Střípky

Alwaern
22.8.2013 23:48
Battle mapy
Primárně to píši pro Maxe a Yashamaru-a, ale nechtěl jsem zahlcovat thread pro DnD Next, tak jsem z toho raději udělal vlastní diskuzi.

Původní otázka zněla - jak to vypadá, když na hraní, resp. taktické souboje použijeme VTT (= virtual tabletop). Je to v podstatě jenom taková malá exkurze do světa sdíleného hraní po internetu nebo live přes videochat.

Základem sdílení map pro hráče via DM je software, který bude umožňovat sdílet mapy, obrázky, tokeny pro bestie a spoustu dalších věcí. Na trhu a světě jich je celkem dost, dost se liší jeden od druhého a porovnávat je není mým cílem. Pro ukázku byl použit Fantasy Grounds II (který je licencován).

Po založení serveru se musí klient hráčů připojit ke klientu DMa, na kterém jsou uloženy i portréty jednotlivých postav.

DM Selection

To je začátek, teď jsou všichni pohromadě, připraveni k totálnímu zničení nebo-li TPK.
V DM klientovi si otevřu mapku, kterou chci použít (tady použiji klasickou mapku - defenziva mirabarské milice před předním vojem smíšené armády).

Odbočka k mapám - dají se samozřejmě použít různé mapy, nejlépe se osvědčí vlastní rukou dělané, je zde pouze časový problém. Tato mapa není dělaná ručně a chybí jí osvětlení, mlha a pád dalších věcí, které se dodělají v GIMPu nebo Photoshopem.
Smyboly pro potvůrky jsou ve formátu png (pro flexibilitu) a není nutné, aby člověk listoval cca 45000 různými tokeny, které má na PC (stačí ty, které používat bude, umístit do speciální složky, aby byly přístupné hned).

Zde vytvořím pouze mrňavou a nanicovatou skupinku goblinů, s orčí skvadronou jim za zadkem a několik pavouků, jenž zde slouží jako přerostlí pejskové + někde se tam připletl i gobr.
Jakýkoliv vyextrahovaný kus z pdf se dá použít jako token po správném scalingu.

Deployment

Pak je mapka připravená (nutno dodat, že tohle se může udělat kdykoliv předem, stačí mapu s tokeny uložit a pak jen vyvolat kliknutím)

Mapa připravena

A pak už jen sdílení s mrtvo...tedy, hráči, kteří vidí již hotovou věc.Samozřejmě, tokeny se dají normálně přidávat a odebírat, horší je to s alterací terénu, protože real-time to nelze. Co ale lze a velmi dobré, je možnost vytvářet efety (kužele, kruhy, čtvrce, AoE atd dle libovole přímo na mapě), takže pak není problém vidět, kde že to vlastně ten blbej mág zakouzlil Grease (Sádlo) nebo omotávací kouzlo.

Tak, asi nějak takhle to vypadá.

Edit 1: Opraveny obrazy.

Všechny mapky jsou ke stažení zde
Autorská citace #61
9.6.2014 08:02 - Alwaern
Autorská citace #62
16.6.2014 09:32 - Alwaern
Autorská citace #63
21.6.2014 01:52 - Alwaern
Autorská citace #64
21.6.2014 12:14 - Alwaern
Autorská citace #65
21.6.2014 15:31 - Alwaern
Autorská citace #66
22.6.2014 01:16 - Alwaern
Autorská citace #67
22.6.2014 23:43 - Alwaern
Autorská citace #68
9.9.2014 19:40 - ShadoWWW
Menší sbírka.
Autorská citace #69
27.9.2014 18:24 - Nachtrose
Alwaern: v cem ty mapy vlastne delas? Me byl sympatickej Dundjinni, ale na Win7 odmita spolupracovat :-/
Autorská citace #70
27.9.2014 21:43 - Alwaern
Campaign Cartographer 3 a Photoshop.
Dundinni ma jednu nevyhodu - neumi pracovat s datově objemnnymi symbolya na renderovani se taky uplne nehodi - gro delam ve Photoshopu a pokud je nutno, dodelam neco v CC3.

Jestli je zajem, mam sbirku symbolu pro kartografii o cca 33 000 symbolech (asi 7 GB) a spooooostu textur pro PS.

Jsem si rikal, ze bych se mel zase rozjet, ale zauradoval zivot :)
Autorská citace #71
27.9.2014 21:48 - Nachtrose
Prave ze Dundjinni mel takove ty zakladni veci, co se mi ( jako zacatecnikovi ) velmi libili. Kresleni primo snap-to-grid, renderovani zdi a par dalsich, co si ted nevzpomenu. Delat to primo v PS a nedejboze si kreslit vlastni symboly, tak na to jsem moc levej... Ale tou knihovnou bych zrejme nepohrdnul ;-)
Autorská citace #72
27.9.2014 21:50 - Alwaern
Neni to moc tezky, nejhorsi jsou zacatky, protoze musis vyrobit realtivne hodne *korpusů*, které si pak libovolně přetváříš - mapa lesíka s vodou může být cokoliv od srubu až po mechem zarostlé ruiny nebo sraz příznivců železných panen.
Autorská citace #73
27.9.2014 21:52 - Alwaern
A kam s tou knihovnou?
Autorská citace #74
27.9.2014 21:56 - ShadoWWW
Na CC3 mě štvou dvě věci:
- Nezvládá české fonty (musím je tam dodávat až ve Photoshopu)
- Dokáže renderovat jen přes jedno jádro procesoru.

Snad to v připravovaném CC3+ opraví.
Autorská citace #75
27.9.2014 22:03 - Alwaern
Mno, ale na renderování bych ho asi fakt nepoužíval, to PS umí líp :)

Mě se tam jenom lépe pracuje se symboly a doplňováním mapy blbůstkami, když je post-processing hotov.

Fonty neřeším :P
Autorská citace #76
27.9.2014 22:43 - Nachtrose
Alwaern píše:
A kam s tou knihovnou?


Tak to zatim nevim. A do uterka ( minimalne ) se k reseni teto otazky ani nedostanu...
Autorská citace #77
30.10.2014 16:31 - ShadoWWW
(mapy se dají rozkliknout do většího rozlišení)



Autorská citace #78
4.11.2014 12:02 - ShadoWWW
Autorská citace #79
4.2.2015 20:21 - ShadoWWW
V novém čísle CAčka vyšel vylepšený světlo-stínový plugin pro CC3. Ukázky map včetně návodu najdete pro zajímavost zde.
Autorská citace #80
4.2.2015 20:39 - Alwaern
Oni to dělají naschvál, abych to vyzkoušel jen kvůli tomu. Ale vůle bude silná a vydržím to :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.086818933486938 secREMOTE_IP: 3.138.33.87