženy i portréty jednotlivých postav.

DM Selection

To je začátek, teď jsou všichni pohromadě, připraveni k totálnímu zničení nebo-li TPK.
V DM klientovi si otevřu mapku, kterou chci použít (tady použiji klasickou mapku - defenziva mirabarské milice před předním vojem smíšené armády).

Odbočka k mapám - dají se samozřejmě použít různé mapy, nejlépe se osvědčí vlastní rukou dělané, je zde pouze časový problém. Tato mapa není dělaná ručně a chybí jí osvětlení, mlha a pád dalších věcí, které se dodělají v GIMPu nebo Photoshopem.
Smyboly pro potvůrky jsou ve formátu png (pro flexibilitu) a není nutné, aby člověk listoval cca 45000 různými tokeny, které má na PC (stačí ty, které používat bude, umístit do speciální složky, aby byly přístupné hned).

Zde vytvořím pouze mrňavou a nanicovatou skupinku goblinů, s orčí skvadronou jim za zadkem a několik pavouků, jenž zde slouží jako přerostlí pejskové + někde se tam připletl i gobr.
Jakýkoliv vyextrahovaný kus z pdf se dá použít jako token po správném scalingu.

Deployment

Pak je mapka připravená (nutno dodat, že tohle se může udělat kdykoliv předem, stačí mapu s tokeny uložit a pak jen vyvolat kliknutím)

Mapa připravena

A pak už jen sdílení s mrtvo...tedy, hráči, kteří vidí již hotovou věc.Samozřejmě, tokeny se dají normálně přidávat a odebírat, horší je to s alterací terénu, protože real-time to nelze. Co ale lze a velmi dobré, je možnost vytvářet efety (kužele, kruhy, čtvrce, AoE atd dle libovole přímo na mapě), takže pak není problém vidět, kde že to vlastně ten blbej mág zakouzlil Grease (Sádlo) nebo omotávací kouzlo.

Tak, asi nějak takhle to vypadá.

Edit 1: Opraveny obrazy.

Všechny mapky jsou ke stažení zde
Autorská citace #21
23.8.2013 14:45 - Max
Alwaern píše:
sem něco zkusil dát

Kdybys toho měl víc a chtěl to nějak hromadně nahrát na web, dej vědět, dal bych to tam přes FTP.

Jinak sem koukal že FG2 už má v sobě i podporu pro 4e ... hmmmm
Autorská citace #22
23.8.2013 18:41 - Alwaern
@Max - ano, ale je tu problém, že by k tomu měli přístup moji hráči - ale budu věřit Fibimu a Wraithsovi, že na ně nebudou koukat.
Tohle jsem udělal přibližně za 1/2 hodiny dnes odpoledne, kvalita není nijak výrazná, ale jako one-shot by se to mohlo hodit.

Outside the house

Hm co takhle noční mapa?

Night-time

Stíny na noční mapě jsou špatně, protože nasvícení jsem tam dal až po stínech. A nechtělo se mi exportovat původní mapu přes CC3, to by bylo tak na 1/2 hodiny...
Autorská citace #23
24.8.2013 20:05 - Hunter
Naprosto super :-)
My pouzivame pro generovani "velkych" map momentalne Civilizaci 3 a 4 - da se editovat pomerne snadno, diky posouvani ruznych "civilizacnich" dob se clovek dostane i blize vzhledu, ktery mu vyhovuje (hlavne tedy u mest).
Diky praci primo ve hre je to pomerne snadne i pak na pripadnou opravu, nebo blizsi nahledy (kdyz si nezapomenete savnout mapu :-))...
Tohle bylo hotove cca z a1/2 prace v Civce a pak par minut na pridani textu. Slo by si vyhrat i vic, zcela urcite, ale takhle me to zatim staci :-)
Na gridove mapky ale nic smysluplneho nemam - navic z prostredi SW. Nasel jsem pokladnici ruznych lodi, ale nic moc dalsiho (mesta apod :-))...
Autorská citace #24
24.8.2013 20:22 - Element_Lead
To je dobry, pripomina mi to, kdyz jsem si hraval v Heroes of Might and Magic 2 Editoru a delal si vlastni mapy :) Ten editor tam byl uplne skvelej.
Autorská citace #25
24.8.2013 22:36 - Alwaern
Hm, teď mi to došlo, že jsem tam nedal grid overlay....Napravím.
Autorská citace #26
26.8.2013 14:45 - Babaj
hlavni vyhoda spociva pro skupinky ,ktery z nejakeho duvodu se nemohou sejit do jedne mistnosti ,ale hraji treba pres TS-ko nebo jiny voice modulator :_) a kazdy ma teda k dispozici tento programek k sjednoceni at uz bojovych ci jinych scen :-)
Autorská citace #27
29.8.2013 20:51 - Alwaern
Tady je další mapa, již s grid overlay a původní mapa s grid overlay.



Autorská citace #28
29.8.2013 21:55 - Almi
Krásný! Můžu se zeptat, jak ty mapky pak tisknete? Nebo fakt jen přes promítačku nebo na monitor?

Jinak, sám si buduju sbírku vytisknutých velkoformátových barevných battlemap, zejména pokud se mi mapka nějak víc líbí nebo hodí či je graficky krásná.
Autorská citace #29
29.8.2013 22:21 - Alwaern
Dávám to na LCD televizi skrz tablet nebo notebook a nějak zjišťuju, že budu potřebovat větší uhlopříčku :)
Tištění by taky šlo, připravíš si jenom mapy, které potřebuješ a k tomu odpovídající tokeny (řekněme ty od Fiery Dragon jsou vynikající) a může hrát prakticky kdekoliv (tohle plánuju za pár měsíců zkusit).
Původně jsem chtěl udělat 2, ale práce mě nějak zahltila, takže jenom jedna.
Na deviantart najdeš bohatou knihovnu různých map a některé jsou opravdu exkluzivní (+Cartographer´s Guild, Profantasy a Dundjinni forums).
Autorská citace #30
29.8.2013 22:32 - ShadoWWW
Co se týče tisku, tak CC3 nabízí přímý rozklad tisku na více papírů, ale mně osobně přišlo vždy nejlepší vyexportovat mapu do jpg s pměrem 1" = 300px a pak to jpg vytisknout na více stran buď přes PosterRazor (freeware) nebo RonyaSoft Poster Printer (není free, ale má víc funkcí). Tisk jsem prováděl na laserovce tak, aby klasicky pět stop = 1" na mapě.
Autorská citace #31
29.8.2013 23:08 - Vojtěch
Jo, vypadá to solidně.
Autorská citace #32
30.8.2013 13:00 - Merlin
to by mě asi v práci už sežrali, kdybych tiskl mapy :) (ne, že bych netiskl....)
Autorská citace #33
1.9.2013 22:55 - Alwaern
Původně pro skladiště, rituální místnosti a studovnu Rudých mágů pod Stříbroluním, ale dá se adaptovat téměř na cokoliv.

Cave Map
Autorská citace #34
3.9.2013 07:07 - Alwaern
Another one bites the dust.

Full Light

Semi-light aka Dusk

Night Falls
Autorská citace #35
3.9.2013 08:13 - Merlin
moc tmavý...tak nevím jestli je chyba na fotce, nebo na mým PC
Autorská citace #36
3.9.2013 08:22 - Alwaern
Nejspíše na fotce, asi jsem zapomněl finalizovat render ve Photoshopu, když jsem to ráno ukládal. Upravím odpoledne.

Edit: Upraveno, pro jistotu jsem tam nastrikal všechny verze :)
Autorská citace #37
3.9.2013 19:58 - Jarik
Tisk nevidim obcas jako problem (to se obcas i vyplati nechat si vytisknout).
Hlavnim problemem je sehnat mapy v dobrem rozliseni (nad 300dpi).

Jake vsechny zdroje (webove) jsou k dispozici (kdyz to nechci prekreslovat s editorech map)?
Dal by je nekdo dohromady. Prispet mohu maximalne tim, co jsem sam nasel (ale dnes to jiz asi nestihnu :( )

EDIT:
http://community.wizards.com/
-- http://www.wizards.com/dnd/images/Map_Crown/15.jpg
-- http://www.wizards.com/dnd/images/Map_Crown/25.jpg
-- http://www.wizards.com/dnd/images/Map_Crown/30.jpg

--http://www.wizards.com/dnd/images/mapofweek/200509/01_September05_300_ppi_j53209ur.jpg
Autorská citace #38
3.9.2013 20:27 - Alwaern
Zdrojů je opravdu hodně, přímo neskutečné množství. Pokud to stihnu o víkendu sepsat, zkusím přihodit článek o různých zdrojích a jak je vydolovat. Eventuelně můžu poskytnout prostor na jejich stažení, ale ne všechny jsou samozřejmě legální, takže nevím, jak by to neslo morální zdraví webmastera (moje s ledovým klidem :))

ad dpi a kvalita - není problém dělat mapy v hi-res i lo-res, menší mapy se však lépe skladují.
Autorská citace #39
3.9.2013 20:35 - Jarik
Ja to jen tak nadhodil.
Kdyz se nekdo chytne,... ja budu vdecny (a mozna nejen ja).

Jsem nejak vymeknul. Uz nesirim, jen stahuju (nebo smeruju).
Autorská citace #40
3.9.2013 20:45 - Alwaern
Uhm, jistě, vysvětlovací článek není problém, problémem bude umístit to kvantum map...někam.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10353016853333 secREMOTE_IP: 3.19.56.114