Střípky

Alwaern
22.8.2013 23:48
Battle mapy
Primárně to píši pro Maxe a Yashamaru-a, ale nechtěl jsem zahlcovat thread pro DnD Next, tak jsem z toho raději udělal vlastní diskuzi.

Původní otázka zněla - jak to vypadá, když na hraní, resp. taktické souboje použijeme VTT (= virtual tabletop). Je to v podstatě jenom taková malá exkurze do světa sdíleného hraní po internetu nebo live přes videochat.

Základem sdílení map pro hráče via DM je software, který bude umožňovat sdílet mapy, obrázky, tokeny pro bestie a spoustu dalších věcí. Na trhu a světě jich je celkem dost, dost se liší jeden od druhého a porovnávat je není mým cílem. Pro ukázku byl použit Fantasy Grounds II (který je licencován).

Po založení serveru se musí klient hráčů připojit ke klientu DMa, na kterém jsou uloženy i portréty jednotlivých postav.

DM Selection

To je začátek, teď jsou všichni pohromadě, připraveni k totálnímu zničení nebo-li TPK.
V DM klientovi si otevřu mapku, kterou chci použít (tady použiji klasickou mapku - defenziva mirabarské milice před předním vojem smíšené armády).

Odbočka k mapám - dají se samozřejmě použít různé mapy, nejlépe se osvědčí vlastní rukou dělané, je zde pouze časový problém. Tato mapa není dělaná ručně a chybí jí osvětlení, mlha a pád dalších věcí, které se dodělají v GIMPu nebo Photoshopem.
Smyboly pro potvůrky jsou ve formátu png (pro flexibilitu) a není nutné, aby člověk listoval cca 45000 různými tokeny, které má na PC (stačí ty, které používat bude, umístit do speciální složky, aby byly přístupné hned).

Zde vytvořím pouze mrňavou a nanicovatou skupinku goblinů, s orčí skvadronou jim za zadkem a několik pavouků, jenž zde slouží jako přerostlí pejskové + někde se tam připletl i gobr.
Jakýkoliv vyextrahovaný kus z pdf se dá použít jako token po správném scalingu.

Deployment

Pak je mapka připravená (nutno dodat, že tohle se může udělat kdykoliv předem, stačí mapu s tokeny uložit a pak jen vyvolat kliknutím)

Mapa připravena

A pak už jen sdílení s mrtvo...tedy, hráči, kteří vidí již hotovou věc.Samozřejmě, tokeny se dají normálně přidávat a odebírat, horší je to s alterací terénu, protože real-time to nelze. Co ale lze a velmi dobré, je možnost vytvářet efety (kužele, kruhy, čtvrce, AoE atd dle libovole přímo na mapě), takže pak není problém vidět, kde že to vlastně ten blbej mág zakouzlil Grease (Sádlo) nebo omotávací kouzlo.

Tak, asi nějak takhle to vypadá.

Edit 1: Opraveny obrazy.

Všechny mapky jsou ke stažení zde
Autorská citace #41
9.9.2013 23:20 - Element_Lead
Autorská citace #42
10.9.2013 12:29 - Alwaern
Ano, až se jednou opravdu budu hodně nudit Yashamaru.
Teď se snažím dát dohromady menší článek o tom, jak získat nebo vyrobit mapky, snad se objeví do konce týdne + mám ještě pár dalších map ke sdílení.
Jen nevím, jestli je lepší spíše dělat in- nebo outdoorové mapy.
Autorská citace #43
10.9.2013 12:40 - Element_Lead
Pro me jsou nejatraktivnejsi ruzne stoky, jeskyne, doly, katakomby a temne chramy :)
Autorská citace #44
10.9.2013 12:51 - Merlin
Yash: next level- krásná, ale nepraktická a jednoúčelová záležitost :)
Autorská citace #45
13.9.2013 14:50 - Hunter
Hlasoval bych pro indoory - mapy venku se simuluji celkem snadno, zato ruzne vnitrni mapy jsou, alespon pro me, slozitejsi :-)

Jinak me nejoblibenejsi herni propriety - nerozlousknute orisky pistacie... Slouzily jako asteroidy na vesmirne mape SW pri souboji stihacek a fregat (deskovky twilight empire a battlestar galactica dodaly modely). Akorat mi jeden hrac porad zmensoval asteroidove pole, jak ujidal :-/
Autorská citace #46
16.9.2013 13:30 - Alwaern
Další mapka, tentokráte poměrně jednoduchá. Omluvíám se, že není čas to sem přihazovat nyní častěji, ale kvůli World of Warcraft a race for Heroic v Siege of Orgrimmmar bude 2-3 týdny méně času.
Tahle je částečně nasvícená, ale kdo chce, dám sem i nenasvícenou.

Dark temple - lighted
Autorská citace #47
17.9.2013 19:27 - York
Alwaern píše:
Dark temple - lighted


Mapa je pěkná, jen bych měl takový zvídavý dotaz: Kudy se do toho templu vstupuje? :)
Autorská citace #48
17.9.2013 20:25 - Vojtěch
Jako správný temný borec se v oblaku sirného plynu objevuješ v prostředku v tom obrazci.
Autorská citace #49
17.9.2013 22:23 - Merlin
Jsi tam na základě scénáře jakožto Ahura Mazda, nebo Angra Miniu :)
Autorská citace #50
19.9.2013 09:26 - Alwaern
No jo, někde mi utekly dveře, já je tam dodělám a hodím opravený obrázek. To je tak, když se věci dělají ve spěchu :)
Autorská citace #51
19.9.2013 10:06 - Merlin
Alwaern: jen drobný nedostatek..složitě se mi odlišují čtverce...tím jak je to tmavý..vím, že je to detail...ale
Autorská citace #52
19.9.2013 11:14 - Hunter
Mrmlalisti :-D Dvere si dokreslim tuzkou na monitor, ctverce jakbysmet :-)
Budu se ale muset na ten tvuj program + postup podivat vic, zacina mi to pripadat jako cim dal lepsi napad :-) Na druhou stranu se nechci zbavit figurek, takze porad to spis vypada na tisk :-)
Autorská citace #53
19.9.2013 15:47 - Alwaern
@Merlin - je tedy lepší je rovnou dávat s mřížkou? Protože grid overlay (nebo hex) můžu hodit rovnou a buď je spíše světlejší nebo tmavší - dle pozadí)
- mříž tam klasicky nedávám, pokud se mi zdá, že by ta generovaná programem byla spíše ke škodě
- anebo jsem můžu dávat tak grid/tak non-grid verzi (nebo i hexovou pro nějaké fajnšmekry
- když se teď dívám na tu mapku, mohl by si považovat za čtverce ty, které jsou již součástí bitmapy podlahy (a nebo vydržíš a já jsem večer dá m i specielní čtverečkovanou:))

@Hunter - já mám ohromnou hromadu figurek, i vím jak bych je použil, ale jsem v takovém časovém skluzu, že nech bych mezi těmi tisícemi našel to, co chci, zabralo by to věčnost

Dveře tam již jsou + jsem tam dodal nevelký nádech namodralého světla linoucího se ze dvěrí (ten úhel nasvícení není ideální, ale stačí) - portál do Elem. sféry vody nebo paraelem. sféry ledu?

Dark Temple 2 - Lighted
Autorská citace #54
14.2.2014 21:49 - Alwaern
Upper Underdark Cavern Ambush near Chaulssin

Slightly darker background but works with symbols as they are either alpha or white + the grid looks fine when printed.

Underdark Cavern Ambush
Autorská citace #55
16.3.2014 22:11 - Alwaern
River Rauvin Tributary Crossing in Summer

Můstek přes jeden z mnoha přítoků řeky Rauvin
Autorská citace #59
8.6.2014 15:59 - Alwaern
Autorská citace #60
9.6.2014 00:07 - Alwaern
Tábor v lese

Nevermind the label.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.095741033554077 secREMOTE_IP: 3.17.79.60